Σελίδα 1 από 2
Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 20, 2011 9:26 pm
από Dimitris08
Παιδια θα χρειαστω για αλλη μια φορα τις γνωμες των πιο εμπειρων. Η απορια μου εχει να κανει με τις μπαταριες LiFe οπως αναφερω και στον τιτλο. Την κυριακη λοιπον, ημουν στο ελληνικο και πετουσα εχοντας πανω στο αεροπλανο μια LiFe. Η συνολικη διαρκεια των πτησεων ηταν σιγουρα πανω απο μιση ωρα, κοντα στα τρια τεταρτα χωρια τις οποιες ρυθμισεις στο εδαφος με το ρευμα στο on. Πηγαινοντας μετα στο σπιτι, εβαλα να τη φορτισω για να δω τι περιπου καταναλωθηκε και προς εκπληξη μου η μπαταρια πηρε συμφωνα με το φορτιστη, 230mah. Και ρωταω εγω τωρα: ειναι φυσιολογικο μετα απο τοση χρηση να αποφορτιστηκε τοσο λιγο; Μηπως με αυτου του ειδους τις μπαταριες παιζει κατι αλλο; Και στην τελικη μηπως ο φορτιστης μου ειναι μαπα; Τι λετε;
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 20, 2011 11:35 pm
από CARAPIS
Δημητρο γεια σου...
..., δωσε λεπτομερειες για το τι ακρβως εχεις, ποιας εταιριας, ποσα mAh, ποσα Volt,...
Επισης τι servo εχεις, σε τι α/φ και τι ειδους πτηση κανεις.....& εαν ο φορτιστης σου κανει για να φωρτιζει LiFe...κλπ
Ετσι για να σου δωσω μια ιδεα με ενα giant 50cc με μια ωρα ακροβατικης-3D πτησης (4-5 τεποζητα) εχω καταναλωση 1400-1600 mAh με 6-αβολτα servo (6 συνολικα) και την ηλεκτρονικη του κινητηρα.
ΠΜ
Ριξε μια ματια και στο πιο κατω link εαν δεν το εχεις προσεξει...
http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=4085
Χρησταρας
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 21, 2011 12:06 am
από orck
Mε τι BEC πετατε; Θα ηθελα μαρκα και τον τυπο. Εχω κατι BEC Turnigy και δεν ξερω εαν μπορω να τα εμπιστευτω για θερμικο.
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 21, 2011 8:04 am
από Dimitris08
CARAPIS έγραψε: ↑Δημητρο γεια σου...
..., δωσε λεπτομερειες για το τι ακρβως εχεις, ποιας εταιριας, ποσα mAh, ποσα Volt,...
Επισης τι servo εχεις, σε τι α/φ και τι ειδους πτηση κανεις.....& εαν ο φορτιστης σου κανει για να φωρτιζει LiFe...κλπ
Ετσι για να σου δωσω μια ιδεα με ενα giant 50cc με μια ωρα ακροβατικης-3D πτησης (4-5 τεποζητα) εχω καταναλωση 1400-1600 mAh με 6-αβολτα servo (6 συνολικα) και την ηλεκτρονικη του κινητηρα.
ΠΜ
Ριξε μια ματια και στο πιο κατω link εαν δεν το εχεις προσεξει...
http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=4085
Χρησταρας
Λοιπόν Χρήστο κατ'αρχας να σε ευχαριστήσω για την απάντηση. Σε αυτα που ζητάς τώρα η μπαταρία είναι της eurgle, 2σελη, στα 1400 mah. Πεταω εκπαιδευτικό αεροπλάνο χωρίς πολλα τρελά κόλπα...
Τα σερβο μου είναι 4 standard sanwa servos ενω στισ προδιαγραφες του φορτιστή γράφει πως φορτίζει life.
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 21, 2011 8:22 am
από Adonis
Dimitris08 έγραψε: ↑Λοιπόν Χρήστο κατ'αρχας να σε ευχαριστήσω για την απάντηση. Σε αυτα που ζητάς τώρα η μπαταρία είναι της eurgle, 2σελη, στα 1400 mah. Πεταω εκπαιδευτικό αεροπλάνο χωρίς πολλα τρελά κόλπα...
Τα σερβο μου είναι 4 standard sanwa servos ενω στισ προδιαγραφες του φορτιστή γράφει πως φορτίζει life.
Καλημέρα.
Για να σου λυθεί κάθε απορία κάνε με τον φορτιστή σου μια αποφόρτιση της μπαταρίας να δεις τώρα που είναι φορτισμένη πόσα mah θα σου δώσει.
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 21, 2011 10:32 am
από DjBac
Δημήτρη είναι απόλυτα φυσιολογική η κατανάλωση αυτή!
~40mah η πτήση!
Εφόσον μιλάς για εκπαιδευτικό με λίγα και απλά σέρβο και μικρά πηδάλια με χαμηλές ταχύτητες, αλλά και μικρέ κινήσεις!
