Σελίδα 1 από 1

Πως δουλευει ενα servo

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 16, 2011 10:58 pm
από RedCharly
Ψάχνοντας τεχνική για να αντιστρέψω το ένα από τα δύο servo του P-51 μου αυτα των flaps βρήκα ένα video στο youtube που αξίζει να δούμε μια που περιγράφη την λειτουργία των servo.

http://www.youtube.com/watch?v=-XSXfqd1N58&feature=related


Καλές πτήσεις
Σπύρος

Απάντηση: Πως δουλευει ενα servo

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 16, 2011 11:22 pm
από Αντώνης Κριτζάς
Ενας απλός τρόπος είναι να αλλάξεις τα καλώδια στο μοτερ και ποντεσιόμετρο

Απάντηση: Πως δουλευει ενα servo

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 17, 2011 12:26 am
από pansofos
Αγαπητοι φιλοι, η αντιστροφη στο σερβο γινεται με
αντιστροφη των καλωδιων του μοτερ, και με
αντιστροφη των ακραιων καλωδιων του ποτενσιομετρου.

Απάντηση: Πως δουλευει ενα servo

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 17, 2011 11:48 pm
από orck
Το ποτενσιομετρο δεν χρησιμοποειται σαν αισθητηρας της θεσης του σερβο για να επιστρεψει στο κεντρο; Δεν το εχω δοκιμασει ποτε αλλα χωρις αλλαγη των καλωδιων του ποτενσιομετρου πως θα συμπεριφερεται το σερβο;

Απάντηση: Πως δουλευει ενα servo

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 18, 2011 11:55 am
από hlsat
Καλημερα οπως λεη και ο pansofos γινετε αλλα με την αντιστροφη των καλωδιων συν και πλην στο μοτερ γινετε η αλλαγη κινησης χωρις αλλες ρυθμησεις αλλα οταν αντιστρεφουμε τα καλωδια στα ακρα του ποντεσιομετρου παλι εχουμαι αλλαγη κινησης αλλα εκει χρειαζεται και ρυθμηση στο ποντεσιομετρο ως προς την θεση μηδεν.
Το ποντεσιομετρο μαζι με το ηλεκτρονικο του κυκλωμα ελεγχη την θεση της κινησης αλλα και το σταματημα του μοτερ σε συγκεκριμενη θεση και οταν κιναμε το στικ αλλα και οταν δεν το κιναμαι αλλα πειραζουμε την θεση του ποντεσιομετρου.Επισης το ποντεσιομετρο με τα υπολοιπα υλικα στην διαταξη και σε σχεση με το στικ ελεγχη και το ποσες μοιρες θα κινηθη η κεφαλη αρμ.

