Οδηγός για KDS FLYMENTOR 3D σε STORM 450 με τηλ/σηWFLY WFT07H.(στά ελληνικά)
Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 12:55 am
File name: KDS Flymentor 3D.pdf File size: 597.51 KB
http://www.fileserve.com/file/GdAQDmH/KDS
Flymentor 3D.pdf
Δε μπορουσα να τα γραψω ολα εδω γιατι εχει φωτογραφιες και γραφηματα οποτε τα μαζεψα ολα εδω.
Οποιος χρειαζεται λεπτομεριες ή εχει τυχων διορθωσεις ειμαι στη διαθεση σας
____________________________________________________________________________________________________
Οδηγός εγκατάστασης για KDS FLYMENTOR 3D σε STORM 450 με τηλ/ση WFLY WFT07H.
Δυο πραγματάκια να έχουμε υπόψη μας πριν ξεκινήσουμε.
α. Το παρόν εξάρτημα απαιτεί γνώση CCPM ελικοπτέρου και αναφέρεται σε χρήστες που μπορούν να ρυθμίσουν το ελικόπτερο τους να ισορροπεί χωρίς ηλεκτρονική βοήθεια, που σημαίνει γνώση ισιώματος swash, ισσοροπισμα blades, να φέρνουν τα servo στις 90 μοίρες και καλή γνώση των δυνατοτήτων της εκάστωτε τηλεκατεύθυνσης που έχει ο καθένας μας. (απαιτούνται τουλάχιστον 6 κανάλια)
β. Δεν είναι αυτόματος πιλότος και δεν είναι εδώ για να σας μάθει να πετάτε ή να διορθώσει τα λάθη σας, αντιθέτως πολλές φόρες παίρνει πρωτοβουλίες που ίσως να μην συμφωνούν με αυτό που έχει το μυαλό μας ο κάθε ένας μας.
γ. Συνιστώ να εξασκηθείτε σε manual mode πρώτα πριν επιχηρισεται να πετάξετε. Σε καμιά περίπτωση δεν είμαι υπεύθυνος για το τι θα κάνετε και το παρόν ΔΕΝ είναι manual αλλά παρατηρήσεις και εμπειρίες που μάζεψα κατά τη χρήση του.
δ. Οι ρυθμίσεις να γίνονται με αποσυνδεδεμένο το μοτέρ προς αποφυγή ατυχημάτων και όλες τις ρυθμίσεις στην τηλεκατεύθυνση στα default δηλ. όλα τα σέρβο normal κι όχι reversed, travel στο 100% και τις καμπύλες όλες linear και τα λοιπά . Ξεκινάμε έτσι γι αρχή κι ο καθένας μετά αφού καταλάβει τι κάνει η κάθε ρύθμιση μπορεί να την αλλάξει έτσι ώστε να τον βολεύει.
Ξεκινάμε λοιπών
Πρώτα πρώτα το κουμπώνετε πάνω στο ελικόπτερο σας συμφώνα με το manual τα βελάκια να κοιτώνα προς τα εμπρός. Ρυθμίζουμε τη φορά του έλικα και τον τύπο swash plate που έχουμε
Mounting Orientation: εδώ ρυθμιζουμε πως εχουμε τοποθετησει το gyro και τον κεντρικο επεξεργαστη, αναλογα με το που βρισκεται πραγματικα στο ελικοπτερο μας κανουμε και την καταλληλη ρυθμιση.
Main rotor direction: Εδώ ρυθμιζουμε τη φορα του ελικα μας αναλογα με το αν είναι δεξιοστροφος ή αριστεροστροφος.
Swashplate: εδώ ρυθμιζουμε τον τυπο του swashplate αναλογα με αυτό που εχουμε. Τα νουμερακια δειχνουνε που κουμπωνουνε τα pullrod που ερχονται από τα servo μας.
Να σημιωσουμε ότι το flymentor εχει δικο του εσωτερικο mixer οποτε πρεπει να απεργοποιησουμε οποιαδηποτε mixing κανει η τηλεκατευθυνση μας από μονη της και να την ρυθμισουμε σε 1 servo control (ακουγεται εντελως λαθος στο αυτι την πρωτη φορα αλλα είναι απαραιτητο βημα)
Οποτε στην WFLY τηλ/ση παμε κεντρικο μενου \επιλογη 12 swash\ επιλογη 1 swash select και αλλαζουμε από 3CH120 σε NORMAL
Στην δευτερη σελιδα εχουμε τις ρυθμισεις που αφορουν τα servo.
Reverse: εδώ ρυθμιζουμε τα servo μας αναλογα με τη φορα που πρεπει να εχουν ώστε οποτε γερνει το ελικοπτερο προς μια κατευθυνση αυτά να εναντιωνωντε στην κινηση για να το ισσοροπησουνε ένα καλο βιντεακι για να δειτε τι εννοω είναι αυτό http://www.youtube.com/watch?v=cmQ6TKEIS9w
Neutral: Εδώ ρυθμιζουμε το κεντραρισμα των σερβο. Μια καλη τεχνικη είναι να τα βαλετε όλα στο 0, να κανετε εκκινηση χωρις να εχετε βυδωμενα το horn πανω στα σερβο, να τα αφησετε να ισσοροπησουμε μετα την εκκινηση και μετα να τα βιδωσετε στη θεση που δειχνει να είναι 90 μοιρες καθετα με το υπολοιπο σωμα του ελικοπτερου. Επειδη 90 μοιρες ακριβως είναι σχεδον απιθανο να τα καταφερουμε , τα βαζουμε στην πλησιεστερη θεση και μετα τα ισιωνουμε με λιγο τριμαρισμα. Ουτως ή αλλως μετα τις ρυθμισεις θα επιστρεψουμε να ισιωσουμε το swash plate με το αναλογο swashplate leveler tool.
To τριμμαρισμα μπορει να γινει ειτε από την τηλεκατευθυνση μας ειτε κουνωντας το slider που αντιστοιχει στο κάθε servo αριστερα-δεξια αντιστοιχα για Aileron/elevator/pitch/rudder ή αλλιως tail servo.
Εικόνα αναφοράς όταν έχουμε το throttleστο 50%
Σε αυτή την οθόνη ρυθμίζουμε το travel δηλαδή πόση έκταση θα έχει η κίνηση του σέρβο μας ώστε να μη δημιουργεί πρόβλημα. Πχ μη σπρώχνει την κεφαλή τόσο πλάι ώστε να ζορίζονται τα servo ή όταν κουνάμε το rudder από τέρμα δεξιά προς τέρμα αριστερά να μην ακούμε αυτόν τον ενοχλητικό ηλεκτρικό θόρυβο ζορίσματος στο σέρβο ότι εμποδίζεται. Εδώ ο καθένας ρυθμίζει ανάλογα με την κρίση του, πχ εγώ δε θέλω 100% travel στο rudder, αλλά μόνο ένα 60-70% έτσι ώστε να μην στρίβει πολύ γρήγορα όταν το πάω τέρμα, επίσης έχω μεταφέρει το κεντράρισμα να είναι πιο αριστερά κι όχι στο κέντρο αλλά αυτό είναι καθαρά δική μου βόλεψη .
