Σελίδα 1 από 1

Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 11, 2011 12:08 pm
από Γιώργος Μπέλλος
Καλημέρα,
υπάρχει κάποιος κανόνας στην επιλογή της δύναμης και ταχύτητας των σέρβο για τα αεροπλάνα όταν δεν υπάρχουν στοιχεία του κατασκευαστή?

Γίνεται κάποιος θεωρητικός υπολογισμός των αντιστάσεων,τριβών των κινούμενων επιφανειών ή δοκιμάζουμε πρακτικά?

Η ερώτηση είναι τόσο γενική, όσο και ειδική,καθώς θέλω να επιλέξω τα κατάλληλα σέρβο για ένα Pitts S1 της δεκαετίας του 80,άγνωστου κατασκευαστή,balsa,με άνοιγμα φτερών ~1,1m,με OS MAX 46 και ailerons στο κάτω φτερό μόνο.

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 11, 2011 5:25 pm
από 3Blade
Δεν υπαρχει καποιος γενικος κανονας γι' αυτο που ρωτας. Ολα εξαρτωνται απο το αεροπλανο ( ακροβατικο ,scale κτλ) απο το μεγεθος του αεροπλανου, απο τις επιφανειες των πηδαλιων που θελεις να κινήσεις, το τι ακριβως κινει το καθε πηδαλιο (πχ ενα rudder που μαζι κινει και το ροδακι θελει παραπανω κιλα σερβο γιατι εχεις μεγαλυτερη αντισταση και επισης εχει και περισσοτερες πιθανοτητες να σπασει τα γραναζια του σερβο αν αυτα δεν ειναι μεταλλικα). Τελικος παραγοντας ειναι και το τι ζηταει ο καθενας απο το αεροπλανο να κανει. Τα ακροβατικα οπως αυτο που εχεις ζητανε δυναμη και ταχυτητα στους σερβομηχανισμους, βεβαια το μεγεθος του αεροπλανου ειναι μικρο οποτε δεν θα χρειαστεις κατι το ακραιο. Και τα απλα σερβο της Futaba 3004 θα κανουν μια χαρα δουλεια πιστευω... Ισως λογω του μεγεθους να χρησιμοποιουσες και μικροτερα σερβο μινι

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 11, 2011 10:33 pm
από Γιώργος Μπέλλος
3Blade έγραψε: Δεν υπαρχει καποιος γενικος κανονας γι' αυτο που ρωτας. ................................

Ευχαριστώ για την απάντηση.Θα δοκιμάσω με κάποια στανταρ σέρβο και βλέποντας.

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 12, 2011 12:17 am
από Αντώνης Κριτζάς
Η επιλογή των σωστών servo σε ένα μοντέλο είναι σημαντική παρά του ότι τις περισσότερες φορές γίνεται τυχαία Το σωστό servo θα κάνει την διαφορά σε ένα μοντέλο που αντί να χαροπαλεύει θα πετά σωστά και με ακρίβεια Σημαντικοί παράγοντες επιλογής είναι το βάρος του μοντέλου, το είδος του(ακροβατικό scale),ακόμη και το τι θα ζητήσουμε από αυτό
Ελλιπής δύναμη η υπερβολική θα κάνουν εξίσου κακό Το αν είναι γρήγορο η αργό το servo είναι κάτι που δεν το αντιλαμβάνεσαι εύκολα σε όλα τα μοντέλα παρόλα αυτά σε κάποιες περιπτώσεις παίζει και αυτό σημαντικό ρόλο Ενημερωτικά θα πω ότι κάποια συστήματα τηλ/σης έχουν την δυνατότητα αυτής της επιλογής Η ταχύτητα και η δύναμη αλλάζουν αν η τροφοδοσία τους είναι στα 4,8V η 6V
Φροντίζουμε να έχουμε ντίζες που κινούνται ελεύθερα και εύκολα χωρίς περιττές γωνίες
Ορίζουμε μέσω του travel adjustment τα όρια των servoς για να μη ζορίζονται αυτά , τα πηδάλια και προπαντός τα horn καθώς επείσης να μη καταναλώνουν υπερβολικό ρεύμα (θέλει προσοχή στις καταναλώσεις που θα έχουν τα servos)
Ένα λαθάκι που κάνουν αρκετοί είναι ότι υποτιμούν το servo του γκαζιού Αν η κίνηση γίνεται με ντίζα τότε τρώει όλους του κραδασμούς του μοτέρ άρα πρέπει να είναι και αυτό προσεγμένο (υπάρχουν μέθοδοι περιορισμού των κραδασμών όπως μετάδοση με συρματόσχοινο)
Αυτά χονδρικά και απο εμένα Περισοτερα μόλις δούμε το μοντέλο


YΓ διαβασε και αυτό είναι σχετικό με το πως συνδεουμε τις ντίζες (ίσως σε ενδιαφέρει)

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 12, 2011 9:39 am
από Corsair
Γιώργος Μπέλλος έγραψε: Καλημέρα,
υπάρχει κάποιος κανόνας στην επιλογή της δύναμης και ταχύτητας των σέρβο για τα αεροπλάνα όταν δεν υπάρχουν στοιχεία του κατασκευαστή?

