PIPER KAI APOGIOSI
-
- Δημοσιεύσεις: 13
- Εγγραφή: Τρί Ιουν 24, 2008 12:28 pm
PIPER KAI APOGIOSI
THA EITHELA TA FOTA KAPOIOY EMPIROY STO POS NA MPORO NA APOGIONO ME ASFALIA TO PIPER MOY ME KINITIRA 61 THS OS.
OTAN TO APOGIONO PANTA SRIVI AN KAI OLA EINAI SETARISMENA AKOMI KAI TOYS TROXOYS TOYS EXO ME APOLITI AKRIVIA ALLA PANTA FEVFI ARISTERA I DEXIA.
XEREI KANEIS KAPIO TIP NA DOKIMASO?
EFXARISTO.
OTAN TO APOGIONO PANTA SRIVI AN KAI OLA EINAI SETARISMENA AKOMI KAI TOYS TROXOYS TOYS EXO ME APOLITI AKRIVIA ALLA PANTA FEVFI ARISTERA I DEXIA.
XEREI KANEIS KAPIO TIP NA DOKIMASO?
EFXARISTO.
Απ: PIPER KAI APOGIOSI
Κατ' αρχήν το γκάζι το ανοίγεις (πολύ) προοδευτικά.
Ξεκινάς με up elevator ώστε να πιέζεται η πίσω ρόδα (μέχρι να αναπτύξεις ταχύτητα).
Σιγά-σιγά αφήνεις το elevator ώστε η πίσω ρόδα να σηκωθεί στον αέρα (πάλι ελέγχεις την κατεύθυνση με το rudder), και σε λίγο πάλι λίίίίγο up elevator και απογειώνεσαι...
Βαγγέλης
Ξεκινάς με up elevator ώστε να πιέζεται η πίσω ρόδα (μέχρι να αναπτύξεις ταχύτητα).
Σιγά-σιγά αφήνεις το elevator ώστε η πίσω ρόδα να σηκωθεί στον αέρα (πάλι ελέγχεις την κατεύθυνση με το rudder), και σε λίγο πάλι λίίίίγο up elevator και απογειώνεσαι...
Βαγγέλης
-
- Δημοσιεύσεις: 13
- Εγγραφή: Τρί Ιουν 24, 2008 12:28 pm
Απ: PIPER KAI APOGIOSI
Βαγγελη ευχαρηστω πολυ για τις συμβουλες σου.
Απ: PIPER KAI APOGIOSI
Όπως είπε και ο vhal μην ανοίγεις απότομα το γκάζι. Έτσι θα μπορείς να το κρατήσεις στην ευθεία μέχρι, λόγω ταχύτητας, να έχει δράση το ruder. Τα παραπάνω δεν ισχύουν βέβαια αν το μοντέλο έχει κάποια κατασκευαστική ατέλεια (σκεύρωμα, στραβοκόλλημα, λάθος γωνία του κινητήρα κλπ)
Απ: PIPER KAI APOGIOSI
Αστέριε καλησπέρα!Δεν θα σου έδινα συμβουλή, αν δεν είχα πετάξει και εγώ, για πρώτη φορά το δικό μου Pipper cab 48 με MAGNUM XL τετράχρομη 62.Αυτά που θα σου πώ ,άλλα μου τα είπαν και εμένα για πρώτη φορά, και άλλα τα κατάλαβα μετά απο πολλές πτήσεις... ;;)
Να ξέρεις το εξίς.
Κάθε φορά που ανοίγεις γκάζι , ασκήται στο αεροπλάνο ροπή στρέψης απο τον κηνητήρα σου αριστερόστροφα(αφου αριστερά γυρίζει η έλικα).Αυτό συμβαίνει πάντα , απλά την ώρα που απογειώνεται ειναι εντονότερο το φαινόμενο λόγο της μεταβολής της κατάστασης(του αεροπλάνου).Απο σταματημένο αναπτήσει ταχύτητα.Αρα πολύ σωστά σου είπαν τα παιδία πιό πάνω -ανοιγμα του γκαζιού διαδοχηκά- για να μην ειναι απότομη η ροπή που του ασκήται.
Θα συμπληρώσω το εξίς : Προσπάθησε ανοίγωντας γκάζι να δήνεις ταυτόχρονα λιγάκι rudder προς τα δεξιά(αντισταθμίζει την ροπή)(τουλάχιστον εγώ αυτό έκανα και με βοήθησε)..
Υπάρχει και κάτι ακόμα το οποίο όμως έχει να κάνει με την τηλεκατεύθηνση σου...
Ελεγχξε αν μπορείς να βάλεις EXPO στο RUDDER ΣΟΥ.Το EXPO ειναι λειτουργεία που εχουν οι τ/κ επάνω τους ωστέ να κάνουν τα stick πιο αναίσθητα στο κέντρο προς αποφυγή ανεπηθήμητων κηνήσεων..Ξέρω σίγουρα οτι υπάρχει στην hitec , την futaba και sanwa.
Να ξέρεις το εξίς.
