@ Apnos.
Απλά δεν ήμουν σαφής σε αυτό που ήθελα να πω. Εννοώ ότι, για να αξιοποιήσεις όλες τις δυνατότητες συμπεριλανβανομένου και του ρυθμιζόμενου fail safe ,χρειάζεται να το δουλέψεις στο γρήγορο mode, το οποίο απαιτεί ψηφιακά σερβό.
@ arsenios.
Πάτερ, δεν έχω πέσει θύμα παραπληροφόρησης. Κι ακριβώς για να μην πέφτω θύμα παραπληροφόρησης ,εμπιστεύομαι πολύ περισσότερο αυτά που γράφει η μαμά παρά αυτά που γράφονται στο rcuniverse ή σε οποιοδήποτε άλλο φόρουμ.
Εδώ λοιπόν είναι το manual.
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:N9BwTiF-A3AJ:manuals.hobbico.com/fut/6j-manual.pdf+futaba+6j+manual&hl=el&gl=gr&pid=bl&srcid=ADGEESjbmR1mBpIGImbhVUl8Ha94ktAeiKpupiFDM7a69L55VLSg8jKt-zdCj_-nxSpx2cFwmJKwCSlNgrKAyBvPbldR0rqBPxSzzDzEMdGm0yMqNYdg0taVKaYiA3DGfmYGplQAPepf&sig=AHIEtbRDcACLQOO9gOQzNKicbf7qtZAxmA
Συγκρίνοντας λοιπόν με την εφτάρα (την οποία τυγχάνει να την έχω και την ξέρω πολύ καλά) παρατηρρώ τα εξής.
Καταρχήν, το ένα παραπάνω κανάλι είναι αναμφισβήτητο πλεονέκτημα και αν αργότερα ασχοληθείς με μεγάλα μοντέλα είτε ηλεκτρικά είτε θερμικά, θα το διαπιστώσεις.
Στο θέμα των ρυθμίσεων τώρα, δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο ποια από τις δύο υπερέχει. Για παράδειγμα ή 6J έχει δυνατότητα καμπύλης βήματος για αεροπλάνα ,η οποία βέβαια στην πράξη θα χρειαστεί σε πολύ λίγους. Κυρίως σε όσους ασχοληθούν με turboprops και προπέλες μεταβλητού βήματος. Επίσης έχει για τα ελικόπτερα κάποιες επιπλέον ρυθμίσεις ,που στην εφτάρα FASST δεν τις βρίσκεις. Μόνο στη δεκάρα.
Από την άλλη όμως, η εφτάρα έχει περισσότερες preprogrammed μίξεις ,που είναι αρκετά χρήσιμες, συν το γεγονός ότι έχει και επιπλέον τρεις προγραμματιζόμενες μίξεις έναντι δύο της 6J και εκτός αυτού ,οι προγραμματιζόμενες μίξεις της εφτάρας έχουν περισσότερες δυνατότητες ρυθμίσεων όπως offset με διακόπτη και ρύθμιση θέσης μηδενικού βαθμού μίξης. Αν θέλεις, κατάβασε και το manual της εφτάρας και κάνε μια σύγκριση από μόνος σου γιατί ,το θέμα της χρησιμότητας ορισμένων δυνατοτήτων ,είναι σε μεγάλο βαθμό και υποκειμενικό. Εξαρτάται δηλαδή από το τι βολεύει τον καθένα, με βάση τι πετάει και πως.
Και πάμε τώρα στο θέμα του fail safe και του τύπου των σερβό. Στην εφτάρα ,μόνο στο γκάζι μπορεί κανείς να ρυθμίσει τη θέση του σε περίπτωση απώλειας σήματος ή χαμηλής τάσης μπαταρίας δέκτη. Τα υπόλοιπα κανάλια κρατάνε τη θέση που είχαν πριν την απώλεια σήματος. Αυτό για οποιοδήποτε σερβό ,μια και στην εφτάρα το frame rate είναι στάνταρ στα 14msec χωρίς δυνατότητα επιλογής.
Στην εξάρα από την άλλη ,αν και θεωρητικά υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης του fail safe και στα 6 κανάλια, αυτό ισχύει μόνο όταν σετάρεις τον πομπό στο S-FHSS mode. Δεν το λέω εγώ, το manual το γράφει. Τι γίνεται όμως αν σετάρεις τον πομπό στο S-FHSS? Διάβασε σε παρακαλώ λίγο τι γράφει εδώ.
http://www.futaba-rc.com/systems/futk6000.html
Μιλάει για frame rate 6.8msec στο S-FHSS. Δεν ξέρω τι γράφουν διάφοροι στο rcuniverse ή οπουδήποτε αλλού, εγώ ξέρω ότι τέτοιο frame rate είναι εντελώς ακατάλληλο για αναλογικά σερβό. Εδώ ακόμη και τα 14msec , που δίνει η εφτάρα για παράδειγμα ,είναι λίγο τσιμπημένο για μερικά αναλογικά σερβό ,αν είναι τελείως της πλάκας. Πληροφοριακά ,οι "παραδοσιακές" τηλακατευθύνσεις ,είχαν περίπου 20msec. Παρόλο που ορισμένα σύγχρονα, καλής ποιότητας αναλογικά σερβό ,ίσως και να αντέξουν τη δοκιμασία των 6.8msec, δεν θα συμβούλευα κανέναν να χρησιμοποιήσει αναλογικά σερβό στο S-FHSS. Το ίδιο άλλωστε έχει συμβεί και με τα ελικοπτερικά γυροσκόπια. Κάποιοι άκουσαν τα κελεύσματα κάποιων "προφεσόρων", βάζοντας το γυροσκόπιο στο DS (γρήγορο mode) τη στιγμή που είχαν στην ουρά αναλογικό σερβό, μέχρι που το σερβό είπε το ποίημα στον αέρα και μετά φώναζαν "βγάλτε με από το πλυντήριο".
Εγώ θα σου έλεγα να πάρεις την οχτάρα, αν το σηκώνει η τσέπη σου. Σαν επόμενη επιλογή την εφτάρα έστω κι αν είναι παλαιότερη από την καινούρια εξάρα. Μην παρασύρεσαι από το γεγονός ότι η εξάρα είναι πιο "σύγχρονη". Το πιο καινούριο δεν σημαίνει οπωσδήποτε ότι είναι και το καλύτερο και καλύτερα να διαβάσεις τα manuals όλως των τηλεκατευθύνσεων που σε ενδιαφέρουν ,για να δεις ποια σου κάνει καλύτερα.