Πώς ξεκίνησα με το τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 29, 2008 8:10 pm
Το Ελικόπτερο γενικά είναι ένα πτητικό μηχάνημα που είτε, στην πραγματική του μορφή είτε, σαν αερομοντελο διαφέρει κατά πολύ από τα υπόλοιπα αεροσκάφη .
Ο τρόπος λειτουργίας του είναι μεν πολυπλοκότερος από ένα αεροσκάφος αλλά δίνει την δυνατότητα σε αυτό να αιωρείται, και να κινείται προς όλες τις κατευθύνσεις, μπροστά - -πίσω-πλαγιά-επάνω και κάτω, είτε βρίσκεται σε αιώρηση είτε σε κίνηση .
από την εφεύρεση του μέχρι σήμερα το ελικόπτερο έχει εξελιχθεί κατά πολύ, χωρίς όμως να ξεφύγει καθόλου από τον αρχική ιδέα λειτουργίας του, δηλαδή έναν περίπλοκο μηχανικό σύστημα τον κύριο ροτορα (μηχανισμός στροφειου) που δίνει όλες αυτές τις καταπληκτικές πτητικές ικανότητες .
Πως ξεκίνησα με το τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο
Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω τις εμπειρίες μου με το πως ξεκίνησα την ασχολία με τα ελικόπτερα. ^-^
Το μοντάρισμα η ρύθμιση και η πτήση ενός ελικοπτέρου, δεν έχει καμιά σχέση με τα αεροπλάνα όπου εκεί τα πράγματα είναι πιο εύκολα
Η θεωρία πτήσης είναι τελείως διαφορετική από ένα αεροπλάνο, και για αυτό άλλωστε το καθένα με την σειρά του είναι συναρπαστικό .
Ρωτώντας τους έμπειρους ελικοπτεράδες διαπίστωσα ότι δεν πρόκειται για μια απλή υπόθεση. Ιδίως όταν θέλει να προχωρήσει κάποιος σε ένα μοντάρισμα ελικοπτέρου, απαιτούνται κάποιες βασικές γνώσεις, μερικά εργαλεία, και δουλειά αρκετή για το πρώτο κιτ. Επίσης για τις ρυθμίσεις χρειάζονται κάποια ειδικά εργαλεία, και ένα όργανο μέτρησης . Για να περάσεις στην πτήση εκεί είναι η πραγματική δυσκολία που θέλει πολύ υπομονή και αμέτρητες ώρες hovering (αιώρηση) .
Βέβαια όλα αυτά εάν θέλει κάποιος να ασχοληθεί μονός του, κάτι που δεν το προτείνω εάν δεν έχει μεγάλη υπομονή. Σε άλλη περίπτωση μπορείς να ζητήσεις από το κατάστημα που θα το αγοράσεις να σου το μοντάρουν, και βρίσκοντας έναν εκπαιδευτή να προχωρήσεις πιο γρήγορα.
Και οι δυο τρόποι είναι συναρπαστικοί, και έχουν να προσφέρουν μεγάλες συγκινήσεις εάν πραγματικά αγαπάει κάποιος τα ελικόπτερα
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει, το ελικόπτερο το οποίο πωλείται σε μορφή κιτ (δηλαδή θέλει μοντάρισμα ) έναν κινητήρα ανάλογο με τις δυνατότητες του ελικοπτέρου, τέσσερα servo για τον έλεγχο του κεντρικού στροφείου και το γκάζι του κινητήρα, ένα γυροσκόπιο με το ανάλογο servo για τον ελέγχο του στροφείου της ουράς, έναν δέκτη για τον ελέγχο των servo, μια μπαταρία για την τροφοδοσία του δέκτη, και έναν πομπό (τηλεκατεύθυνση ) με πάνω από 6 κανάλια .
Αφού έλαβα σοβαρά υπόψιν μου όλα αυτά που μου είπαν οι έμπειροι ελικοπτεράδες, και αφού παρατήρησα και μερικές πτήσεις αυτών, πήρα την μεγάλη απόφαση και άρχισα να μαζεύω πληροφορίες για τα πάντα που αφορούν τα ελικόπτερα και την θεωρία πτήσης τους, σημαντικό πριν αρχίσω να διαθέτω χρήματα για τις αγορές του εξοπλισμού .
