dual rates & expo
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
...........και για αυτούς που ίσως δεν κατάλαβαν γιατί θέμα μιλάμε http://www.rmfm.org/dual_rates_and_exponential1.htm
http://www.youtube.com/watch?v=V9vWmRncdws
http://www.youtube.com/watch?v=PoNtTVs9i5M
http://www.youtube.com/watch?v=V9vWmRncdws
http://www.youtube.com/watch?v=PoNtTVs9i5M
Απάντηση: dual rates & expo
+(*)Παιδια καλησπερα και παλι. Διαβασα με προσοχη της απαντησης σας και πρωτα απο ολα για να μην υπαρχει καμμια παρεξηγηση δεν το ηθελα να μειωσω κανενα γιατι ο σεβασμος ειναι μεγαλος σε ολα τα παιδια που πετανε και ασχολουντε με το χομπυ αυτο αντι να περνουν ατελειωτες ωρες στις καφετεριες μιλωντας για ανουσια θεματα οπως το Ποδοσφαιρο και το Next Top Model.
Εγω αυτο που θελω να πω σε τελικη αναλυση το ειπε ο φιλος μου ο Αντωνης οτι δηλαδη καλο ειναι προκειμενου αν ειναι να βοηθηθει καποιος να του βαλουμε οτι τον κανει να αισθανεται λιγοτερο αγχωμενος ωστε να ξεπερασει τις φοβειες του και να στηριχτει στα ποδια του (τα χερια του) και να εχει εμπιστοσυνη στον εαυτο του.
Τωρα οσο αφορα τα μοντελα ειναι οτι ολοι μας θελουμε αναλογος με το τι πεταμε και το ευχαριστιομαστε να πετανε οχι σαν νευροσπαστα αλλα αρμονικα ωστε να μπορουνε να αντιγραψουν την απλη αρμονικη πτηση που μπορουν να κανουν τα πραγματικα και αυτο ειναι και το ζητουμενο στον Μοντελισμο.
Επισης προσωπικα θα ηθελα να πω οτι για αυτο και εγω δεν εχω ασχοληθει με τα σκαφακια και τα αυτοκινητακια γιατι δεν εχουν καμμια πλαστικη κινηση σαν τα πραγματικα (ισως αυτο να ωφηλετε λογω των αδρανειων τους και αυτο που λενε Ρεινολντς).
Τελος θα ηθελα να πω οτι τα μεγαλα αεροπλανα δεν εχουν κανενα μα κανενα τους και σε κανενα τυπο αναλογικες κινησεις στα πηδαλια τους και αυτος ειναι ο λογος που πολλοι εμπειροι test pilots τα δοκιμαζουνε πριν βγουν στην παραγωγη ωστε να βαλουν τις τελευταιες πινελιες ωστε να ειναι ευκολοχρηστα στους commercial pilots σε συγκεκριμενες ταχυτητες και οχι επικινδυνα αναλογως σε πιο σταδια τις πτησης τους ειναι.
Θα πρεπει να γνωριζουμε οτι τα πηδαλια των μοντελων μας δεν εχουν καμμια σχεση με τα πραγματικα που αποσβενουν τυχον ''μπαστουνιες'' του χειριστη τους (υπαρχει το λεγομενο συστημα ''auto feader'' στα μεγαλα ενω στα μονοκινητηρια και μικρα, τα πηδαλια τους δεν συνδεονται απευθειας στα χειριστηρια αλλα παρεμβαλονται ελατηρια σαν αυτα που εχουν οι δισκοι του αυτοκινητου μας) και πολλων αλλων παραγοντων (αδρανεια) οπως επισης και τα τριμ τους που δουλευουν τελειος διαφορετικα αφου σε εκεινα αυτο που μεταβαλουν ειναι την θεση ηρεμιας του πηδαλιου (ουδετερο σημειο), τα δικα μας ειναι διστυχως ''ακαμπτα''
Τα δικα μας επειδη δεν εχουν αυτα τα βοηθηματα λοιπον, για να μπορεσουν να δωσουν στο χειριστη τους τις δυνατοτητες που εχουν τα μεγαλα, βρηκαν μια αλλη λυση, τα expo και τα dual rates που μπορουν οικονομικα να αντιγραψουν τις δυνατοτητες των πραγματικων αφου τα δικα μας πηδαλια ειναι ακαμπτα.
Καλο ειναι λοιπον να τα χρησιμοποιουμε και να μην τα σνομπαρουμε οσο και αν μειωνεται η περιφανεια μας και παντοτε με μετρο οπως λεει ο Αντωνης.
Αντωνη μου μας ευχομαι καλες πτησεις και χωρις αβαρειες και παντοτε με υγεια.
Ευχαριστω ολα τα παιδια που συντελεσαν ωστε να φτιαχτει το ''petame'' και να εχουμε ''βημα'' ωστε να μοιραζομαστε τις αποψεις μας και να γινομαστε καλυτεροι.
ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ:>>>:>>>
Εγω αυτο που θελω να πω σε τελικη αναλυση το ειπε ο φιλος μου ο Αντωνης οτι δηλαδη καλο ειναι προκειμενου αν ειναι να βοηθηθει καποιος να του βαλουμε οτι τον κανει να αισθανεται λιγοτερο αγχωμενος ωστε να ξεπερασει τις φοβειες του και να στηριχτει στα ποδια του (τα χερια του) και να εχει εμπιστοσυνη στον εαυτο του.
Τωρα οσο αφορα τα μοντελα ειναι οτι ολοι μας θελουμε αναλογος με το τι πεταμε και το ευχαριστιομαστε να πετανε οχι σαν νευροσπαστα αλλα αρμονικα ωστε να μπορουνε να αντιγραψουν την απλη αρμονικη πτηση που μπορουν να κανουν τα πραγματικα και αυτο ειναι και το ζητουμενο στον Μοντελισμο.
