Η Χρυσή Τομή
Η Χρυσή Τομή
Τις τελευταίες μέρες πήρα την απόφαση να ανεβάσω στο petame.gr τα σχέδια και την κατασκευή ενός ακροβατικού μοντέλου που έκανα το χειμώνα.
Το μοντέλο το πρωτοπαρουσίασα στο aeromodelling.gr
Ο λόγος που θέλησα να ξανανεβάσω το ίδιο υλικό είναι ότι θα ήθελα η εργασία μου αυτή να βρίσκεται σε περισσότερους διαδικτυακούς τόπους,
ώστε περισσότεροι χρήστες στο μέλλον να "σκοντάψουν" πάνω της και να δοκιμάσουν τη δική τους κατασκευή ή ακόμη και να επέμβουν βάζοντας τις δικές τους πινελιές εξελίσσοντας το σχέδιο.
Το μοντέλο το πρωτοπαρουσίασα στο aeromodelling.gr
Ο λόγος που θέλησα να ξανανεβάσω το ίδιο υλικό είναι ότι θα ήθελα η εργασία μου αυτή να βρίσκεται σε περισσότερους διαδικτυακούς τόπους,
ώστε περισσότεροι χρήστες στο μέλλον να "σκοντάψουν" πάνω της και να δοκιμάσουν τη δική τους κατασκευή ή ακόμη και να επέμβουν βάζοντας τις δικές τους πινελιές εξελίσσοντας το σχέδιο.
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Πριν μερικούς μήνες μου γεννήθηκε η επιθυμία να πειραματιστώ,
σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας ένα μοντέλο από το μηδέν.
Η βασική ιδέα ήταν να χρησιμοποιήσω το λόγο της Χρυσής Τομής
για να ορίσω κάθε διάσταση της ατράκτου, του φτερού, των πηδαλίων κλπ
Είχα ακούσει για τις εφαρμογές της Χ.Τ. στη ζωγραφική, στη μουσική, στη φωτογραφία,
ότι και οι γραμμές του Παρθενώνα ορίζονται από τη Χ.Τ. κ.α.
Είχα ακούσει για τη σχέση της ακολουθίας Φιμπονάτσι με τη Χ.Τ.
και πώς αυτές εκφράζουν την αρμονία της φύσης.
Δεν κατέχω το θέμα θεωρητικά αλλά ούτε και ιστορικά πλήρως, έχω μια εντελώς επιφανειακή γνώση.
Παρόλα αυτά εντυπωσιάστηκα και είπα να δοκιμάσω την εφαρμογή του λόγου αυτού στη σχεδίαση ενός μοντέλου.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AE_%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AE
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%B8%CE%AF%CE%B1_%CE%A6%CE%B9%CE%BC%CF%80%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CF%84%CF%83%CE%B9
ή να ψάξετε περισσότερα στο google.
Το μοντέλο που είχα στόχο να σχεδιάσω ήτανε ένα 3D-fun fly με εκπέτασμα 1.20μ για ένα ASP 61FS που είχα στο συρτάρι. Δεν έπρεπε να βγει πάνω από 2 κιλά γιατί ο ASP δε θα το πήγαινε.
Έβαλα ένα βράδυ τη γυναίκα μου και μου έδειξε τις βασικές λειτουργίες του Autocad (μηχανικός είπαμε)
και έπιασα δουλειά.
Σε κάποιες διαστάσεις έγιναν στρογγυλοποιήσεις και να το αποτέλεσμα.
Από το profili2 διάλεξα για αεροτομή την Eppler 478 συμμετρική.
Να πω επίσης ότι το φτερό είναι συμμετρικό ως προς όλους τους άξονες,
δλδ ύψος, μήκος, πλάτος. Το ίδιο επίσης και το οριζόντιο στην ουρά.
σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας ένα μοντέλο από το μηδέν.