Η επίσκεψη στα καταστήματα της πόλης μου, δεν ήταν και τόσο ενθαρρυντική, διότι όπως διαπίστωσα διαθέτουν πολύ μικρή γκάμα θερμικών ελικοπτέρων έως και καθόλου. Σαν αποτέλεσμα οι πληροφορίες ήταν ελλιπείς. Συνέχισα στο ιντερνέτ όπου μαζί με την ερεύνα που έκανα για να μάθω την θεωρία των πτήσεων, παράλληλα έβλεπα και τι γίνεται και στην αγορά (την ελληνική πάντα) . Διάβαζα αρκετά και προσπαθούσα να καταλάβω τι σήμαιναν οι τεχνικές ορολογίες, οι οποίες θα δυσκολέψουν τον καθένα που θα μπει σε μια τέτοια διαδικασία συλλογής πληροφοριών. Γι αυτό κάνω μια προσπάθεια να δώσω μια βοήθεια, στους επόμενους ελικοπτεράδες , βοήθεια που εγώ τόσο πολύ χρειαζόμουν .
Στις συχνές επισκέψεις στο μοντελοδρόμιο, έβλεπα αρκετά ελικόπτερα από νέους μοντελιστές που προσπαθούσαν να το κρατήσουν λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος, χωρίς τον κίνδυνο να ανατραπεί. Στην κουβέντα μαζί τους διαπίστωνα όλο και πιο πολύ με πόσο δύσκολο αντικείμενο πήγαινα να ασχοληθώ. Εβλεπα όμως μικρά παιδιά να προσπαθούν να το μάθουν, και έτσι έπαιρνα περισσότερο κουράγιο. Και η πρόκληση όλο και μεγάλωνε. Οταν κάποτε βρέθηκα σε έναν αγώνα ελικοπτέρων, εκεί πραγματικά ήταν το μεγαλείο, βλέποντας αυτές τις μικρές ιπτάμενες συσκευές να κάνουν απίθανα πράγματα. Βέβαια αν κρίνουμε ότι οι πιλότοι των αγώνων ελικοπτέρων μετριούνται στα δάχτυλα των δυο χεριών, καταλαβαίνουμε πόσο μεγάλη προσπάθεια έχουν καταβάλει, και πόσα χρόνια εξάσκηση έχουν κάνει για να φτάσουν σε αυτό το πτητικό επίπεδο των αγώνων .
Σαν αρχή λοιπόν, κατέβασα από το ίντερνετ έναν εξομοιωτή πτήσεων, ειδικό για εξάσκηση ελικοπτέρων, ο συγκεκριμένος προσφέροταν δωρεάν, βέβαια υπάρχουν και πολύ καλύτεροι, και πιο ρεαλιστικοί, αλλά κοστίζουν κάποια χρήματα.
Ξεκίνησα τις εικονικές πτήσεις καταναλώνοντας άπειρες ώρες που αποδείχτηκε ότι ήταν πολύ χρήσιμες . Κάποια στιγμή με κούρασε να πετάω στο πληκτρολόγιο και ήθελα να περάσω στην δράση .
Την πτήση με ελικόπτερο στον εξομοιωτή δεν κατάφερα να την εξαντλήσω, διαπιστώνοντας ακόμα μια φορά την δυσκολία που πρόκειται να αντιμετωπίσω . Ο λόγος ήταν ότι χρησιμοποιούσα το πληκτρολόγιο, και όχι τα χειριστήρια μια τηλεκατεύθυνση (radio control ) . O σωστός τρόπος χρήσης του εξομοιωτή είναι η σύνδεση του υπολογιστή με το radio control μέσω ειδικού καλωδίου, που και αυτό πρέπει να είναι συμβατό με την ανάλογη τηλεκατεύθυνση . Ηρθε η ώρα να μπω στα πρώτα έξοδα .
Είχα δυο επιλογές , η να αγοράσω μια ελικοπτερική τηλεκατεύθυνση, με τον ανάλογο εξοπλισμό για σύνδεση με τον υπολογιστή και να συνεχίσω τις εικονικές πτήσεις μου, η να αγοράσω ένα μικρο ηλεκτρικό ελικόπτερο το οποίο ήταν μόνιμα καλωδιωμένο με τον δικό του πομπό (τηλεκατεύθυνση ) και σου έδινε την δυνατότητα να μάθεις να πετάς μέσα στο σπίτι ασταμάτητα, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο εκμάθησης .
Και αυτό έκανα. Αγόρασα το πρώτο μου ελικόπτερο το LAMA ΧΒR ηλεκτρικό εσωτερικού χώρου με συνεχή παροχή ισχύος .
H εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα μικρό ελικόπτερο εσωτερικού χώρου είναι τεράστια . Πέρα από την ατέλειωτη ευχαρίστηση έμαθα τα πτητικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου ελικοπτέρου , που δεν διαφέρουν και πολύ από ένα θερμικό μεγάλο .
Και σε μικρό χώρο μπορεί κάποιος να εκπαιδευτεί άνετα, και να πάρει μια μικρή γεύση από την πτήση ενός ελικοπτέρου .
Στην αρχή φαίνεται δύσκολο, και έχεις αρκετά ατυχήματα, με ελάχιστες ζημιές σε χρήματα, κάτι που δεν συμβαίνει σε ένα κανονικό μοντέλο .
Η πρόκληση είναι ότι σχεδόν μέχρι σήμερα, έχοντας δεκάδες ώρες πτήσης δεν μπόρεσα να εξαντλήσω τις πτητικές του ικανότητες .
Πιστεύω ότι είναι ένας καλός τρόπος για γρήγορη εκμάθηση .
Mετά από μερικούς μήνες εξάσκησης με το μικρό ηλεκτρικό ήρθε η ώρα να επιλέξω το ελικόπτερο που θα αγοράσω . Αφού είχα ενημερωθεί όλο αυτό το διάστημα που μεσολάβησε, από την απόφαση να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα έως την εξάσκηση με το ηλεκτρικό, ξεκίνησα το ψάξιμο στο διαδίκτυο να βρω τις καλύτερες δυνατόν τιμές στα ελικόπτερα και στον εξοπλισμό που χρειάζεται .
Εφόσον φτάσαμε στην επιλογή θερμικού ελικοπτέρου οι κατηγορίες ήταν οι εξής, και αναφέρονται στην ισχύ του κινητήρα που όσο μεγαλώνει, αυξάνεται και το μέγεθος του ελικοπτέρου .Δηλαδή 30αρι, 50αρι, 90αρι .
Οσο πιο μεγάλο μέγεθος έχει το HELI τόσο πιο σταθερό είναι στην πτήση και ο έλεγχος του είναι σχετικά πιο εύκολος .Η τιμή όμως καθώς αυξάνεται το μέγεθος διπλασιάζεται η και τριπλασιάζεται, και τα ανταλλακτικά το ίδιο. Στα 90αρια οι τιμές των ανταλλακτικών είναι απαγορευτικές για έναν αρχάριο, διότι οι πτώσεις και οι ζημίες που σίγουρα θα έχει, μέχρι να μάθει να πετά σωστά ένα ελικόπτερο δεν συμφέρουν .
Αποφάσισα να πάω στην μεσαία κατηγορία στα 50αρια, όπου εκεί ήταν η μέση λύση .
Το θέμα της εύκολης εύρεσης των ανταλλακτικών με οδήγησε στην επιλογή τις εταιρίας HIROBO και στην κατηγορία που ήθελα ήταν το sceadu 50 evo . H τιμή του κιτ ήταν περίπου στα 420EUR και το βρήκα σε Ελληνικό κατάστημα μέσω διαδικτύου, που οφείλω να πω ότι το κατάστημα αυτό είχε τις καλύτερες τιμές από το εξωτερικό .
Αφού έστησα καρτέρι στο ταχυδρομείο, σε 2 ημέρες το κιτ έλαβε θέση στο τραπέζι του σπιτιού, γεμίζοντας τον τόπο από δεκάδες σακουλάκια με εξαρτήματα, βίδες, πλαστικά, βιβλία οδηγιών, σωληνάκια αλουμινίου, ιμάντες, γρανάζια, και πολλά αλλά, που ομολογώ στην αρχή πελάγωσα .
Σκέφτηκα εάν έκανα καλά, που αγόρασα χύμα ένα κιτ, η έπρεπε να ζητήσω να μου το μοντάρει άλλος. Ετσι λοιπόν άρχισα να βάζω τα σακουλάκια με τα εξαρτήματα στην σειρά, σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσεως του κιτ .
Αμέσως προέκυψε το θέμα των εργαλείων, απλά μεν αλλά αυτά που είχα στο σπίτι δεν έκαναν για αυτή την δουλειά. Ολες οι βίδες του κιτ είναι σταυρωτές για πολύ ψιλό κατσαβίδι, και μερικά "γερμανικά κλειδιά" σε ψιλά νούμερα. Επίσης χρειάστηκα μια κόλλα εποξική, και μια κόλλα σπειρωμάτων για τις βίδες (μπουλονακια+παξιμάδια ) .