Επισης προσωπικα θα ηθελα να πω οτι για αυτο και εγω δεν εχω ασχοληθει με τα σκαφακια και τα αυτοκινητακια γιατι δεν εχουν καμμια πλαστικη κινηση σαν τα πραγματικα (ισως αυτο να ωφηλετε λογω των αδρανειων τους και αυτο που λενε Ρεινολντς).
Τελος θα ηθελα να πω οτι τα μεγαλα αεροπλανα δεν εχουν κανενα μα κανενα τους και σε κανενα τυπο αναλογικες κινησεις στα πηδαλια τους και αυτος ειναι ο λογος που πολλοι εμπειροι test pilots τα δοκιμαζουνε πριν βγουν στην παραγωγη ωστε να βαλουν τις τελευταιες πινελιες ωστε να ειναι ευκολοχρηστα στους commercial pilots σε συγκεκριμενες ταχυτητες και οχι επικινδυνα αναλογως σε πιο σταδια τις πτησης τους ειναι.
Θα πρεπει να γνωριζουμε οτι τα πηδαλια των μοντελων μας δεν εχουν καμμια σχεση με τα πραγματικα που αποσβενουν τυχον ''μπαστουνιες'' του χειριστη τους (υπαρχει το λεγομενο συστημα ''auto feader'' στα μεγαλα ενω στα μονοκινητηρια και μικρα, τα πηδαλια τους δεν συνδεονται απευθειας στα χειριστηρια αλλα παρεμβαλονται ελατηρια σαν αυτα που εχουν οι δισκοι του αυτοκινητου μας) και πολλων αλλων παραγοντων (αδρανεια) οπως επισης και τα τριμ τους που δουλευουν τελειος διαφορετικα αφου σε εκεινα αυτο που μεταβαλουν ειναι την θεση ηρεμιας του πηδαλιου (ουδετερο σημειο), τα δικα μας ειναι διστυχως ''ακαμπτα''
Τα δικα μας επειδη δεν εχουν αυτα τα βοηθηματα λοιπον, για να μπορεσουν να δωσουν στο χειριστη τους τις δυνατοτητες που εχουν τα μεγαλα, βρηκαν μια αλλη λυση, τα expo και τα dual rates που μπορουν οικονομικα να αντιγραψουν τις δυνατοτητες των πραγματικων αφου τα δικα μας πηδαλια ειναι ακαμπτα.
Καλο ειναι λοιπον να τα χρησιμοποιουμε και να μην τα σνομπαρουμε οσο και αν μειωνεται η περιφανεια μας και παντοτε με μετρο οπως λεει ο Αντωνης.
Αντωνη μου μας ευχομαι καλες πτησεις και χωρις αβαρειες και παντοτε με υγεια.
Ευχαριστω ολα τα παιδια που συντελεσαν ωστε να φτιαχτει το ''petame'' και να εχουμε ''βημα'' ωστε να μοιραζομαστε τις αποψεις μας και να γινομαστε καλυτεροι.
ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ:>>>:>>>
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: dual rates & expo
Απλά συζήτηση κάνουμε δεν τίθεται θέμα παρεξήγησης
Είμαστε όλοι φίλοι και εκφράζουμε τις απόψεις μας για να μπορούν οι νεότεροι να μάθουν κάτι όπως και εμείς με την σειρά μας πήραμε πολλά από του παλιούς και εμπειρότερους
Αυτός όπως είπες και εσύ είναι ο σκοπός του petame
Αν κάποια φορά γράφονται διαφορετικές απόψεις δεν είναι γιατί έχουμε λόγο να διαφωνήσουμε η να μειώσουμε τον συμφορουμίστα μας αλλά διότι κάθε ένας μας έχει διαφορική οπτική σε κάποιο ζήτημα
Κάθε άποψη είναι πάντα σεβαστή
Είμαστε όλοι φίλοι και εκφράζουμε τις απόψεις μας για να μπορούν οι νεότεροι να μάθουν κάτι όπως και εμείς με την σειρά μας πήραμε πολλά από του παλιούς και εμπειρότερους
Αυτός όπως είπες και εσύ είναι ο σκοπός του petame
Αν κάποια φορά γράφονται διαφορετικές απόψεις δεν είναι γιατί έχουμε λόγο να διαφωνήσουμε η να μειώσουμε τον συμφορουμίστα μας αλλά διότι κάθε ένας μας έχει διαφορική οπτική σε κάποιο ζήτημα
Κάθε άποψη είναι πάντα σεβαστή
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Ο Έλληνας γουστάρει τζόγο γενικά......
Τρύφωνας έγραψε: ↑
Άλλο να τους μαθαίνεις με μικρές κινήσεις (dual rates) στα πηδάλια και άλλο με τζόγο φίλε.
Ο 3Φ τα είπε όλα.
Παίδες καλό είναι να μάθετε πρώτα με την πεπατημένη αναλογική φιλοσοφία και μετά κάνετε ότι θέτε, επίσης προσπαθήστε να έχετε πάνω στα sticks δείκτη και αντίχειρα όταν βάζετε τις κινήσεις…...ο δείκτης κάνει ότι και τα expo.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
καλησπέρα Κώστα καιρό έχουμε να σε.......δούμε
Το expo δεν κάνει τζόγο καμπύλη κάνει στην λειτουργία του servo .......
