Όταν παρέλαβα τα δύο Phoenix πριν λίγες ώρες από το κατάστημα του ΝΕΜ, κοιτώντας τα κουτιά τους κιόλας, προβληματίστηκα.
Το αεροπλανάκι αυτό το είχα παρεξηγήσει, κυρίως γιατί οι φωτογραφίες του, ...πραγματικά το αδικούν. Για αυτό το μοντέλο, ειλικρινά, συμβαίνει.
Όλοι μας έχουμε γίνει μάρτυρες φωτογραφιών που έχουν περάσει από επεξεργασία τέτοια, που τους δίνουν μερικά αβαντάζ και που τελικώς αισθανόμαστε ότι άλλο αγοράσαμε ...και άλλο παραλάβαμε. Σε αυτή την περίπτωση συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.
Η πρώτη εντύπωση του μεγέθους του κουτιού που περιλαμβάνει το Phoenix της Sapac είναι ακριβώς η ίδια με αυτήν ενός κουτιού θερμικού αεροπλάνου.
Αναφέρομαι στην ογκώδη (πλην ελαφριάς) συσκευασία του.
Το μήκος του αγγίζει το ένα μέτρο. Για την ακρίβεια είναι 973mm
Το άνοιγμα των φτερών της πρώτης εκδοχής αγγίζει τα 1100mm
ενώ το άνοιγμα των φτερών της δεύτερης εκδοχής είναι 1080mm
Το βάρος του περί τα 670gr έως τα 700gr
Phoenix 2000 - Sapac. The "3 in one" plane!
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Phoenix 2000 - Sapac. The "3 in one" plane!
- Συνημμένα
-
- Phoenix1.jpg (54.71 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Phoenix 200 - Sapac. The "3 in one" plane!
Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αεροπλάνου, να μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τα "χέρια" του πιλότου του, είναι και το εξυπνότερο κατασκευαστικό του σημείο.
Η Sapac, κατασκεύασε ένα οικονομικό αεροπλάνο που στοχεύει στην εκπαίδευση άπειρου πιλότου.
Το Phoenix 2000 είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στον εκπαιδευτικό σκοπό του, αφενός γιατί ως υψηλοπτέρυγο με τη βοηθητική δίεδρο στο φτερό διευκολύνει τον πιλότο του, αφετέρου γιατί μπορεί να τον εκπαιδεύσει και στη μετέπειτα πορεία του αν αποφασίσει να πετάξει μεσοπτέρυγο με περισσότερες δυνατότητες και ελαφρά ακροβατικά! Μην ξεχνάμε ότι ακόμη και έχουμε πτώση, τα υλικά του είναι πραγματικά ανθεκτικά και μας δίνουν την ευκαιρία για πολλές προσπάθειες ακόμη.
Αν το συγκρίνει κανείς με το άλλο επίσης πετυχημένο μοντέλο της παραγωγής της, τη γνωστή foam Wilga, η Sapac έχει δώσει αδιαμφισβήτως πολύ μεγαλύτερη προσοχή στις "ανοχές" του Phoenix.
Όπως ακριβώς και στη wilga, έτσι και εδώ, υπάρχουν ανταλλακτικά φτερά που μπορούν να αντικατασταθούν σε περίπτωση μεγάλης κρούσης και ζημιάς.
Οι βασικές διαφορές όμως που έχουν αυτά τα δυό μοντέλα μεταξύ τους, είναι δύο:
To Phoenix 2000 έχει πλαστική άτρακτο. Είναι ιδιαίτερα ανθεκτική ή -θα τολμούσα να πω- "θεωρητικά" άθραυστη.
Από την άλλη, η Wilga εκεί ακριβώς "πονάει" μετά από μια πτώση. Ειδικότερα δε, στο πίσω λεπτό σημείο της ατράκτου της, η οποία είναι κατασκευασμένη εξ'ολοκλήρου από foam.
