Σελίδα 1 από 2

H κίνηση του καυσίμου στον αέρα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 7:25 am
από CARAPIS
Πιλοταρεεες γεια σας και παλι...

Ενα κατατοπιστικοτατο βιντεο για να λυθουν ολες οι αποριες και να δοθουν απαντησεις σε οοοολα τα θεωρηματα !!!

Να πως γινεται η κινηση του καυσιμου μεσα στο τεποζιτο κατα την διαρκεια της πτησης. Ειναι φανερο τι γινεται και πως υπαρχει περιθωριο για καποια δευτερολεπτα & οντως το καυσιμο παει-κυλαει μπροστα, ομως το περιθωριο υπαρχει και γιυτο δεεεν σβηνουν οι κινητηρες...!!! _P_P

Χρησταρας

http://youtu.be/WtbSqEtLQX4


http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=WtbSqEtLQX4&feature=endscreen

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 9:02 am
από palafdim
Στους βενζινοκινητήρες μπορεί το καρπυρατέρ να να εξομαλύνει τις φυσαλίδες αέρα, αλλά στους νιτροκινητήρες τι γίνεται;
Και αν η κάθοδος διαρκέσει πάνω από 2-3 sec;
Καλά κάνω λοιπόν και επιμένω για εύκαμπτα σωληνάκια στο ντεπόζιτο με βαριούς ψαράδες ώστε να έρχονται μπροστά όταν αυτό απαιτείται!
Μα είναι χαζοί οι κατασκευαστές που βάζουν λεπτά εύκαμπτα σωληνάκια στα ντεπόζιτα;
Ευχαριστούμε για το βίντεο Χρήστο!

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 9:21 am
από palafdim
Διαβάζωντας τα σχόλια από κάτω είδα ότι κάποιοι αναφέρουν σβήσιμο κινητήρα σε κάθοδο, γεγονός που μου συνέβηκε και σε μένα μετά από stall turn και άνοιγμα κινητήρα στη κάθοδο. Σφύριξε απότομα ο κινητήρας (φτωχό καύσιμο ) και έσβησε. Τότε άλλαξα τα σωληνάκια στο ντεπόζιτο (είχα χοντρά) και δεν μου ξαναπαρουσιάστηκε το φαινόμενο. Μπορεί να ήταν και τυχαίο, αλλά στο βίντεο φαίνεται ότι για κρήσιμο χρόνο ο ψαράς μένει εκτεθειμένος.
Όντως το θέμα θέλει μελέτη γιατί προφανώς η αδράνεια των υγρών δεν είναι μεγάλη έναντι των στερεών και για να μείνουν τα υγρά στο πίσω μέρος του ντεπόζιτου θα πρέπει πιθανότατα η ταχύτητα καθόδου να είναι πολύ μεγάλη.

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 10:25 am
από Pantelis papageorgiou
Το εύκαμπτο σωληνάκι το βάζουν οι κατασκευαστές επειδή είναι φθηνότερο. Επίσης, το εύκαμπτο σωληνάκι αν γυρίσει μπροστά, τσακίζει και δεν επανέρχεται με αποτέλεσμα σίγουρο σβήσιμο καθώς το καύσιμο δεν περνάει από το τσάκισμα. Έτσι έχασα το πρώτο μου δικινητήριο. Χρησιμοποίησα τα εύκαμπτα σωληνάκια της Hangar 9 και ένα από αυτά τσάκισε κατά την πτήση με αποτέλεσμα το σβήσιμο του ενός κινητήρα.

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 10:31 am
από DjBac
palafdim έγραψε:
Όντως το θέμα θέλει μελέτη γιατί προφανώς η αδράνεια των υγρών δεν είναι μεγάλη έναντι των στερεών και για να μείνουν τα υγρά στο πίσω μέρος του ντεπόζιτου θα πρέπει πιθανότατα η ταχύτητα καθόδου να είναι πολύ μεγάλη.