Εδώ ξεκινά η παραμετροποίηση του γυροσκοπίου.
Gyro sense: Να εξηγήσουμε ότι το Fly mentor (FM) για συντομία προσφέρει 2 είδη ισορροπίας όπως άλλωστε και τα περισσότερα gyro της αγοράς.
Το πρώτο είδος είναι το normal και το άλλο το heading hold. Δεν θα εξηγήσω εδώ τη διαφορά τους υπάρχουν καλύτεροι οδηγοί από οτιδήποτε κι αν γράψω και στο forum μας και στο ιντερνέτ.
Θα εξηγήσω μόνο ότι υπάρχουν 2 τρόποι να παραμετροποιηθεί.
Ο ένας τρόπος είναι να έχουμε συνδέσει το πράσινο και το γκρι καλώδιο του flymmentor πάνω στον δεκτή οπότε το ρυθμίζουμε απ ευθείας από την τηλεκατεύθυνση όσο κάνουμε hover με το γνωστό τρόπο, δηλ το ανυψώνουμε λίγο κοιτάμε την ουρά αν παίζει και ρυθμίζουμε τόσο ώστε να σταματήσει το λεγόμενο tail wag (παίξιμο της ουράς)
Έχοντας το ροοστάτη ακριβώς στο κέντρο : Προς τα αριστερά για normal mode και δεξιά για HH mode αντίστοιχα.
Στον συγκεκριμένο δέκτη βάζουμε στο 4 το γκρι και στο 5 το πράσινο καλώδιο του FM.
Ο άλλος τρόπος είναι να αποσυνδέσουμε το πράσινο έτσι η ισορροπία του gyro θα κανονίζεται «καρφωτή» από ότι τιμή βάλουμε στο software. Και δεν θα μπορεί να αλλάξει κατά την πτήση. Αυτή η τεχνική θέλει trial and error τακτική αλλά αν το βρείτε που είναι οκ για το κάθε ελικόπτερο μπορούμε να το σώσουμε μια και καλή και να μας μείνει το κανάλι διαθέσιμο για άλλο σκοπό. Πχ για το gain του FM το οποίο είναι πιο σημαντικό.
Το gain του gyro το βρίσκεις μια φορά που είναι οκ και μετά δε σε νοιάζει γιατί το κουβαλάς ίδιο μια ζωή.
Συνοψίζοντας: με καλώδιο συνδεδεμένο στο Rx η ρύθμιση γίνεται από την τηλεκατεύθυνση , με καλώδιο αποσυνδεδεμένο από το software του FM.
Yaw Rate: Εδώ ρυθμίζουμε το πόσο γρήγορα στρίβει το rudder, Μικρή τιμή για σιγά μεγάλη για γρήγορα. Προσοχή αν το ρυθμίσουμε πολύ γρήγορα με ένα τσιμπιματακι στο rudder ελικόπτερο θα κάνει 360 μοίρες στροφή πριν το καταλάβετε (ειδικά αν έχετε και τίποτε κορυφαία servo με τρέλες ανταποκρίσεις άστα να πάνε).
Μικρή τιμή κάνει σιγά και σταθερά στροβιλισμό γύρω από τον εαυτό του, μεγάλη τιμή για γρήγορα. Κι εδώ είναι μια ρύθμιση που είναι καθαρά στην κρίση του καθένα όπου τον βολεύει.
Yaw expotent: εδώ ρυθμίζουμε την ταχύτητα του servo, το πόσο γρήγορα δηλαδή πάει από τη μια άκρη στην άλλη το rudder μας όταν κάνουμε την αντίστοιχη κίνηση στο stick. Κι εδώ ο καθένας βάζει ότι του αρέσει.
Pitch to tail mix: αυτή η ρύθμιση δεν έχει τόσο εφαρμογή αν έχετε linear καμπύλες στο throttle παρολαυτα ας το εξηγήσουμε για αργότερη χρήση.
Υπάρχει περίπτωση όταν δίνετε γκάζι/throttle και αλλάζει κατά συνέπεια και το pitch το rudder να μην μπορεί να ακολουθήσει ακαριαία αυτή την αλλαγή με αποτέλεσμα όταν ανεβαίνετε σε ύψος ή όταν κατεβαίνετε απότομα να παρατηρείτε και μια μικρή περιστροφή στο ελικόπτερο λόγο της αδυναμίας αυτής. Ε αυτό το slider ρυθμίζει την κίνηση του rudder έτσι ώστε να μπορεί να προλαβαίνει να διορθώνει τα απότομα σκαμπανεβάσματα κι ότι άλλη τρέλα μας έρχεται στο κεφάλι. Εδώ ο καθένας το ρυθμίζει ανάλογα με την «τρέλα» που καβαλάει προσωπικά βρήκα την default ρύθμιση αρκετά ικανοποιητική. Αλλά δοκίμασα να το ανεβάσω από τα 2 μετρά στα 5 οπότε δεν είδα με το μάτι εμφανή περιστροφή, αν το ανέβαζα στα 10-15 μετρά ύψος ίσως να έβλεπα μια περιστροφή. Βασικά το νόημα είναι ότι ελέγχει αυτή την περιστροφή και προσπαθεί να την εξαλείψει στις απότομες αλλαγές του pitch. Δεν έχω την απαραίτητη εμπειρία και skill για να αξιοποιήσω πλήρως την παραμετροποίηση αυτή αλλά φαντάζομαι σε εσάς που κάνετε 3D τρέλες η αυθαίρετη περιστροφή κατά την απότομη αλλαγή του pitch πρέπει να είναι επιεικώς ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ.
Servo Travel limit: Εδώ ρυθμίζουμε τα όρια του servo ώστε όταν είμαστε τέρμα αριστερά ή τέρμα δεξιά στο rudder να μη ζορίζεται το servo μας.
Sensor gain: Εδώ αφήστε το default ελέγχει την παράμετρο που κανονίζει τον πολλαπλασιαστή του σήματος του gyro. Δεν χρειάστηκε να αλλάξω κάτι και στο manual λέει κι αυτός να το αφήσουμε ως έχει.