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 21, 2011 10:41 am
από CARAPIS
DjBac έγραψε: ↑Δημήτρη είναι απόλυτα φυσιολογική η κατανάλωση αυτή!
~40mah η πτήση!
Εφόσον μιλάς για εκπαιδευτικό με λίγα και απλά σέρβο και μικρά πηδάλια με χαμηλές ταχύτητες, αλλά και μικρέ κινήσεις!
..., ετσι, ετσι...:D
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 21, 2011 12:35 pm
από bladeskiller
Μπαταρία LiFe ,με χωρητικότητα 2100, τοποθετημένη σε σαραντάρι Su-31 (ακροβατικό) με πέντε σερβό. Ματά από πτήσεις συνολικής διάρκειας μισής ώρας περίπου ,η μπαταρία ξαναφορτίστηκε και πήρε 280 μιλιαμπερώρια. Αρα τα 230 μιλιαμπερώρια που μέτρησες δεν είναι κάτι αφύσικο.
Θεωρώ όμως σκόπιμο εδώ ,να γίνει ένα σχόλιο πάνω σε αυτά τα νούμερα. Αν ένα μοντέλο καταναλώνει ας πούμε 250-300 μιλιαμπερώρια για μισή ώρα, αυτό σημαίνει ότι στη μία ώρα θα κατανάλωνε 500-600 μιλιαμπερώρια. Συνεπώς η μέση κατανάλωση είναι 0.5-0.6 αμπέρ. Από αυτό όμως, δεν πρέπει να βγει σαν συμπέρασμα ότι μια μπαταρία ή ένα regulator, που μπορεί να δώσει αυτά τα ρεύματα χωρίς να γονατίζει η τάση, είναι αρκετό για την τροφοδοσία ενός τέτοιου αεροπλάνου γιατί μπορεί η μέση κατανάλωση να είναι 0.5 αμπέρ αλλά η ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ κατανάλωση μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 2 αμπέρ. Θα πρέπει λοιπόν η μπαταρία να μπορεί να δώσει αυτό το ρεύμα για κάποια δευτερόλεπτα χωρίς να "κρεμάει". Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία σε όσους χρησιμοποιούν πακάκια ΝΙΜΗ. Μπορεί η χωρητικότητα της μπαταρίας να είναι επαρκής για πολλές πτήσεις με βάση τη σχέση χωρητικότητας-μέσης κατανάλωσης αλλά να παρατηρρούνται διακοπές τροφοδοσίας (brown-out) λόγω του ότι η μπαταρία "κρεμάει" όταν στιγμιαία της ζητηθεί αρκετό ρεύμα.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 21, 2011 1:00 pm
από Dimitris08
Άρα πρακτικά μια τέτοια μπαταρία επαρκεί για τις πτήσεις μιας μέρας. Μου φάνηκε παράξενο που έχασε τόσα λίγα αμπερ, μιας και με τη nimh που χρησιμοποιω η κατανάλωση ήταν μεγαλύτερη. Κρίνετε απαραίτητο να πάρω και ένα μετρητή της τάσης κάθε cell;
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 21, 2011 1:29 pm
από bladeskiller
Ο μετρητής τάσης δεν θα σε βοηθήσει σε αυτές τις μπαταρίες γιατί έχουν πολύ επίπεδη καμπύλη τάσης κατά την αποφόρτιση και δεν μπορεί να βγει ασφαλές συμπέρασμα για το επίπεδο φόρτισης με βάση την τάση τους. Εγώ έχω κάνει μερικές μετρήσεις σε πακάκια LiFE Α123 των 2300 μιλιαμπερωρίων και 2100 μιλιαμπερωρίων πλακέ και πήρα τα εξής αποτελέσματα.
Α123 2300mah
Τάση χωρίς φορτίο γεμάτη 6.8 βολτς
Τάση χωρις φορτίο με κανονικό επίπεδο φόρτισης 6.66 βολτς.
Τάση χωρις φορτίο άδεια 6.24 βολτς.
Τάση με 0.5 αμπέρ τελείως γεμάτη 6.74 βολτς.
Τάση με 0.5 αμπέρ σε κανονικό επίπεδο φόρτισης 6.6 βολτς.
Τάση με 0.5 αμπέρ σχεδόν άδεια 6.12 βολτς.
Hyperion 2100mah
Τάση χωρίς φορτίο γεμάτη 6.8 βολτς
Τάση χωρις φορτίο με κανονικό επίπεδο φόρτισης 6.7 βολτς.
Τάση χωρις φορτίο άδεια 6.3 βολτς.
Τάση με 0.5 αμπέρ τελείως γεμάτη 6.72 βολτς.
Τάση με 0.5 αμπέρ σε κανονικό επίπεδο φόρτισης 6.6 βολτς.
Τάση με 0.5 αμπέρ σχεδόν άδεια 6.2 βολτς.