Εδώ δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα, αλλά με την επιτάχυνση! Το μοντέλο μπορεί για παράδειγμα σε κάθοδο να αναπτύξει ταχύτητα 200 km/h (σταθερή όμως) και το καύσιμο πάλι να πάει μπροστά. Με λίγα λόγια, πρέπει η επιτάχυνση να είναι πάνω από 1g.

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 10:47 am
από palafdim
Pantelis papageorgiou έγραψε: Το εύκαμπτο σωληνάκι το βάζουν οι κατασκευαστές επειδή είναι φθηνότερο. Επίσης, το εύκαμπτο σωληνάκι αν γυρίσει μπροστά, τσακίζει και δεν επανέρχεται με αποτέλεσμα σίγουρο σβήσιμο καθώς το καύσιμο δεν περνάει από το τσάκισμα. Έτσι έχασα το πρώτο μου δικινητήριο. Χρησιμοποίησα τα εύκαμπτα σωληνάκια της Hangar 9 και ένα από αυτά τσάκισε κατά την πτήση με αποτέλεσμα το σβήσιμο του ενός κινητήρα.

Εξαρτάται τον κατασκευαστή!!!
Υπάρχουν στους καλούς κατασκευαστές σωληνάκια ειδικά για ντεπόζιτα. Σε ανάλογο θέμα είχα κάνει Post για τα Dupro.
Σωστά Αντώνη παίζει ρόλο η επιτάχυνση, απλά δεν το πήγα τόσο πολύ στην ανάλυση με βάση την Φυσική. Τώρα πόσα g πρέπει να είναι αυτή δεν ξέρω με βάση ένα υγρό, σίγουρα όμως μεγαλύτερη του 1 g.

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 10:48 am
από Pantelis papageorgiou
DjBac έγραψε: Εδώ δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα, αλλά με την επιτάχυνση! Το μοντέλο μπορεί για παράδειγμα σε κάθοδο να αναπτύξει ταχύτητα 200 km/h (σταθερή όμως) και το καύσιμο πάλι να πάει μπροστά. Με λίγα λόγια, πρέπει η επιτάχυνση να είναι πάνω από 1g.


Παιδιά, μην μπερεύεστε. Η αδράνεια της ύλης (σε οποιαδήποτε μορφή, στερεά, υγρή, αέρια) είναι ακριβώς η ίδια και εξαρτάται μόνο από τη μάζα της και την κινητική της κατάσταση. Η κινητική κατάσταση όλου του αεροπλάνου, συμπεριλαμβανομένου ρεζερβουάρ, καυσίμου, σωλήνα, βοσκού, είναι ίδια. Εν προκειμένω, δεν είναι θέμα αδρανείας αλλά μορφής και σύστασης του κινητού (σωληνάκι) και των παραγόντων που εμποδίζουν την ελεύθερη κίνησή του (τριβές, ακαμψία). Το καύσιμο επειδή είναι ρευστό έχει απλά μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης από το σύστημα σωληνάκι-βοσκός το οποίο είναι από στερεά υλικά και έχουν ακαμψία (την οποία δεν διαθέτει το ρευστό).
Το αεροπλάνο σε ελεύθερη πτώση δεν αναπτύσει επιτάχυνση 1g λόγω τριβών. Και έχει ιδαίτερη σημασία σε ποιά θέση είναι το καύσιμο κατά την έναρξη της καθόδου.
ΜΦΧ