Tail delay: Εδώ ρυθμίζουμε την ταχύτητα κεντραρίσματος του servo, μερικά ψηφιακά servo έχουν πολύ γρήγορη ανταπόκριση ενώ αλλά αναλογικά έχουν πιο αργή. Εδώ όσο πιο γρήγορη ανταπόκριση έχουν τα servo μας πλησιάζουμε στο 0, ενώ όσο πιο αργή αχούνε πάμε ανάποδα. Στην πράξη όταν πετάμε και βλέπουμε ότι δεν κεντράρει καλά η ουρά η ότι μετά από μια περιστροφή το ελικόπτερο δε σταματά με το που αφήνουμε το stick αλλά συνεχίζει και περιστρέφετε χωρίς να σταματά τότε θέλει να πειράξουμε την παράμετρο αυτή έτσι ώστε να το κάνουμε να σταματά «μαχαίρι» με το που αφήνουμε το στικ. Εδώ δε βρήκα τρόπο για γρήγορο ρύθμισμα, trial and error παιδιά. Hover στα 2 μέτρα , ρίχνουμε μια στροφή κοιτάμε πως θα παίρνει τις στροφές (α ρε Τερλέγκα) και κοιτάμε αν μετά τη στροφή αυτή σταμάτησε εκεί που θέλαμε η συνέχιζε να στρίβει. Κάνουμε ένα κλικ πιο κει και πάλι hover και στροφή, αν φτιάξει καλώς, αν όχι πάλι ένα κλικ πιο κει και ξανά ματα Hover και πιρουέτες … Το δικό μου ελικόπτερο βρέθηκε να θέλει 2-3 κλικ αριστερά του κέντρου προς το hard για να συνέρθει άλλα θέλουν παραπάνω.
Heading hold angle range (κι όχι “angel”) pfff α ρε κινέζοι ούτε την ορθογραφία δεν πέτυχαν, έψαχνα κι εγώ να δω τι θέλει να πει ο ποιητής …
Όταν κάνουμε μια πιρουέτα το ελικόπτερο αποκτά μια ροπή, αφήνοντας το rudder στικ αυτό θα συνεχίσει να στρίβει άλλο λίγο πριν σταματήσει εντελώς, αυτή η παράμετρος ελέγχει το «πόσο λίγο». ΠΡΟΣΟΧΗ πολύ χαμηλά θα κινήσει την ουρά ανάποδα, οπότε κι εδώ θέλει λίγο λίγο μέχρι να σταματήσει «καρφί»
Η διαφορά αυτής της ρύθμισης με την προηγούμενη είναι ότι εδώ ρυθμίζουμε «ροπή» κατά κάποιο τρόπο κι όχι το κεντράρισμα μετά την πιρουέτα. Στην προηγούμενη ρύθμιση το ελικόπτερο συνέχιζε να περιστρέφετε αλλά με αργότερο ρυθμό, εδώ σταματήσει να περιστρέφεται απλά δε σταματά εκεί που το θέλουμε εμείς, παρά πάει λίγο πιο κει.
Αυτές οι ρυθμίσεις δεν κάνουν καμιά τρελή διαφορά ούτε θα σας κάνουν να τρακάρετε και το FM είναι ικανό να τις εξαλείψει, αλλά αν θέλετε να πετάξετε σε manual mode χωρίς ηλεκτρονική βοήθεια τότε καλό θα είναι να παίξετε λίγο μαζί τους ώστε να εξαλείψετε τα τυχών drift.
Για μένα δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά ώστε να κάνω hover ελικόπτερο το οποίο δεν driftarei καθόλου σε manual mode. Το απόλυτο zen , μιλάμε για εντροπία και συνιστάμενη δυνάμεων ισση με το 0, να παίζω μόνο με το throttle πάνω κάτω και να μην κουνιέται το ρημάδι πέρα δώθε.
Εδώ φαίνεται και πόσο καλά το έχουμε ισορροπήσει το ελικοπτεράκι μας.
Balancer gain: Εδω είναι η πιο σημαντική ρύθμιση, εδώ κανονίζουμε σε τι mode πετάμε.
Horizontal: είναι για ισορροπία του δίσκου, δίσκο εννοώ τον νοητό δίσκο που σχηματίζεται κατά την περιστροφή του κεντρικού έλικα έτσι ώστε να είναι πάντα οριζόντιος.
Position: είναι συνδυασμός του Horizontal αλλά και της κάμερας του FM έτσι ώστε να κάνει hover μόνο του μένοντας στο ίδιο ακριβώς νοητό σημείο κι αν για οποιοδήποτε λόγο φύγει να επιστρέψει αυτόματα χρησιμοποιώντας την κάμερα συγκρίνει τις διαδοχικές εικόνες που τραβα. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ στο Flymentor. Εδώ αν το έχεις ρυθμίσει καλά μπορείς να αφήσεις την τηλεκατεύθυνση και να το τραβήξεις μια φωτογραφία όχι απλά δεν θα πάει πουθενά αλλά θα μείνει και ακίνητο για να μη σου βγει «φραπές» η φωτογραφία κουνημένη.
Εδώ λοιπών έχουμε 2 τρόπους να το ρυθμίσουμε , πάλι όπως και πριν με το gyro αν έχουμε συνδεδεμένο το μπλε καλώδιο στο Rx τότε τραβαει τη ρύθμιση από την τηλεκατεύθυνση. Αν δεν το έχουμε τότε κρατεί ότι του σώσουμε στο software του Flymentor.
Προσωπικά προτείνω να φτιάξετε μια φορά το gyro όπως είπα πριν, να δείτε σε τι νούμερο είναι καλά και μετά στο κανάλι που έχει το ροοστάτη να βάλετε το μπλε καλώδιο έτσι ώστε να αλλάζετε την ισορροπία κατά βούληση ανάλογα με τις συνθήκες πτήσης, ορατότητα, φως ημέρας, αέρα, θερμοκρασία αέρα κλπ.
Έστω ότι το ρυθμίζουμε από το λογισμικό: 0 είναι το manual mode, δηλαδή καμιά ηλεκτρονική βοήθεια, ότι κάνουμε εμείς οι πιλόταρες από μόνοι μας. Position mode και προς τα δεξιά ρυθμίζουμε την ευαισθησία του position mode, δηλαδή το refresh που θα κάνει για να ξαναέρθει στη θέση του. Ξεκινήστε από 70 σε 450αρι ελικόπτερο και ρυθμίστε ανάλογα το ροοστάτη έτσι ώστε να επανέρχεται μόνο του στην θέση που πρέπει . Αντίστοιχα για horizontal mode ξεκινήστε από το 60, αυτές τις τιμές τις βρήκα πιο κοντά στην πραγματικότητα για μένα. Αν το ρυθμίσετε από το λογισμικό ετοιμαστείτε για πολλά hover >μέσα στο σπίτι για correction>, ξανά hover> ξανά μέσα> κλπ
Αν το κάνετε από την τηλεκατεύθυνση είναι πιο εύκολο και προτείνω να μείνει μόνιμα το μπλε καλώδιο συνδεδεμένο και να το ρυθμίσετε από το ροοστάτη για να μπορείτε να εναλλάσσετε τα διάφορα mode όσο πετάτε (manual/position/horizontal)
Ο ροοστάτης =κέντρο, είμαστε σε manual mode, όλα χειρονακτικά, στρέφουμε προς τα αριστερά πάμε για horizontal mode, στρέφουμε προς τα δεξιά πάμε για position mode.