ανάλογα με την ρύθμιση αρνητική η θετική
Δηλαδή μετατρέπει από linear σε curved την απόκριση του servo σου δίνει την δυνατότητα να έχεις μικρομετρική-προοδευτική κίνηση στην αρχή η το τέλος της διαδρομής του servo ανάλογα με τις ανάγκες και τον τύπο του μοντέλου
Ένα μοντέλο που ανεβάζει υψηλή ταχύτητα μπορεί να γίνει αρκετά απότομο όταν είναι στο full του Αντίθετα από ένα αργό
Πάνω σε αυτό θα ήθελα να πω ότι η futaba έχει αρνητική ρύθμιση για αργή ταχύτητα κοντά στο ουδέτερο αντίθετα από την spectrum που βάζεις θετική ρύθμιση
Ακόμη επί της ευκαιρίας θα πρέπει να επιστήσω την προσοχή όσων χρησιμοποιούν (η πειραματίζονται) dual rate να μη βάλουv σε καμία περίπτωση 0% σε κάποια θέση διότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα έχουν καμία κίνηση με ολέθρια αποτελέσματα
Όλα αυτά φυσικά γι αυτούς που θέλουν να κάνουν χρήση των βοηθημάτων αυτών
ΥΓ βλεπεις Κώστα το έχω διαβάσει πολύ το θέμα Η τεχνολογία υπάρχει για να μας υπηρετεί Το αν θα την χρησιμοποιήσουμε η όχι είναι στο χέρι μας η καλύτερα στα δάκτυλα μας
Το expo δεν κάνει τζόγο καμπύλη κάνει στην λειτουργία του servo .......
ανάλογα με την ρύθμιση αρνητική η θετική
Δηλαδή μετατρέπει από linear σε curved την απόκριση του servo σου δίνει την δυνατότητα να έχεις μικρομετρική-προοδευτική κίνηση στην αρχή η το τέλος της διαδρομής του servo ανάλογα με τις ανάγκες και τον τύπο του μοντέλου
Ένα μοντέλο που ανεβάζει υψηλή ταχύτητα μπορεί να γίνει αρκετά απότομο όταν είναι στο full του Αντίθετα από ένα αργό
Πάνω σε αυτό θα ήθελα να πω ότι η futaba έχει αρνητική ρύθμιση για αργή ταχύτητα κοντά στο ουδέτερο αντίθετα από την spectrum που βάζεις θετική ρύθμιση
Ακόμη επί της ευκαιρίας θα πρέπει να επιστήσω την προσοχή όσων χρησιμοποιούν (η πειραματίζονται) dual rate να μη βάλουv σε καμία περίπτωση 0% σε κάποια θέση διότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα έχουν καμία κίνηση με ολέθρια αποτελέσματα
Όλα αυτά φυσικά γι αυτούς που θέλουν να κάνουν χρήση των βοηθημάτων αυτών
ΥΓ βλεπεις Κώστα το έχω διαβάσει πολύ το θέμα Η τεχνολογία υπάρχει για να μας υπηρετεί Το αν θα την χρησιμοποιήσουμε η όχι είναι στο χέρι μας η καλύτερα στα δάκτυλα μας
- Συνημμένα
-
- linean pos.jpg (10.31 KiB) Προβλήθηκε 31 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 662
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Με τη σειρά μου θα συμφωνήσω και εγώ με τον Αντώνη!
Σε όλες τις παρουσιάσεις μοντέλων σε ξενόγλωσσα περιοδικά(RCME,FLYRC,MAN)προτείνεται η χρήση expo και DR,πλήν ελαχίστων περιπτώσεων!!Και ειδικά σε ένα μοντέλο(ARF ή scrats κατασκευή)που δεν ξέρουμε πώς θα αντιδράσει κατά τις πρώτες πτήσεις τριμαρίσματος!
Άλλωστε είναι και μια βοήθεια παραπάνω που προσφέρει το ψηφιακό μέλλον των τηλ/σεων!
Από την άλλη όμως, σαν χειριστής rc ελικοπτέρου δεν χρησιμοποιώ καθόλου expo εκεί, μιας και τα ελικόπτερα χρειάζονται απόλυτο έλεγχο στον αέρα και το expo σε ''κακομαθαίνει''σαν αρχάριο στην πτήση τους!Σου δίνει ''παραπάνω αέρα'' και υπερεκτιμάς τις ικανότητές σου!!
Σε όλες τις παρουσιάσεις μοντέλων σε ξενόγλωσσα περιοδικά(RCME,FLYRC,MAN)προτείνεται η χρήση expo και DR,πλήν ελαχίστων περιπτώσεων!!Και ειδικά σε ένα μοντέλο(ARF ή scrats κατασκευή)που δεν ξέρουμε πώς θα αντιδράσει κατά τις πρώτες πτήσεις τριμαρίσματος!
Άλλωστε είναι και μια βοήθεια παραπάνω που προσφέρει το ψηφιακό μέλλον των τηλ/σεων!
Από την άλλη όμως, σαν χειριστής rc ελικοπτέρου δεν χρησιμοποιώ καθόλου expo εκεί, μιας και τα ελικόπτερα χρειάζονται απόλυτο έλεγχο στον αέρα και το expo σε ''κακομαθαίνει''σαν αρχάριο στην πτήση τους!Σου δίνει ''παραπάνω αέρα'' και υπερεκτιμάς τις ικανότητές σου!!
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ↑καλησπέρα Κώστα καιρό έχουμε να σε.......δούμε
Το expo δεν κάνει τζόγο καμπύλη κάνει στην λειτουργία του servo .......
ανάλογα με την ρύθμιση αρνητική η θετική
Δηλαδή μετατρέπει από linear σε curved την απόκριση του servo σου δίνει την δυνατότητα να έχεις μικρομετρική-προοδευτική κίνηση στην αρχή η το τέλος της διαδρομής του servo ανάλογα με τις ανάγκες και τον τύπο του μοντέλου
Αγαπητέ Αντώνη
Εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου. Το linear που αναφέρεις είναι η γραμμική απόκριση.
Όλα τα στικ (και στα πραγματικά αεροπλάνα) έχουν ΓΡΑΜΜΙΚΗ απόκριση. Το Curve είναι "τζόγος". Αυτό είτε το λές Expo είτε καμπύλη δεν παύει να λειτουργεί σαν "τζόγος", απο την στιγμή που η απόκριση δεν λειτουργεί γραμμικά.
