Ξυλεία για αερομοντέλα
Ξυλεία για αερομοντέλα
Οπως είναι γνωστό όλα τα ξύλινα αερομοντελα κατασκευάζονται από ξύλο ΜΠΑΛΣΑ και ΚΟΝΤΡΑ ΠΛΑΚΕ .
Τα ξύλα Μπαλσα τα βρίσκουμε στα αερομοντελιστικα καταστήματα , όπως επίσης και τα κόντρα πλακέ .
Παρατήρησα οτι το κόντρα πλακέ ειναι πανάκριβο, και όταν πρόκειται για ένα μεγάλο μοντέλο ειναι ασύμφορο . Ιδίως στα μεγάλα πάχη .
Στο εμπόριο έχω βρει μέχρι στιγμής κόντρα πλακέ επιπλοποιίας 3χιλ που είναι πολύ φτηνό, όχι oμως καλής ποιότητας .
Υπάρχουν και τα κόντρα πλακέ θαλάσσης, που προορίζονται για την κατασκευή σκαφών . Που τα βρίσκουμε αυτά άραγε ?
Ερευνα αγοράς λοιπόν........
Τα ξύλα Μπαλσα τα βρίσκουμε στα αερομοντελιστικα καταστήματα , όπως επίσης και τα κόντρα πλακέ .
Παρατήρησα οτι το κόντρα πλακέ ειναι πανάκριβο, και όταν πρόκειται για ένα μεγάλο μοντέλο ειναι ασύμφορο . Ιδίως στα μεγάλα πάχη .
Στο εμπόριο έχω βρει μέχρι στιγμής κόντρα πλακέ επιπλοποιίας 3χιλ που είναι πολύ φτηνό, όχι oμως καλής ποιότητας .
Υπάρχουν και τα κόντρα πλακέ θαλάσσης, που προορίζονται για την κατασκευή σκαφών . Που τα βρίσκουμε αυτά άραγε ?
Ερευνα αγοράς λοιπόν........
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Η έρευνα αγοράς που έκανα, κατέληξε ότι το πανάκριβο αεροπορικό κόντρα πλακε, και οχι θαλάσσης όπως ανέφερα, το βρίσκουμε μόνο στα καταστήματα μοντελισμού.
Είναι εισαγόμενο προϊόν, όποτε και η άξια του ειναι ανάλογη !!!;;) Κοστίζει περίπου στα 10 ευρώ το φύλλο διαστάσεων 1μ. μήκος και 30 εκατ. φάρδος και πάχος 1χιλ.
Για τις κατασκευές μας χρειαζόμαστε φύλλα 1χιλ εως 4χιλ, για μέτριου μεγέθους αερομοντέλα.
Ολα αυτά κατόπιν δικής μου εκτίμησης !@/-=}{{
Είναι εισαγόμενο προϊόν, όποτε και η άξια του ειναι ανάλογη !!!;;) Κοστίζει περίπου στα 10 ευρώ το φύλλο διαστάσεων 1μ. μήκος και 30 εκατ. φάρδος και πάχος 1χιλ.
Για τις κατασκευές μας χρειαζόμαστε φύλλα 1χιλ εως 4χιλ, για μέτριου μεγέθους αερομοντέλα.
Ολα αυτά κατόπιν δικής μου εκτίμησης !@/-=}{{
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Ένα άλλο είδος μοντελιστικού ξύλου είναι το bass wood, η κοινή σε όλους μας φλαμουριά !!!!! Το Basswood είναι σχετικά λευκό ξύλο, εως πολύ λευκό, χωρίς νερά, και συγκριτικά ελαφρύ.
Eμεις το χρησιμοποιήσαμε σε ένα μοντέλο, (σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή) για να κατασκευάσουμε το χείλος προσβολής των φτερών, όπως επίσης και την κεντρική δοκό. Ειναι πιο ανθεκτικό απο την μπάλσα, όχι όμως τόσο ελαφρύ όπως αυτή. Είναι σχετικά μαλακό ξύλο και γυαλοχαρτίζεται εύκολα.
Eμεις το χρησιμοποιήσαμε σε ένα μοντέλο, (σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή) για να κατασκευάσουμε το χείλος προσβολής των φτερών, όπως επίσης και την κεντρική δοκό. Ειναι πιο ανθεκτικό απο την μπάλσα, όχι όμως τόσο ελαφρύ όπως αυτή. Είναι σχετικά μαλακό ξύλο και γυαλοχαρτίζεται εύκολα.
- Συνημμένα
-
- wing1.jpg (21.33 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
-
- basswood.jpg (9.97 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Κατά αρχάς χαιρετώ όλους τους φίλους και συνχομπίστες που παρακολουθούν και λαμβάνουν μέρος με τις γνώσεις τους στα άρθρα που γράφονται στο φορουμ.
Με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα που ξεκίνησε ο φίλος μου Δημήτρης ο Μάστορας και αναφέρεται στην ξυλεία που χρησιμοποιούμε για την κατασκευή και επισκευή των αερομοντέλων μας, έρχομαι με τα παρακάτω γραφόμενα μου να διορθώσω, να συμπληρώσω, όπως και να προσθέσω με τις γνώσεις μου επάνω στις κατασκευές, και στα ξύλα ορισμένα πράγματα, γιατί βλέπω ότι υπάρχει αρκετή όρεξη και μεράκι από πολλούς να πραγματοποιήσουν κάποια σχέδια σε αληθινά μοντέλα έτοιμα για πτήση.
Οι τύποι ξυλείας που χρειαζόμαστε για την κατασκευή ενός μοντέλου αεροπλάνου όπως αναφέρεται, και πιο πάνω ειναι η μπάλσα και το αεροπορικό κόντρα πλακέ, η στα Αγγλικά plywood.
