Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Αγαπητοί φίλοι,
Χαιρετώ και εγώ με την σειρά μου την αξιόλογη προσπάθεια όλων των παιδιών που εμπλέκονται στην δημιουργία αυτού του forum και εύχομαι με όλη μου την καρδιά καλή επιτυχία.
Εγώ όπως μου ζητήθηκε από τον φίλο Γιάννη θα προσπαθήσω να σας ενημερώνω σχετικά με το θέμα "αλεξίπτωτο πλαγιάς" κάτι με το οποίο ασχολούμαι τώρα 3 χρόνια.
Το αλεξίπτωτο πλάγιας όπως λεει και το όνομα του είναι ένα άθλημα του βουνού που εκμεταλλεύεται τα δυναμικά ανοδικά ρεύματα αέρος που δημιουργούνται στις πλαγιές ενός βουνού αλλά και τα θερμικα ανοδικά ρεύματα της πεδιάδας που δημιουργούνται από την θερμική ενέργεια που εκπέμπει ο ήλιος σε μια ζεστή ανοιξιάτικη η καλοκαιρινή ημέρα για να κρατήσουνε στον αέρα ένα παραβολικό και σε σχήμα πτητικής πτέρυγας αλεξίπτωτο.
Το αλεξίπτωτο στο χείλος προσβολής του έχει ανοίγματα τις όπως ονομάζονται "κυψέλες" οι οποίες επιτρέπουν στον αέρα να εισέρχεται εντός της πτέρυγας και να την φουσκώνουν με αποτέλεσμα αυτή να παίρνει το σχήμα και την αεροτομή πτητικής πτέρυγας "ελαφριάς σαν τον αέρα"
Οι νόμοι της αεροδυναμικής ισχύουν και εδώ με απόλυτη ακρίβεια. Μια υποπίεση από το επάνω μέρος και μια υπερπίεση στο κάτω μέρος της πτέρυγας δημιουργούνται καθώς ο αέρας χτυπάει το χείλος προσβολής και η πτέρυγα πετάει.
Παραθέτω και μια φωτογραφία για πρώτη γνωριμία με το άθλημα του αλεξίπτωτου πλαγιάς.
Αυτά για πρώτη φορά.
Μην διστάζετε να παραθέτετε τις ερωτήσεις και απορίες σας για το θέμα.
Σας ευχαριστώ.
Φιλικά
Χρήστος Καραλής.
Χαιρετώ και εγώ με την σειρά μου την αξιόλογη προσπάθεια όλων των παιδιών που εμπλέκονται στην δημιουργία αυτού του forum και εύχομαι με όλη μου την καρδιά καλή επιτυχία.
Εγώ όπως μου ζητήθηκε από τον φίλο Γιάννη θα προσπαθήσω να σας ενημερώνω σχετικά με το θέμα "αλεξίπτωτο πλαγιάς" κάτι με το οποίο ασχολούμαι τώρα 3 χρόνια.
Το αλεξίπτωτο πλάγιας όπως λεει και το όνομα του είναι ένα άθλημα του βουνού που εκμεταλλεύεται τα δυναμικά ανοδικά ρεύματα αέρος που δημιουργούνται στις πλαγιές ενός βουνού αλλά και τα θερμικα ανοδικά ρεύματα της πεδιάδας που δημιουργούνται από την θερμική ενέργεια που εκπέμπει ο ήλιος σε μια ζεστή ανοιξιάτικη η καλοκαιρινή ημέρα για να κρατήσουνε στον αέρα ένα παραβολικό και σε σχήμα πτητικής πτέρυγας αλεξίπτωτο.