Το μοντάρισμα άρχισε με μεράκι και πολύ καφέ ,κλείνοντας από εκείνη την ημέρα την tv οριστικά . :>)
Ο τρόπος λειτουργίας του είναι μεν πολυπλοκότερος από ένα αεροσκάφος αλλά δίνει την δυνατότητα σε αυτό να αιωρείται, και να κινείται προς όλες τις κατευθύνσεις, μπροστά - -πίσω-πλαγιά-επάνω και κάτω, είτε βρίσκεται σε αιώρηση είτε σε κίνηση .
από την εφεύρεση του μέχρι σήμερα το ελικόπτερο έχει εξελιχθεί κατά πολύ, χωρίς όμως να ξεφύγει καθόλου από τον αρχική ιδέα λειτουργίας του, δηλαδή έναν περίπλοκο μηχανικό σύστημα τον κύριο ροτορα (μηχανισμός στροφειου) που δίνει όλες αυτές τις καταπληκτικές πτητικές ικανότητες .
Πως ξεκίνησα με το τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο
Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω τις εμπειρίες μου με το πως ξεκίνησα την ασχολία με τα ελικόπτερα. ^-^
Το μοντάρισμα η ρύθμιση και η πτήση ενός ελικοπτέρου, δεν έχει καμιά σχέση με τα αεροπλάνα όπου εκεί τα πράγματα είναι πιο εύκολα
Η θεωρία πτήσης είναι τελείως διαφορετική από ένα αεροπλάνο, και για αυτό άλλωστε το καθένα με την σειρά του είναι συναρπαστικό .
Ρωτώντας τους έμπειρους ελικοπτεράδες διαπίστωσα ότι δεν πρόκειται για μια απλή υπόθεση. Ιδίως όταν θέλει να προχωρήσει κάποιος σε ένα μοντάρισμα ελικοπτέρου, απαιτούνται κάποιες βασικές γνώσεις, μερικά εργαλεία, και δουλειά αρκετή για το πρώτο κιτ. Επίσης για τις ρυθμίσεις χρειάζονται κάποια ειδικά εργαλεία, και ένα όργανο μέτρησης . Για να περάσεις στην πτήση εκεί είναι η πραγματική δυσκολία που θέλει πολύ υπομονή και αμέτρητες ώρες hovering (αιώρηση) .
Βέβαια όλα αυτά εάν θέλει κάποιος να ασχοληθεί μονός του, κάτι που δεν το προτείνω εάν δεν έχει μεγάλη υπομονή. Σε άλλη περίπτωση μπορείς να ζητήσεις από το κατάστημα που θα το αγοράσεις να σου το μοντάρουν, και βρίσκοντας έναν εκπαιδευτή να προχωρήσεις πιο γρήγορα.
Και οι δυο τρόποι είναι συναρπαστικοί, και έχουν να προσφέρουν μεγάλες συγκινήσεις εάν πραγματικά αγαπάει κάποιος τα ελικόπτερα
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει, το ελικόπτερο το οποίο πωλείται σε μορφή κιτ (δηλαδή θέλει μοντάρισμα ) έναν κινητήρα ανάλογο με τις δυνατότητες του ελικοπτέρου, τέσσερα servo για τον έλεγχο του κεντρικού στροφείου και το γκάζι του κινητήρα, ένα γυροσκόπιο με το ανάλογο servo για τον ελέγχο του στροφείου της ουράς, έναν δέκτη για τον ελέγχο των servo, μια μπαταρία για την τροφοδοσία του δέκτη, και έναν πομπό (τηλεκατεύθυνση ) με πάνω από 6 κανάλια .
Αφού έλαβα σοβαρά υπόψιν μου όλα αυτά που μου είπαν οι έμπειροι ελικοπτεράδες, και αφού παρατήρησα και μερικές πτήσεις αυτών, πήρα την μεγάλη απόφαση και άρχισα να μαζεύω πληροφορίες για τα πάντα που αφορούν τα ελικόπτερα και την θεωρία πτήσης τους, σημαντικό πριν αρχίσω να διαθέτω χρήματα για τις αγορές του εξοπλισμού .