Για 3D πτήσεις εδεικνύατε κι από τον κατασκευαστή το horizontal mode, ούτος η άλλως η κάμερα έχει περιορισμούς όπως λέει κει το manual , πχ. Πάνω από 3 μέτρα ύψος δε δουλεύει, θέλει καθαρό φως ημέρας, δε θέλει να κοιτά άμμο, χιόνι και γενικότερα έδαφος που την μπερδεύει και τέτοια.
Άμα βάλετε ένα μαύρο «Χ» με ταινία στο πάτωμα και κάνετε hover εκεί πάνω είναι οκ, αλλά μη περιμένετε και θαύματα από την κάμερα.
Total sensor gain (horizontal and position mode): εδώ ρυθμίζουμε το gain του ισσοροπητή σε κατάσταση Position mode ή horizontal αντίστοιχα.
Stick sensitivity gain: Εδώ ρυθμίζουμε το ποιον θα υπακούει ο ισσοροπητης, τη λογική του ή το input που του δίνουμε από τα stik. Η Default τιμή παίζει μια χαρά, τώρα αν θέλετε να έχετε πιο πολύ εσείς το απόλυτο έλεγχο τότε ανεβάστε το.
Forward forewheel: Όταν το ελικόπτερο σε position mode φύγει από τη θέση του θα προσπαθήσει αν επιστρέψει σε αυτήν, όμως δεν θα σταματήσει ακριβώς λόγο της ροπής του. Αυτή η παράμετρος ελέγχει τη ροπή αυτή. Free θα επιστρέψει πιο «χαλαρά» στη θέση του. “firm” θα επιστρέψει πιο απότομα, μια καλή τιμή είναι το 6 για μένα, εκεί έβγαλα και την πρώτη μου φωτογραφία. Αν έχει πολύ firm θα επιστρέψει στη θέση και θα την ξεπεράσει έτσι μετά θα κάνει δεύτερη διορθωτική κίνηση και θα προσπαθήσει να ξαναπάει, όμως πάλι δε θα πάει λόγο ροπής και γενικότερα θα κάνει σαν κρέμες τικ τακ και θα του πάρει κάποια ώρα να σταματήσει. Τώρα εδώ παίζουν πολλά πράγματα ρόλο, βάρος, αέρηδες και τέτοια, ξεκινήστε από τη μέση και όπου σας βολεύει αφήστε το.
Manual override ability: Αφήστε το default είναι το πόσο εύκολα θα παρακάμει η λογική του ανισσόροπη όταν δώσετε ένα stik input.
Elevator gain: Εδώ κανονίζουμε τον κάθετο άξονα το πόσο γρήγορα θα επανέλθει το ελικόπτερο στο ύψος που πρέπει, εδώ παίζει με το pitch κι όχι με τις στροφές. Προσωπικά το αποφεύγω εντελώς αυτό, θέλω στο throttle νε έχω εγώ τον απόλυτο έλεγχο, όχι ότι δεν το πιστεύομαι το FM αλλά ξέρω εγω….δε το έχω και πολύ καιρό για να το εμπιστευτώ τόσο τύφλα. Κάτι δε μου αρέσει στο να αφήνω το FM να ελέγχει το γκάζι. Εγώ το έχω χαμηλώσει 3-4 κλικ πιο κάτω από το default.
Stick response accelerator: (Ωχ Να δω πως θα το εξηγήσω αυτό…) Εδώ ελέγχει το ρυθμό επιτάχυνσης προκειμένου να παρακαμφθεί το αυτόματο σήμα από τον FM όταν δίνουμε ένα stick input. Πχ αν κατά λάθος μας ξεφύγει Κανά δάχτυλο και πάει τέρμα αριστερά το rudder να μην κάνει στροφή αμέσως το ελικόπτερο αλλά μετά από κάποια δέκατα του δευτερολέπτου να υπακούσει στο input μας και να ξεκινήσει την πιρουέτα. Τώρα αυτό πρέπει να το δείτε στην πράξη, αν κάποιος έχει απορία ας στείλει pm ή email στο ubhae@hotmail.com .
Είναι λίγο μπελάς στα λόγια να το περιγράψω, ένα βιντεακι θα ήταν πιο κατάλληλο. Ειδωμεν .παιδιά σας το χρωστώ ένα youtube με πιρουέτα με τη ρύθμιση μια τέρμα αριστερά και μια δεξιά για να καταλάβετε.
Positioning speed: Εδώ ρυθμίζουμε το πόσο γρήγορα θα επανέλθει το ελικόπτερο στην επιθυμητή θέση (για φωτογραφία…. Χαχα κόλλησα εγώ με τη φωτογραφία) Θα σας το περιγράψω με τον εξής επικίνδυνο τρόπο τον οποίο δεν προτείνω απλά το αναφέρω σαν παράδειγμα.
Κάνουμε hover και το έχω «κλειδώσει» σε position mode, και πάω σιγά σιγά από το πλάι στα συνωμοτικά και το σπρώχνω με το δάχτυλο ενώ πετάει προς τα αριστερά (πολύ επικίνδυνο αυτό) όταν σταματήσω το ελικόπτερο θα έχει καταγράψει στην εσωτερική του μνήμη πόσο το κούνησα και θα προσπαθήσει να κινηθεί δεξιά μέχρι να επιστρέψει στην αρχική του θέση. Αυτή η παράμετρος κανονίζει το πόσο γρήγορα θα επιστρέψει, θα επιστρέψει αμέσως και θα το φάω στο κεφάλι? ή θα έρθει αργά αργά και θα προλάβω να φύγω…
(βασικά του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ… φύγετε όσο το δυνατόν γρηγορότερα ασχέτως της ρύθμισης)
Οι δόκιμες αυτές δεν έγιναν από μήνα, προς θεού δεν είναι αστείο απλά για να ευθυμήσουμε ανέφερα ότι έχω δει στο Youtube.
Κινήσεις ανεύθυνες σαν αυτές προσβάλουν το σπορ του μοντελισμού και βγάζουν κακή εικόνα για εμάς που ασχολούμαστε με το σπορ.
Το Flymentor είναι αξιόπιστο μηχανάκι αλλά όχι σε βαθμό να του εμπιστευτούμε και τη σωματική μας ακεραιότητα.
Μεγάλη προσοχή στις ρυθμίσεις και στην ασφάλεια πάνω απ όλα. Μη βγάζουμε τη λάθος εικόνα στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το hobby και πρώτα απ όλα προσοχή και για τη δική μας ασφάλεια.
Όσο ανιαρό κι αν ακούγεται κάθε φορά πρέπει να το λέμε και να το τονίζουμε ότι πρέπει να τηρούνται οι ανάλογες προφυλάξεις.