Το αλεξίπτωτο στο χείλος προσβολής του έχει ανοίγματα τις όπως ονομάζονται "κυψέλες" οι οποίες επιτρέπουν στον αέρα να εισέρχεται εντός της πτέρυγας και να την φουσκώνουν με αποτέλεσμα αυτή να παίρνει το σχήμα και την αεροτομή πτητικής πτέρυγας "ελαφριάς σαν τον αέρα"
Οι νόμοι της αεροδυναμικής ισχύουν και εδώ με απόλυτη ακρίβεια. Μια υποπίεση από το επάνω μέρος και μια υπερπίεση στο κάτω μέρος της πτέρυγας δημιουργούνται καθώς ο αέρας χτυπάει το χείλος προσβολής και η πτέρυγα πετάει.
Παραθέτω και μια φωτογραφία για πρώτη γνωριμία με το άθλημα του αλεξίπτωτου πλαγιάς.
Αυτά για πρώτη φορά.
Μην διστάζετε να παραθέτετε τις ερωτήσεις και απορίες σας για το θέμα.
Σας ευχαριστώ.
Φιλικά
Χρήστος Καραλής.
- Συνημμένα
-
- paragliding.jpg (142.79 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Σήμερα θα πούμε μερικά πράγματα για τα θερμικά ανοδικά ρεύματα αέρος που είναι η κινητήρια δύναμη του αλεξίπτωτου πλάγιας.
Με τον όρο θερμικό ανοδικό ρεύμα φυσικά εννοούμε το φαινόμενο κατά το οποίο μια ζεστή μάζα αέρα ανεβαίνει προς τα πάνω στρώματa της ατμόσφαιρας διαμέσου άλλων πιο ψυχρών στρωμάτων αέρα.
Η δημιουργία των θερμικών έχει να κάνει με τον ήλιο φυσικά ο οποίος ανάλογα με την υφή της επιφάνειας της γης πάνω στην οποία πέφτουν οι ακτίνες του, ζεσταίνει ανομοιόμορφα ανομοιόμορφες περιοχές αυτής, ανάλογα με τη σύσταση, τη μορφή και την απόχρωση της εν λόγω επιφάνειας.
Ως γενικός κανόνας, οι σκουρόχρωμες ανάγλυφες επιφάνειες απορροφούν μεγαλύτερη ποσότητα θερμότητας από τον ήλιο από ότι οι ανοιχτόχρωμες και λείες επιφάνειες και έχουν έτσι μεγαλύτερη δυνατότητα εκπομπής θερμότητας αργότερα.
Οι ζεστότερες επιφάνειες θα δημιουργήσουν έτσι από πάνω τους ζεστό αέρα ο οποίος όταν περάσει τους 2 βαθμούς Κελσίου σε διαφορά από τον αέρα γύρω του, αρχίζει και ανεβαίνει προς τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας δημιουργώντας ένα θερμικό.
Όσο μεγαλύτερη μάλιστα η διαφορά αυτή της θερμοκρασίας τόσο δυνατότερο είναι και το θερμικό που δημιουργείται από αυτή.
Αν η υγρασία της ατμόσφαιρας είναι μεγάλη, ένα ανερχόμενο θερμικό μπορεί να σχηματίσει ένα σύννεφο στο τελείωμά του, προδίδοντας έτσι και την πιθανή θέση του.
Και λεω πιθανή γιατί τα θερμικά ρεύματα παρασύρονται και αυτά από τον αέρα και μπορεί το τελείωμα τους να είναι μίλια μακριά από την περιοχή που δημιουργήθηκαν.
Όταν όμως η ατμόσφαιρα είναι ξηρή αυτό δεν συμβαίνει και το μόνο που μπορεί να προδώσει την τοποθεσία ενός θερμικού είναι η μορφολογία του εδάφους σε συνδυασμό με την θέση του ήλιου και φυσικά τα πουλιά για ευνόητους λόγους.
Αυτά για σήμερα.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλής.
Με τον όρο θερμικό ανοδικό ρεύμα φυσικά εννοούμε το φαινόμενο κατά το οποίο μια ζεστή μάζα αέρα ανεβαίνει προς τα πάνω στρώματa της ατμόσφαιρας διαμέσου άλλων πιο ψυχρών στρωμάτων αέρα.
