Το θέμα αυτό αναφέρεται σε όλους τους τύπους των αεροπλάνων αλλα τοποθετήθηκε στο Jet φόρουμ ώστε να ενημερωθούν οι χειριστες Jet μοντέλων τι πρέπει να ελέγχουν κατά την απόκτηση ενός καινούργιου μοντέλου,μιας και έχουμε δει αρκετά φτερά να ανοίγουν και να σπάνε στον αέρα.
Ο λόγος για την φορά των "νερών" του ξύλου που χρησιμοποιείτε σαν κεντρική δοκός σε φτερά αεροπλάνων και αναλύεται σε δυο θέματα:
1 _Β_Ο Το πρώτο θέμα πως χρησιμοποιούμε ένα ξύλο σε σχέση με την φορά των νεύρων του για να πάρουμε την μεγαλύτερη αντοχή από αυτό .
2 _Β_Ο Και το δεύτερο θέμα ,οι δυνάμεις που καταπονούν εν πτήση την δοκό αυτή.
_P_P
1-Σχετικά με την φορά των "νερών" μπορούμε να ανακαλύψουμε εύκολα την πιο δυνατή συγκράτηση με ένα πείραμα.
Παίρνουμε ένα κομμάτι μπάλσα 2mm και με την λεπίδα μας σχίζουμε με την μια και γρήγορα ,κατά μήκος με την φορά των "νερών" .
Το ξανακάνουμε σχίζοντας με την λεπίδα μας με φορα κάθετα στα "νερά" .
Όπως θα ανακαλύψετε οι δυνάμεις που συγκρατούν τα νερά μεταξύ τους είναι σχεδόν ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ/U).
Ενώ τα ίδια αυτά τα "νερά/ νεύρα /ίνες της μπάλσα " έχουν εξαιρετική αντοχή ειδικά στην διάτμηση ( τράβηγμα ) .
2-Σχετικά τώρα με τις δυνάμεις που καταπονούν την δοκό αυτή εν πτήση επισυνάπτω το παρακάτω σχέδιο.
Στο σχέδιο A έχω φτιάξει την τομή για να πάρουμε μια ιδέα πως είναι μιας και στο σχέδιο B υπερβάλλω ώστε να καταλάβουμε την καταπόνηση.
Στο σχέδιο B το φτερό καταπονείται από G με υπερβολικό AOA "Angle Of Attack".
Βλέπουμε την φορα της δύναμης του κέντρου βάρους λόγο της αδράνειας.
Και τις δυνάμεις του αέρα στην επιφάνεια του φτερού αντίθετες με στην φορα του κέντρου βάρους .
Σαν αποτέλεσμα έχουμε την τάση της απέναντι επιφανειας να ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙ καταπονώντας την δοκό με ΔΙΑΤΜΗΣΗ .
Καθόλη την διάρκεια της πτήσης τα G έχουν τάση να απομακρύνουν την πάνω επιφάνεια από την κάτω επιφάνεια του φτερού.
Για αυτό και τα νερά τής μπάλσα είναι Κάθετα στον διαμήκη άξονα του φτερού ώστε να συγκρατούν τις δυο επιφάνειες του φτερού.
Αν τοποθετήσουμε τα νεύρα παράλληλα δεν κρατάνε ΤΙΠΟΤΑ και είναι θέμα χρόνου με τις καταπονήσεις να γίνει ΑΠΟΚΟΛΛΗΣΗ.
Αν διαπιστώσετε κάτι τέτοιο από κατασκευαστή απλά κολλήστε στην υπάρχον μπάλσα καινούργια κομμάτια με σωστή φορά και σωστό μήκος ώστε να εφάπτονται καλά με την επικάλυψη του φτερού.
_Β_Ο "Shear webbing 101 : The grain of the wood must be always perpendicular."
.@P@
Έλεγχος φτερών "Shear Webbing 101"
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1718
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Έλεγχος φτερών "Shear Webbing 101"
- Συνημμένα
-
- webbing.jpg (77.63 KiB) Προβλήθηκε 39 φορές
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1718
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Έλεγχος φτερών "Shear Webbing 101"
Και αρχίζουμε τα παραδείγματα ξεκινώντας από τα μικρά προς τα μεγάλα μοντέλα._P_P
TopFlight Gold Edition Kit 60 Glow 2T size
_Β_Ο
TopFlight Gold Edition Kit 60 Glow 2T size
_Β_Ο
- Συνημμένα
-
- tf1.jpg (83.94 KiB) Προβλήθηκε 39 φορές
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1718
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Έλεγχος φτερών "Shear Webbing 101"
TopFlight Gold Edition Kit 50cc gas giand p-51 _Β_Ο
.
.
- Συνημμένα
-
- tf2.jpg (231.72 KiB) Προβλήθηκε 39 φορές
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1718
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Έλεγχος φτερών "Shear Webbing 101"
Το δικο μου ULTIMATE 170CC gas " 19kg Dry / High "G" AirFrame "
http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=2575
http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=2575
- Συνημμένα
-
- ulti.jpg (112.23 KiB) Προβλήθηκε 39 φορές
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1718
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Έλεγχος φτερών "Shear Webbing 101"
Πιο άγριες καταστάσεις πάλι με balsa SkyMaster F-104 JET 1/5.
http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=10197
"AirEX /Carbon /Vacum wing constraction"
.
http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=10197
"AirEX /Carbon /Vacum wing constraction"
.
- Συνημμένα
-
- sm2.jpg (160.19 KiB) Προβλήθηκε 39 φορές