Ελπίζω να βοήθησα αρκετά μιας και δε βρήκα αλλού οδηγό για το Flymentor στα Ελληνικά και το αφιερώνω στα μέλη του petame.gr
http://www.fileserve.com/file/GdAQDmH/KDS
Flymentor 3D.pdf
Δε μπορουσα να τα γραψω ολα εδω γιατι εχει φωτογραφιες και γραφηματα οποτε τα μαζεψα ολα εδω.
Οποιος χρειαζεται λεπτομεριες ή εχει τυχων διορθωσεις ειμαι στη διαθεση σας
____________________________________________________________________________________________________
Οδηγός εγκατάστασης για KDS FLYMENTOR 3D σε STORM 450 με τηλ/ση WFLY WFT07H.
Δυο πραγματάκια να έχουμε υπόψη μας πριν ξεκινήσουμε.
α. Το παρόν εξάρτημα απαιτεί γνώση CCPM ελικοπτέρου και αναφέρεται σε χρήστες που μπορούν να ρυθμίσουν το ελικόπτερο τους να ισορροπεί χωρίς ηλεκτρονική βοήθεια, που σημαίνει γνώση ισιώματος swash, ισσοροπισμα blades, να φέρνουν τα servo στις 90 μοίρες και καλή γνώση των δυνατοτήτων της εκάστωτε τηλεκατεύθυνσης που έχει ο καθένας μας. (απαιτούνται τουλάχιστον 6 κανάλια)
β. Δεν είναι αυτόματος πιλότος και δεν είναι εδώ για να σας μάθει να πετάτε ή να διορθώσει τα λάθη σας, αντιθέτως πολλές φόρες παίρνει πρωτοβουλίες που ίσως να μην συμφωνούν με αυτό που έχει το μυαλό μας ο κάθε ένας μας.
γ. Συνιστώ να εξασκηθείτε σε manual mode πρώτα πριν επιχηρισεται να πετάξετε. Σε καμιά περίπτωση δεν είμαι υπεύθυνος για το τι θα κάνετε και το παρόν ΔΕΝ είναι manual αλλά παρατηρήσεις και εμπειρίες που μάζεψα κατά τη χρήση του.
δ. Οι ρυθμίσεις να γίνονται με αποσυνδεδεμένο το μοτέρ προς αποφυγή ατυχημάτων και όλες τις ρυθμίσεις στην τηλεκατεύθυνση στα default δηλ. όλα τα σέρβο normal κι όχι reversed, travel στο 100% και τις καμπύλες όλες linear και τα λοιπά . Ξεκινάμε έτσι γι αρχή κι ο καθένας μετά αφού καταλάβει τι κάνει η κάθε ρύθμιση μπορεί να την αλλάξει έτσι ώστε να τον βολεύει.
Ξεκινάμε λοιπών
Πρώτα πρώτα το κουμπώνετε πάνω στο ελικόπτερο σας συμφώνα με το manual τα βελάκια να κοιτώνα προς τα εμπρός. Ρυθμίζουμε τη φορά του έλικα και τον τύπο swash plate που έχουμε
Mounting Orientation: εδώ ρυθμιζουμε πως εχουμε τοποθετησει το gyro και τον κεντρικο επεξεργαστη, αναλογα με το που βρισκεται πραγματικα στο ελικοπτερο μας κανουμε και την καταλληλη ρυθμιση.
Main rotor direction: Εδώ ρυθμιζουμε τη φορα του ελικα μας αναλογα με το αν είναι δεξιοστροφος ή αριστεροστροφος.
Swashplate: εδώ ρυθμιζουμε τον τυπο του swashplate αναλογα με αυτό που εχουμε. Τα νουμερακια δειχνουνε που κουμπωνουνε τα pullrod που ερχονται από τα servo μας.
Να σημιωσουμε ότι το flymentor εχει δικο του εσωτερικο mixer οποτε πρεπει να απεργοποιησουμε οποιαδηποτε mixing κανει η τηλεκατευθυνση μας από μονη της και να την ρυθμισουμε σε 1 servo control (ακουγεται εντελως λαθος στο αυτι την πρωτη φορα αλλα είναι απαραιτητο βημα)
Οποτε στην WFLY τηλ/ση παμε κεντρικο μενου \επιλογη 12 swash\ επιλογη 1 swash select και αλλαζουμε από 3CH120 σε NORMAL
Στην δευτερη σελιδα εχουμε τις ρυθμισεις που αφορουν τα servo.
Reverse: εδώ ρυθμιζουμε τα servo μας αναλογα με τη φορα που πρεπει να εχουν ώστε οποτε γερνει το ελικοπτερο προς μια κατευθυνση αυτά να εναντιωνωντε στην κινηση για να το ισσοροπησουνε ένα καλο βιντεακι για να δειτε τι εννοω είναι αυτό http://www.youtube.com/watch?v=cmQ6TKEIS9w
Neutral: Εδώ ρυθμιζουμε το κεντραρισμα των σερβο. Μια καλη τεχνικη είναι να τα βαλετε όλα στο 0, να κανετε εκκινηση χωρις να εχετε βυδωμενα το horn πανω στα σερβο, να τα αφησετε να ισσοροπησουμε μετα την εκκινηση και μετα να τα βιδωσετε στη θεση που δειχνει να είναι 90 μοιρες καθετα με το υπολοιπο σωμα του ελικοπτερου. Επειδη 90 μοιρες ακριβως είναι σχεδον απιθανο να τα καταφερουμε , τα βαζουμε στην πλησιεστερη θεση και μετα τα ισιωνουμε με λιγο τριμαρισμα. Ουτως ή αλλως μετα τις ρυθμισεις θα επιστρεψουμε να ισιωσουμε το swash plate με το αναλογο swashplate leveler tool.
To τριμμαρισμα μπορει να γινει ειτε από την τηλεκατευθυνση μας ειτε κουνωντας το slider που αντιστοιχει στο κάθε servo αριστερα-δεξια αντιστοιχα για Aileron/elevator/pitch/rudder ή αλλιως tail servo.
Εικόνα αναφοράς όταν έχουμε το throttleστο 50%
Σε αυτή την οθόνη ρυθμίζουμε το travel δηλαδή πόση έκταση θα έχει η κίνηση του σέρβο μας ώστε να μη δημιουργεί πρόβλημα. Πχ μη σπρώχνει την κεφαλή τόσο πλάι ώστε να ζορίζονται τα servo ή όταν κουνάμε το rudder από τέρμα δεξιά προς τέρμα αριστερά να μην ακούμε αυτόν τον ενοχλητικό ηλεκτρικό θόρυβο ζορίσματος στο σέρβο ότι εμποδίζεται. Εδώ ο καθένας ρυθμίζει ανάλογα με την κρίση του, πχ εγώ δε θέλω 100% travel στο rudder, αλλά μόνο ένα 60-70% έτσι ώστε να μην στρίβει πολύ γρήγορα όταν το πάω τέρμα, επίσης έχω μεταφέρει το κεντράρισμα να είναι πιο αριστερά κι όχι στο κέντρο αλλά αυτό είναι καθαρά δική μου βόλεψη .