Η δημιουργία των θερμικών έχει να κάνει με τον ήλιο φυσικά ο οποίος ανάλογα με την υφή της επιφάνειας της γης πάνω στην οποία πέφτουν οι ακτίνες του, ζεσταίνει ανομοιόμορφα ανομοιόμορφες περιοχές αυτής, ανάλογα με τη σύσταση, τη μορφή και την απόχρωση της εν λόγω επιφάνειας.
Ως γενικός κανόνας, οι σκουρόχρωμες ανάγλυφες επιφάνειες απορροφούν μεγαλύτερη ποσότητα θερμότητας από τον ήλιο από ότι οι ανοιχτόχρωμες και λείες επιφάνειες και έχουν έτσι μεγαλύτερη δυνατότητα εκπομπής θερμότητας αργότερα.
Οι ζεστότερες επιφάνειες θα δημιουργήσουν έτσι από πάνω τους ζεστό αέρα ο οποίος όταν περάσει τους 2 βαθμούς Κελσίου σε διαφορά από τον αέρα γύρω του, αρχίζει και ανεβαίνει προς τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας δημιουργώντας ένα θερμικό.
Όσο μεγαλύτερη μάλιστα η διαφορά αυτή της θερμοκρασίας τόσο δυνατότερο είναι και το θερμικό που δημιουργείται από αυτή.
Αν η υγρασία της ατμόσφαιρας είναι μεγάλη, ένα ανερχόμενο θερμικό μπορεί να σχηματίσει ένα σύννεφο στο τελείωμά του, προδίδοντας έτσι και την πιθανή θέση του.
Και λεω πιθανή γιατί τα θερμικά ρεύματα παρασύρονται και αυτά από τον αέρα και μπορεί το τελείωμα τους να είναι μίλια μακριά από την περιοχή που δημιουργήθηκαν.
Όταν όμως η ατμόσφαιρα είναι ξηρή αυτό δεν συμβαίνει και το μόνο που μπορεί να προδώσει την τοποθεσία ενός θερμικού είναι η μορφολογία του εδάφους σε συνδυασμό με την θέση του ήλιου και φυσικά τα πουλιά για ευνόητους λόγους.
Αυτά για σήμερα.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλής.
- Συνημμένα
-
- thermals_overview.jpg (32.36 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Μπράβο Χρήστο.
Ωραία προσπάθεια.
Πάνος Le Capitan
Ωραία προσπάθεια.
Πάνος Le Capitan
-
- Δημοσιεύσεις: 38
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:16 am
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
"Όταν κοιτάς από ψηλά, μοιάζει η γη με ζωγραφιά..."
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο, αναμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια!!!! :>)
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο, αναμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια!!!! :>)
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!
Με τα πρώτα δυο αρθράκια μου είπα να σας βάλω γενικά στο νόημα του αθλήματος.
Από σήμερα θα αρχίσω να αναφέρομαι σε αυτό λεπτομερέστερα και πιο μεθοδικά.
Το να μάθει να πετάει κανείς αποτελεί μια εκπληκτική εμπειρία η οποία μπορεί να μας χαρίσει ατελείωτες στιγμές χαράς.
Για να μάθουμε σωστά όμως κάθε πράγμα και ειδικά να πετάμε θα πρέπει η εκπαίδευση μας να γίνει από έναν έμπειρο και καταξιωμένο στον χώρο του αθλήματος εκπαιδευτή.
Το άθλημα είναι σχετικά καινούργιο στην Ελλάδα και οι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό ελάχιστοι και γνωστοί στον χώρο.
Ένας καλός εκπαιδευτής θα σας ετοιμάσει για την πρώτη πτήση σας αφού πρώτα σας κάνει πολλά θεωρητικά μαθήματα με ομιλίες σχετικά με το άθλημα, επίδειξη βίντεο και φωτογραφιών, μαθήματα χειρισμού του αλεξίπτωτου στο έδαφος (φουσκώματα) και ίσως αν το κρίνει σκόπιμο και μια διπλή πτήση μαζί του για να πάρετε έτσι το πρώτο "βάπτισμα του πυρός".