Αν δεν βάλει κανείς expo τότε η τ/κ του είναι ρυθμιζμένη απο το εργοστάσιο να λειτουργεί φυσιολογικά με γραμμική απόκριση.
Τώρα αν είναι πιο εύκολο να μάθει ένας χειριστής που τα χέρια του τρέμουν στην τ/κ προφανώς ένας τέτοιος χειριστής να πετάει ποιό ουδέτερα με expo. Αν όμως συνεχίσει να βάζει ώρες με τα expo τότε δεν θα μπορέσει να μάθει να πετάει. Θα του λείπει πάντα η γραμμική απόκριση που είναι αναγκαία για να πετάξει και να προσγειώσει κανείς πιο advanced αεροπλάνα.
Τα Dual Rates τώρα είναι εντελώς διαφορετική προσέγγιση απο τα expo. Με τα D/R απλά μετριάζεις επι τοις εκατό την κίνηση των πηδαλίων. Αυτό όμως χωρίς να μεταβληθεί η ΓΡΑΜΜΙΚΗ απόκριση. Χωρίς δηλαδή να υπάρχει καμπύλη ή "τζόγος".
ΜΦΧ
Τρύφωνας
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Δημήτρης Άρτα έγραψε: ↑Με τη σειρά μου θα συμφωνήσω και εγώ με τον Αντώνη!
Σε όλες τις παρουσιάσεις μοντέλων σε ξενόγλωσσα περιοδικά(RCME,FLYRC,MAN)προτείνεται η χρήση expo και DR,πλήν ελαχίστων περιπτώσεων!!Και ειδικά σε ένα μοντέλο(ARF ή scrats κατασκευή)που δεν ξέρουμε πώς θα αντιδράσει κατά τις πρώτες πτήσεις τριμαρίσματος!
Άλλωστε είναι και μια βοήθεια παραπάνω που προσφέρει το ψηφιακό μέλλον των τηλ/σεων!
Από την άλλη όμως, σαν χειριστής rc ελικοπτέρου δεν χρησιμοποιώ καθόλου expo εκεί, μιας και τα ελικόπτερα χρειάζονται απόλυτο έλεγχο στον αέρα και το expo σε ''κακομαθαίνει''σαν αρχάριο στην πτήση τους!Σου δίνει ''παραπάνω αέρα'' και υπερεκτιμάς τις ικανότητές σου!!
Καλησπέρα Δημήτρη,
Απαντώντας στο δεύτερο σκέλος θα ήθελα εκτός απο το να συμφωνήσω να σε πληροφορήσω οτι και στα αεροπλάνα αν θέλεις απόλυτο έλεγχο δεν θα τον έχεις με expo. Αυτό δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία της τ/κ. Η τ/κ σου δίνει πολλές δυνατότητες την σήμερον ημέρα. Ακόμα και μίξη Rudder-aileron π.χ. που και αυτή η μίξη ειδικά κατα την γνώμη μου είναι μια χαζή μίξη. Και είναι χαζή διότι είναι χαζό να μιξάρει κάποιος 2 βασικά κανάλια που πρέπει να μάθει να τα δουλεύει με τα χέρια του. Ας μην ξεχνούμε πως τα βασικά κανάλια χειρισμού είναι τα: Ailerons, Rudder, Elevator & Throttle. Οτιδήποτε λοιπόν μιξάρεται απο αυτά είναι χαζομάρα και τίποτα παραπάνω.
Φιλικά
Τρύφωνας
Απάντηση: dual rates & expo
ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε: ↑+(*)Παιδια καλησπερα και παλι. Διαβασα με προσοχη της απαντησης σας και πρωτα απο ολα για να μην υπαρχει καμμια παρεξηγηση δεν το ηθελα να μειωσω κανενα γιατι ο σεβασμος ειναι μεγαλος σε ολα τα παιδια που πετανε και ασχολουντε με το χομπυ αυτο αντι να περνουν ατελειωτες ωρες στις καφετεριες μιλωντας για ανουσια θεματα οπως το Ποδοσφαιρο και το Next Top Model.
Εγω αυτο που θελω να πω σε τελικη αναλυση το ειπε ο φιλος μου ο Αντωνης οτι δηλαδη καλο ειναι προκειμενου αν ειναι να βοηθηθει καποιος να του βαλουμε οτι τον κανει να αισθανεται λιγοτερο αγχωμενος ωστε να ξεπερασει τις φοβειες του και να στηριχτει στα ποδια του (τα χερια του) και να εχει εμπιστοσυνη στον εαυτο του.
Τωρα οσο αφορα τα μοντελα ειναι οτι ολοι μας θελουμε αναλογος με το τι πεταμε και το ευχαριστιομαστε να πετανε οχι σαν νευροσπαστα αλλα αρμονικα ωστε να μπορουνε να αντιγραψουν την απλη αρμονικη πτηση που μπορουν να κανουν τα πραγματικα και αυτο ειναι και το ζητουμενο στον Μοντελισμο.
Επισης προσωπικα θα ηθελα να πω οτι για αυτο και εγω δεν εχω ασχοληθει με τα σκαφακια και τα αυτοκινητακια γιατι δεν εχουν καμμια πλαστικη κινηση σαν τα πραγματικα (ισως αυτο να ωφηλετε λογω των αδρανειων τους και αυτο που λενε Ρεινολντς).
Τελος θα ηθελα να πω οτι τα μεγαλα αεροπλανα δεν εχουν κανενα μα κανενα τους και σε κανενα τυπο αναλογικες κινησεις στα πηδαλια τους και αυτος ειναι ο λογος που πολλοι εμπειροι test pilots τα δοκιμαζουνε πριν βγουν στην παραγωγη ωστε να βαλουν τις τελευταιες πινελιες ωστε να ειναι ευκολοχρηστα στους commercial pilots σε συγκεκριμενες ταχυτητες και οχι επικινδυνα αναλογως σε πιο σταδια τις πτησης τους ειναι.