Η βασική ιδέα ήταν να χρησιμοποιήσω το λόγο της Χρυσής Τομής
για να ορίσω κάθε διάσταση της ατράκτου, του φτερού, των πηδαλίων κλπ
Είχα ακούσει για τις εφαρμογές της Χ.Τ. στη ζωγραφική, στη μουσική, στη φωτογραφία,
ότι και οι γραμμές του Παρθενώνα ορίζονται από τη Χ.Τ. κ.α.
Είχα ακούσει για τη σχέση της ακολουθίας Φιμπονάτσι με τη Χ.Τ.
και πώς αυτές εκφράζουν την αρμονία της φύσης.
Δεν κατέχω το θέμα θεωρητικά αλλά ούτε και ιστορικά πλήρως, έχω μια εντελώς επιφανειακή γνώση.
Παρόλα αυτά εντυπωσιάστηκα και είπα να δοκιμάσω την εφαρμογή του λόγου αυτού στη σχεδίαση ενός μοντέλου.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AE_%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AE
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%B8%CE%AF%CE%B1_%CE%A6%CE%B9%CE%BC%CF%80%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CF%84%CF%83%CE%B9
ή να ψάξετε περισσότερα στο google.
Το μοντέλο που είχα στόχο να σχεδιάσω ήτανε ένα 3D-fun fly με εκπέτασμα 1.20μ για ένα ASP 61FS που είχα στο συρτάρι. Δεν έπρεπε να βγει πάνω από 2 κιλά γιατί ο ASP δε θα το πήγαινε.
Έβαλα ένα βράδυ τη γυναίκα μου και μου έδειξε τις βασικές λειτουργίες του Autocad (μηχανικός είπαμε)
και έπιασα δουλειά.
Σε κάποιες διαστάσεις έγιναν στρογγυλοποιήσεις και να το αποτέλεσμα.
Από το profili2 διάλεξα για αεροτομή την Eppler 478 συμμετρική.
Να πω επίσης ότι το φτερό είναι συμμετρικό ως προς όλους τους άξονες,
δλδ ύψος, μήκος, πλάτος. Το ίδιο επίσης και το οριζόντιο στην ουρά.
- Συνημμένα
-
- sxedioYankovlev22222.jpg (95.22 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- sxedioYankovlev2222.jpg (92.41 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- sxedioYankovlev222.jpg (93.54 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- sxedioYankovlev22.jpg (94.16 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- sxedioYankovlev2.jpg (94.29 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Πώς έγινε η σχεδίαση:
Τι μήκος θα έχει η χορδή της αεροτομής στη ρίζα του φτερού;
Εφάρμοσα το λόγο της Χ.Τ. στο μήκος του φτερού
και το τμήμα που προέκυψε ήτανε το μήκος της ζητούμενης χορδής.
Τι μήκος θα έχει η χορδή στο ακροπτερύγιο του φτερού;
Εφάρμοσα το λόγο της Χ.Τ. στο μήκος της προηγούμενης χορδής (της αεροτομής στη ρίζα του φτερού)
και το τμήμα που προέκυψε ήτανε το μήκος της ζητούμενης χορδής.
Τι πλάτος θα έχουν τα πηδάλια των ailerons;
Εφάρμοσα το λόγο της Χ.Τ. στη χορδή των πιο πάνω αεροτομών
και τα τμήματα που προέκυψαν ήτανε το πλάτος του πηδαλίου στη ρίζα και στην άκρη του φτερού.
Τι μήκος θα έχει το οριζόντιο σταθερό στην ουρά;
Εφάρμοσα το λόγο της Χ.Τ. στο μήκος του φτερού
και το τμήμα που προέκυψε ήτανε το μήκος του οριζόντιου σταθερού.
κτλ κτλ
Οι παραπάνω υπολογισμοί είναι μάλλον αυθαίρετοι, αλλά ήθελα να πειραματιστώ να δω τι θα βγει.