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 11:00 am
από palafdim
Για να μην αρχίσουμε μαθήματα Φυσικής ας το σταματήσουμε εδώ γιατί η αδράνεια είναι μια ελεύθερη έννοια στη Φυσική χωρίς αποδεκτή και σαφή μαθηματική διατύπωση και εξαρτάται από την μάζα την ταχύτητα και άλλα μεγέθη.
Μιλώντας πριν για "αδράνεια" και επειδή στην αδράνεια παίζει ρόλο η τριβή, το υγρό μέσα στο ντεπόζιτο έχει πολύ μικρή τριβή σε σχέση με τα τοιχώματα και δεν ακολουθεί τη αλλαγή της κινητικής κατάστασης των στερεών γύρω του αλλά υποκύπτει στην βαρύτητα. Ίσως ήταν αδόκιμο η χρήση της αδράνειας σαν Φυσικό όρο στο συγκεκριμένο φαινόμενο. Σωστά λοιπόν ο Αντώνης μιλά για επιτάχυνση όπου τα στερεά θα πρέπει να ξεπεράσουν ένα όριο επιτάχυνσης ώστε το υγρό να μείνει πίσω και λόγω αδρανείας και λόγω τριβών. Δεν είναι τόσο απλό και επειδή δεν είμαι Φυσικός αλλά Βιολόγος δεν διεκδικώ και την πλήρη γνώση του θέματος.

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 11:20 am
από Pantelis papageorgiou
palafdim έγραψε: Για να μην αρχίσουμε μαθήματα Φυσικής ας το σταματήσουμε εδώ γιατί η αδράνεια είναι μια ελεύθερη έννοια στη Φυσική χωρίς αποδεκτή και σαφή μαθηματική διατύπωση και εξαρτάται από την μάζα την ταχύτητα και άλλα μεγέθη.


Απλώς διευκρύνισα ότι το υπό εξέταση θέμα δεν αφορά την διαφορά αδρανείας μεταξύ του σωλήνα και του καυσίμου γιατί δεν υφίσταται τέτοιο θέμα.
Και μιας που συμβουλεύτηκες την ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ για το παραπάνω post καλό θα ήταν να βλέπαμε μαζί τι λέει πιο κάτω η ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ για το θέμα:

Αδράνεια στη μεταφορική κίνηση: Η αδράνεια ισούται με Εικόνα, ενώ για μικρές ταχύτητες η αδράνεια ισούται με τη μάζα (m) και είναι σταθερή. Επιπλέον, όσο μεγαλύτερη είναι η μάζα τόσο μεγαλύτερη είναι η αδράνεια. Ένα σώμα με μικρή μάζα μεταβάλλει εύκολα την κίνησή του, ενώ ένα σώμα με μεγάλη μάζα μεταβάλλει την κίνησή του δυσκολότερα. Η ισότητα μάζας και αδράνειας διατυπώθηκε από τον Νεύτωνα
η μάζα ενός σώματος είναι το μέτρο της αδράνειάς του, που είναι ο πρώτος νόμος του.
Για μικρές σε ταχύτητες σε σχέση με την ταχύτητα του φωτός
ισχύει F=mα (δεύτερος νόμος του Νεύτωνα), όπου F η συνισταμένη των δυνάμεων, m η μάζα του σώματος, που εκφράζει την αδράνειά του και α η επιτάχυνση, δηλαδή ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας. Λύνοντας ως προς την επιτάχυνση βρίσκουμε ότι α = F/m, που μηδενίζεται όταν F=0. Συνεπώς μηδενική δύναμη προκαλεί μηδενική επιτάχυνση άρα το σώμα συνεχίζει να κινείται με σταθερή ταχύτητα ή να ηρεμεί.

Δεν έχω καμία πρόθεση να κάνω μάθημα φυσικής σε κανέναν. Όμως όταν εμβαθύνουμε σε θέματα του χόμπυ μας πέρα από τη διασκέδαση της πτήσης, αυτή η ρημάδα η φυσική έχει τον πρώτο λόγο.
Με Φιλικούς χαιρετισμούς
Παντελής