Απάντηση: Πως δουλευει ενα servo

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 18, 2011 12:46 pm
από bladeskiller
Για να αντιστραφεί η κίνηση του σερβό, χρειάζεται ΚΑΙ αντιστροφή των καλωδίων του μοτέρ ΚΑΙ αντιστροφή της σύνδεσης των ακραίων ακροδεκτών του ποτενσιομέτρου.
Για να γίνει κατανοητό το πως και το γιατί ας δούμε λίγο ,με απλά λόγια, πως λειτουργεί χοντρικά ένα σερβό. Η είσοδος σήματος του σερβό λαμβάνει από το δέκτη παλμούς, που η διάρκειά τους (1-2 χιλιοστοδευτερόλεπτα) καθορίζει την απαιτούμενη γωνιακή θέση του σερβό. Στο εσωτερικό του σερβό ,η διάρκεια των παλμών μετατρέπεται σε επίπεδο τάσης ,το οποίο συγκρίνεται με την τάση που δίνει το ποτενσιόμετρο. Το ποτενσιόμετρο τροφοδοτείται με σταθερή τάση ,που δίνει ένα ολοκληρωμένο μέσα στο σερβό και το ποσοστό αυτής της τάσης που δίνει στην έξοδό του (μεσαίος ακροδέκτης) εξαρτάται από τη γωνιακή θέση του σερβό μια και το ποτενσιόμετρο είναι μηχανικά συνδεδεμένο με τον άξονα του σερβό οπότε όταν το σερβό στρέφει, στρέφει και το ποτενσιόμετρο.
Ας υπόθέσουμε τώρα ότι ,το σερβό βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη θέση και ότι όσο αυξάνεται η διάρκεια του παλμού εισόδου τόσο αυτό στρέφεται δεξιότερα. Για να είναι το όλο σύστημα ευσταθές, θα πρέπει το ποτενσιόμετρο να είναι έτσι συνδεδεμένο ώστε όταν το σερβό στρέφεται δεξιότερα, να δίνει μεγαλύτερη τάση. Με τον τρόπο αυτό, αν το σερβό βρίσκεται σε θέση πιο αριστερά απότι ορίζει η διάρκεια του παλμού εισόδου τότε το ολοκληρωμένο "βλέπει" τάση ποτενσιομέτρου μικρότερη από την κανονική και στρέφει το σερβό δεξιότερα μέχρι που η τάση του ποτενσιομέτρου να γίνει ίση με την κανονική (θέση που αντιστοιχεί στη διάρκεια του παλμού εισόδου) οπότε παύει να δίνει έξοδο στο μοτέρ και το σερβό σταματά στη σωστή θέση. Αν αντίθετα το σερβό είναι δεξιότερα από το κανονικό τότε "βλέπει" τάση ποτενσιομέτρου μεγαλύτερη από αυτή που ορίζει η διάρκεια του παλμού εισόδου και δίνει έξοδο στο μοτέρ με πολικότητα που στρέφει το σερβό αριστερά μέχρι που η τάση του ποτενσιομέτρου να γίνει ίση με υτή που ορίζει ο παλμός.
Τι θα συμβεί αν αντιστρέψουμε την πολικότητα του μοτέρ αλλάζοντας τα καλώδια στους ακροδέκτες του ,αφήνοντας όμως το ποτενσιόμετρο όπως είναι? Τότε ουσιαστικά αλλάζουμε την πολικότητα της εξόδου του ολοκληρωμένου προς το μοτέρ χωρίς όμως να πειράξουμε την πολικότητα του σήματος ανάδρασης. Εστω ότι το σερβό ισοροπεί σε μια θέση. Αν για οποιοδήποτε λόγο εκτραπεί ας πούμε προς τα δεξιά τότε το ολοκληρωμένο "βλέπει" τάση ποτενσιομέτρου μεγαλύτερη από αυτή που ορίζει ο παλμός εισόδου. Ενώ πριν αυτό θα έδινε στο μοτέρ πολικότητα στροφής προς τα αριστερά τώρα που αλλάξαμε την πολικότητα του μοτέρ αυτό αντίθετα θα περιστρέψει το μοτέρ προς τα δεξιά. Με τον τροπο αυτό η ψαλίδα μεταξύ της τάσης του ποτενσιομέτρου και της τασης που ορίζει η διάρκεια του παλμού ανοίγει ακόμη περισσότερο ,με αποτέλεσμα το ολοκρηρωμένο να δώσει εντολή ακόμη πιο έντονη να στρίψει το σερβό το οποίο, αντί να πλησιάσει τη σωστή θέση, απομακρύνεται από αυτή ακόμη περισσότερο και πιο γρήγορα. Η κατάληξη θα είναι να τερματίσει το σερβό με δύναμη και πιθανόν να κουρέψει και γρανάζια. Για να μη συμβει αυτό, αλλάζουμε θέση στα καλώδια συνδεσης των ακραίων ακροδεκτών του ποτενσιομέτρου. Με τον τρόπο αυτό ,μια δεξιότερη θέση του σερβό του παραδείγματός μας σημαίνει πλέον όχι μεγαλύτερη αλλά μικρότερη τάση εξόδου του ποτενσιομέτρου. Ετσι η δεξιά εκτροπή θα κάνει το ολοκληρωμένο να "δει" τάση ποτενσιομέτρου μικρότερη της κανονικής και αφού έχουμε αντιστρέψει τα καλώδια του μοτέρ ,θα δώσει αριστερή στροφή ,που θα επαναφέρει το σερβό στη θέση του. Ετσι ανακτάται η ευστάθεια του συστήματος και ταυτόχρονα έχουμε αντιστρέψει τη φορά λειτουργίας του σερβό.
Με λίγα λόγια, αλλάζοντας ΜΟΝΟ το μοτέρ ή ΜΟΝΟ το ποτενσιόμετρο, αντιστρέφουμε την ανάδραση κάνοντάς την από αρνητική σε θετική με αποτέλεσμα την αστάθεια, που θα οδηγήσει στο τερμάτισμα του σερβό στο ένα άκρο. Αλλάζοντας ΚΑΙ τα δύο, η ευστάθεια διατηρείται και παράλληλα αλλάζουμε και τη φορά του σερβό.





Φιλικά Κώστας.