Η επίσκεψη στα καταστήματα της πόλης μου, δεν ήταν και τόσο ενθαρρυντική, διότι όπως διαπίστωσα διαθέτουν πολύ μικρή γκάμα θερμικών ελικοπτέρων έως και καθόλου. Σαν αποτέλεσμα οι πληροφορίες ήταν ελλιπείς. Συνέχισα στο ιντερνέτ όπου μαζί με την ερεύνα που έκανα για να μάθω την θεωρία των πτήσεων, παράλληλα έβλεπα και τι γίνεται και στην αγορά (την ελληνική πάντα) . Διάβαζα αρκετά και προσπαθούσα να καταλάβω τι σήμαιναν οι τεχνικές ορολογίες, οι οποίες θα δυσκολέψουν τον καθένα που θα μπει σε μια τέτοια διαδικασία συλλογής πληροφοριών. Γι αυτό κάνω μια προσπάθεια να δώσω μια βοήθεια, στους επόμενους ελικοπτεράδες , βοήθεια που εγώ τόσο πολύ χρειαζόμουν .
Στις συχνές επισκέψεις στο μοντελοδρόμιο, έβλεπα αρκετά ελικόπτερα από νέους μοντελιστές που προσπαθούσαν να το κρατήσουν λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος, χωρίς τον κίνδυνο να ανατραπεί. Στην κουβέντα μαζί τους διαπίστωνα όλο και πιο πολύ με πόσο δύσκολο αντικείμενο πήγαινα να ασχοληθώ. Εβλεπα όμως μικρά παιδιά να προσπαθούν να το μάθουν, και έτσι έπαιρνα περισσότερο κουράγιο. Και η πρόκληση όλο και μεγάλωνε. Οταν κάποτε βρέθηκα σε έναν αγώνα ελικοπτέρων, εκεί πραγματικά ήταν το μεγαλείο, βλέποντας αυτές τις μικρές ιπτάμενες συσκευές να κάνουν απίθανα πράγματα. Βέβαια αν κρίνουμε ότι οι πιλότοι των αγώνων ελικοπτέρων μετριούνται στα δάχτυλα των δυο χεριών, καταλαβαίνουμε πόσο μεγάλη προσπάθεια έχουν καταβάλει, και πόσα χρόνια εξάσκηση έχουν κάνει για να φτάσουν σε αυτό το πτητικό επίπεδο των αγώνων .
Σαν αρχή λοιπόν, κατέβασα από το ίντερνετ έναν εξομοιωτή πτήσεων, ειδικό για εξάσκηση ελικοπτέρων, ο συγκεκριμένος προσφέροταν δωρεάν, βέβαια υπάρχουν και πολύ καλύτεροι, και πιο ρεαλιστικοί, αλλά κοστίζουν κάποια χρήματα.
Ξεκίνησα τις εικονικές πτήσεις καταναλώνοντας άπειρες ώρες που αποδείχτηκε ότι ήταν πολύ χρήσιμες . Κάποια στιγμή με κούρασε να πετάω στο πληκτρολόγιο και ήθελα να περάσω στην δράση .
Την πτήση με ελικόπτερο στον εξομοιωτή δεν κατάφερα να την εξαντλήσω, διαπιστώνοντας ακόμα μια φορά την δυσκολία που πρόκειται να αντιμετωπίσω . Ο λόγος ήταν ότι χρησιμοποιούσα το πληκτρολόγιο, και όχι τα χειριστήρια μια τηλεκατεύθυνση (radio control ) . O σωστός τρόπος χρήσης του εξομοιωτή είναι η σύνδεση του υπολογιστή με το radio control μέσω ειδικού καλωδίου, που και αυτό πρέπει να είναι συμβατό με την ανάλογη τηλεκατεύθυνση . Ηρθε η ώρα να μπω στα πρώτα έξοδα .
Είχα δυο επιλογές , η να αγοράσω μια ελικοπτερική τηλεκατεύθυνση, με τον ανάλογο εξοπλισμό για σύνδεση με τον υπολογιστή και να συνεχίσω τις εικονικές πτήσεις μου, η να αγοράσω ένα μικρο ηλεκτρικό ελικόπτερο το οποίο ήταν μόνιμα καλωδιωμένο με τον δικό του πομπό (τηλεκατεύθυνση ) και σου έδινε την δυνατότητα να μάθεις να πετάς μέσα στο σπίτι ασταμάτητα, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο εκμάθησης .
Και αυτό έκανα. Αγόρασα το πρώτο μου ελικόπτερο το LAMA ΧΒR ηλεκτρικό εσωτερικού χώρου με συνεχή παροχή ισχύος .
H εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα μικρό ελικόπτερο εσωτερικού χώρου είναι τεράστια . Πέρα από την ατέλειωτη ευχαρίστηση έμαθα τα πτητικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου ελικοπτέρου , που δεν διαφέρουν και πολύ από ένα θερμικό μεγάλο .