Σε γενικές γραμμές το σχέδιο βασίζεται στην απλότητα, τόσο στις γραμμές όσο και στη δομή των υλικών του. Με ενδιέφερε να είναι ελαφρύ, γερό και γρήγορο στην κατασκευή.
Τι μήκος θα έχει η χορδή της αεροτομής στη ρίζα του φτερού;
Εφάρμοσα το λόγο της Χ.Τ. στο μήκος του φτερού
και το τμήμα που προέκυψε ήτανε το μήκος της ζητούμενης χορδής.
Τι μήκος θα έχει η χορδή στο ακροπτερύγιο του φτερού;
Εφάρμοσα το λόγο της Χ.Τ. στο μήκος της προηγούμενης χορδής (της αεροτομής στη ρίζα του φτερού)
και το τμήμα που προέκυψε ήτανε το μήκος της ζητούμενης χορδής.
Τι πλάτος θα έχουν τα πηδάλια των ailerons;
Εφάρμοσα το λόγο της Χ.Τ. στη χορδή των πιο πάνω αεροτομών
και τα τμήματα που προέκυψαν ήτανε το πλάτος του πηδαλίου στη ρίζα και στην άκρη του φτερού.
Τι μήκος θα έχει το οριζόντιο σταθερό στην ουρά;
Εφάρμοσα το λόγο της Χ.Τ. στο μήκος του φτερού
και το τμήμα που προέκυψε ήτανε το μήκος του οριζόντιου σταθερού.
κτλ κτλ
Οι παραπάνω υπολογισμοί είναι μάλλον αυθαίρετοι, αλλά ήθελα να πειραματιστώ να δω τι θα βγει.
Σε γενικές γραμμές το σχέδιο βασίζεται στην απλότητα, τόσο στις γραμμές όσο και στη δομή των υλικών του. Με ενδιέφερε να είναι ελαφρύ, γερό και γρήγορο στην κατασκευή.
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Τα φτερά έγιναν από φελιζόλ που κόπηκε με θερμό νήμα.
Βγήκαν λίγο βαρύτερα από ότι θα έβγαιναν τα χτιστά αλλά αποδείχτηκαν πολύ ανθεκτικά. Κατά μήκος των φτερών φυτεύτηκαν 2 δοκοί 5χιλιοστών και κολλήθηκαν με εποξική. Στα ακροπτερύγια έχουν κολληθεί μπάλσινες αεροτομές 5χιλιοστών όπου καταλήγουν και οι δοκοί.
Βγήκαν λίγο βαρύτερα από ότι θα έβγαιναν τα χτιστά αλλά αποδείχτηκαν πολύ ανθεκτικά. Κατά μήκος των φτερών φυτεύτηκαν 2 δοκοί 5χιλιοστών και κολλήθηκαν με εποξική. Στα ακροπτερύγια έχουν κολληθεί μπάλσινες αεροτομές 5χιλιοστών όπου καταλήγουν και οι δοκοί.
- Συνημμένα
-
- yankkkfteraaa.jpg (55.13 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankfteraaaaa.jpg (56.33 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
μπορεις να ανεβασεις μια φωτο της πατεντας εργαλειο που κοβεις τα φτερα;;
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Αυτή τη στιγμή δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα τόξο στο οποίο είναι τεντωμένο ένα σύρμα από χρωμονικελίνη. Δίνουμε ρεύμα στο σύρμα το οποίο ζεσταίνεται σαν αντίσταση και ακουμπώντας το φελιζόλ λιώνει.
Αν μπορέσω αύριο θα ανεβάσω φωτογραφία.
Συνεχίζουμε με τα ailerons που έγιναν από 2χιλ μπάλσα και πηχάκι μπάλσα εκεί όπου θα μπουν οι μεντεσέδες. Ουσιαστικά τα ailerons είναι εντελώς κούφια.
Το φελιζολένιο φτερό δεν το έντυσα με μπάλσα ή καπλαμά.