Η δεύτερη αξιοσημείωτη διαφορά, είναι ο κινητήρας και η προπέλα του Phoenix. Εν αντιθέσει με τα περισσότερα αεροπλάνα, το Phoenix κινείται με pusher το οποίο είναι εγκατεστημένο ψηλά στο φτερό του και έτσι το σπάσιμο της προπέλας για παράδειγμα, φαντάζει παρελθόν σε αυτό το αεροπλάνο.
Η Sapac, κατασκεύασε ένα οικονομικό αεροπλάνο που στοχεύει στην εκπαίδευση άπειρου πιλότου.
Το Phoenix 2000 είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στον εκπαιδευτικό σκοπό του, αφενός γιατί ως υψηλοπτέρυγο με τη βοηθητική δίεδρο στο φτερό διευκολύνει τον πιλότο του, αφετέρου γιατί μπορεί να τον εκπαιδεύσει και στη μετέπειτα πορεία του αν αποφασίσει να πετάξει μεσοπτέρυγο με περισσότερες δυνατότητες και ελαφρά ακροβατικά! Μην ξεχνάμε ότι ακόμη και έχουμε πτώση, τα υλικά του είναι πραγματικά ανθεκτικά και μας δίνουν την ευκαιρία για πολλές προσπάθειες ακόμη.
Αν το συγκρίνει κανείς με το άλλο επίσης πετυχημένο μοντέλο της παραγωγής της, τη γνωστή foam Wilga, η Sapac έχει δώσει αδιαμφισβήτως πολύ μεγαλύτερη προσοχή στις "ανοχές" του Phoenix.
Όπως ακριβώς και στη wilga, έτσι και εδώ, υπάρχουν ανταλλακτικά φτερά που μπορούν να αντικατασταθούν σε περίπτωση μεγάλης κρούσης και ζημιάς.
Οι βασικές διαφορές όμως που έχουν αυτά τα δυό μοντέλα μεταξύ τους, είναι δύο:
To Phoenix 2000 έχει πλαστική άτρακτο. Είναι ιδιαίτερα ανθεκτική ή -θα τολμούσα να πω- "θεωρητικά" άθραυστη.
Από την άλλη, η Wilga εκεί ακριβώς "πονάει" μετά από μια πτώση. Ειδικότερα δε, στο πίσω λεπτό σημείο της ατράκτου της, η οποία είναι κατασκευασμένη εξ'ολοκλήρου από foam.
Η δεύτερη αξιοσημείωτη διαφορά, είναι ο κινητήρας και η προπέλα του Phoenix. Εν αντιθέσει με τα περισσότερα αεροπλάνα, το Phoenix κινείται με pusher το οποίο είναι εγκατεστημένο ψηλά στο φτερό του και έτσι το σπάσιμο της προπέλας για παράδειγμα, φαντάζει παρελθόν σε αυτό το αεροπλάνο.
- Συνημμένα
-
- Pho4.jpg (73.48 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho3.jpg (77.25 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho2.jpg (84.14 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho1.jpg (83.44 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Phoenix 2000 - Sapac. The "3 in one" plane!
Προχωρώντας στο επόμενο βήμα, αυτό της συναρμολόγησης, διαπιστώνει κανείς ότι τούτο το αεροπλάνο διατίθεται είτε για ανθρώπους παντελούς κατασκευαστικής αγνοίας, είτε για εκείνους που βαριούνται να ασχοληθούν περισσότερο από ένα τέταρτο μαζί του!
Φαντάζει λίγο υπερβολικό αυτό που λέω, όμως πιστέψτε με, έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα.
Συγκεκριμένα, ο ΝΕΜ μας διέθεσε δυό μοντέλα. Το ένα αφορά στο "κιτ" που θα παραλάβει ως έπαθλο ο νικητής του διαγωνισμού
(κάντε κλικ πάνω για λεπτομέρεις σχετικά), ενώ το δεύτερο είναι η πλήρης εκδοχή του αεροπλάνου, όπως το διαθέτει το κατάστημα και περιλαμβάνει τριφασικό εγκατεστημένο moteur, speed control, Battery και φυσικά δέκτη και τετρακάναλο πομπό. Πανέτοιμο για πτήση δηλαδή.
