Vic Campbell - o Mr. VBLADES

Απάντηση
mickynoise
Δημοσιεύσεις: 208
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 9:27 pm

Vic Campbell - o Mr. VBLADES

Δημοσίευση από mickynoise »

Πολλοι θα εχετε ακουσει για τα VBLADES τα οποια για πολλους
(και απο εμενα) θεωρουνται απο τις καλλιτερες πτερυγες για 3D.

Οι καινοτομιες των πτερυγων αυτων ουσιαστικα ειναι 3.
α. Ειναι τα πιο ακαμπτα που υπαρχουν αυτη την στιγμη
β. αντι για foam στο εσωτερικο των περισσοτερων carbon blades
εχουν πολυ σκληρη αλλα και ελαφρια μπαλσα
γ. ειναι χειροποιητα!!!!


Μεταφραζω την συνεντευξη (οσο καλλιτερα μπορω) που εχει δωσει στο http://www.heliproz.com

και ο λογος ειναι οτι θεωρω πολυ σημαντικο να ακουμε τετοιους μοναδικους ανθρωπους
να μιλανε για την δουλεια τους!


.Πες μας λιγα λογια για σενα

Ειμαι 52 Ετων και ειμαι παντρεμενος με την γυναικα μου Σερυ 22 χρονια.Στο παρελθον
εχω ασχοληθει με την μηχανικη και υπηρξα μηχανικος αυτοκινητων.Αυτο εκανα πριν
ανεμειχθω με την κατασκευη των πτερυγων.Εκανα αναπαλεωση παλιων αυτοκινητων και αντικων.
Ειχα ολων των ειδων μοτοσυκλετες και επισης επαιρνα μερος σε αγωνες.
Πλεον δεν ασχολουμαι με ολα αυτα, αλλωστε ειμαι και πολυ μεγαλος πλεον.Με τα VBLADES
ασχολουμαι τα τελευταια 10 χρονια και πεταω ελικοπτερα απο το 1976
.

Ενδιαφερον.Δεν ηξερα οτι εισαι στο χομπυ απο τοσο παλια.Αρα εισαι απο τους προτοπορους.
Ποιο ηταν το πρωτο σου ελικοπτερο ;


Το 1ο το εφτιαξα μονος μου.το ονομασα Polecat και το εφτιαξα απο σχεδια του περιοδικου
RCM (Radio Control Modeler).Δεν ημουν ποτε σε θεση να πεταξω το Polecat.
Ο κινητηρας δεν δουλευε ποτε σωστα.ηταν ενας Fox 25 και ηταν σκετος μπελας.
Το Polecat το παρατησα και πηρα ενα Revolution 40 με K&B 40 μηχανη. Με αυτο το
ελικοπτερο εμαθα ουσιαστικα να πεταω. η American Revolution helicopters εφτιαχνε
ουσιαστικα αυτο το μοντελο και ο John Simone ηταν ο ιδιοκτητης.Η γνωστη ατακα των
παλαιοτερων χρονων ηταν "Αν πραγματικα θελεις να πεταξεις ενα τ/κ ελικοπτερο...δεν μπορεις!!!
Πρεπει να θελεις πολυ πολυ πολυ πολυ πολυ πολυ πολυ να πεταξεις ελικοπτερο
και...ισως να τα καταφερεις!Ο εξοπλισμος μας ηταν ενα χαλι.Ολοι πετουσανε με 27mhz AM
οποτε αν καποιος ανοιγε το μικροφωνο απο το CB radio σε εριχνε αμεσως. Πρακτικα καθε
φορα που πηγαινες να πεταξεις...εσπαγες!!


Καταλαβαινω τι εννοεις οταν λες πολυ πολυ πολυ να πεταξεις.Φανταζομαι θα ηθελε
μεγαλη υπομονη και επιμονη για να μην παρατησεις αυτο το χομπυ.