Γίνεται κάποιος θεωρητικός υπολογισμός των αντιστάσεων,τριβών των κινούμενων επιφανειών ή δοκιμάζουμε πρακτικά?

Η ερώτηση είναι τόσο γενική, όσο και ειδική,καθώς θέλω να επιλέξω τα κατάλληλα σέρβο για ένα Pitts S1 της δεκαετίας του 80,άγνωστου κατασκευαστή,balsa,με άνοιγμα φτερών ~1,1m,με OS MAX 46 και ailerons στο κάτω φτερό μόνο.


Στην 10ετία του 80 τα μοντελιστικά πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά από ότι γνωρίζουμε σήμερα.

Τότε οι κινητήρες, τηλεκατευθύνσεις, ήταν πιο σε πιά χαμηλό μέσο όρο, και επίσης και τα μοντέλα είχαν διαφορετική σχεδιάση.

Αυτό to Pitts, τότε θα εξοπλιζόταν με το βασικό ρουλεμανάτο σέρβο της Futaba FP-S128 (γράφω για αυτήν γιατί, έτυχε να την γνωρίζω καλύτερα)
Τότε δεν κάνανε 3Δ. @P@
Καί κάλυπτε την scale ακροβατική πτήση, που είχε σαν απαίτηση το μοντέλο που έχεις.

Οπότε τελειώνοντας στο σήμερα, ένα σέρβο που θα τοποθετηθεί σε ένα 40 χαμηλοπτέρυγο θα ήταν αρκετό, και θα απέδιδε στο μοντέλο σου.

Επιλογές σήμερα έχεις από πολλές εταιρίες, αρκεί να έχει ροπή από 3κιλά και πάνω στα 4,8v ._Β_Ο Και δεν θα υπάρχει πρόβλημα.

Bέβαια το Pitts δεν είναι για αρχαρίους, ούτε για 2ο μοντέλο.

Πιστέυω να βοήθησα.

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 12, 2011 11:02 am
από Αντώνης Κριτζάς
τα 3+ κιλά σε standard είναι μια χαρά .........ακόμη και midi αν βολευει στην χωροθέτηση Με τις ευκολίες που έχουν σήμερα οι τηλ/σεις το pitts θα είναι γατάκι αν στηθεί σωστά

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 12, 2011 7:08 pm
από Γιώργος Μπέλλος
d.corsair έγραψε: Bέβαια το Pitts δεν είναι για αρχαρίους, ούτε για 2ο μοντέλο.

Πιστέυω να βοήθησα.

Καλησπέρα Δημήτρη και ευχαριστώ για την απάντηση.Γνωρίζω πολύ καλά ότι είναι δύσκολό μοντέλο,αλλά το εχω πολλά χρόνια,χωρίς να το έχω πετάξει και θέλω να το φτιάξω.Είμαι βέβαιος ότι καποιος φίλος θα το σηκώσει και αργότερα άμα μάθω,θα το τολμήσω και εγώ.

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 12, 2011 9:28 pm
από Dell Gatto Grande
Συγκεκριμένα για το μοντέλο σου συμφωνώ με τους προλαλήσαντες για τα απλά τής futaba ότι θα κάνουν την δουλειά μια χαρά.

Από εκεί και πέρα για την ιστορία αλλα και για τους μελλοντικούς ενδιαφερομενους που θα αναζητήσουν απαντήσεις στο συγκεκριμένο ερώτημα,ναι υπάρχει συγκεκριμένο spreadsheet ,και ελεύθερο , που υπολογίζει τις απαιτήσεις μιας επιφανειας.


Το άρθρο του Oliver :/)-:,)
http://www.rcuniverse.com/forum/m_9257664/anchors_9257664/mpage_1/key_servo%252Ccalculator/anchor/tm.htm#9257664



.

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 13, 2011 12:51 am
από Γιώργος Μπέλλος
Νομίζω ότι με αυτο καταπληκτικό spreadsheet,η ερώτηση απαντήθηκε.Θα δοκιμάσω να βάλω τα δεδομένα,αλλά νομίζω ότι όλοι συμφωνήσαν ότι τα συγκεκριμμένα σέρβο-3kg- που πρότειναν όλοι οι φίλοι θα κάνουν την δουλειά τους.Σας ευχαριστώ όλους για τις απόψεις σας.

Απάντηση: Επιλογή σέρβο

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 13, 2011 1:46 am
από borlex
Αναλυτικότατο το xls που ανέβασε κι ο Γιώργος.
Για κάτι ποιό απλό υπάρχει αυτό online

http://www.mnbigbirds.com/Servo%20Torque%20Caculator.htm