Στην αρχή της εκπαίδευσης σας δεν θα χρειάζεται να έχετε τον δικό σας εξοπλισμό καθώς το σχολείο θα σας προμηθεύσει με αυτά που χρειάζεστε για τα μαθήματα, δηλαδή ένα αλεξίπτωτο πλαγιάς, ένα κάθισμα και ένα κράνος που αποτελούν και τα βασικά.
Το κόστος της εκπαίδευσης δεν είναι μεγάλο και φυσικά υπάρχουν διακυμάνσεις στην τιμή ανάλογα με τον εκπαιδευτή, τον χώρο εκπαίδευσης, τις ώρες μαθημάτων που θα χρειαστούν, κτλ., αλλά πάνω κάτω για το βασικό κομμάτι της εκπαίδευσης σας χρειάζονται γύρω στα 500 με 600 ευρώ, τα οποία θα σας εξασφαλίσουν τις πρώτες σας 10 πτήσεις περίπου και φυσικά όλα τα μαθήματα που χρειαστήκατε για να μπορέσετε να πετάξετε.
Αν μετά αποφασίσετε να συνεχίσετε στο δεύτερο μέρος της εκπαίδευσης, τότε απαιτείται κάποιο επιπλέον ποσό που κυμαίνεται γύρω στα 300 με 400 ευρώ. Για να κάνετε αυτά τα επιπλέον μαθήματα όμως συνήθως χρειάζεται να έχετε τον δικό σας εξοπλισμό που θα σας στοιχίσει πάνω κάτω και ανάλογα αν θέλετε καινούργιο, η μεταχειρισμένο εξοπλισμό, γύρω στα 2000 με 4000 ευρώ.
Αυτά τα επιπλέον μαθήματα θα σας εξασφαλίσουν μια μικρή εμπειρία εξοικείωσης και εκμετάλλευσης των δυναμικών πλαγιάς και θερμικών ρευμάτων αέρα βουνού και πεδιάδας, ώστε να μπορείτε να χαρείτε το άθλημα λίγο περισσότερο σε αυτό το επίπεδο της εκπαίδευσης σας.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι το αλεξίπτωτο πλαγιάς, αποτελεί τον πιο οικονομικό τρόπο με τις λιγότερες διαδικαστικές και γραφειοκρατικές σκοτούρες, για να μάθει κανείς να πετάει κυρίως σε μια χώρα σαν την Ελλάδα.
Αυτά για σήμερα.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλής.
Με τα πρώτα δυο αρθράκια μου είπα να σας βάλω γενικά στο νόημα του αθλήματος.
Από σήμερα θα αρχίσω να αναφέρομαι σε αυτό λεπτομερέστερα και πιο μεθοδικά.
Το να μάθει να πετάει κανείς αποτελεί μια εκπληκτική εμπειρία η οποία μπορεί να μας χαρίσει ατελείωτες στιγμές χαράς.
Για να μάθουμε σωστά όμως κάθε πράγμα και ειδικά να πετάμε θα πρέπει η εκπαίδευση μας να γίνει από έναν έμπειρο και καταξιωμένο στον χώρο του αθλήματος εκπαιδευτή.
Το άθλημα είναι σχετικά καινούργιο στην Ελλάδα και οι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό ελάχιστοι και γνωστοί στον χώρο.
Ένας καλός εκπαιδευτής θα σας ετοιμάσει για την πρώτη πτήση σας αφού πρώτα σας κάνει πολλά θεωρητικά μαθήματα με ομιλίες σχετικά με το άθλημα, επίδειξη βίντεο και φωτογραφιών, μαθήματα χειρισμού του αλεξίπτωτου στο έδαφος (φουσκώματα) και ίσως αν το κρίνει σκόπιμο και μια διπλή πτήση μαζί του για να πάρετε έτσι το πρώτο "βάπτισμα του πυρός".