Για να αντέξει τις πιέσεις από τα λάστιχα που θα το συγκρατούν έβαλα καλτσόν με ρυτίνη στη μέση.
Τα σέρβο των ailerons μπήκαν μέσα στο φελιζόλ και κολλήθηκαν με κόλλα πολυουρεθάνης. Το μετάνιωσα βέβαια γιατί δεν είναι εύκολο να αλλαχτούν αν χρειαστεί...
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα τόξο στο οποίο είναι τεντωμένο ένα σύρμα από χρωμονικελίνη. Δίνουμε ρεύμα στο σύρμα το οποίο ζεσταίνεται σαν αντίσταση και ακουμπώντας το φελιζόλ λιώνει.
Αν μπορέσω αύριο θα ανεβάσω φωτογραφία.
Συνεχίζουμε με τα ailerons που έγιναν από 2χιλ μπάλσα και πηχάκι μπάλσα εκεί όπου θα μπουν οι μεντεσέδες. Ουσιαστικά τα ailerons είναι εντελώς κούφια.
Το φελιζολένιο φτερό δεν το έντυσα με μπάλσα ή καπλαμά.
Για να αντέξει τις πιέσεις από τα λάστιχα που θα το συγκρατούν έβαλα καλτσόν με ρυτίνη στη μέση.
Τα σέρβο των ailerons μπήκαν μέσα στο φελιζόλ και κολλήθηκαν με κόλλα πολυουρεθάνης. Το μετάνιωσα βέβαια γιατί δεν είναι εύκολο να αλλαχτούν αν χρειαστεί...
- Συνημμένα
-
- yankkkkserveleerelvn.jpg (56.13 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankkkaltssooonn.jpg (60.34 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankpidaliliaaeleron.jpg (56.58 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Η άτρακτος έγινε από 5χιλ μπάλσα και ελαφρύ κόντρα πλακέ λεύκας 3χιλ μόνο για το firewall και τα σκέλη.
Οι νομείς που μπήκανε στην άτρακτο είναι ελάχιστοι και κυρίως από μπάλσα (προσοχή στα νερά). Δλδ υπάρχει ένας νομέας μπροστά από το χείλος προσβολής του φτερού που είναι από λεύκα. Υπάρχει ένας ακόμη κοντά στο χείλος εκφυγής του φτερού από 5άρι μπάλσα και από εκεί και πίσω στην άτρακτο δεν υπάρχουν νομείς. Υπάρχουν μόνο κάποια κομμάτια 5άρι μπάλσα που φαίνονται στις φωτογραφίες που εξασφαλίζουν αντοχή και ακαμψία. Σε κάθε τέτοιο κομμάτι έχουν μπει και τρίγωνα μπάλσινα πηχάκια για μεγαλύτερη αντοχή.
Οι νομείς που μπήκανε στην άτρακτο είναι ελάχιστοι και κυρίως από μπάλσα (προσοχή στα νερά). Δλδ υπάρχει ένας νομέας μπροστά από το χείλος προσβολής του φτερού που είναι από λεύκα. Υπάρχει ένας ακόμη κοντά στο χείλος εκφυγής του φτερού από 5άρι μπάλσα και από εκεί και πίσω στην άτρακτο δεν υπάρχουν νομείς. Υπάρχουν μόνο κάποια κομμάτια 5άρι μπάλσα που φαίνονται στις φωτογραφίες που εξασφαλίζουν αντοχή και ακαμψία. Σε κάθε τέτοιο κομμάτι έχουν μπει και τρίγωνα μπάλσινα πηχάκια για μεγαλύτερη αντοχή.
- Συνημμένα
-
- ayannknommieiss.jpg (48.38 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankegwwwww.jpg (52.25 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankkkkatraktowsss.jpg (59.7 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
H ουρά και το rudder από μασίφ μπάλσα 5χιλ.
