Me 163 Komet
Me 163 Komet
Φιλοι Μοντελιστες.
Εδω και καιρο σκεφτομουν να κατασκευασω ενα καπως ιδιαιτερο μοντελο, φυσικα απο την αγαπημενη μου κατηγορια του Β ΠΠ. Την προσοχη μου τραβηξε το Me 163 Komet.
Φανταζομαι οτι δεν υπαρχει λογος να αναφερω τις φανταστικες επιδοσεις του αεροσκαφους, αλλα και τον εντελως ανορθοδοξο σχεδιασμο του.Ετσι μετα απο αρκετο καιρο αποχης λογω επαγγελματικων υποχρεωσεων ηρθε η ωρα να αρχισω παλι.
Κιτ ειναι αρκετα δυσκολο να βρεις και αποφασισα να αρχισω απο σχεδια. Μετα απο αρκετο ψαξιμο κατεληξα στα σχεδια του Brian Taylor για ενα μοντελο ανοιγματος φτερου 49,75 inch, σχεδιασμενο για 2Τ 30 κινητηρα.
Το σχεδιο ειναι σχετικα απλο, scale, και το αποτελεσμα ειναι ενα μικρο ομορφο μοντελο που μεταφερεται αλλα και αποθηκευεται ευκολα . Αποφασισα να το μετατρεψω σε ηλεκτρικο χρησιμοποιοντας ενα μοτερ στα 700watt η και περισοτερο με αναδιπλουμενη προπελα και 4 μικροτερα σερβο στα φτερα για τα πηδαλια αντι για δυο κανονικα στην ατρακτο, καθως και ενα σερβο για rudder και ενα για την απορριψη των τροχων αμεσως μετα την απογειωση. Για το καμουφλαζ δεν εχω ακομη αποφασισει.
Εδω και καιρο σκεφτομουν να κατασκευασω ενα καπως ιδιαιτερο μοντελο, φυσικα απο την αγαπημενη μου κατηγορια του Β ΠΠ. Την προσοχη μου τραβηξε το Me 163 Komet.
Φανταζομαι οτι δεν υπαρχει λογος να αναφερω τις φανταστικες επιδοσεις του αεροσκαφους, αλλα και τον εντελως ανορθοδοξο σχεδιασμο του.Ετσι μετα απο αρκετο καιρο αποχης λογω επαγγελματικων υποχρεωσεων ηρθε η ωρα να αρχισω παλι.
Κιτ ειναι αρκετα δυσκολο να βρεις και αποφασισα να αρχισω απο σχεδια. Μετα απο αρκετο ψαξιμο κατεληξα στα σχεδια του Brian Taylor για ενα μοντελο ανοιγματος φτερου 49,75 inch, σχεδιασμενο για 2Τ 30 κινητηρα.
Το σχεδιο ειναι σχετικα απλο, scale, και το αποτελεσμα ειναι ενα μικρο ομορφο μοντελο που μεταφερεται αλλα και αποθηκευεται ευκολα . Αποφασισα να το μετατρεψω σε ηλεκτρικο χρησιμοποιοντας ενα μοτερ στα 700watt η και περισοτερο με αναδιπλουμενη προπελα και 4 μικροτερα σερβο στα φτερα για τα πηδαλια αντι για δυο κανονικα στην ατρακτο, καθως και ενα σερβο για rudder και ενα για την απορριψη των τροχων αμεσως μετα την απογειωση. Για το καμουφλαζ δεν εχω ακομη αποφασισει.
- Συνημμένα
-
- S1150002.jpg (84.13 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- me163.jpg (41.43 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Μαζι με τα σχεδια αρχικα αγοραστηκαν το ρυγχος και η καλυπτρα καθως και οι αεροτομες και νομεις της ατρακτου που ειναι laser cut πολυ καλης ποιοτητας. Αυτα σε γλυτωνουν απο αρκετο χρονο , αλλα και παλι δεν ειναι πληρες κιτ μιας και υπαρχουν πολλα αλλα κοματια να κοπουν και να διαμορφωθουν. Η απουσια οδηγιων ειναι επεισης ενα αλλο σημαντικο θεμα μιας και απαιτειται προσεκτικη σχεδιαση την σειρας που πρεπει να ακολουθηθει κατα την κατασκευη. Τελος μετα απο αναμονη 2 εβδομαδων ολα τα υλικα συγκεντρωθηκαν, ο παγκος εργασιας ετοιμαστηκε, και η κατασκευη του 163 αρχιζει σε μυστικη τοποθεσια στη Β. Ιταλια.