Και σε μικρό χώρο μπορεί κάποιος να εκπαιδευτεί άνετα, και να πάρει μια μικρή γεύση από την πτήση ενός ελικοπτέρου .
Στην αρχή φαίνεται δύσκολο, και έχεις αρκετά ατυχήματα, με ελάχιστες ζημιές σε χρήματα, κάτι που δεν συμβαίνει σε ένα κανονικό μοντέλο .
Η πρόκληση είναι ότι σχεδόν μέχρι σήμερα, έχοντας δεκάδες ώρες πτήσης δεν μπόρεσα να εξαντλήσω τις πτητικές του ικανότητες .
Πιστεύω ότι είναι ένας καλός τρόπος για γρήγορη εκμάθηση .
Mετά από μερικούς μήνες εξάσκησης με το μικρό ηλεκτρικό ήρθε η ώρα να επιλέξω το ελικόπτερο που θα αγοράσω . Αφού είχα ενημερωθεί όλο αυτό το διάστημα που μεσολάβησε, από την απόφαση να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα έως την εξάσκηση με το ηλεκτρικό, ξεκίνησα το ψάξιμο στο διαδίκτυο να βρω τις καλύτερες δυνατόν τιμές στα ελικόπτερα και στον εξοπλισμό που χρειάζεται .
Εφόσον φτάσαμε στην επιλογή θερμικού ελικοπτέρου οι κατηγορίες ήταν οι εξής, και αναφέρονται στην ισχύ του κινητήρα που όσο μεγαλώνει, αυξάνεται και το μέγεθος του ελικοπτέρου .Δηλαδή 30αρι, 50αρι, 90αρι .
Οσο πιο μεγάλο μέγεθος έχει το HELI τόσο πιο σταθερό είναι στην πτήση και ο έλεγχος του είναι σχετικά πιο εύκολος .Η τιμή όμως καθώς αυξάνεται το μέγεθος διπλασιάζεται η και τριπλασιάζεται, και τα ανταλλακτικά το ίδιο. Στα 90αρια οι τιμές των ανταλλακτικών είναι απαγορευτικές για έναν αρχάριο, διότι οι πτώσεις και οι ζημίες που σίγουρα θα έχει, μέχρι να μάθει να πετά σωστά ένα ελικόπτερο δεν συμφέρουν .
Αποφάσισα να πάω στην μεσαία κατηγορία στα 50αρια, όπου εκεί ήταν η μέση λύση .
Το θέμα της εύκολης εύρεσης των ανταλλακτικών με οδήγησε στην επιλογή τις εταιρίας HIROBO και στην κατηγορία που ήθελα ήταν το sceadu 50 evo . H τιμή του κιτ ήταν περίπου στα 420EUR και το βρήκα σε Ελληνικό κατάστημα μέσω διαδικτύου, που οφείλω να πω ότι το κατάστημα αυτό είχε τις καλύτερες τιμές από το εξωτερικό .
Αφού έστησα καρτέρι στο ταχυδρομείο, σε 2 ημέρες το κιτ έλαβε θέση στο τραπέζι του σπιτιού, γεμίζοντας τον τόπο από δεκάδες σακουλάκια με εξαρτήματα, βίδες, πλαστικά, βιβλία οδηγιών, σωληνάκια αλουμινίου, ιμάντες, γρανάζια, και πολλά αλλά, που ομολογώ στην αρχή πελάγωσα .
Σκέφτηκα εάν έκανα καλά, που αγόρασα χύμα ένα κιτ, η έπρεπε να ζητήσω να μου το μοντάρει άλλος. Ετσι λοιπόν άρχισα να βάζω τα σακουλάκια με τα εξαρτήματα στην σειρά, σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσεως του κιτ .
Αμέσως προέκυψε το θέμα των εργαλείων, απλά μεν αλλά αυτά που είχα στο σπίτι δεν έκαναν για αυτή την δουλειά. Ολες οι βίδες του κιτ είναι σταυρωτές για πολύ ψιλό κατσαβίδι, και μερικά "γερμανικά κλειδιά" σε ψιλά νούμερα. Επίσης χρειάστηκα μια κόλλα εποξική, και μια κόλλα σπειρωμάτων για τις βίδες (μπουλονακια+παξιμάδια ) .
Το μοντάρισμα άρχισε με μεράκι και πολύ καφέ ,κλείνοντας από εκείνη την ημέρα την tv οριστικά . :>)