Για το οριζόντιο σταθερό διάλεξα ένα πολύ σκληρό κομμάτι μπάλσα.
Αν προσέξετε τη διάταξη των νερών είναι για μεγαλύτερη αντοχή.
Στο πηχάκι που έχει το κάθετο σταθερό όμως τα νερά είναι λάθος και μετά το αντικατέστησα.
Μπήκε προσωρινά το σέρβο του rudder.
Για το γκάζι έβαλα ένα μίνι σέρβο με μεταλλικά γρανάζια.
Για το οριζόντιο σταθερό διάλεξα ένα πολύ σκληρό κομμάτι μπάλσα.
Αν προσέξετε τη διάταξη των νερών είναι για μεγαλύτερη αντοχή.
Στο πηχάκι που έχει το κάθετο σταθερό όμως τα νερά είναι λάθος και μετά το αντικατέστησα.
Μπήκε προσωρινά το σέρβο του rudder.
Για το γκάζι έβαλα ένα μίνι σέρβο με μεταλλικά γρανάζια.
- Συνημμένα
-
- yankservogaziouou.jpg (58.66 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankservoruddd.jpg (52.04 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankouraaaarar.jpg (52.18 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankruddereere.jpg (48.49 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Το φτερό στοκαρίστηκε με στόκο για φελιζόλ ώστε να φύγουν οι ατέλειες.
Και άρχισε το μονοκοτάρισμα, με ότι χρώματα περισσεύανε από παλιές κατασκευές.
Κάτω από το φτερό μπήκαν χοντρές κόκκινες ρίγες ώστε να ξεχωρίζει καλύτερα το πάνω από το κάτω στον αέρα.
Το μονοκότ μπήκε κατευθείαν πάνω στο φελιζόλ.
Προσοχή, για να μην καεί το φελιζόλ, θέλει με το μαλακό το σίδερο και το πιστόλι.
Και έτοιμο το μοντελάκιιιιιι.... Πάμε για απογείωση @P@
Αύριο όμως η συνέχεια #** πάω για ύπνο...
Και άρχισε το μονοκοτάρισμα, με ότι χρώματα περισσεύανε από παλιές κατασκευές.
Κάτω από το φτερό μπήκαν χοντρές κόκκινες ρίγες ώστε να ξεχωρίζει καλύτερα το πάνω από το κάτω στον αέρα.
Το μονοκότ μπήκε κατευθείαν πάνω στο φελιζόλ.
Προσοχή, για να μην καεί το φελιζόλ, θέλει με το μαλακό το σίδερο και το πιστόλι.
Και έτοιμο το μοντελάκιιιιιι.... Πάμε για απογείωση @P@
Αύριο όμως η συνέχεια #** πάω για ύπνο...
- Συνημμένα
-
- yanketoioimomo.jpg (50.53 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankfteroomonoko.jpg (61.26 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankoftereoookkatww.jpg (53.93 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankkmomonoomo.jpg (52.65 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankkkmomonono.jpg (46.41 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Και ήρθε η ώρα της πτήσης.
Το κέντρο βάρους είχε υπολογιστεί εξαρχής στα σχέδια με βάση το άρθρο των Παράσχου και Δεμίρη http://www.parasxosrc.gr/?p=103
Και εδώ τα χαρακτηριστικά του μοντέλου σύμφωνα με το τελικό βάρος :
Wing Span:1200mm
Length:1240mm
Weight:1950gr (χωρίς καύσιμο, με μπαταρία)
Wing area:42dm2
Wing load:47gr/dm2
Στην απογείωση σχεδόν δε χρειάστηκε να τριμάρω, ελάχιστα πείραξα τα τριμ και το ζύγισμα.
Χρειάστηκε όμως να μαζέψω τις κινήσεις γιατί το μοντέλο "ακούει" πολύ!
Γενικά θέλει προσοχή στη διαχείρηση των D/R στα πηδάλια γιατί είναι διαολάκι.