Κάθε φορά που ανοίγεις γκάζι , ασκήται στο αεροπλάνο ροπή στρέψης απο τον κηνητήρα σου αριστερόστροφα(αφου αριστερά γυρίζει η έλικα).Αυτό συμβαίνει πάντα , απλά την ώρα που απογειώνεται ειναι εντονότερο το φαινόμενο λόγο της μεταβολής της κατάστασης(του αεροπλάνου).Απο σταματημένο αναπτήσει ταχύτητα.Αρα πολύ σωστά σου είπαν τα παιδία πιό πάνω -ανοιγμα του γκαζιού διαδοχηκά- για να μην ειναι απότομη η ροπή που του ασκήται.
Θα συμπληρώσω το εξίς : Προσπάθησε ανοίγωντας γκάζι να δήνεις ταυτόχρονα λιγάκι rudder προς τα δεξιά(αντισταθμίζει την ροπή)(τουλάχιστον εγώ αυτό έκανα και με βοήθησε)..
Υπάρχει και κάτι ακόμα το οποίο όμως έχει να κάνει με την τηλεκατεύθηνση σου...
Ελεγχξε αν μπορείς να βάλεις EXPO στο RUDDER ΣΟΥ.Το EXPO ειναι λειτουργεία που εχουν οι τ/κ επάνω τους ωστέ να κάνουν τα stick πιο αναίσθητα στο κέντρο προς αποφυγή ανεπηθήμητων κηνήσεων..Ξέρω σίγουρα οτι υπάρχει στην hitec , την futaba και sanwa.
Απ: PIPER KAI APOGIOSI
Pit συγνώμη για την παρέμβαση, το στρίψιμο του μοντέλου, εκτός από τη ροπή του κινητήρα, ωφείλεται κυρίως στον τρόπο που η έλικα στέλνει το ρεύμα του αέρα στο rudder επηρεάζοντάς το (το λεγόμενο ελικόρευμα, σπειροειδώς κινούμενο, χτυπάει το rudder από αριστερά με συνέπεια να στρέφει τη μύτη του μοντέλου αριστερά). Γι'αυτό βάζουμε τους κινητήρες με κάποια δεξιά γωνία σε σχέση με τον άξονα του μοντέλου. ;;)
Απ: PIPER KAI APOGIOSI
Αγαπητέ asterios36
Συμφωνόντας και συμπληρώνοντας στα παραπάνω....
Εάν οι γωνίες του φίν και του σταμπ είναι εντάξει...(εαν δηλαδή δεν υπάρχει κατασκευαστικό λάθος..)
Αυξάνοντας διαδοχικά και ομαλά το "γκάζι" (έχοντας κρατημένο και το elevator σε up για να ακούει η πίσω ρόδα σου...)
θα πρέπει μιας και έχεις 2χρονο μοτέρ, περί τα 3/4 της θέσης του στίκ του γκαζιού σου να δεχτείς την "ροπή" του κινητήρα σου.....Θα πρέπει να είσαι έτοιμος να ανταπεξέλθεις με χρήση Rudder δεξιά....(πρέπει να κάνεις απότομη και "κοφτή" κίνηση για να το κρατήσεις....!)
Επίσης θα πρέπει να κρατάς με το elevator up (όχι όμως Full up...Θα πρέπει να το έχεις ήδη χαλαρώσει λίγο...για να σηκώσει ουρά....)
Το Piper έχει μια τάση να στροβιλίζεται γύρω απο τον εαυτό του ....και επίσης αν προσπαθήσεις να το σηκώσεις συμβατικά να σου κάνει "nose-over"...
ΜΦΧ
Τρύφωνας
Συμφωνόντας και συμπληρώνοντας στα παραπάνω....
Εάν οι γωνίες του φίν και του σταμπ είναι εντάξει...(εαν δηλαδή δεν υπάρχει κατασκευαστικό λάθος..)
Αυξάνοντας διαδοχικά και ομαλά το "γκάζι" (έχοντας κρατημένο και το elevator σε up για να ακούει η πίσω ρόδα σου...)
θα πρέπει μιας και έχεις 2χρονο μοτέρ, περί τα 3/4 της θέσης του στίκ του γκαζιού σου να δεχτείς την "ροπή" του κινητήρα σου.....Θα πρέπει να είσαι έτοιμος να ανταπεξέλθεις με χρήση Rudder δεξιά....(πρέπει να κάνεις απότομη και "κοφτή" κίνηση για να το κρατήσεις....!)
Επίσης θα πρέπει να κρατάς με το elevator up (όχι όμως Full up...Θα πρέπει να το έχεις ήδη χαλαρώσει λίγο...για να σηκώσει ουρά....)
Το Piper έχει μια τάση να στροβιλίζεται γύρω απο τον εαυτό του ....και επίσης αν προσπαθήσεις να το σηκώσεις συμβατικά να σου κάνει "nose-over"...