Στην αρχή της εκπαίδευσης σας δεν θα χρειάζεται να έχετε τον δικό σας εξοπλισμό καθώς το σχολείο θα σας προμηθεύσει με αυτά που χρειάζεστε για τα μαθήματα, δηλαδή ένα αλεξίπτωτο πλαγιάς, ένα κάθισμα και ένα κράνος που αποτελούν και τα βασικά.
Το κόστος της εκπαίδευσης δεν είναι μεγάλο και φυσικά υπάρχουν διακυμάνσεις στην τιμή ανάλογα με τον εκπαιδευτή, τον χώρο εκπαίδευσης, τις ώρες μαθημάτων που θα χρειαστούν, κτλ., αλλά πάνω κάτω για το βασικό κομμάτι της εκπαίδευσης σας χρειάζονται γύρω στα 500 με 600 ευρώ, τα οποία θα σας εξασφαλίσουν τις πρώτες σας 10 πτήσεις περίπου και φυσικά όλα τα μαθήματα που χρειαστήκατε για να μπορέσετε να πετάξετε.
Αν μετά αποφασίσετε να συνεχίσετε στο δεύτερο μέρος της εκπαίδευσης, τότε απαιτείται κάποιο επιπλέον ποσό που κυμαίνεται γύρω στα 300 με 400 ευρώ. Για να κάνετε αυτά τα επιπλέον μαθήματα όμως συνήθως χρειάζεται να έχετε τον δικό σας εξοπλισμό που θα σας στοιχίσει πάνω κάτω και ανάλογα αν θέλετε καινούργιο, η μεταχειρισμένο εξοπλισμό, γύρω στα 2000 με 4000 ευρώ.
Αυτά τα επιπλέον μαθήματα θα σας εξασφαλίσουν μια μικρή εμπειρία εξοικείωσης και εκμετάλλευσης των δυναμικών πλαγιάς και θερμικών ρευμάτων αέρα βουνού και πεδιάδας, ώστε να μπορείτε να χαρείτε το άθλημα λίγο περισσότερο σε αυτό το επίπεδο της εκπαίδευσης σας.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι το αλεξίπτωτο πλαγιάς, αποτελεί τον πιο οικονομικό τρόπο με τις λιγότερες διαδικαστικές και γραφειοκρατικές σκοτούρες, για να μάθει κανείς να πετάει κυρίως σε μια χώρα σαν την Ελλάδα.
Αυτά για σήμερα.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλής.
- Συνημμένα
-
- unrated.jpg (11.92 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Σήμερα θα παρουσιάσουμε με λεπτομέρειες το αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Κατ' αρχήν υπάρχουν πολλών ειδών αλεξίπτωτα, ανάλογα με την κατηγορία και το επίπεδο εκπαίδευσης και εμπειρίας του κάθε πιλότου.
Είναι λογικό, πριν κανείς οδηγήσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, να μάθει να οδηγεί σωστά ένα λιγότερο απαιτητικό και πολύ πιο εύκολο στην οδήγηση όχημα.
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του αλεξίπτωτου πλαγιάς.
Η πρώτη πτήση αλλά και το πρώτο μας αλεξίπτωτο, ως καινούργιοι πιλότοι χωρίς εμπειρία, θα πρέπει να είναι ένα αλεξίπτωτο που να "συγχωρεί" τα πολλά (πιστέψτε με!) λάθη που θα κάνουμε στην αρχή, αλλά και που θα συνεχίσουμε να κάνουμε και αργότερα (ίσως... σε μικρότερο βαθμό...).