Με τον ASP61fs και έλικα 13Χ4W η πτήση ήταν χαλαρή, αργή, με σχετικά εύκολο hover και αρκετά καλές ευθείες. Δεν ήταν και πολύ overpower όμως.
Το κέντρο βάρους είχε υπολογιστεί εξαρχής στα σχέδια με βάση το άρθρο των Παράσχου και Δεμίρη http://www.parasxosrc.gr/?p=103
Και εδώ τα χαρακτηριστικά του μοντέλου σύμφωνα με το τελικό βάρος :
Wing Span:1200mm
Length:1240mm
Weight:1950gr (χωρίς καύσιμο, με μπαταρία)
Wing area:42dm2
Wing load:47gr/dm2
Στην απογείωση σχεδόν δε χρειάστηκε να τριμάρω, ελάχιστα πείραξα τα τριμ και το ζύγισμα.
Χρειάστηκε όμως να μαζέψω τις κινήσεις γιατί το μοντέλο "ακούει" πολύ!
Γενικά θέλει προσοχή στη διαχείρηση των D/R στα πηδάλια γιατί είναι διαολάκι.
Με τον ASP61fs και έλικα 13Χ4W η πτήση ήταν χαλαρή, αργή, με σχετικά εύκολο hover και αρκετά καλές ευθείες. Δεν ήταν και πολύ overpower όμως.
- Συνημμένα
-
- yankhovverer.jpg (51.93 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankhohohoverer.jpg (58.41 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- prosgeiwwssyyyank.jpg (62.51 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- yankkkkapopogeiiww.jpg (56.92 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Τα σέρβο είναι όλα κινέζικα hextronik 5010.
Στο elevator έβαλα 2 των 20γρ με μεταλλικά γρανάζια 2.5κιλα περίπου.
Του elevator κάηκαν και τα αντικατέστησα και ξανακάηκαν !@/-=}{{
Μου είπε κάποιος φίλος ότι δε σηκώνουν πάνω από 5V αν και στα χαρακτηριστικά τους λέει μέχρι 6V... Είναι τα hextronik D-MG16.
Μετά έβαλα 2 savox μίνι 3κιλα. Αυτά κράτησαν 4-5 μήνες. Πάνε κι αυτά όμως.
Το ένα μάλιστα κούρεψε μεταλλικά γρανάζια. Τώρα φοράει turnigy 26γρ 4κιλα με μεταλλικά γρανάζια, ελπίζω να αντέξουν.
Για μπαταρία έβαλα μια lipo 750μΑ με bec 3Α turnigy.
Στο elevator έβαλα 2 των 20γρ με μεταλλικά γρανάζια 2.5κιλα περίπου.
Του elevator κάηκαν και τα αντικατέστησα και ξανακάηκαν !@/-=}{{
Μου είπε κάποιος φίλος ότι δε σηκώνουν πάνω από 5V αν και στα χαρακτηριστικά τους λέει μέχρι 6V... Είναι τα hextronik D-MG16.
Μετά έβαλα 2 savox μίνι 3κιλα. Αυτά κράτησαν 4-5 μήνες. Πάνε κι αυτά όμως.
Το ένα μάλιστα κούρεψε μεταλλικά γρανάζια. Τώρα φοράει turnigy 26γρ 4κιλα με μεταλλικά γρανάζια, ελπίζω να αντέξουν.
Για μπαταρία έβαλα μια lipo 750μΑ με bec 3Α turnigy.
- Συνημμένα
-
- 6-2-11knifefefef.jpg (60.28 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
-
- 6-2-11xioionnia.jpg (26.36 KiB) Προβλήθηκε 51 φορές
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Δεν πέρασαν μερικές εβδομάδες πτήσεων να το χαρώ και είχαμε εμπλοκή σε εναέρια σύγκρουση.
