Για ξεκίνημα μπορεις να ακολουθήσεις τα εξής βήματα:
Προεργασία:
1. Αφήνεις το α/π στον ήλιο ένα δίωρο να ζαρώσει το μονοκοτ
2. Το πλακώνεις με το σίδερο να μην μήνει ίχνος ζάρας, και γενικά το περιποιείσαι να στρώσει καλά παντού
3. Το αφήνεις πάλι στον ήλιο να σιγουρευτείς ότι έχει τεντώσει παντού
4. Ξύνεις απαλά το μονοκοτ με πρασινο σφουγγαράκι Scotch Brite για κατσαρόλες ή 600 γυαλόχαρτο να αρπάξει λίγο
5. Πλένεις καλά το μονοκοτ με οινόπνευμα, ειδικά σε περιοχές που έχουν πέσει λάδια
Κυρίως θέμα:
1. Περνας 1-2 χέρια σουρφασερ (primer 1K) που βρίσκεις σε χρωματοπωλεία
2. Το τρίβεις με 400-600-1000 να γυαλίσει
3. Κάνεις μια έρευνα στα warbird sites για να βρεις το συγκεκριμένο θέμα (καμουφλαζ-σήματα) που θα φτιάξεις
4. Ο τύπος χρωμάτων είναι προσωπική επιλογή του καθενός, εγώ έχω πειραματιστεί με πολλά και έχω καταλήξει στα ακρυλικά και σμάλτα του στατικού μοντελισμού. Ο λόγος είναι ότι έχουν αυθεντικές αποχρώσεις που δύσκολα θα πετύχεις "με το μάτι", τα βρίσκεις πολύ εύκολα στα μοντελιστικά μαγαζιά και αγοράζεις όση ποσότητα χρειάζεσαι αντί για λίτρα/κιλά.
5. Βάφεις τα χρώματα του καμουφλαζ με αερογράφο, ξεκινώντας από το πιο ανοιχτό. Αν το καμουφλαζ είναι διχρωμία πρέπει να φτιάξεις μάσκες από χαρτόνι. Εγώ περνάω 3-4 χέρια αραιωμένο χρώμα παρά 1-2 πιο πηκτό.
6. Σήματα: υπάρχουν έτοιμα αυτοκόλητα (περιορισμένα θέματα), κατά παραγγελία από εξωτερικό για σπάνια θέματα (περίπου 30$), και αν έχεις χρόνο και υπομονή μπορείς να τα βάψεις και εσύ ο ίδιος - όπως βλέπεις στο
P-40 thread
Weathering:
1. Η πρώτη συμβουλή είναι να κάνεις πάλι έρευνα στα warbird sites ή όποιες άλλες πηγές #** για φωτο του θέματος, αν δυνατόν έγχρωμες όπως αυτές που βρήκα του P-40. Μελετώντας προσεκτικά τις φωτο βλέπεις το επιθυμητό αποτέλεσμα που πρέπει να πλησιάσεις (θέλει πολύ χρόνο για να το πετύχεις απόλυτα)
2. Μετά το βάψιμο του καμουφλάζ μπορεις να περάσεις το κέντρο των πανελ πιο ανοιχτό χρώμα ώστε να τονιστούν
3. Επειδή μετά το καμουφλάζ το μοντέλο φαίνεται σαν να βγήκε από το εργοστάσιο, μετά περνάω όλο το μοντέλο ένα "φίλτρο" που είναι χρώμα λαδιού σκούρο καφέ-γκρι πολύ αραιωμένο με white spirit και "λούζω" όλο το μοντέλο με ένα πινέλο. Αυτό θαμπώνει τα χρώματα και ατονίζει τις αντιθέσεις.
4. Τα panel lines γίνονται ανάγλυφα ή ζωγραφιστά με μολύβι. Αν είναι ανάγλυφα περνάω πάλι ένα αραιό χρώμα πολύ σκουρο καφέ-μαύρο μέσα στα αυλάκια των πανελ lines. Όταν στεγνώσει σκουπίζω με χαρτοπετσέτα βρεγμένη σε white spirit τα περισσέματα τραβώντας γραμμές με την φορά της βαρύτητας στην άτρακτο και του αερορεύματος στα φτερά
5. Στο κάτω μέρος γίνεται επί πλέον πλύσιμο (wash) με βρώμικο διάλυμα στα σημεία φθοράς όπως πίσω από τους τροχούς, στις εξόδους των ψυγείων λαδιού, κλπ. Πάλι πρέπει να βρεις αυθεντικές φωτό ώστε να πετύχει η δουλειά - για την κοιλιά είναι αρκετά σπάνιες οι φωτό!
6. Με αραιωμένο χρώμα γίνεται το ίχνος των εξατμίσεων, πρώτα σκούρο καφέ-μαύρο και μετά από πάνω ανοικτό γκρι-σταχτί. Το ίχνος αυτό δεν είναι απαραίτητα μια ευθεία, πολλές φορές είναι καμπύλη πάνω από το φτερό.
7. Το ίδιο για το ίχνος των πολυβόλων
8. Μικρά "ξυσίματα" του χρώματος γίνονται με μικρό πινέλο με ανοικτό γκρι ή και μαρκαδόρο με ασημί χρώμα. Μικρά ίχνη στο χείλος προσβολής και στην ρίζα του φτερού (wingwalk)
Σφράγισμα με βερνίκι
1. 2 χέρια βερνίκι πολυουρεθάνης 2 συστατικών από χρωματοπωλείο, σε σπρει ή με αερογράφο
Αυτά είναι τα βασικά με τα οποία ξύσαμε μόνο την επιφάνεια, εδώ ισχύει ότι όσο περισσότερο ασχολείσαι τόσο μαθαίνεις και βελτιώνεις τις τεχνικές.
Καλή επιτυχία σε όποιον το προσπαθήσει, πιστέψτε με αξίζει τον κόπο