Θα πρεπει να γνωριζουμε οτι τα πηδαλια των μοντελων μας δεν εχουν καμμια σχεση με τα πραγματικα που αποσβενουν τυχον ''μπαστουνιες'' του χειριστη τους (υπαρχει το λεγομενο συστημα ''auto feader'' στα μεγαλα ενω στα μονοκινητηρια και μικρα, τα πηδαλια τους δεν συνδεονται απευθειας στα χειριστηρια αλλα παρεμβαλονται ελατηρια σαν αυτα που εχουν οι δισκοι του αυτοκινητου μας) και πολλων αλλων παραγοντων (αδρανεια) οπως επισης και τα τριμ τους που δουλευουν τελειος διαφορετικα αφου σε εκεινα αυτο που μεταβαλουν ειναι την θεση ηρεμιας του πηδαλιου (ουδετερο σημειο), τα δικα μας ειναι διστυχως ''ακαμπτα''
Τα δικα μας επειδη δεν εχουν αυτα τα βοηθηματα λοιπον, για να μπορεσουν να δωσουν στο χειριστη τους τις δυνατοτητες που εχουν τα μεγαλα, βρηκαν μια αλλη λυση, τα expo και τα dual rates που μπορουν οικονομικα να αντιγραψουν τις δυνατοτητες των πραγματικων αφου τα δικα μας πηδαλια ειναι ακαμπτα.
Καλο ειναι λοιπον να τα χρησιμοποιουμε και να μην τα σνομπαρουμε οσο και αν μειωνεται η περιφανεια μας και παντοτε με μετρο οπως λεει ο Αντωνης.
Αντωνη μου μας ευχομαι καλες πτησεις και χωρις αβαρειες και παντοτε με υγεια.
Ευχαριστω ολα τα παιδια που συντελεσαν ωστε να φτιαχτει το ''petame'' και να εχουμε ''βημα'' ωστε να μοιραζομαστε τις αποψεις μας και να γινομαστε καλυτεροι.
ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ:>>>:>>>
Αγαπητέ Μάριε,
Τα πραγματικά αεροπλάνα πέραν των ελατηρίων (για light κατηγορία),που τα έχουν για κραδασμούς , αν βρεθείς π.χ. σε αυξημένες αναταράξεις, δεν αλλάζει η γραμμική απόκριση των χειριστηρίων γιατί είναι φτιαγμένα με τα ελάσματα να ακούν σε συγκεκριμμένη πίεση. Αν δεν το έκαναν έτσι τότε οι πιλότοι θα έβαζαν τα αεροπλάνα τους εύκολα σε PIO (Pilot Induced Occilations) κατάσταση η οποία μπορεί να είναι μοιραία σε αεροπλάνο και χειριστή.
Στα μαχητικά 3ης και 4ης γενιάς όλα ελέγχονται απο το Fly By Wire, με αποτέλεσμα να υπάρχει σκόπιμο delay ειδικά σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Αυτό θα μπορούσε κανείς να το συγκρίνει με το expo. Όμως το ορίζει το σύστημα επειδή το flight envelope για αυτούς τους τύπους αλλάζει ανάλογα με τις ταχύτητες για να μην πέσει π.χ. το αεροπλάνο επειδή ο πιλότος "έβηξε" σε terrain masking με 800 μίλλια την ώρα!
Αυτές οι καταστάσεις όμως είναι ακραίες. Τέτοιες καταστάσεις δεν αντιμετωπίζουμε στα μοντέλα μας επειδή το efficiency των αεροτομών μας λειτουργεί σε μικρότερο εύρος ταχυτήτων.
Αντε και καλές πτήσεις
Τρύφωνας
-
- Δημοσιεύσεις: 34
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 02, 2010 5:45 pm
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ↑τελικά το αποτέλεσμα μετράει ..........να είναι η πτήση σωστή και ελεγχόμενη
Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι δεν μπορούν να γίνουν όλοι άριστοι χειριστές όσο και να το θέλουν ......μπορούν όμως να πετούν με αξιοπρέπεια και προπαντός με ασφάλεια άσχετα με την μέθοδο που χρησιμοποιούν και που τους κάνει να νιώθουν καλύτερα
Ετσι και αλλιώς η ευαισθησία και η αίσθηση των των stick διαφέρει απο τηλ/ση σε τη/λση η σε συμπεριφορά απο μοντέλο σε μοντέλο ακόμη και τα γρήγορα η αργά servos μπορούν να κάνουν την διαφορά
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου , εφόσον βοηθάει κάποιον να μάθει να πετάει καλύτερα και ιδιαίτερα με ασφάλεια καλό είναι να χρησιμοποιεί expo και D/R γιατί όπως αναφέρεις είναι πολλοί οι παράγοντεσ για μια αξιοπρεπή πτήση για έναν αρχάριο.
Απάντηση: dual rates & expo
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν οι νέοι δεν είναι η ανάγκη για λιγότερο ευαισθητα πηδάλια, αλλά ότι αφήνουν τα στικ όταν πετάνε!!
Απλά τα χτυπάνε προς τη μερια που θέλουν και τα αφήνουν..
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χάνουν την αίσθηση του αεροπλάνου και έτσι δεν μαθάινουν έγκαιρα/σύντομα πόσο μεγάλη και αργή πρέπει να είναι η κίνηση του στικ για να κάνει στρωτή μανούβρα το α/π!!
Ακόμα νομίζουν ότι αν το α/π δεν τρέχει, θα στολλάρει...Οπότε τα "τρέχουν" με αποτέλεσμα να γίνονται ακόμα πιο ευαίσθητα!!
Οπότε αυτό που πρέπει να μαθαίνουμε κάποιον είναι να μην ξεκολάνε ποτέ τα δάκτυλα από τα στικ, και να κάνουν σωστο throttle management!!
Μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι που μαθαίνουν να πετάνε πιάνοντας τα στικ(με δύο δάκτυλα) και όχι ακουμπώντας τα(μονο με αντίχειρα) πετάνε πιο στρωτά από την αρχή!!!(γιατί δεν αφήνουν τα στικ)
Απλά τα χτυπάνε προς τη μερια που θέλουν και τα αφήνουν..
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χάνουν την αίσθηση του αεροπλάνου και έτσι δεν μαθάινουν έγκαιρα/σύντομα πόσο μεγάλη και αργή πρέπει να είναι η κίνηση του στικ για να κάνει στρωτή μανούβρα το α/π!!
Ακόμα νομίζουν ότι αν το α/π δεν τρέχει, θα στολλάρει...Οπότε τα "τρέχουν" με αποτέλεσμα να γίνονται ακόμα πιο ευαίσθητα!!
Οπότε αυτό που πρέπει να μαθαίνουμε κάποιον είναι να μην ξεκολάνε ποτέ τα δάκτυλα από τα στικ, και να κάνουν σωστο throttle management!!
Μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι που μαθαίνουν να πετάνε πιάνοντας τα στικ(με δύο δάκτυλα) και όχι ακουμπώντας τα(μονο με αντίχειρα) πετάνε πιο στρωτά από την αρχή!!!(γιατί δεν αφήνουν τα στικ)
-
- Δημοσιεύσεις: 662
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm
Απάντηση: dual rates & expo
Τρύφωνα οφείλω να ομολογήσω ότι έχεις δίκιο εν μέρη!Όμως,εδώ στο ΠΕΤΑΜΕ,το 90% των μελών είμαστε λάτρεις των scale αεροπλάνων και της scale πτήσης!Κι ως γνωστό τα περισσότερα scale αεροπλάνα δεν πετάνε σωστά ή πετάνε αρκετά δύσκολα!! Τι θέλω να πώ με αυτό!?Όλα μου τα αεροπλάνα ή σχεδόν όλα, είναι scale, με αγαπημένα μου το Piper Cub 40 της HANGAR 9
και τη μικρή Wilga,κατασκευασμένη από σχέδιο, για κινητήρα .25cu!
Το πτητικό μου επίπεδο θεωρώ ότι είναι κάπου στη μέση!!Οι πρώτες πτήσεις τριμαρίσματος όπως ήταν φυσικό έγιναν χωρίς expo,μίξεις ή D/R, και με τις κινήσεις που προτείνει ο κατασκευαστής!(Της Wilga επιλέχθηκαν στην τύχη λόγω του ότι το σχέδιο δεν ανέφερε τίποτα).Αφού τα αεροπλάνα τριμαρίστηκαν και ζυγίστηκαν σωστά,αποφάσισα να χρησιμοποιήσω και στα δύο τις διαθέσιμες μίξεις,AileronstoRudder ,RuddertoΑilerons, Ailerons def. και FlapstoElevetor(αυτή για την Wilga που διαθέτει και flaps).
Τότε είδα ,ότι είχα στον αέρα μοντέλα που η πτήση τους με ικανοποιούσε , γιατί θύμιζε πτήση κανονικού αεροπλάνου και όχι κάποιου τηλ/νου παιχνιδιού.Η Wilga (λόγω του μικρού της μεγέθους και κάποιων δικών μου λαθών στις διαστάσεις των επιφανειών ελέγχου), χωρίς αυτές τις μίξεις ήταν πολύ νευρική στον αέρα!Όμως με τις μίξεις σε λειτουργεία πέταγε σωστά!Σαν Wilga…!!Δε λέω,αν είχα τα δάκτυλα ενός πρωταθλητή στην F-3,θα πέταγε σωστά και χωρίς τις μίξεις!Αλλά δεν τα έχω….!
Όσο για το PiperCub χρησιμοποιώντας έναν σχεδόν οριακό κινητήρα,τον 4χρονο SaitoFa-62a (μην ξεχνάμε ότι και το αληθινό Cub χρησιμοποιή κινητήρα μικρής ιπποδύναμης) και με τις παραπάνω μίξεις σε λειτουργεία ,είχα ένα οπτικοακουστικό αποτέλεσμα στον αέρα που θύμιζε αληθινό αεροπλάνο και όχι κάποια ʽʼνευρόσπαστηʼʼμαριονέτα!Όπως και σε πολλά βίντεο που ανεβαίνουν εδώ μέσα,βλέπω πολλά scale warbirds με κινητήρες ʽʼτούμπανοʼʼ να αναπτύσουν εξωφρενικές ταχύτητες και να κάνουν νευρικούς ελιγμούς με 800 g !!Γιατί βρε παιδιά??
Εν κατακλείδι λοιπόν,στα 2 από τα 3 ελικόπτερά μου που είναι τοποθετημένα scale body (Mini Titan Cobra AH-1H και HK-450 MD-500)χρησιμοποιώ expo γιατί έχω έτσι ήρεμη και σταθερή scale πτήση,ενώ στο 3ο ελικόπτερο (HK-450)δεν χρησιμοποιώ τίποτα γιατί το έχω για παιχνίδια, ακροβατικά και 3-D πτήση(ο Θεός να την κάνει 3-D….!)
Όσο για τα αεροπλάνα μου, σε όλα χρησιμοποιώ μίξεις και expo γιατί μου δίνουν μια αληθοφανή εικόνα στον αέρα που από μόνα τους τα δάκτυλά μου,δε θα μου την έδιναν!Εκτός από ένα ακροβατικό EXTRA 300-S που έχω, και που στην πτήση του δεν χρησιμοποιώ τίποτα από τα παραπάνω, εκτός βέβαια από D/R(μικρότερες κινήσεις) κατά την φάση της προσγείωσης και απογείωσης του μοντέλου λόγω του ότι σαν ακροβατικό χρησιμοποιεί μεγάλες επιφάνειες ελέγχου και είναι αρκετά απότομο στην πτήση του(κάτι που όμως φυσικά χρειαζόμαστε στον αέρα για να μας δώσει ένα ωραίο θέαμα)!!