Υπάρχουν πολλά συστήματα αξιολόγησης ή καλύτερα κατηγοριοποίησης των αλεξίπτωτων πλαγιάς, μερικές από τις οποίες είναι, οι DHV (Deutscher Hangegleiter Verband), CEN (Comité Européen de Normalisation), ACPUL (Association des Constructeurs de Parapente Ultra Legers) κτλ... κτλ.... Αλλά αυτή που ευρέως χρησιμοποιείται παγκοσμίως όπως και στην χώρα μας, είναι η DHV (Deutscher Hangegleiter Verband) που μεταφράζεται ως Γερμανική Ομοσπονδία Αλεξίπτωτου πλαγιάς.
Οι κατηγορίες αλεξίπτωτων πλαγιάς στην ομάδα ταξινόμησης είναι DHV Deutscher Hangegleiter Verband DHV 1 paraglider, DHV 1-2, DHV 2, DHV 2-3 or DHV 3, DHV 4 και μετά πάμε σε αγωνιστικές κατηγορίες.
Όσο μεγαλώνει ο αριθμός αξιολόγησης τόσο μεγαλώνει η δυσκολία χειρισμού αλλά και φυσικά οι επιδόσεις τους, οπότε ένας αρχάριος πιλότος θα πρέπει να ξεκινήσει να πετάει με DHV 1. Αν και οι περισσότεροι πάνε κατευθείαν στην DHV 1-2 κατηγορία για εξοικονόμηση χρημάτων.
Το αλεξίπτωτο πλαγιάς αποτελείται από το πανί, τα σχοινάκια που ενώνουν το πανί με τους ιμάντες σύνδεσης, τους ιμάντες και το κάθισμα με το εφεδρικό αλεξίπτωτο που βρίσκεται πακεταρισμένο μέσα του για ώρα ...ανάγκης... (αχρείαστο να είναι!).
Το πανί είναι σε μέγεθος και σχήμα, ανάλογο με τα κιλά του πιλότου και την DHV κατηγορία.
Υπάρχουν τέσσερα σετ ιμάντες, οι Α, οι Β, οι Γ και οι Δ, οι οποίοι συνδέουν το κάθισμα μέσω των ¨καραμπίνερ' με τα σχοινάκια τα οποία κατεβαίνουν από το πανί και τα οποία συγκεντρώνονται σε γκρουπ κι ενώνονται με τους ιμάντες. (οι Α ιμάντες 'μαζεύουν' τα σχοινάκια που κατεβαίνουν από το εμπρόσθιο τμήμα του πανιού κοντά στο χείλος προσβολής, οι Β τα σχοινάκια που κατεβαίνουν από το αμέσως πιο πίσω τμήμα του πανιού κτλ κτλ. και τέλος οι Δ το σχοινάκια που κατεβαίνουν από το πιο προς τα πίσω κομμάτι του πανιού κοντά στο χείλος εκφυγής.)
Τέλος υπάρχουν τα φρένα τα οποία είναι και αυτά σχοινάκια τα οποία κοντρολάρουν το χείλος εκφυγής και κατευθύνουν το αλεξίπτωτο κατά την πτήση.
Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο αρθράκι το αλεξίπτωτο πετάει καθώς γεμίζει με αέρα από κυψέλες που βρίσκονται στο χείλος προσβολής και επιτρέπουν στον αέρα να εισέλθει στο εσωτερικό του κατά την διάρκεια του "φουσκώματος" του φτερού λίγο πριν την πτήση.
Σας ευχαριστώ.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλής.
Κατ' αρχήν υπάρχουν πολλών ειδών αλεξίπτωτα, ανάλογα με την κατηγορία και το επίπεδο εκπαίδευσης και εμπειρίας του κάθε πιλότου.
Είναι λογικό, πριν κανείς οδηγήσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, να μάθει να οδηγεί σωστά ένα λιγότερο απαιτητικό και πολύ πιο εύκολο στην οδήγηση όχημα.
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του αλεξίπτωτου πλαγιάς.