Ειναι κατι που με εκνευριζει οταν ακουω σε διαφορα fun flys να παραπονιουνται για τα
ελικοπτερα τους.λενε " το γυροσκοπιο δεν κραταει και πολυ καλα" η εχουν μικροπροβληματα
με το ελικοπτερο τους. Δεν εχουν ιδεα τι προβληματα ειχαμε εμεις στην αρχη.
Τα παρατουσα αρκετα συχνα γιατι δεν μπορουσαμε να αντεξουμε το κοστος των επισκευων.
Εκεινες τις μερες καθε φορα που πηγαιναμε να πεταξουμε, ερχομασταν σπιτι με ενα σπασμενο
ελικοπτερο.Αυτο που μας ενδιεφερε ηταν να εχουμε το λιγοτερο δυνατον ζημιες.Απο τοτε
εφτιαχνα τις δικες μου πτερυγες για μενα και τους φιλους μου.


Ποτε ξεκινησες να πετας ξανα ;

Πριν απο 10 με 11 χρονια ημουν στην Οκλαχομα με την γυναικα μου σε μια εκθεση σκυλιων.
Συνεχισα να παιρνω το περιοδικο Model Aviation Magazine και η γυναικα μου ειδε μια
διαφημιση για μια εκδηλωση ελικοπτερων.Πηγαμε και οπως οδηγουσα ειδα ενα ελικοπτερο
να πηγαινει πισω εναν φραχτη και λεω στην γυναικα μου "αυτο ειναι τελειωμενο..."ομως το
ε/π ξανανεβηκε, εκανε διαφορα ακροβατικα και αρκετα χαμηλα.Εντυπωσιαστηκα.Ειπα αυτο ειναι
καταπληκτικο.Δεν μπορουσα να φανταστω οτι ενα ε/π θα μπορουσε να πεταει ετσι γνωριζοντας
τι ειχε περασει η δικια μου γενια με τα τ/κ ε/π.
Ο πιλοτος ηταν ο Maury Spratt.Ειναι ουσιαστικα ο υπευθυνος που με εκανε να ξανασχοληθω
και ο υπευθυνος που εκανα τα VBLADES.
Ξεκινησα και παλι να πεταω και να φτιαχνω πτερυγες και ο Maury ηταν ο δοκιμαστης μου
σε αυτα που εφτιαχνα.Ηταν οι πρωιμες μερες των ανθρακονυματηνων πτερυγων
και φτιαξαμε μια επικαλυψη για τα ξυλινοπηρηνα blades που εφτιαχνα ως τοτε.
Οι ξυλινες πτερυγες ηταν πολυ ευκαμπτες για 3d οποτε οταν βαλαμε και ανθρακονημα
δεν ξεραμε τι αποτελεσματα να περιμενουμε.Οταν καναμε τα πρωτα σχεδια και τελειωσανε
ηταν πολυ ομορφα.Εγω και ο Maury τα κοιτουσαμε και τα ξανακοιτουσαμε..Προσπαθουσαμε
να τα λυγισουμε και ειδαμε ποσο ανθεκτικα και ακαμπτα ητανε.Αρχισα να φτιαχνω μερικα
ζευγαρια για μενα και για φιλους μου.Πηγαμε σε μια εκδηλωση στο Τεξας και ο Maury και
εγω πετουσαμε με τα δικα μας καινουρια blade και ο Ron Lund απο το καταστημα Rick's R/C
ηταν εκει.Ο Ron ειδε πως πετουσανε τα ελικοπτερα μας.Μετα με ρωτησε αν θα μπορουσα να
του πουλησω μερικα ζευγαρια.Δεν το ειχα σκεφτει ως τοτε να πουλαω τις πτερυγες μου
αλλα του ειπα ενταξει.Μου παρηγγειλε 10 ζευγαρια και ουσιαστικα η VBLADES γεννηθηκε.
Δεν μπορουσαμε να κανουμε μαζικη παραγωγη.Τα γυαλοχαρταριζα στο μπανιο μου.Μου πηρε
πολυ καιρο για να τελειωσω αυτα τα 10 ζευγαρια.Με το που τα τελειωσα μου παρηγγειλε αλλα
10 και χωρις να το καταλαβουμε ειχαμε ηδη μπει στην παραγωγη.Η ζητηση των πτερυγων μας
ηταν μεγαλη.