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 11:41 am
από palafdim
Σωστά φίλε Παντελή για αυτό είπα ότι ήταν αδόκιμη η χρήση της αδράνειας ως όρος Φυσικός και πιο σωστά η επιτάχυνση παίζει εδώ ρόλο. Για να επιταχυνθεί το υγρό δρουν κατά κύριο λόγο η βαρύτητα ως δύναμη και η συνισταμένη των τριβών. Οι τριβές μεταξύ των στερεών τμημάτων του αεροσκάφους είναι μεγάλες ενώ οι τριβές μεταξύ του υγρού στο ντεπόζιτο και των τοιχωμάτων του μικρές οπότε λειτουργεί θετικά η βαρύτητα στο υγρό. Αν τα στερεά αναπτύξουν μεγαλύτερη επιτάχυνση από τη βαρύτητα λόγω έλξης κινητήρα στη κάθοδο το υγρό λόγω μικρών τριβών (και εδώ χρησιμοποίησα την έννοα αδράνεια ως ελεύθερο όρο-κακώς επιστημονικά) θα μείνει πίσω μιας και κυρίως θα ακολουθεί την συνισταμένη Βάρος- τριβές όπου κυρίως είναι Βάρος κάτι δηλαδή λιγότερο από 1g ενώ το αεροσκάφος άρα και το ντεπόζιτο θα αναπτύσσει >1g.

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 11:51 am
από Pantelis papageorgiou
Πράγματι, έτσι είναι. Βέβαια στον φάκελο πτήσης ενός αερομοντέλου είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί και, κυρίως, για πολύ λίγο χρόνο, όπως φαίνεται και στο βιντεάκι. Και αυτό υποχρεωτικά με τον κινητήρα σε υψηλά στοιχεία.

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 11:56 am
από palafdim
Επομένως θέλεις ένα σύστημα σωληνάκι-ψαρά όπου η βαρύτητα να ξεπερνά τις τριβές και την αντίσταση κάμψης. Έτσι ένα εύκαμπτο αλλά όχι να τσακίζει σωληνάκι είναι μια καλή λύση μαζί με έναν βαρύ ψαρά. Το πρόβλημα υπάρχει αν χρησιμοποιείς δύο ψαράδες μέσα και υπάρχει κίνδυνος εμπλοκής μπροστά. Εκεί λοιπόν βάζω χοντρό σωληνάκι στο ψαρά αδειάσματος-γεμίσματος ώστε να μην λυγίζει και να έρχεται μπροστά και λεπτότερο στον ψαρά του κινητήρα.
Κάπου σε ένα θέμα είδα ένα νέο ντεπόζιτο με μεταλικό οδηγό σταθερό στο ντεπόζιτο και περιστρεφόμενο γύρω από αυτόν ψαρά. Έχω την εντύπωση ότι ο ψαράς πέρα από περιστρεφόμενος κινείται πάνω στον οδηγό και μπρος-πίσω. Είναι μια καλή λύση για την πιθανότητα τσακίσματος η εμπλοκής ενός ψαρά με εύκαμπτο σωληνάκι.

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 12:29 pm
από DjBac

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 12:38 pm
από Pantelis papageorgiou
Την πληρέστερη απάντηση δίνει ο Αργύρης εδώ http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=33183.msg225670;topicseen#new

Απάντηση: H κινηση του καυσι μου στον αερα...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 15, 2013 12:50 pm
από Mogolos
Δεν προσέξατε καθόλου την πτήση. Ο τυπάκος...
1. Ειχε μισό ντεπόζητο. Με τόσο κάυσιμο σηνήθως εισαι λίγο πρίν την προσγείωση.
2. Δεν ειχε ντεπόζητο, αλλα μπουκάλι. Η διαφορά ειναι στις αναλογίες X Y Z.
3. Πεταγε το σκαφος σαν πατσαβουρι με φανερό σκοπό το να βγαινει ο βοσκος από το υγρό. Φουλ γκαζι στα ουρανια, και ελευθερη πτωση στην συνεχεια `M`

Με λίγα λόγια μην τρελενεστε. Δεν μενετε από καυσιμο λόγο πτήσης. Αλλα εαν εχετε τέτοιο άγχος, τα ελικόπτερα εχουν δώσει απάντηση... _Β_Ο