Ελπίζω να μην κούρασα!!
και τη μικρή Wilga,κατασκευασμένη από σχέδιο, για κινητήρα .25cu!
Το πτητικό μου επίπεδο θεωρώ ότι είναι κάπου στη μέση!!Οι πρώτες πτήσεις τριμαρίσματος όπως ήταν φυσικό έγιναν χωρίς expo,μίξεις ή D/R, και με τις κινήσεις που προτείνει ο κατασκευαστής!(Της Wilga επιλέχθηκαν στην τύχη λόγω του ότι το σχέδιο δεν ανέφερε τίποτα).Αφού τα αεροπλάνα τριμαρίστηκαν και ζυγίστηκαν σωστά,αποφάσισα να χρησιμοποιήσω και στα δύο τις διαθέσιμες μίξεις,AileronstoRudder ,RuddertoΑilerons, Ailerons def. και FlapstoElevetor(αυτή για την Wilga που διαθέτει και flaps).
Τότε είδα ,ότι είχα στον αέρα μοντέλα που η πτήση τους με ικανοποιούσε , γιατί θύμιζε πτήση κανονικού αεροπλάνου και όχι κάποιου τηλ/νου παιχνιδιού.Η Wilga (λόγω του μικρού της μεγέθους και κάποιων δικών μου λαθών στις διαστάσεις των επιφανειών ελέγχου), χωρίς αυτές τις μίξεις ήταν πολύ νευρική στον αέρα!Όμως με τις μίξεις σε λειτουργεία πέταγε σωστά!Σαν Wilga…!!Δε λέω,αν είχα τα δάκτυλα ενός πρωταθλητή στην F-3,θα πέταγε σωστά και χωρίς τις μίξεις!Αλλά δεν τα έχω….!
Όσο για το PiperCub χρησιμοποιώντας έναν σχεδόν οριακό κινητήρα,τον 4χρονο SaitoFa-62a (μην ξεχνάμε ότι και το αληθινό Cub χρησιμοποιή κινητήρα μικρής ιπποδύναμης) και με τις παραπάνω μίξεις σε λειτουργεία ,είχα ένα οπτικοακουστικό αποτέλεσμα στον αέρα που θύμιζε αληθινό αεροπλάνο και όχι κάποια ʽʼνευρόσπαστηʼʼμαριονέτα!Όπως και σε πολλά βίντεο που ανεβαίνουν εδώ μέσα,βλέπω πολλά scale warbirds με κινητήρες ʽʼτούμπανοʼʼ να αναπτύσουν εξωφρενικές ταχύτητες και να κάνουν νευρικούς ελιγμούς με 800 g !!Γιατί βρε παιδιά??
Εν κατακλείδι λοιπόν,στα 2 από τα 3 ελικόπτερά μου που είναι τοποθετημένα scale body (Mini Titan Cobra AH-1H και HK-450 MD-500)χρησιμοποιώ expo γιατί έχω έτσι ήρεμη και σταθερή scale πτήση,ενώ στο 3ο ελικόπτερο (HK-450)δεν χρησιμοποιώ τίποτα γιατί το έχω για παιχνίδια, ακροβατικά και 3-D πτήση(ο Θεός να την κάνει 3-D….!)
Όσο για τα αεροπλάνα μου, σε όλα χρησιμοποιώ μίξεις και expo γιατί μου δίνουν μια αληθοφανή εικόνα στον αέρα που από μόνα τους τα δάκτυλά μου,δε θα μου την έδιναν!Εκτός από ένα ακροβατικό EXTRA 300-S που έχω, και που στην πτήση του δεν χρησιμοποιώ τίποτα από τα παραπάνω, εκτός βέβαια από D/R(μικρότερες κινήσεις) κατά την φάση της προσγείωσης και απογείωσης του μοντέλου λόγω του ότι σαν ακροβατικό χρησιμοποιεί μεγάλες επιφάνειες ελέγχου και είναι αρκετά απότομο στην πτήση του(κάτι που όμως φυσικά χρειαζόμαστε στον αέρα για να μας δώσει ένα ωραίο θέαμα)!!
Ελπίζω να μην κούρασα!!
- Συνημμένα
-
- Wilga.jpg (101.76 KiB) Προβλήθηκε 31 φορές
-
- PiperCub.jpg (94.86 KiB) Προβλήθηκε 31 φορές
Απάντηση: dual rates & expo
Αγαπητέ μου Δημήτρη,
Δυστυχώς οι μίξεις δουλεύουν σωστά μόνο σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα. Για να το αποσαφηνήσω περισσότερο, αν βάλεις μια μίξη π.χ. Φλάπ του Ελεβέιτορ, στο 5%, τότε η συγκεκριμμένη μίξη θα σου δουλεύει (χωρίς να μπαλονάρει το σκάφος σου) σε μια ταχύτητα Α. Όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο να κρατήσεις μια συγκεκριμένη ταχύτητα (airspeed) γιατί υπάρχει και ο αέρας (κόντρα) και τα ρεύματα κ.ο.κ.