Η ετερεια σου ηταν στο southwest Missouri και μετα μεταφερθηκατε.Γιατι εγινε αυτο;

Ναι μεταφερθηκαμε και αποδειχθηκε μια πολυ καλη κινηση.Εκει εχει πολους καλους
τεχνιτες για τις θεσεις της ετερειας μας.Ειχαμε μια μικρη παυση μεχρι να μεταφερθουμε
Οταν εχεις ενα προιον που εχει ζητηση ειναι και καλο και κακο.Μπορουμε να φτιαξουμε
συγκεκριμενη ποσοτητα κομματιων για να διατηρουμε τα στανταρ.Μερικοι εκνευριζονται
γιατι δεν μπορουν να βρουν ευκολα τις πτερυγες μας, μου λενε οτι δεν καταλαβαινω
και οτι θα επρεπε να κανω μεγαλυτερη παραγωγη.Ομως τους λεω οτι εσεις δεν καταλαβαινετε.
Δεν μπορω να παω να μαζευω πτερυγες απο τα δεντρα!Αυτα τα κομματια δεν βγαινουν
απο μηχανημα που φτιαχνει μπισκοτα.Χρειαζεται πολυ προσοχη και ικανοτητες για
να τελειοποιθει ενα ζευγαρι.Δεν μπορω να προσλαβω ανειδικευτους τεχνιτες.
Χρειαζεται τρομερη εκπαιδευση για να διατηρηθει η ποιοτητα των VBLADES.
Η καινουρια μας ομως μοναδα μας βοηθησε πολυ να αυξησουμε την παραγωγη μας.


Εισαι πολλα χρονια στο χομπυ και εχεις δει αρκετους πιλοτους.Πως νομιζεις οτι εχουν
εξελιχθει τα πραγματα?


Πρωτα απολα η δυναμικη που εχει αναπτυχθει στον τομεα των ελικοπτερων μεγαλωσε κατα
πολυ το χομπυ μας τα τελευταια χρονια.Αυτο επηρεαζεται απο πολλους παραγοντες.Ειναι
πιο ευκολο σημερα να πεταξει και να ασχοληθει καποιος με το Τ/Κ Ε/Π.
Αυτο σημαινει οτι ολο και πιο πολλοι πιλοτοι πετανε και βοηθαει ο ενας τον αλλον.
Οπωσδηποτε τα καινουρια γυροσκοπια ευθυνονται κατα πολυ στο να πετουν τα Ε/Π
ετσι.Πλεον πετουν οπως θα επρεπε ενα Ε/Π να πεταει.
Οι μηχανες δουλευουν πολυ πιο σωστα, τα ηλεκτρονικα ειναι πολυ καλλιτερα και
μπορεις να παρεις ενα Ε/Π και να πεταει κατευθειαν καλλιτερα απο το 90% των πιλοτων.
Βλεπω πολυ κοσμο να πεταει πολυ ακριβα μοντελα ακομα και οταν βρισκονται στο σταδιο
της αιωρησης.Αυτο δεν εχει νοημα για μενα.Νομιζουν πως πρεπει να εχουν το ελικοπτερο του αγαπημενου τους πιλοτου.Αν μπορουν να το συντηρησουνε τοτε ενταξει.