- Συνημμένα
-
- S1170001.jpg (94.51 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Η κατασκευη αρχισε , οπως σχεδον σε ολα τα μοντελα με τα φτερα. Εδω χωριζονται σε δυο μισα οπου μετα την ολοκληρωση τους, ενωνονται και τοποθετουνται μονιμα στην ατρακτο. Κλασικη κατασκευη με δοκαρια πανω κατω 6 χιλιοστων και 4 πισω. Χαρακτηριστικη ειναι η συστροφη στο ακροπτερυγιο που επιτυγχανεται με "τακουνακια" στο εμπρος και πισω μερος καθε αεροτομης. Η κατασκευη ειναι στιβαρη και ο χωρος εντος της πτερυγας αρκετα μεγαλος για να φιλοξενησει τους μηχανισμους για την κινηση των πηδαλιων.
- Συνημμένα
-
- S1160001.jpg (89.4 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1150001.jpg (80.72 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Μετα την ολοκληρωση της βασικης δομης των δυο φτερων , κατασκευαστηκαν τα πηδαλια. Στο κανονικο αεροσκαφος σε καθε φτερο υπηρχαν τρια ειδη πηδαλιων.Τα εξωτερικα elevons, τα εσωτερικα που λειτουργουσαν ως trim flaps, και στην κατω επιφανεια ακριβως εμπρος απο τα εσωτερικα πτερυγια , τα φλαπς. Στο συγκεκριμενο σχεδιο δεν υπαρχουν τα φλαπς. Οι υπολοιπες επιφανειες διαμορφωνονται ως εξης¨.
Οι εξωτερικες επιφανειες λειτουργουν σαν ailerons και οι εσωτερικες ως elevators. Παρα την αρχικη μου επιθυμια να διαμορφωσω τις επιφανειες οπως στο πραγματικο, αποφασισα να ακολουθησω το σχεδιο.Ειδα αρκετες αναφορες στο ιντερνετ για τα συγκεκριμενα σχεδια, οπου ολοι σε αποτρεπουν απο το να κανεις κατι τετοιο μιας και αμεσως μετα την απογειωση ειχαν tip stall. Αυτο κατα την αποψη μου οφειλεται στην ελλειψη ενος ειδους slat που υπηρχε στο τελευταιο τμημα του χειλους προσβολης, βοηθοντας το οριακο στρωμα.
Οι εξωτερικες επιφανειες λειτουργουν σαν ailerons και οι εσωτερικες ως elevators. Παρα την αρχικη μου επιθυμια να διαμορφωσω τις επιφανειες οπως στο πραγματικο, αποφασισα να ακολουθησω το σχεδιο.Ειδα αρκετες αναφορες στο ιντερνετ για τα συγκεκριμενα σχεδια, οπου ολοι σε αποτρεπουν απο το να κανεις κατι τετοιο μιας και αμεσως μετα την απογειωση ειχαν tip stall. Αυτο κατα την αποψη μου οφειλεται στην ελλειψη ενος ειδους slat που υπηρχε στο τελευταιο τμημα του χειλους προσβολης, βοηθοντας το οριακο στρωμα.
- Συνημμένα
-
- S1160003.jpg (88.15 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1160002.jpg (86.72 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Βρήκα ένα πολύ ωραίο βιντεο για το komet και πολλές φωτογραφίες στο internet
http://www.youtube.com/watch?v=wnwQcr8tnAw
http://www.youtube.com/watch?v=wnwQcr8tnAw
Απάντηση: Me 163 Komet
Τελος αφου περαστηκαν στο εσωτερικο τα καλωδια για τα σερβο αρχισε η επικαλυψη με μπαλσα 2 χιλιοστων
- Συνημμένα
-
- S1160005.jpg (93.72 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1160004.jpg (86.88 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Να και μια τελευταια φωτο πριν τα τριψηματα που φαινεται η συστροφη του φτερου.