Η πρώτη πτήση αλλά και το πρώτο μας αλεξίπτωτο, ως καινούργιοι πιλότοι χωρίς εμπειρία, θα πρέπει να είναι ένα αλεξίπτωτο που να "συγχωρεί" τα πολλά (πιστέψτε με!) λάθη που θα κάνουμε στην αρχή, αλλά και που θα συνεχίσουμε να κάνουμε και αργότερα (ίσως... σε μικρότερο βαθμό...).
Υπάρχουν πολλά συστήματα αξιολόγησης ή καλύτερα κατηγοριοποίησης των αλεξίπτωτων πλαγιάς, μερικές από τις οποίες είναι, οι DHV (Deutscher Hangegleiter Verband), CEN (Comité Européen de Normalisation), ACPUL (Association des Constructeurs de Parapente Ultra Legers) κτλ... κτλ.... Αλλά αυτή που ευρέως χρησιμοποιείται παγκοσμίως όπως και στην χώρα μας, είναι η DHV (Deutscher Hangegleiter Verband) που μεταφράζεται ως Γερμανική Ομοσπονδία Αλεξίπτωτου πλαγιάς.
Οι κατηγορίες αλεξίπτωτων πλαγιάς στην ομάδα ταξινόμησης είναι DHV Deutscher Hangegleiter Verband DHV 1 paraglider, DHV 1-2, DHV 2, DHV 2-3 or DHV 3, DHV 4 και μετά πάμε σε αγωνιστικές κατηγορίες.
Όσο μεγαλώνει ο αριθμός αξιολόγησης τόσο μεγαλώνει η δυσκολία χειρισμού αλλά και φυσικά οι επιδόσεις τους, οπότε ένας αρχάριος πιλότος θα πρέπει να ξεκινήσει να πετάει με DHV 1. Αν και οι περισσότεροι πάνε κατευθείαν στην DHV 1-2 κατηγορία για εξοικονόμηση χρημάτων.
Το αλεξίπτωτο πλαγιάς αποτελείται από το πανί, τα σχοινάκια που ενώνουν το πανί με τους ιμάντες σύνδεσης, τους ιμάντες και το κάθισμα με το εφεδρικό αλεξίπτωτο που βρίσκεται πακεταρισμένο μέσα του για ώρα ...ανάγκης... (αχρείαστο να είναι!).
Το πανί είναι σε μέγεθος και σχήμα, ανάλογο με τα κιλά του πιλότου και την DHV κατηγορία.
Υπάρχουν τέσσερα σετ ιμάντες, οι Α, οι Β, οι Γ και οι Δ, οι οποίοι συνδέουν το κάθισμα μέσω των ¨καραμπίνερ' με τα σχοινάκια τα οποία κατεβαίνουν από το πανί και τα οποία συγκεντρώνονται σε γκρουπ κι ενώνονται με τους ιμάντες. (οι Α ιμάντες 'μαζεύουν' τα σχοινάκια που κατεβαίνουν από το εμπρόσθιο τμήμα του πανιού κοντά στο χείλος προσβολής, οι Β τα σχοινάκια που κατεβαίνουν από το αμέσως πιο πίσω τμήμα του πανιού κτλ κτλ. και τέλος οι Δ το σχοινάκια που κατεβαίνουν από το πιο προς τα πίσω κομμάτι του πανιού κοντά στο χείλος εκφυγής.)
Τέλος υπάρχουν τα φρένα τα οποία είναι και αυτά σχοινάκια τα οποία κοντρολάρουν το χείλος εκφυγής και κατευθύνουν το αλεξίπτωτο κατά την πτήση.
Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο αρθράκι το αλεξίπτωτο πετάει καθώς γεμίζει με αέρα από κυψέλες που βρίσκονται στο χείλος προσβολής και επιτρέπουν στον αέρα να εισέλθει στο εσωτερικό του κατά την διάρκεια του "φουσκώματος" του φτερού λίγο πριν την πτήση.
Σας ευχαριστώ.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλής.