Εδώ ξεκινά η παραμετροποίηση του γυροσκοπίου.
Gyro sense: Να εξηγήσουμε ότι το Fly mentor (FM) για συντομία προσφέρει 2 είδη ισορροπίας όπως άλλωστε και τα περισσότερα gyro της αγοράς.
Το πρώτο είδος είναι το normal και το άλλο το heading hold. Δεν θα εξηγήσω εδώ τη διαφορά τους υπάρχουν καλύτεροι οδηγοί από οτιδήποτε κι αν γράψω και στο forum μας και στο ιντερνέτ.
Θα εξηγήσω μόνο ότι υπάρχουν 2 τρόποι να παραμετροποιηθεί.
Ο ένας τρόπος είναι να έχουμε συνδέσει το πράσινο και το γκρι καλώδιο του flymmentor πάνω στον δεκτή οπότε το ρυθμίζουμε απ ευθείας από την τηλεκατεύθυνση όσο κάνουμε hover με το γνωστό τρόπο, δηλ το ανυψώνουμε λίγο κοιτάμε την ουρά αν παίζει και ρυθμίζουμε τόσο ώστε να σταματήσει το λεγόμενο tail wag (παίξιμο της ουράς)
Έχοντας το ροοστάτη ακριβώς στο κέντρο : Προς τα αριστερά για normal mode και δεξιά για HH mode αντίστοιχα.
Στον συγκεκριμένο δέκτη βάζουμε στο 4 το γκρι και στο 5 το πράσινο καλώδιο του FM.
Ο άλλος τρόπος είναι να αποσυνδέσουμε το πράσινο έτσι η ισορροπία του gyro θα κανονίζεται «καρφωτή» από ότι τιμή βάλουμε στο software. Και δεν θα μπορεί να αλλάξει κατά την πτήση. Αυτή η τεχνική θέλει trial and error τακτική αλλά αν το βρείτε που είναι οκ για το κάθε ελικόπτερο μπορούμε να το σώσουμε μια και καλή και να μας μείνει το κανάλι διαθέσιμο για άλλο σκοπό. Πχ για το gain του FM το οποίο είναι πιο σημαντικό.
Το gain του gyro το βρίσκεις μια φορά που είναι οκ και μετά δε σε νοιάζει γιατί το κουβαλάς ίδιο μια ζωή.
Συνοψίζοντας: με καλώδιο συνδεδεμένο στο Rx η ρύθμιση γίνεται από την τηλεκατεύθυνση , με καλώδιο αποσυνδεδεμένο από το software του FM.
Yaw Rate: Εδώ ρυθμίζουμε το πόσο γρήγορα στρίβει το rudder, Μικρή τιμή για σιγά μεγάλη για γρήγορα. Προσοχή αν το ρυθμίσουμε πολύ γρήγορα με ένα τσιμπιματακι στο rudder ελικόπτερο θα κάνει 360 μοίρες στροφή πριν το καταλάβετε (ειδικά αν έχετε και τίποτε κορυφαία servo με τρέλες ανταποκρίσεις άστα να πάνε).
Μικρή τιμή κάνει σιγά και σταθερά στροβιλισμό γύρω από τον εαυτό του, μεγάλη τιμή για γρήγορα. Κι εδώ είναι μια ρύθμιση που είναι καθαρά στην κρίση του καθένα όπου τον βολεύει.
Yaw expotent: εδώ ρυθμίζουμε την ταχύτητα του servo, το πόσο γρήγορα δηλαδή πάει από τη μια άκρη στην άλλη το rudder μας όταν κάνουμε την αντίστοιχη κίνηση στο stick. Κι εδώ ο καθένας βάζει ότι του αρέσει.
Pitch to tail mix: αυτή η ρύθμιση δεν έχει τόσο εφαρμογή αν έχετε linear καμπύλες στο throttle παρολαυτα ας το εξηγήσουμε για αργότερη χρήση.
Υπάρχει περίπτωση όταν δίνετε γκάζι/throttle και αλλάζει κατά συνέπεια και το pitch το rudder να μην μπορεί να ακολουθήσει ακαριαία αυτή την αλλαγή με αποτέλεσμα όταν ανεβαίνετε σε ύψος ή όταν κατεβαίνετε απότομα να παρατηρείτε και μια μικρή περιστροφή στο ελικόπτερο λόγο της αδυναμίας αυτής. Ε αυτό το slider ρυθμίζει την κίνηση του rudder έτσι ώστε να μπορεί να προλαβαίνει να διορθώνει τα απότομα σκαμπανεβάσματα κι ότι άλλη τρέλα μας έρχεται στο κεφάλι. Εδώ ο καθένας το ρυθμίζει ανάλογα με την «τρέλα» που καβαλάει προσωπικά βρήκα την default ρύθμιση αρκετά ικανοποιητική. Αλλά δοκίμασα να το ανεβάσω από τα 2 μετρά στα 5 οπότε δεν είδα με το μάτι εμφανή περιστροφή, αν το ανέβαζα στα 10-15 μετρά ύψος ίσως να έβλεπα μια περιστροφή. Βασικά το νόημα είναι ότι ελέγχει αυτή την περιστροφή και προσπαθεί να την εξαλείψει στις απότομες αλλαγές του pitch. Δεν έχω την απαραίτητη εμπειρία και skill για να αξιοποιήσω πλήρως την παραμετροποίηση αυτή αλλά φαντάζομαι σε εσάς που κάνετε 3D τρέλες η αυθαίρετη περιστροφή κατά την απότομη αλλαγή του pitch πρέπει να είναι επιεικώς ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ.
Servo Travel limit: Εδώ ρυθμίζουμε τα όρια του servo ώστε όταν είμαστε τέρμα αριστερά ή τέρμα δεξιά στο rudder να μη ζορίζεται το servo μας.
Sensor gain: Εδώ αφήστε το default ελέγχει την παράμετρο που κανονίζει τον πολλαπλασιαστή του σήματος του gyro. Δεν χρειάστηκε να αλλάξω κάτι και στο manual λέει κι αυτός να το αφήσουμε ως έχει.