Στη δευτερη φωτογραφια φαινεται η χαρακτηριστικη αεροτομη του κομητη.....
Στη δευτερη φωτογραφια φαινεται η χαρακτηριστικη αεροτομη του κομητη.....
- Συνημμένα
-
- S1170003.jpg (97.86 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1170002.jpg (101.52 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
ωραιο το βιντεακι...εχω προσπαθησει να βρω καποιο με τον ηχο του κινητηρα αλλα τιποτα
Απάντηση: Me 163 Komet
#**εδω εχει ενα απλο συστημα για τους τροχους αυτου του αεροπλανου χωρις σερβο. δεν ξερω τι θες να κανεις, απλα το βαζω σαν ιδεα
http://www.youtube.com/watch?v=v-Mx3LPrL9w
http://www.youtube.com/watch?v=v-Mx3LPrL9w
Απάντηση: Me 163 Komet
Καλησπερα.
Αυτο που θα κανω θα ειναι κατι πολυ πολυ κοντα στο πραγματικο. Θα φτιαξω μια dolly , που μετα την απογειωση θα απορριπτεται με την βοηθεια ενος σερβο στο καναλι του συστηματος πτοσγειωσης. Αυτο που δεν θα εχει(και αυτη ειναι η διαφορα με το πραγματικο) ειναι το σκι που επεκτεινεται πριν την προσγειωση. Αντι αυτου η κατω επιφανεια θα ειναι διαμορφωμενη σαν "καρινα" απο σκληρο ξυλο.
Λεπτομερειες στη φωτογραφια
Αυτο που θα κανω θα ειναι κατι πολυ πολυ κοντα στο πραγματικο. Θα φτιαξω μια dolly , που μετα την απογειωση θα απορριπτεται με την βοηθεια ενος σερβο στο καναλι του συστηματος πτοσγειωσης. Αυτο που δεν θα εχει(και αυτη ειναι η διαφορα με το πραγματικο) ειναι το σκι που επεκτεινεται πριν την προσγειωση. Αντι αυτου η κατω επιφανεια θα ειναι διαμορφωμενη σαν "καρινα" απο σκληρο ξυλο.
Λεπτομερειες στη φωτογραφια
- Συνημμένα
-
- photo.JPG (32.8 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Καλησπερα
Μετα απο λιγες ωρες δουλειας και υπομονης ολοκληρωθηκε η κατασκευη των φτερων σχεδον τελειωσε. Εχουν τοποθετηθει τα καλωδια των σερβο και εχει ολοκληρωθει η επικαλυψη τους με μπαλσα 2 χιλιοστων, καθως και η εσωτερικη διαμορφωση για την στηριξη των πηδαλιων και του σωληνα pitot. Αυτο που μενει ειναι η ενωση τους , η τοποθετηση των wing tip και φυσικα τριψιμο για την διαμορφωση του χειλους προσβολης. Οι φωλιες και η τοποθετηση των σερβο θα γινει αργοτερα.
Μετα απο λιγες ωρες δουλειας και υπομονης ολοκληρωθηκε η κατασκευη των φτερων σχεδον τελειωσε. Εχουν τοποθετηθει τα καλωδια των σερβο και εχει ολοκληρωθει η επικαλυψη τους με μπαλσα 2 χιλιοστων, καθως και η εσωτερικη διαμορφωση για την στηριξη των πηδαλιων και του σωληνα pitot. Αυτο που μενει ειναι η ενωση τους , η τοποθετηση των wing tip και φυσικα τριψιμο για την διαμορφωση του χειλους προσβολης. Οι φωλιες και η τοποθετηση των σερβο θα γινει αργοτερα.
- Συνημμένα
-
- S1180001.jpg (93.73 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Τα δυο φτερα μπηκαν στην ακρη για να χρησιμοποιηθουν αργοτερα και ξεκινησα την κατασκευη της ατρακτου. Η ατρακτος κατασκευαζεται σε δυο κομματια. Το εμπρος, που πανου εφαρμοζονται μονιμα τα δυο φτερα, και το πισω τμημα. Αρχισα με το πισω τμημα.
Αυτο αποτελειται απο δυο μισα , πανω κατω. Το καθε ενα κατασκευαζεται ξεχωριστα και στο τελος ενωνονται μεταξυ τους. Η κατασκευη ειναι κλασικη με νομεις και δοκαρακια μπαλσας. Ολοκληρωνεται με την επικαλυψη.