Στα παραπάνω το "σχεδόν άδεια" αναφέρεται σε υπόλοιπο 250 με 300 μιλιαμπερώρια μέχρι που η τάση να αρχίσει να πέφτει κατακόρυφα σε ανεπίτρεπτα χαμηλά επίπεδα. Μπορείς τώρα να βγάλεις κάποια συμπεράσματα.
Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι για να βγει σωστό και ασφαλές συμπέρασμα θα πρέπει να γίνουν αρκετές μετρήσεις σε διαφόρων τύπων μπαταρίες (άλλων κατασκευαστών) και σε διάφορα κομμάτια. Προσωπικά εφαρμόζω την μέθοδο της φόρτισης των μπαταριών μετά από κάποιες πτήσεις. Αλλωστε οι μπαταρίες αυτές φορτίζουν γρήγορα και με την κατάλληλη χωρητικότητα φτάνουν για όλη μέρα γιατί η ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΙΜΗ χωρητικότητά τους είναι αρκετά μεγαλύτερη από των ΝΙΜΗ.
Τώρα, μετά από πόσες πτήσεις θέλουν φόρτιση εξαρτάται από το αεροπλάνο. Το καλύτερο είναι μετά από δυο τρεις χρονομετρημένες πτήσεις να τη φορτίσεις πάλι για να δεις πόσα πήρε οπότε έχεις ένα μέτρο της κατανάλωσης του μοντέλου και θέτεις σαν όριο ασφαλείας το 50% της χωρητικότητας.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 22, 2011 12:02 am
από Dimitris08
Ευχαριστω πολυ για τις συμβουλές!
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 22, 2011 12:18 am
από thanos_marko
Μιας και η συζητηση για τις Life...
Μπορούμε να τίς βάλουμε σε ένα ηλεκτρικό μοντέλλο χωρίς BEC απευθείας στην θέση BAT του receiver ? ( φυσικά με αδρανοποιημένο BEC απο το ESC).
Τα receivers αντέχουν >6V. Tα servo όμως ειναι το θέμα ίσως δίοτι οι κατασκευαστές τα δίνουν για 4.8v - 6v. Τα 6.6V της Life θα τα επηρεάσουν ?
Υiannis,
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 22, 2011 1:23 am
από DjBac
Γιάννη ναι μπορείς!
Τα 6v είναι ονομαστική τάση, επομένως στα 6,6 είσαι μια χαρά! Άσε που μία Nimh 5σελη πλήρως φορτισμένη δίνει στην αρχή πάνω από 6,6. Επομένως με 2σελη LiFe δεν έχεις πρόβλημα από θέμα τάσης...
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 22, 2011 6:55 am
από Adonis
thanos_marko έγραψε: ↑Μιας και η συζητηση για τις Life...
Μπορούμε να τίς βάλουμε σε ένα ηλεκτρικό μοντέλλο χωρίς BEC απευθείας στην θέση BAT του receiver ? ( φυσικά με αδρανοποιημένο BEC απο το ESC).
Τα receivers αντέχουν >6V. Tα servo όμως ειναι το θέμα ίσως δίοτι οι κατασκευαστές τα δίνουν για 4.8v - 6v. Τα 6.6V της Life θα τα επηρεάσουν ?
Υiannis,
Κάνω χρήση των LIFEPO στους δέκτες τα δύο τελευταία χρόνια, στα θερμικά μοντέλα και ηλεκτρικά μοτοανεμόπτερα χωρίς την χρήση BEC και χωρίς κανένα πρόβλημα έως σήμερα,
Οι μπαταρίες LIFEPO έχουν πολλά πλεονεκτήματα όπως ενδεικτικά αναφέρω για μπαταρία χωρητικότητας 1450 mah: μικρό βάρος 82 gr. συνεχής παροχή έντασης ρεύματος 7,2 Α, μικρό χρόνο φόρτισης <1 ώρας και χαμηλό κόστος αγοράς, από Κίνα κάτω από 10 . Για τα μειονεκτήματα σας παραπέμπω στην εκτενή αναφορά που κάνει για τις συγκεκριμένου τύπου μπαταρίες η HYPERION (από τους πλέον αξιόπιστους κατασκευαστές):
http://media.hyperion.hk/dn/fg3radio/
Απάντηση: Μπαταριες LiFe
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 22, 2011 8:07 am
από w1ndsurfer
Dimitris08 έγραψε: ↑Άρα πρακτικά μια τέτοια μπαταρία επαρκεί για τις πτήσεις μιας μέρας. Μου φάνηκε παράξενο που έχασε τόσα λίγα αμπερ, μιας και με τη nimh που χρησιμοποιω η κατανάλωση ήταν μεγαλύτερη. Κρίνετε απαραίτητο να πάρω και ένα μετρητή της τάσης κάθε cell;
Δημήτρη,
Οι NiMh αποφορτίζονται από μόνες τους, γι'αυτό νομίζεις ότι η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη
Νίκος