Απολογισμός: ένα εντελώς άθικτο φτερό και η άτρακτος σε 2 ολόκληρα κομμάτια. Έγινε η επισκευή, αλλά μάλλον δεν πρόσεξα όσο έπρεπε και η άτρακτος απέκτησε λίγο σχήμα μπανάνας.
Με τριμάρισμα και ξανασετάρισμα το πέταγμα του ξαναήρθε στα ίσια του.
Το βάρος που πήρε πρέπει να είναι το πολύ 50-100γρ.
Μιας και μπήκα στην διαδικασία της επισκευής έκανα άλλη μια μετατροπή, έφερα το elevator μερικά εκατοστά πιο πίσω.
Αφού το μοντέλο πετούσε υπέροχα, αποφάσισα να βάλω λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να αντικαταστήσω τον ASP με ένα YS63fzs.
Επίσης τα σκέλη αλουμινίου αλλάχτηκαν με κάρμπον.
Με τον καινούριο κινητήρα το μοντέλο μεταμορφώθηκε.
Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα που δεν την είχα προβλέψει και αντέχει σε πολλά G. Από την άλλη έχει πολύ χαμηλό stall και επιφάνειες ικανές να το ελέγξουν στολαριστό. Μπορεί δλδ να εκτελέσει άνετα sport πτήση με μεγάλες ταχύτητες αλλά και funfly πτήση με χαβαλετζίδικα αργά περάσματα.
Για αρκετό καιρό πετούσα με έλικα 13Χ6.
Ήταν πολύ καλός συνδυασμός με το μοτέρ.
Έδινε πολύ καλή ώση και ταχύτητα στο μοντέλο.
Μου έκανε όλα τα χατίρια εκτός από το χόβερ.
Στο χόβερ το μοντέλο ήταν πολύ άστατο, με πολλές εκτροπές που τα πηδάλια της ουράς δεν μπορούσαν να τις συγκρατήσουν.
Δοκίμασα 14Χ6 χωρίς να έχω καλύτερο αποτέλεσμα.
Μάλιστα η 14Χ6 ζόρισε τον κινητήρα, ανέβασε θερμοκρασία.
Τελικά βοήθησε η 12Χ8 που δοκίμασα. Μ' αυτήν έχει αρχίσει να ακούει η ουρά στο χόβερ.
Στράφηκα σε μικρότερες έλικες με μεγαλύτερο βήμα για να μειωθεί η μάζα της έλικας και τα γυροσκοπικά φαινόμενα και το μεγαλύτερο βήμα να δώσει καλύτερο ρεύμα αέρα στα πηδάλια της ουράς. Θα δοκιμάσω και άλλες έλικες πάντως και θα δούμε το αποτέλεσμα. Επίσης ήθελε προσοχή η διαχείριση της περίσσιας δύναμης του μοτέρ από την τ/κ ώστε το μοντέλο να μην είναι απότομο γενικά.
Απολογισμός: ένα εντελώς άθικτο φτερό και η άτρακτος σε 2 ολόκληρα κομμάτια. Έγινε η επισκευή, αλλά μάλλον δεν πρόσεξα όσο έπρεπε και η άτρακτος απέκτησε λίγο σχήμα μπανάνας.
Με τριμάρισμα και ξανασετάρισμα το πέταγμα του ξαναήρθε στα ίσια του.
Το βάρος που πήρε πρέπει να είναι το πολύ 50-100γρ.
Μιας και μπήκα στην διαδικασία της επισκευής έκανα άλλη μια μετατροπή, έφερα το elevator μερικά εκατοστά πιο πίσω.
Αφού το μοντέλο πετούσε υπέροχα, αποφάσισα να βάλω λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να αντικαταστήσω τον ASP με ένα YS63fzs.
Επίσης τα σκέλη αλουμινίου αλλάχτηκαν με κάρμπον.
Με τον καινούριο κινητήρα το μοντέλο μεταμορφώθηκε.
Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα που δεν την είχα προβλέψει και αντέχει σε πολλά G. Από την άλλη έχει πολύ χαμηλό stall και επιφάνειες ικανές να το ελέγξουν στολαριστό. Μπορεί δλδ να εκτελέσει άνετα sport πτήση με μεγάλες ταχύτητες αλλά και funfly πτήση με χαβαλετζίδικα αργά περάσματα.
Για αρκετό καιρό πετούσα με έλικα 13Χ6.
Ήταν πολύ καλός συνδυασμός με το μοτέρ.
Έδινε πολύ καλή ώση και ταχύτητα στο μοντέλο.
Μου έκανε όλα τα χατίρια εκτός από το χόβερ.
Στο χόβερ το μοντέλο ήταν πολύ άστατο, με πολλές εκτροπές που τα πηδάλια της ουράς δεν μπορούσαν να τις συγκρατήσουν.
Δοκίμασα 14Χ6 χωρίς να έχω καλύτερο αποτέλεσμα.
Μάλιστα η 14Χ6 ζόρισε τον κινητήρα, ανέβασε θερμοκρασία.
Τελικά βοήθησε η 12Χ8 που δοκίμασα. Μ' αυτήν έχει αρχίσει να ακούει η ουρά στο χόβερ.
Στράφηκα σε μικρότερες έλικες με μεγαλύτερο βήμα για να μειωθεί η μάζα της έλικας και τα γυροσκοπικά φαινόμενα και το μεγαλύτερο βήμα να δώσει καλύτερο ρεύμα αέρα στα πηδάλια της ουράς. Θα δοκιμάσω και άλλες έλικες πάντως και θα δούμε το αποτέλεσμα. Επίσης ήθελε προσοχή η διαχείριση της περίσσιας δύναμης του μοτέρ από την τ/κ ώστε το μοντέλο να μην είναι απότομο γενικά.
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Και εδώ μερικά βίντεο που έχουμε τραβήξει.
Στα δύο πρώτα βίντεο πετάει με 13Χ6.
http://www.youtube.com/watch?v=dAzXQBuGhqQ
http://www.youtube.com/watch?v=iEskAj_apnM
Στο τελευταίο βίντεο πετάει με 12Χ8.
http://www.youtube.com/watch?v=4ksX3vhOM8U
Στα δύο πρώτα βίντεο πετάει με 13Χ6.
http://www.youtube.com/watch?v=dAzXQBuGhqQ
http://www.youtube.com/watch?v=iEskAj_apnM
Στο τελευταίο βίντεο πετάει με 12Χ8.
http://www.youtube.com/watch?v=4ksX3vhOM8U
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Αυτά τα ολίγα είχα να ανεβάσω.
Η κατασκευή έχει κάποιες μικροδιαφορές με το σχέδιο.
Ελπίζω να αποτυπώσω καλύτερα και αναλυτικότερα το σχέδιο στο autocad και να το ανεβάσω κάποια στιγμή στο φόρουμ.
Για ότι νεότερο θα επανέλθω.
Καλές πτήσεις @P@
Η κατασκευή έχει κάποιες μικροδιαφορές με το σχέδιο.
Ελπίζω να αποτυπώσω καλύτερα και αναλυτικότερα το σχέδιο στο autocad και να το ανεβάσω κάποια στιγμή στο φόρουμ.
Για ότι νεότερο θα επανέλθω.
Καλές πτήσεις @P@
Απάντηση: Η Χρυσή Τομή
Γεια σου Γιαννη με τα σχεδια και τις κατασκευες σου.Το μοντελακι το ειδα στην Εδεσσα και πετα καταπληκτικα,ο δε πιλοτος εχει κανει φοβερες προοδους στην πτηση των μοντελων.Να σαι καλα και να μπορεις να φτιαχνεις και να πετας.
Φιλικα
Αγγελος
Φιλικα
Αγγελος