PZL M18 Dromader κατασκευή
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 02, 2013 7:17 pm
Αγαπητοί φίλοι,
Καλή χρονιά, με υγεία, δουλειές για όλους και βέβαια καλές πτήσεις και κατασκευές.
Και μιλώντας για κατασκευές, σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας την πρώτη μου κατασκευή scratch (από το μηδέν). Πάντα φοβόμουν την scratch κατασκευή μοντέλων υπό κλίμακα λόγω του χρόνου που πρέπει κάποιος να διαθέσει. Μετά όμως από αρκετά χρόνια με «ετοιματζήδικα» foam μοντέλα (βλέπε parkzone T-28 trojan κτλ ), ήταν ώρα για κάτι διαφορετικό επιτέλους.
Τα ψεκαστικά αεροπλάνα ήταν πάντα μέσα στις προτιμήσεις μου. Θυμάμαι μικρός, ένα Grumman Agcat που ψέκαζε για κουνούπια κάθε καλοκαίρι πάνω από τις κατασκηνώσεις του Άγιου Ανδρέα . Χαμηλές διελεύσεις , εντυπωσιακά stall turns για αναστροφή της πορείας, και «μουσική» εμβολοφόρου κινητήρα... νομίζω καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.
Επέλεξα το PZL Dromader M-18 για τη κατασκευή μου, το οποίο και αυτό πετάει στη Ελλάδα τα καλοκαίρια . Ηλεκτρικό, με εκπέτασμα 1,55 μ και βάρος (ελπίζω) 1 kg έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποίει μπαταρίες και μοτέρ του Trojan που ανέφερα.
Το σχέδιο του PZL το βρήκα εύκολα στο web και έκανα μεγέθυνση στις διαστάσεις που ήθελα. Επειδή η δρομάδα της PZL είναι κοντό-άτρακτη (short coupled), το οποίο συνήθως οδηγεί σε μοντέλα με «περίεργα» πτητικά χαρακτηριστικά (ευαισθησία στη πρόνευση – pitch sensitive για τους αγγλομαθείς ), αποφάσισα να επεκτείνω την πίσω άτρακτο 5 cm και να μειώσω το μέγεθος του elevator . Ελπίζω έτσι η «καμήλα» μου να μη κλωτσάει….. θα δούμε στη πτήση.
Μετά σχεδίασα το «στατικό» σχέδιο με τον «ξυλότυπο», σε διαφανές χαρτί. Βασικό στοιχείο της σχεδίασης σε κάθε αεροπορική κατασκευή είναι οι γωνίες των : κινητήρα, φτερού, ουράς –πάντα σε σχέση με τον οριζόντιο άξονα της κατασκευής. Για το PZL, με βάση παρόμοια κατασκευή που βρήκα στο http://www.rc-network.de
(από τον Gast 14961 – που είναι Έλληνας νομίζω) επέλεξα : -4 (μοίρες) κινητήρα, +2 φτερό και 0 ουρά. Για αεροτομή αρχικά διάλεξα την clark Y για αργή πτήση, εύκολη κατασκευή και καλά χαρακτηριστικά απώλειας στήριξης.
Στο επόμενο μήνυμα ξεκινάω την κατασκευή… ελπίζω να σας άνοιξα την όρεξη.
Γαβριήλ Αλεξόπουλος
Καλή χρονιά, με υγεία, δουλειές για όλους και βέβαια καλές πτήσεις και κατασκευές.
Και μιλώντας για κατασκευές, σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας την πρώτη μου κατασκευή scratch (από το μηδέν). Πάντα φοβόμουν την scratch κατασκευή μοντέλων υπό κλίμακα λόγω του χρόνου που πρέπει κάποιος να διαθέσει. Μετά όμως από αρκετά χρόνια με «ετοιματζήδικα» foam μοντέλα (βλέπε parkzone T-28 trojan κτλ ), ήταν ώρα για κάτι διαφορετικό επιτέλους.
Τα ψεκαστικά αεροπλάνα ήταν πάντα μέσα στις προτιμήσεις μου. Θυμάμαι μικρός, ένα Grumman Agcat που ψέκαζε για κουνούπια κάθε καλοκαίρι πάνω από τις κατασκηνώσεις του Άγιου Ανδρέα . Χαμηλές διελεύσεις , εντυπωσιακά stall turns για αναστροφή της πορείας, και «μουσική» εμβολοφόρου κινητήρα... νομίζω καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.
Επέλεξα το PZL Dromader M-18 για τη κατασκευή μου, το οποίο και αυτό πετάει στη Ελλάδα τα καλοκαίρια . Ηλεκτρικό, με εκπέτασμα 1,55 μ και βάρος (ελπίζω) 1 kg έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποίει μπαταρίες και μοτέρ του Trojan που ανέφερα.
Το σχέδιο του PZL το βρήκα εύκολα στο web και έκανα μεγέθυνση στις διαστάσεις που ήθελα. Επειδή η δρομάδα της PZL είναι κοντό-άτρακτη (short coupled), το οποίο συνήθως οδηγεί σε μοντέλα με «περίεργα» πτητικά χαρακτηριστικά (ευαισθησία στη πρόνευση – pitch sensitive για τους αγγλομαθείς ), αποφάσισα να επεκτείνω την πίσω άτρακτο 5 cm και να μειώσω το μέγεθος του elevator . Ελπίζω έτσι η «καμήλα» μου να μη κλωτσάει….. θα δούμε στη πτήση.
Μετά σχεδίασα το «στατικό» σχέδιο με τον «ξυλότυπο», σε διαφανές χαρτί. Βασικό στοιχείο της σχεδίασης σε κάθε αεροπορική κατασκευή είναι οι γωνίες των : κινητήρα, φτερού, ουράς –πάντα σε σχέση με τον οριζόντιο άξονα της κατασκευής. Για το PZL, με βάση παρόμοια κατασκευή που βρήκα στο http://www.rc-network.de
(από τον Gast 14961 – που είναι Έλληνας νομίζω) επέλεξα : -4 (μοίρες) κινητήρα, +2 φτερό και 0 ουρά. Για αεροτομή αρχικά διάλεξα την clark Y για αργή πτήση, εύκολη κατασκευή και καλά χαρακτηριστικά απώλειας στήριξης.
Στο επόμενο μήνυμα ξεκινάω την κατασκευή… ελπίζω να σας άνοιξα την όρεξη.
Γαβριήλ Αλεξόπουλος