- Συνημμένα
-
- Swing_Risers.jpg (28.39 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- ParaManOneHalf.gif (8.79 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Αγαπητοί φίλοι σήμερα λεω να χαλαρώσουμε λίγο από τα μαθήματα μια κι έρχεται πτητικό σαββατοκύριακο (με βροχές και χιόνια) και να παρουσιάσουμε μια πολύ όμορφη πλευρά του αθλήματος του αλεξίπτωτου πλαγιάς, αυτό των ταξιδιών που μπορεί να μας προσφέρει απίστευτες στιγμές.
Σας παραθέτω λοιπόν μερικές φωτογραφίες από ένα πρόσφατο ταξίδι με φίλους στην Δομινικανή Δημοκρατία της Καραϊβικής, όπου έγινε φέτος το ετήσιο ερασιτεχνικό meeting, με πιλότους από όλο τον πλανήτη και υπό την καθοδήγηση του "Guru" του αθλήματος Jockey Sanderson.
Απολαύστε.
Με την άδεια και την ευγενική χορηγία των φίλων και συνταξιδιωτών μου Γιάννη Μυριανθόπουλου, Δημήτρη Παπακουνάδη, Κλεοπάτρας Ράπτη και Κυβέλης Μποτσόνη.
http://www.sky.gr/viewtopic.php?t=1743
http://www.sky.gr/content/dominican.wmv
http://www.caribbeanxc.com/
http://www.flyozone.com/paragliders/en/news/headlines/7601
Σας παραθέτω λοιπόν μερικές φωτογραφίες από ένα πρόσφατο ταξίδι με φίλους στην Δομινικανή Δημοκρατία της Καραϊβικής, όπου έγινε φέτος το ετήσιο ερασιτεχνικό meeting, με πιλότους από όλο τον πλανήτη και υπό την καθοδήγηση του "Guru" του αθλήματος Jockey Sanderson.
Απολαύστε.
Με την άδεια και την ευγενική χορηγία των φίλων και συνταξιδιωτών μου Γιάννη Μυριανθόπουλου, Δημήτρη Παπακουνάδη, Κλεοπάτρας Ράπτη και Κυβέλης Μποτσόνη.
http://www.sky.gr/viewtopic.php?t=1743
http://www.sky.gr/content/dominican.wmv
http://www.caribbeanxc.com/
http://www.flyozone.com/paragliders/en/news/headlines/7601
- Συνημμένα
-
- XC21.jpg (14.82 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC13.jpg (26.42 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC12.jpg (32.75 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC1.jpg (30.24 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Ακόμα μερικές φωτογραφίες.
- Συνημμένα
-
- XC31.jpg (21.05 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC30.jpg (17.99 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC24.jpg (20.9 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC16.jpg (19.39 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Και μερικές ακόμα.
- Συνημμένα
-
- XC33.jpg (17.1 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC19.jpg (25.49 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC9.jpg (26.2 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC40.jpg (27.11 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC39.jpg (23.2 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Και οι τελευταίες.
- Συνημμένα
-
- XC38.jpg (4.71 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC37.jpg (7.83 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC36.jpg (10.95 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC35.jpg (10.93 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC34.jpg (18.03 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Και ως γνωστό ο νικητής στο τέλος παίρνει και τα... κορίτσια. V:))
:>>>
:>>>
- Συνημμένα
-
- XC42.jpg (21.2 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
-
- XC32.jpg (21.43 KiB) Προβλήθηκε 277 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
ΠΟΛΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΟΜΩΣ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΔΩ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΜΙΑ ΠΤΗΣΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΣΑΣ
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΩΣΤΑΣ
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΩΣΤΑΣ
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Χρηστό πες μας λίγο την ιστορία της τελευταίας φωτογραφίας,τι ήταν αυτό που σε έκανε να αντιδράσεις έτσι μπροστά στον φακό? :-\
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Απλά ήταν μιά υπέροχη εμπειρία φίλε Λυκούργε.
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Καλές πολύ καλές οι φωτό και ο λοχαγός πρώτος είναι Χρήστο! ^-^