ΜΦΧ
Τρύφωνας
-
- Δημοσιεύσεις: 13
- Εγγραφή: Τρί Ιουν 24, 2008 12:28 pm
Απ: PIPER KAI APOGIOSI
Φιλε Τρυφωνα ευχαρηστω για την συμβουλη σου
αλλα ο αεροδιαδρομος
μας ειναι λιγο στενος για τετοια αεροπλανα,ειναι περει τα 10μ
Για να κανω καποια διορθωση στο ruder που αν δεν εχει αρκετο αερα στα φτερα δεν ακουει.
Θα το παλεψω οσο μπωρω αν και 2 φορες τα καταφερα
αλλα ο αεροδιαδρομος
μας ειναι λιγο στενος για τετοια αεροπλανα,ειναι περει τα 10μ
Για να κανω καποια διορθωση στο ruder που αν δεν εχει αρκετο αερα στα φτερα δεν ακουει.
Θα το παλεψω οσο μπωρω αν και 2 φορες τα καταφερα
Απ: PIPER KAI APOGIOSI
Αγαπητέ asterios36
Είσαι σε καλό δρόμο...Αφού τα κατάφερες τότε είναι θέμα χρόνου να "συντονίσεις" τα δάχτυλά σου στις κινήσεις που πρέπει να κάνεις...! V:))
Ένα ακόμα τίπ στα προαναφερθέντα.....
Όταν είσαι στο διάδρομο με το αεροπλάνο σου ακίνητο....πρίν αρχίσεις την τροχοδρόμηση....ξεκινάς να αυξάνεις το γκάζι σου έχοντας ταυτόχρονα τραβηγμένο το up elevator σε θέση FULL....(θα αφήσεις το elevator στα 3/4 - θα το κρατήσεις λίγο πιο κάτω απο την ουδέτερη θέση του δηλαδή...όταν αρχίσεις να ανεβάζεις το γκάζι σου πάνω απο την μέση...))
Ενώ λοιπόν ανεβάζεις το στίκ ισχύος του κινητήρα, μετά την μέση του στίκ (και ενώ το αεροπλάνο σου έχει σηκώσει ουρά...αφού ήδη έχεις αφήσει "λάσκα" το elevator...) θα αντιμετωπίσεις μια βίαιη τάση που θα τείνει να στρίψει το αεροπλάνο σου στα αριστερά...(αυτή είναι η τάση που προέρχεται απο την ροπή στρέψης του κινητήρα σου....) σε αυτό το σημείο θα κάνεις μια "κοφτή" αλλά μεγάλη κίνηση στο Rudder (πρός τα δεξια..) θα δείς οτι το μοντέλο σου θα διορθώσει άμεσα...(επειδή ήδη έχεις αερόρευμα στο Rudder σου ...η ουρά σου ήδη πετάει...) και με την παραμικρή πίεσή σου στο στίκ του elevator θα στείλει το αεροπλάνο σου στον αέρα....
Καλή τύχη, αν και άμα κάνεις αυτό που σου λέω θα δείς οτι 99 στις 100 φορές θα σηκώνεις το αεροπλάνο σου χωρίς πρόβλημα... V:))
ΜΦΧ
Τρύφωνας
Είσαι σε καλό δρόμο...Αφού τα κατάφερες τότε είναι θέμα χρόνου να "συντονίσεις" τα δάχτυλά σου στις κινήσεις που πρέπει να κάνεις...! V:))
Ένα ακόμα τίπ στα προαναφερθέντα.....
Όταν είσαι στο διάδρομο με το αεροπλάνο σου ακίνητο....πρίν αρχίσεις την τροχοδρόμηση....ξεκινάς να αυξάνεις το γκάζι σου έχοντας ταυτόχρονα τραβηγμένο το up elevator σε θέση FULL....(θα αφήσεις το elevator στα 3/4 - θα το κρατήσεις λίγο πιο κάτω απο την ουδέτερη θέση του δηλαδή...όταν αρχίσεις να ανεβάζεις το γκάζι σου πάνω απο την μέση...))
Ενώ λοιπόν ανεβάζεις το στίκ ισχύος του κινητήρα, μετά την μέση του στίκ (και ενώ το αεροπλάνο σου έχει σηκώσει ουρά...αφού ήδη έχεις αφήσει "λάσκα" το elevator...) θα αντιμετωπίσεις μια βίαιη τάση που θα τείνει να στρίψει το αεροπλάνο σου στα αριστερά...(αυτή είναι η τάση που προέρχεται απο την ροπή στρέψης του κινητήρα σου....) σε αυτό το σημείο θα κάνεις μια "κοφτή" αλλά μεγάλη κίνηση στο Rudder (πρός τα δεξια..) θα δείς οτι το μοντέλο σου θα διορθώσει άμεσα...(επειδή ήδη έχεις αερόρευμα στο Rudder σου ...η ουρά σου ήδη πετάει...) και με την παραμικρή πίεσή σου στο στίκ του elevator θα στείλει το αεροπλάνο σου στον αέρα....
Καλή τύχη, αν και άμα κάνεις αυτό που σου λέω θα δείς οτι 99 στις 100 φορές θα σηκώνεις το αεροπλάνο σου χωρίς πρόβλημα... V:))
ΜΦΧ
Τρύφωνας