Τις περισσότερες φορές το σκάφος σου βρίσκεται σε ταχύτητες Α+ ή Α-. Απο μόνο του λοιπόν μια τέτοια μίξη είναι απλά οπισθέλκουσα. Παρασιτικό drug δηλαδή. Δοκίμασε να ανοίξεις τα φλάπς σου όταν είναι στο υπήνεμο ή όταν στρίβεις το βασικό, πρίν να βγείς στο Final και θα δείς οτι χωρίς μιξη Flap to elevator τα πράγματα θα είναι πιο απλά, δίοτι το μπαλονάρισμα θα έχει γίνει στο βασικό. Όταν θα είσαι πλέον στο final απλά δίνοντας γκάζι θα παίρνεις ύψος και κόβοντας θα χάνεις ύψος χωρίς να μπαλονάρει. (Το γκάζι πλέον θα το παίζεις με κλίκς-όχι καγκουριές -απότομα). Aν έχει αέρα τότε δίνεις λίγη περισσότερη γωνία κατολίσθησης και όταν πλέον βρίσκεσαι στο ύψος του ground effect, (το ύψος δηλαδή του ημίσεως της πτέρυγάς σου), τότε σιγά σιγά στολάρεις το αεροπλάνο σου (μεγαλώνοντας την γωνία προσβολής) για να κάτσει. Κάντο, πειραματείσου και θα δείς οτι θα δουλέψει καλλίτερα απο τις μίξεις που δουλέυουν σε σταθερές μόνο ταχύτητες.
Για οτιδήποτε χρειαστείς μην διστάσεις να στείλεις ΡΜ.
Καλό βράδυ
Τρύφωνας
Δυστυχώς οι μίξεις δουλεύουν σωστά μόνο σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα. Για να το αποσαφηνήσω περισσότερο, αν βάλεις μια μίξη π.χ. Φλάπ του Ελεβέιτορ, στο 5%, τότε η συγκεκριμμένη μίξη θα σου δουλεύει (χωρίς να μπαλονάρει το σκάφος σου) σε μια ταχύτητα Α. Όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο να κρατήσεις μια συγκεκριμένη ταχύτητα (airspeed) γιατί υπάρχει και ο αέρας (κόντρα) και τα ρεύματα κ.ο.κ.
Τις περισσότερες φορές το σκάφος σου βρίσκεται σε ταχύτητες Α+ ή Α-. Απο μόνο του λοιπόν μια τέτοια μίξη είναι απλά οπισθέλκουσα. Παρασιτικό drug δηλαδή. Δοκίμασε να ανοίξεις τα φλάπς σου όταν είναι στο υπήνεμο ή όταν στρίβεις το βασικό, πρίν να βγείς στο Final και θα δείς οτι χωρίς μιξη Flap to elevator τα πράγματα θα είναι πιο απλά, δίοτι το μπαλονάρισμα θα έχει γίνει στο βασικό. Όταν θα είσαι πλέον στο final απλά δίνοντας γκάζι θα παίρνεις ύψος και κόβοντας θα χάνεις ύψος χωρίς να μπαλονάρει. (Το γκάζι πλέον θα το παίζεις με κλίκς-όχι καγκουριές -απότομα). Aν έχει αέρα τότε δίνεις λίγη περισσότερη γωνία κατολίσθησης και όταν πλέον βρίσκεσαι στο ύψος του ground effect, (το ύψος δηλαδή του ημίσεως της πτέρυγάς σου), τότε σιγά σιγά στολάρεις το αεροπλάνο σου (μεγαλώνοντας την γωνία προσβολής) για να κάτσει. Κάντο, πειραματείσου και θα δείς οτι θα δουλέψει καλλίτερα απο τις μίξεις που δουλέυουν σε σταθερές μόνο ταχύτητες.
Για οτιδήποτε χρειαστείς μην διστάσεις να στείλεις ΡΜ.
Καλό βράδυ
Τρύφωνας
Απάντηση: dual rates & expo
Καλημέρα
Κατ' αρχήν να ευχαριστήσω το φόρουμ για τη φιλοξενία μιας που είμαι νέος στο φορουμ αλλά και σχετικά αρχάριος στην πτήση.
Στο θέμα ήθελα aπλά να προσθέσω μια σχετική παρατήρηση που είχα διαβάσει:
"To expo δεν δημιουργήθηκε για να διεκολύνει τους αρχάριους και να κάνει πιο ήμερο το χειριστήριο στην περιιοχή του κέντρου.
Το servo arm κάνει κυκλική κίνηση που μεταφέρεται σαν γραμμική πάνω στην ντίζα. Η κίνηση αυτή είναι πιο έντονη όταν το arm είναι κοντά στο κέντρο ενώ μειώνεται όσο απομακρύνεται το arm από το κέντρο.
Το expo μπήκε στις τ/κ για να εξισορροπήσει τις κινήσεις του servo στο κέντρο με αυτές στα άκρα."
Manolis
Κατ' αρχήν να ευχαριστήσω το φόρουμ για τη φιλοξενία μιας που είμαι νέος στο φορουμ αλλά και σχετικά αρχάριος στην πτήση.
Στο θέμα ήθελα aπλά να προσθέσω μια σχετική παρατήρηση που είχα διαβάσει:
"To expo δεν δημιουργήθηκε για να διεκολύνει τους αρχάριους και να κάνει πιο ήμερο το χειριστήριο στην περιιοχή του κέντρου.
Το servo arm κάνει κυκλική κίνηση που μεταφέρεται σαν γραμμική πάνω στην ντίζα. Η κίνηση αυτή είναι πιο έντονη όταν το arm είναι κοντά στο κέντρο ενώ μειώνεται όσο απομακρύνεται το arm από το κέντρο.
Το expo μπήκε στις τ/κ για να εξισορροπήσει τις κινήσεις του servo στο κέντρο με αυτές στα άκρα."
Manolis
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: dual rates & expo
Manolis έγραψε: ↑
Το expo μπήκε στις τ/κ για να εξισορροπήσει τις κινήσεις του servo στο κέντρο με αυτές στα άκρα."
Σωστός, αυτός είναι και ο μόνος λόγος που υπάρχουν τα exponentials......ή στα ελληνικά "εκθετικές αυξομειώσεις".
Επιμένω, βάζουμε και τα δυο δαχτυλάκια στα sticks και πετάμε.....
Και οι αρχάριοι να μη φοράνε ποτέ straps στο σβέρκο, για να μπορεί κάποιος να βουτήξει την Τ/Κ......