Οι πτερυγες σου ερχονται ζυγισμενες ;

Ναι.Ο Laurel Koll ηταν ενας αγαπημενος μου φιλος αλλα δυστηχως προσφατα πεθανε.
Ανακαλυψε τον Koll Balancer, μια συσκευη που ζυγιζει spanwise και chordwise.
Το χρησιμοποιουμε σε ολα μας τα blades. Αν δεν εχεις δει ποτε ενα τετοιο τοτε θα σου
δειξω πως και γιατι οι πτερυγες πετανε.Προσωπικα νιωθω υποχρεωση στον φιλο μου
Laurel που σχεδιασε αυτη τη συσκευη και ειμαι σιγουρος για καθε ζευγαρι που φευγει
οτι ειναι τελεια ζυγισμενο και οτι θα παιζει σωστα στο Ε/Π.Μου λειπει πολυ ο φιλος
μου γιατι ειχαμε μοιραστει πολλες εμπειριες σε αυτο το χομπυ.Ηταν ενας καινοτομος
στον χωρο των τηλεκατευθηνωμενων ελικοπτερων.


Αλλαξες καθολου των τροπο που φτιαχνεις τις πτερτυγες σου ;

Ναι.το 2000 βαλαμε ακομα πιο ελαφρια και σκληρη μπαλσα.Δεν ξεφυγαμε ποτε
απο τα ξυλινοπηρυνα αλλα δοκιμασαμε ενα διαφορετικο trailing edge.


Στην αρχη ηταν το χομπυ σου, τωρα ομως εχει γινει η δουλεια σου.Το απολαμβανεις
ακομα οπως και στην αρχη;


Ναι ακομα το διασκεδαζω.Αλλιως δεν θα αξιζαν οι πονοκεφαλοι μου για να τρεξει
σωστα η επιχειρηση.Πραγματικα διασκεδαζω να πηγαινω σε διαφορες εκδηλωσεις
με φιλους.Πιστευω πως το ελικοπτερο ενωνει ανθρωπους.Ειναι τοσο δεμενη η
ελικοπτερικη κοινοτητα και πιστευω πως οι ελικοπτεραδες ειναι οι καλλιτεροι
μοντελιστες.Ασχοληθηκα και με αυτοκινητακια ομως οι ελικοπτεραδες βοηθανε
τους νεους πιο πολυ απο τους αλλους μοντελιστες.Οι περισσοτεροι απο εμας
δεν θελουμε να ανταγωνιζομαστε μεταξυ μας οταν ειμαστε σε μια εκδηλωση.
Περναμε καλα, μαθαινουμε καινουρια πραματα και ενθουσιαζομαστε με το οτιδηποτε
καινουριο.Σε πιο αλλο αθλημα, χομπυ μπορεις να βρισκεσαι διπλα στον παγκοσμιο
πρωταθλητη και να μοιραζεσαι γνωσεις μαζι του ;


Πως βλεπεις το μελλον των VBLADES ;

Τα VBLADES ειχαν ενα πολυ καλο ξεκινημα.Ειμασταν τυχεροι να εχουμε τον
Curtis Youngblood να πεταει με τις πτερυγες μας για πολλα χρονια.Αλλοι καλοι
πιλοτοι επισης οπως Dave Storey, Eric Larson, Henry Caldwell, Marcus Kim
και τοσοι αλλοι που μας εχουν τιμησει.Επισης τωρα εχουμε τους Szabo.
Στο μελλον θελουμε να μεινουμε στην κορυφη και να προσφερουμε στους
πιλοτους την καλλιτερη ποιοτητα απο τα προιοντα μας.


Ευχαριστουμε πολυ Vic
Συνημμένα
v-b325.jpg
v-b325.jpg (11.65 KiB) Προβλήθηκε 500 φορές
MVB.5.jpg
MVB.5.jpg (59.25 KiB) Προβλήθηκε 500 φορές
MVB.3.jpg
MVB.3.jpg (55.69 KiB) Προβλήθηκε 500 φορές
MVB.2.jpg
MVB.2.jpg (58.48 KiB) Προβλήθηκε 500 φορές
MVB.1.jpg
MVB.1.jpg (42.3 KiB) Προβλήθηκε 500 φορές
heli-division
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: Τρί Απρ 01, 2008 11:59 pm

Απ: Vic Campbell - o Mr. VBLADES

Δημοσίευση από heli-division »

μπράβο πολύ καλο και έξυπνο να αναρτήσετε αυτό το απόσπασμα keep walking V:))
Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Ελικόπτερα”