Ξεκίνησα να συγκεντρώνω τα κομμάτια που πρέπει να δεθούν, αλλά διαπίστωσα ότι δεν έχω και πολλά να κάνω! Είναι όλα set. Ακόμη και τα horns! Οι ντίζες επίσης. Τα πάντα! Τι μένει; Ένα απλό κούμπωμα των φτερών στο σώμα, ένα ακόμη απλούστερο κούμπωμα του Stab στην άτρακτο ...και έτοιμο!
Φαντάζει λίγο υπερβολικό αυτό που λέω, όμως πιστέψτε με, έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα.
Συγκεκριμένα, ο ΝΕΜ μας διέθεσε δυό μοντέλα. Το ένα αφορά στο "κιτ" που θα παραλάβει ως έπαθλο ο νικητής του διαγωνισμού
(κάντε κλικ πάνω για λεπτομέρεις σχετικά), ενώ το δεύτερο είναι η πλήρης εκδοχή του αεροπλάνου, όπως το διαθέτει το κατάστημα και περιλαμβάνει τριφασικό εγκατεστημένο moteur, speed control, Battery και φυσικά δέκτη και τετρακάναλο πομπό. Πανέτοιμο για πτήση δηλαδή.
Ξεκίνησα να συγκεντρώνω τα κομμάτια που πρέπει να δεθούν, αλλά διαπίστωσα ότι δεν έχω και πολλά να κάνω! Είναι όλα set. Ακόμη και τα horns! Οι ντίζες επίσης. Τα πάντα! Τι μένει; Ένα απλό κούμπωμα των φτερών στο σώμα, ένα ακόμη απλούστερο κούμπωμα του Stab στην άτρακτο ...και έτοιμο!
- Συνημμένα
-
- Pho8.jpg (60.91 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho7.jpg (57.78 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho6.jpg (71.12 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho5.jpg (65.42 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Phoenix 2000 - Sapac. The "3 in one" plane!
To Phoenix χαρακτηρίζεται ως το 2 σε 1 αεροπλάνο, ...επείδή σας παρέχει τη δυνατότητα να εγκαταστήσετε τα φτερά του, καθορίζοντας το μοντέλο είτε ως υψηλοπτέρυγο (απόλυτα εκπαιδευτικό), είτε ως μεσοπτέρυγο.
Θα μπορούσαμε όμως επίσης, να το παρομοιάσουμε με ένα 3 σε 1 αεροπλάνο και αυτό γιατί δεν παρέχεται ένα ζεύγος φτερών που απλώς τα εγκαθιστούμε στο πάνω μέρος ή στο κάτω της ατράκτου, αλλά συνοδεύεται από δύο ζεύγη φτερών!
Το πρώτο ζεύγος, το λεγόμενο "απόλυτα εκπαιδευτικό", δεν έχει ailerons, έχει βοηθητική δίεδρο και εγκαθίσταται στο πάνω μέρος της ατράκτου.
Το ζεύγος αυτό είναι βολικό για τον πιλότο που πρόκειται να ασχοληθεί πρώτη φορά με αεροπλάνο. Τα κανάλια λοιπόν είναι τρία, εφόσον χρησιμοποιούνται μονάχα το throttle, το elevator και τέλος το rudder.
Από την άλλη, το δεύτερο ζεύγος φτερών, διαθέτει ailerons, άρα μετατρέπεται το αεροπλάνο μας σε τετρακάναλο και τοποθετώντας το πάλι στο υψηλότερο σημείο της ατράκτου, καταφέρνουμε να έχουμε ένα υψηλοπτέρυγο εκπαιδευτικό, με περισσότερες δυνατότητες και λίγες ακροβατικές κινήσεις.