Tail delay: Εδώ ρυθμίζουμε την ταχύτητα κεντραρίσματος του servo, μερικά ψηφιακά servo έχουν πολύ γρήγορη ανταπόκριση ενώ αλλά αναλογικά έχουν πιο αργή. Εδώ όσο πιο γρήγορη ανταπόκριση έχουν τα servo μας πλησιάζουμε στο 0, ενώ όσο πιο αργή αχούνε πάμε ανάποδα. Στην πράξη όταν πετάμε και βλέπουμε ότι δεν κεντράρει καλά η ουρά η ότι μετά από μια περιστροφή το ελικόπτερο δε σταματά με το που αφήνουμε το stick αλλά συνεχίζει και περιστρέφετε χωρίς να σταματά τότε θέλει να πειράξουμε την παράμετρο αυτή έτσι ώστε να το κάνουμε να σταματά «μαχαίρι» με το που αφήνουμε το στικ. Εδώ δε βρήκα τρόπο για γρήγορο ρύθμισμα, trial and error παιδιά. Hover στα 2 μέτρα , ρίχνουμε μια στροφή κοιτάμε πως θα παίρνει τις στροφές (α ρε Τερλέγκα) και κοιτάμε αν μετά τη στροφή αυτή σταμάτησε εκεί που θέλαμε η συνέχιζε να στρίβει. Κάνουμε ένα κλικ πιο κει και πάλι hover και στροφή, αν φτιάξει καλώς, αν όχι πάλι ένα κλικ πιο κει και ξανά ματα Hover και πιρουέτες … Το δικό μου ελικόπτερο βρέθηκε να θέλει 2-3 κλικ αριστερά του κέντρου προς το hard για να συνέρθει άλλα θέλουν παραπάνω.
Heading hold angle range (κι όχι “angel”) pfff α ρε κινέζοι ούτε την ορθογραφία δεν πέτυχαν, έψαχνα κι εγώ να δω τι θέλει να πει ο ποιητής …
Όταν κάνουμε μια πιρουέτα το ελικόπτερο αποκτά μια ροπή, αφήνοντας το rudder στικ αυτό θα συνεχίσει να στρίβει άλλο λίγο πριν σταματήσει εντελώς, αυτή η παράμετρος ελέγχει το «πόσο λίγο». ΠΡΟΣΟΧΗ πολύ χαμηλά θα κινήσει την ουρά ανάποδα, οπότε κι εδώ θέλει λίγο λίγο μέχρι να σταματήσει «καρφί»
Η διαφορά αυτής της ρύθμισης με την προηγούμενη είναι ότι εδώ ρυθμίζουμε «ροπή» κατά κάποιο τρόπο κι όχι το κεντράρισμα μετά την πιρουέτα. Στην προηγούμενη ρύθμιση το ελικόπτερο συνέχιζε να περιστρέφετε αλλά με αργότερο ρυθμό, εδώ σταματήσει να περιστρέφεται απλά δε σταματά εκεί που το θέλουμε εμείς, παρά πάει λίγο πιο κει.
Αυτές οι ρυθμίσεις δεν κάνουν καμιά τρελή διαφορά ούτε θα σας κάνουν να τρακάρετε και το FM είναι ικανό να τις εξαλείψει, αλλά αν θέλετε να πετάξετε σε manual mode χωρίς ηλεκτρονική βοήθεια τότε καλό θα είναι να παίξετε λίγο μαζί τους ώστε να εξαλείψετε τα τυχών drift.
Για μένα δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά ώστε να κάνω hover ελικόπτερο το οποίο δεν driftarei καθόλου σε manual mode. Το απόλυτο zen , μιλάμε για εντροπία και συνιστάμενη δυνάμεων ισση με το 0, να παίζω μόνο με το throttle πάνω κάτω και να μην κουνιέται το ρημάδι πέρα δώθε.
Εδώ φαίνεται και πόσο καλά το έχουμε ισορροπήσει το ελικοπτεράκι μας.
Balancer gain: Εδω είναι η πιο σημαντική ρύθμιση, εδώ κανονίζουμε σε τι mode πετάμε.
Horizontal: είναι για ισορροπία του δίσκου, δίσκο εννοώ τον νοητό δίσκο που σχηματίζεται κατά την περιστροφή του κεντρικού έλικα έτσι ώστε να είναι πάντα οριζόντιος.
Position: είναι συνδυασμός του Horizontal αλλά και της κάμερας του FM έτσι ώστε να κάνει hover μόνο του μένοντας στο ίδιο ακριβώς νοητό σημείο κι αν για οποιοδήποτε λόγο φύγει να επιστρέψει αυτόματα χρησιμοποιώντας την κάμερα συγκρίνει τις διαδοχικές εικόνες που τραβα. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ στο Flymentor. Εδώ αν το έχεις ρυθμίσει καλά μπορείς να αφήσεις την τηλεκατεύθυνση και να το τραβήξεις μια φωτογραφία όχι απλά δεν θα πάει πουθενά αλλά θα μείνει και ακίνητο για να μη σου βγει «φραπές» η φωτογραφία κουνημένη.
Εδώ λοιπών έχουμε 2 τρόπους να το ρυθμίσουμε , πάλι όπως και πριν με το gyro αν έχουμε συνδεδεμένο το μπλε καλώδιο στο Rx τότε τραβαει τη ρύθμιση από την τηλεκατεύθυνση. Αν δεν το έχουμε τότε κρατεί ότι του σώσουμε στο software του Flymentor.
Προσωπικά προτείνω να φτιάξετε μια φορά το gyro όπως είπα πριν, να δείτε σε τι νούμερο είναι καλά και μετά στο κανάλι που έχει το ροοστάτη να βάλετε το μπλε καλώδιο έτσι ώστε να αλλάζετε την ισορροπία κατά βούληση ανάλογα με τις συνθήκες πτήσης, ορατότητα, φως ημέρας, αέρα, θερμοκρασία αέρα κλπ.
Έστω ότι το ρυθμίζουμε από το λογισμικό: 0 είναι το manual mode, δηλαδή καμιά ηλεκτρονική βοήθεια, ότι κάνουμε εμείς οι πιλόταρες από μόνοι μας. Position mode και προς τα δεξιά ρυθμίζουμε την ευαισθησία του position mode, δηλαδή το refresh που θα κάνει για να ξαναέρθει στη θέση του. Ξεκινήστε από 70 σε 450αρι ελικόπτερο και ρυθμίστε ανάλογα το ροοστάτη έτσι ώστε να επανέρχεται μόνο του στην θέση που πρέπει . Αντίστοιχα για horizontal mode ξεκινήστε από το 60, αυτές τις τιμές τις βρήκα πιο κοντά στην πραγματικότητα για μένα. Αν το ρυθμίσετε από το λογισμικό ετοιμαστείτε για πολλά hover >μέσα στο σπίτι για correction>, ξανά hover> ξανά μέσα> κλπ
Αν το κάνετε από την τηλεκατεύθυνση είναι πιο εύκολο και προτείνω να μείνει μόνιμα το μπλε καλώδιο συνδεδεμένο και να το ρυθμίσετε από το ροοστάτη για να μπορείτε να εναλλάσσετε τα διάφορα mode όσο πετάτε (manual/position/horizontal)
Ο ροοστάτης =κέντρο, είμαστε σε manual mode, όλα χειρονακτικά, στρέφουμε προς τα αριστερά πάμε για horizontal mode, στρέφουμε προς τα δεξιά πάμε για position mode.