Να λοιπον τα δυο μισα. Εχουν ηδη ανοιχτει οι τρυπες για τις ντιζες. Σο επανω μισο μπορει κανεις να δει την επιφανεια που πανω της θα τοποθετηθει αργοτερα το καθετο σταθερο και το rudder.
Αυτο αποτελειται απο δυο μισα , πανω κατω. Το καθε ενα κατασκευαζεται ξεχωριστα και στο τελος ενωνονται μεταξυ τους. Η κατασκευη ειναι κλασικη με νομεις και δοκαρακια μπαλσας. Ολοκληρωνεται με την επικαλυψη.
Να λοιπον τα δυο μισα. Εχουν ηδη ανοιχτει οι τρυπες για τις ντιζες. Σο επανω μισο μπορει κανεις να δει την επιφανεια που πανω της θα τοποθετηθει αργοτερα το καθετο σταθερο και το rudder.
- Συνημμένα
-
- S1190001.jpg (87.14 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Σειρα εχει η συναρμολογηση των δυο μισων. Κολληθηκαν μαζι με προσοχη ετσι ωστε να ειναι ευθυγραμμισμενα και με εμφαση στο να μην υπαρχει συστροφη
- Συνημμένα
-
- S1190004.jpg (87.77 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1190003.jpg (87.95 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1190002.jpg (86.61 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Στη συνεχεια καλληθηκαν οι νομεις που θα αποτελεσουν την χαρακτηριστικη "καρινα"του 163, καθως και η επικαλλυψη τους αριστερα και δεξια.
Σειρα εχει η επικαλλυψη.....
Τα λεμε συντομα
Σειρα εχει η επικαλλυψη.....
Τα λεμε συντομα
- Συνημμένα
-
- S1190006.jpg (92.29 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1190005.jpg (91.32 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
Απάντηση: Me 163 Komet
Για την επικαλλυψη ακολουθησα τα κλασικα βηματα.
Αρχικα μια σχεδιαση των κομματιων πουθα χρειαστω.
Το κοψιμο, το βρεξιμο ελαφρα εξωτερικα ωστε το φυλλο να μπορει να παρει την επιθυμητη καμπυλοτητα χωρις να σπασει, η προσαρμογη και τελος η κολληση συμμετρικα ωστε να μη στραβωσει η κατασκευη.
μετα την ολοκληρωση της επικαλλυψης εγινε στοκαρισμα με ελαφρυ στοκο μπαλσας.
Οταν ο στοκος στεγνωσε ολη η ατρακτος τριφτηκε με ντουκοχαρτα διαφορων βαθμων ετσι ωστε στο τελος να εχουμε ενα καλο αποτελεσμα. Σιγουρα η προετοιμασια της επιφανειας δεν εχει τελειωσει.Αυτο θα γινει αργοτερα ετσι ωστε να υπαρχει ενα καλο αποτελεσμα σε ολη την ατρακτο.
Αρχικα μια σχεδιαση των κομματιων πουθα χρειαστω.
Το κοψιμο, το βρεξιμο ελαφρα εξωτερικα ωστε το φυλλο να μπορει να παρει την επιθυμητη καμπυλοτητα χωρις να σπασει, η προσαρμογη και τελος η κολληση συμμετρικα ωστε να μη στραβωσει η κατασκευη.
μετα την ολοκληρωση της επικαλλυψης εγινε στοκαρισμα με ελαφρυ στοκο μπαλσας.
Οταν ο στοκος στεγνωσε ολη η ατρακτος τριφτηκε με ντουκοχαρτα διαφορων βαθμων ετσι ωστε στο τελος να εχουμε ενα καλο αποτελεσμα. Σιγουρα η προετοιμασια της επιφανειας δεν εχει τελειωσει.Αυτο θα γινει αργοτερα ετσι ωστε να υπαρχει ενα καλο αποτελεσμα σε ολη την ατρακτο.
- Συνημμένα
-
- S1200004.jpg (92.11 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1200003.jpg (87.58 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1200002.jpg (91.85 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές
-
- S1200001.jpg (91.76 KiB) Προβλήθηκε 91 φορές