Η τρίτη και τελευταία εκδοχή, που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αφορά και πάλι στο δεύτερο ζεύγος των φτερών (αυτά με τα ailerons) και στην εγκατάστασή τους στο χαμηλότερο μέρος της ατράκτου. Στην περίπτωση αυτή, τα έχει κανείς όλα! Η συμπεριφορά του αεροπλάνου αλλάζει δραματικά και εκεί πλέον μπορεί να το χαρεί και ένας εμπειρότερος πιλότος.
Στο video που ακολουθεί, ...μπορείτε να δείτε μια πολύ απλή πτήση του Phoenix. Για την πτήση αυτή, ο πιλότος του χρησιμοποιεί το πρώτο ζεύγος φτερών (χωρίς ailerons).
http://www.youtube.com/watch?v=KET9G4oOp6Y
Μερικές φωτογραφίες από το manual, αλλά και από τα φτερά του.
Θα μπορούσαμε όμως επίσης, να το παρομοιάσουμε με ένα 3 σε 1 αεροπλάνο και αυτό γιατί δεν παρέχεται ένα ζεύγος φτερών που απλώς τα εγκαθιστούμε στο πάνω μέρος ή στο κάτω της ατράκτου, αλλά συνοδεύεται από δύο ζεύγη φτερών!
Το πρώτο ζεύγος, το λεγόμενο "απόλυτα εκπαιδευτικό", δεν έχει ailerons, έχει βοηθητική δίεδρο και εγκαθίσταται στο πάνω μέρος της ατράκτου.
Το ζεύγος αυτό είναι βολικό για τον πιλότο που πρόκειται να ασχοληθεί πρώτη φορά με αεροπλάνο. Τα κανάλια λοιπόν είναι τρία, εφόσον χρησιμοποιούνται μονάχα το throttle, το elevator και τέλος το rudder.
Από την άλλη, το δεύτερο ζεύγος φτερών, διαθέτει ailerons, άρα μετατρέπεται το αεροπλάνο μας σε τετρακάναλο και τοποθετώντας το πάλι στο υψηλότερο σημείο της ατράκτου, καταφέρνουμε να έχουμε ένα υψηλοπτέρυγο εκπαιδευτικό, με περισσότερες δυνατότητες και λίγες ακροβατικές κινήσεις.
Η τρίτη και τελευταία εκδοχή, που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αφορά και πάλι στο δεύτερο ζεύγος των φτερών (αυτά με τα ailerons) και στην εγκατάστασή τους στο χαμηλότερο μέρος της ατράκτου. Στην περίπτωση αυτή, τα έχει κανείς όλα! Η συμπεριφορά του αεροπλάνου αλλάζει δραματικά και εκεί πλέον μπορεί να το χαρεί και ένας εμπειρότερος πιλότος.
Στο video που ακολουθεί, ...μπορείτε να δείτε μια πολύ απλή πτήση του Phoenix. Για την πτήση αυτή, ο πιλότος του χρησιμοποιεί το πρώτο ζεύγος φτερών (χωρίς ailerons).
http://www.youtube.com/watch?v=KET9G4oOp6Y
Μερικές φωτογραφίες από το manual, αλλά και από τα φτερά του.
- Συνημμένα
-
- Pho14.jpg (58.25 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho13.jpg (62.43 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho10.jpg (69.92 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho9.jpg (71.51 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Phoenix 2000 - Sapac. The "3 in one" plane!
Ακολουθεί ένα δεύτερο Video όπου μπορείτε να δείτε στην πράξη, την πτητική διαφορά με την αλλαγή θέσης του φτερού, αλλά και την αλλαγή φτερού.
http://www.youtube.com/watch?v=OYpw7bbZ0nw
Ωστόσο από τις δύο πρώτες φωτογραφίες (συνημμένα) διακρίνεται ο τρόπος σύνδεσης των κινούμενων μερών με τα σταθερά. Στο σημείο εκείνο, ΔΕ χρησιμοποιούνται μικρά μεντεσεδάκια ή mylar όπως έχουμε συνηθίσει, αλλά απλώς λεπταίνει το foam και λειτουργεί το ίδιο ως μεντεσές.