Για 3D πτήσεις εδεικνύατε κι από τον κατασκευαστή το horizontal mode, ούτος η άλλως η κάμερα έχει περιορισμούς όπως λέει κει το manual , πχ. Πάνω από 3 μέτρα ύψος δε δουλεύει, θέλει καθαρό φως ημέρας, δε θέλει να κοιτά άμμο, χιόνι και γενικότερα έδαφος που την μπερδεύει και τέτοια.
Άμα βάλετε ένα μαύρο «Χ» με ταινία στο πάτωμα και κάνετε hover εκεί πάνω είναι οκ, αλλά μη περιμένετε και θαύματα από την κάμερα.
Total sensor gain (horizontal and position mode): εδώ ρυθμίζουμε το gain του ισσοροπητή σε κατάσταση Position mode ή horizontal αντίστοιχα.
Stick sensitivity gain: Εδώ ρυθμίζουμε το ποιον θα υπακούει ο ισσοροπητης, τη λογική του ή το input που του δίνουμε από τα stik. Η Default τιμή παίζει μια χαρά, τώρα αν θέλετε να έχετε πιο πολύ εσείς το απόλυτο έλεγχο τότε ανεβάστε το.
Forward forewheel: Όταν το ελικόπτερο σε position mode φύγει από τη θέση του θα προσπαθήσει αν επιστρέψει σε αυτήν, όμως δεν θα σταματήσει ακριβώς λόγο της ροπής του. Αυτή η παράμετρος ελέγχει τη ροπή αυτή. Free θα επιστρέψει πιο «χαλαρά» στη θέση του. “firm” θα επιστρέψει πιο απότομα, μια καλή τιμή είναι το 6 για μένα, εκεί έβγαλα και την πρώτη μου φωτογραφία. Αν έχει πολύ firm θα επιστρέψει στη θέση και θα την ξεπεράσει έτσι μετά θα κάνει δεύτερη διορθωτική κίνηση και θα προσπαθήσει να ξαναπάει, όμως πάλι δε θα πάει λόγο ροπής και γενικότερα θα κάνει σαν κρέμες τικ τακ και θα του πάρει κάποια ώρα να σταματήσει. Τώρα εδώ παίζουν πολλά πράγματα ρόλο, βάρος, αέρηδες και τέτοια, ξεκινήστε από τη μέση και όπου σας βολεύει αφήστε το.
Manual override ability: Αφήστε το default είναι το πόσο εύκολα θα παρακάμει η λογική του ανισσόροπη όταν δώσετε ένα stik input.
Elevator gain: Εδώ κανονίζουμε τον κάθετο άξονα το πόσο γρήγορα θα επανέλθει το ελικόπτερο στο ύψος που πρέπει, εδώ παίζει με το pitch κι όχι με τις στροφές. Προσωπικά το αποφεύγω εντελώς αυτό, θέλω στο throttle νε έχω εγώ τον απόλυτο έλεγχο, όχι ότι δεν το πιστεύομαι το FM αλλά ξέρω εγω….δε το έχω και πολύ καιρό για να το εμπιστευτώ τόσο τύφλα. Κάτι δε μου αρέσει στο να αφήνω το FM να ελέγχει το γκάζι. Εγώ το έχω χαμηλώσει 3-4 κλικ πιο κάτω από το default.
Stick response accelerator: (Ωχ Να δω πως θα το εξηγήσω αυτό…) Εδώ ελέγχει το ρυθμό επιτάχυνσης προκειμένου να παρακαμφθεί το αυτόματο σήμα από τον FM όταν δίνουμε ένα stick input. Πχ αν κατά λάθος μας ξεφύγει Κανά δάχτυλο και πάει τέρμα αριστερά το rudder να μην κάνει στροφή αμέσως το ελικόπτερο αλλά μετά από κάποια δέκατα του δευτερολέπτου να υπακούσει στο input μας και να ξεκινήσει την πιρουέτα. Τώρα αυτό πρέπει να το δείτε στην πράξη, αν κάποιος έχει απορία ας στείλει pm ή email στο ubhae@hotmail.com .
Είναι λίγο μπελάς στα λόγια να το περιγράψω, ένα βιντεακι θα ήταν πιο κατάλληλο. Ειδωμεν .παιδιά σας το χρωστώ ένα youtube με πιρουέτα με τη ρύθμιση μια τέρμα αριστερά και μια δεξιά για να καταλάβετε.
Positioning speed: Εδώ ρυθμίζουμε το πόσο γρήγορα θα επανέλθει το ελικόπτερο στην επιθυμητή θέση (για φωτογραφία…. Χαχα κόλλησα εγώ με τη φωτογραφία) Θα σας το περιγράψω με τον εξής επικίνδυνο τρόπο τον οποίο δεν προτείνω απλά το αναφέρω σαν παράδειγμα.
Κάνουμε hover και το έχω «κλειδώσει» σε position mode, και πάω σιγά σιγά από το πλάι στα συνωμοτικά και το σπρώχνω με το δάχτυλο ενώ πετάει προς τα αριστερά (πολύ επικίνδυνο αυτό) όταν σταματήσω το ελικόπτερο θα έχει καταγράψει στην εσωτερική του μνήμη πόσο το κούνησα και θα προσπαθήσει να κινηθεί δεξιά μέχρι να επιστρέψει στην αρχική του θέση. Αυτή η παράμετρος κανονίζει το πόσο γρήγορα θα επιστρέψει, θα επιστρέψει αμέσως και θα το φάω στο κεφάλι? ή θα έρθει αργά αργά και θα προλάβω να φύγω…
(βασικά του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ… φύγετε όσο το δυνατόν γρηγορότερα ασχέτως της ρύθμισης)
Οι δόκιμες αυτές δεν έγιναν από μήνα, προς θεού δεν είναι αστείο απλά για να ευθυμήσουμε ανέφερα ότι έχω δει στο Youtube.
Κινήσεις ανεύθυνες σαν αυτές προσβάλουν το σπορ του μοντελισμού και βγάζουν κακή εικόνα για εμάς που ασχολούμαστε με το σπορ.
Το Flymentor είναι αξιόπιστο μηχανάκι αλλά όχι σε βαθμό να του εμπιστευτούμε και τη σωματική μας ακεραιότητα.
Μεγάλη προσοχή στις ρυθμίσεις και στην ασφάλεια πάνω απ όλα. Μη βγάζουμε τη λάθος εικόνα στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το hobby και πρώτα απ όλα προσοχή και για τη δική μας ασφάλεια.
Όσο ανιαρό κι αν ακούγεται κάθε φορά πρέπει να το λέμε και να το τονίζουμε ότι πρέπει να τηρούνται οι ανάλογες προφυλάξεις.
Ελπίζω να βοήθησα αρκετά μιας και δε βρήκα αλλού οδηγό για το Flymentor στα Ελληνικά και το αφιερώνω στα μέλη του petame.gr