Η Multiplex ήταν μια από τις πρωτοπόρους αυτής της τακτικής. Ακολουθεί και η Sapac.
Στις δύο τελευταίες φωτογραφίες πάλι, διακρίνεται ο χώρος των ηλεκτρονικών και της προεγκατεστημένης μικρής βάσης στήριξης των servo, όπως επίσης η προεγκατεστημένη βάση του moteur.
Ακόμη και τα αυτοκόλλητα είναι κολλημένα! Ακριβώς ότι σας είπα και στην αρχή: Ένα αεροπλάνο για παντελώς άσχετους κατασκευαστές ή για άλλους που δε θέλουν να ασχοληθούν κατασκευαστικά πολύ ώρα μαζί του.
Απομένει να το πετάξουμε και οι ίδιοι. Αμέσως μετά, θα σας δώσουμε και την ολοκληρωμένη εικόνα που θα έχουμε από αυτό.
http://www.youtube.com/watch?v=OYpw7bbZ0nw
Ωστόσο από τις δύο πρώτες φωτογραφίες (συνημμένα) διακρίνεται ο τρόπος σύνδεσης των κινούμενων μερών με τα σταθερά. Στο σημείο εκείνο, ΔΕ χρησιμοποιούνται μικρά μεντεσεδάκια ή mylar όπως έχουμε συνηθίσει, αλλά απλώς λεπταίνει το foam και λειτουργεί το ίδιο ως μεντεσές.
Η Multiplex ήταν μια από τις πρωτοπόρους αυτής της τακτικής. Ακολουθεί και η Sapac.
Στις δύο τελευταίες φωτογραφίες πάλι, διακρίνεται ο χώρος των ηλεκτρονικών και της προεγκατεστημένης μικρής βάσης στήριξης των servo, όπως επίσης η προεγκατεστημένη βάση του moteur.
Ακόμη και τα αυτοκόλλητα είναι κολλημένα! Ακριβώς ότι σας είπα και στην αρχή: Ένα αεροπλάνο για παντελώς άσχετους κατασκευαστές ή για άλλους που δε θέλουν να ασχοληθούν κατασκευαστικά πολύ ώρα μαζί του.
Απομένει να το πετάξουμε και οι ίδιοι. Αμέσως μετά, θα σας δώσουμε και την ολοκληρωμένη εικόνα που θα έχουμε από αυτό.
- Συνημμένα
-
- Pho16.jpg (61.88 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho15.jpg (61.05 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho12.jpg (51.89 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
-
- Pho11.jpg (54.48 KiB) Προβλήθηκε 28 φορές
Απάντηση: Phoenix 2000 - Sapac. The "3 in one" plane!
πρόσεξα οτι έχει διαφανο canopy μπορει να χορέσει καμερα για fpv?
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Phoenix 2000 - Sapac. The "3 in one" plane!
Ναι μπορεί.
Μάλιστα, εξ'όσων γνωρίζω, σύντομα ο ΝΕΜ θα προμηθευτεί ένα υπέροχο σύστημα που θα είναι ό,τι πρέπει και για αυτό το μοντέλο.
Για τους προχωρημένους και τους αναζητητές τέτοιων συστημάτων, η τιμή της συσκευής που θα κυκλοφορήσει στην Ελλλάδα, όσο και η ίδια η συσκευή είναι άκρως ενδιαφέρουσα.
Μάλιστα, εξ'όσων γνωρίζω, σύντομα ο ΝΕΜ θα προμηθευτεί ένα υπέροχο σύστημα που θα είναι ό,τι πρέπει και για αυτό το μοντέλο.
Για τους προχωρημένους και τους αναζητητές τέτοιων συστημάτων, η τιμή της συσκευής που θα κυκλοφορήσει στην Ελλλάδα, όσο και η ίδια η συσκευή είναι άκρως ενδιαφέρουσα.