Έκτος όμως από την παραπάνω ξυλεία, χρειαζόμαστε και κάποιους άλλους τύπους ξύλων οπως το πεύκο, το έλατο, την καρυδιά, άλλα και το καβάκι (λεύκα) και σίγουρα και κάποια άλλα όπως αναφέρει ο Δημήτρης, την φλαμουριά.
Πως τα γνωρίζουμε, πως τα ζητάμε, και που τα βρίσκουμε.
1) ΜΠΑΛΣΑ.
Είναι ξύλο εισαγωγής πάρα πολύ ελαφριά και με πολύ συνοχή. Ανάλογο Ελληνικής προελεύσεως ξύλο άλλα λίγο βαρύτερο ειναι η γνωστή σε όλους μας φλαμουριά.
Η μπάλσα χωρίζεται σε τρεις βαθμούς σκληρότητας.
α)πολύ σκληρή ( σκουρόχρωμο μπεζ )
β)μεσαίας σκληρότητας ( ανοιχτόχρωμη μπεζ )
γ)μαλακιά ( σχεδόν λευκό ζαχαρη )
Αυτή η οποία μας ενδιαφέρει ποιο πολύ στις κατασκευές μας ειναι η πολύ σκληρή, και σε δεύτερη φάση η μεσαίας σκληρότητος. Η μαλακιά μπάλσα δεν μας ενδιαφέρει καθόλου γιατί ειναι ξυλεία που απευθύνεται στους μακετίστες.
Την βρίσκουμε για να την προμηθευτούμε σε όλα σχεδόν τα μοντελιστικά καταστήματα άλλα και σε αρκετά βιβλιοπωλεία, και μαγαζιά με είδη χαρτικής. Τα μεγέθη του φύλλου διαφέρουν από βαθμό σε βαθμό σκληρότητας. Συνήθως έχουν μήκος 1 μέτρου, και φάρδος 8 πόντων, ή πολύ σκληρή και 1 μέτρου μήκους
και 10 πόντων φάρδους, η μεσαίας σκληρότητας.
2)ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΚΟΝΤΡΑ ΠΛΑΚΕ Η PLYWOOD.
Είναι ξύλο εισαγωγής και κατά αποκλειστικότητα μόνο για κατασκευές αερομοντέλων. Δεν έχει καμιά σχέση με το κόντρα πλακέ θαλάσσης (seawood). Έχει πάρα πολύ μεγάλη συνοχή, πάρα πολύ λίγη στρεβλότητα, και ειναι ελαφρού βάρους.
Σχετικό Ελληνικής κατασκευής κόντρα πλακέ, ειναι το κόντρα πλακέ από ξυλοκαβάκι η λεύκα. Είναι πιό κάτω σε ποιότητα από το αεροπορικό, έχει καλή συνοχή, άλλα όχι τόσο καλή στρεβλότητα, και από βάρος όταν ειναι καλά στεγνωμένο ειναι ίσως και ποιο ελαφρύ από το αεροπορικό.
Το κακό ειναι ότι αυτό το κόντρα πλακέ, και επειδή έχει βγει για μαραγκοδουλειές δεν το βρίσκεις σε όλα τα πάχη, άλλα μόνο σε 3 και 4 χιλιοστά. Επίσης το έχω συναντήσει και εισαγόμενο από Ιταλία σε φύλλα όπως το αεροπορικό, και να το πουλούν τα μοντελιστικά μαγαζιά για αεροπορικό. Το έχω αγοράσει για να το δω και να το συγκρίνω με το Ελληνικό και ειναι ολόιδια.
Το γιατί ονομάζεται κόντρα πλακέ, τόσο το αεροπορικό όσο και τα άλλα, ειναι γιατί αποτελείται από φύλλα ξύλου κόντρα τοποθετημένα πριν πρεσαριστούν και κολληθούν σε ένα. Συνήθως τα κόντρα πλακέ από πάχος 0.5 έως 5 χιλιοστά αποτελούνται από 3 φύλλα ξύλου, τα δυο εξωτερικά με οριζόντια τα νερά τους, και το μεσαίο με κάθετα τα νερά, για αυτό και το όνομα τους. Τα μεγαλυτέρου πάχους έχουν και περισσότερα φύλλα ενδιάμεσα και πάντα σε μόνο αριθμό φύλλων 3 - 5 - 7.
3)ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΞΥΛΕΙΑ
Η ξυλεία τύπου ελατό, η Σουηδικού Πεύκου άλλα και καρυδιάς χρησιμοποιείται λιγότερο στις κατασκευές μας.Τα χρειαζόμαστε σε μορφή δοκαριών και στιλιδίων, και έχουν τον ρόλο της ενίσχυσης στα κεντρικά δοκάρια των φτερών, άλλα και σε σημεία όπως στην στήριξη των μηχανών ( όταν δεν βάζουμε έτοιμη πλαστική βάση
μηχανήςστο φαιργουολ) άλλα, και σε άλλα σημεία των κατασκευών μας.
Κλείνοντας τα γραφόμενα μου για το θέμα αυτό, θέλω να διορθώσω τον φίλο μου τον Δημήτρη, ότι η ξυλεία bass wood δεν ειναι από φλαμουριά, άλλα ειναι τεμάχια ξύλων από τα παραπάνω είδη που αναφέρω, και όπως δείχνει και η σχετική φώτο που έχεις ανεβάσει, ειναι δοκάρια - χείλη προσφυγής - χείλη εκφυγής κ.λ.π.
Επίσης κάποια στιγμή θα επανέλθω στο θέμα παρουσιάζοντας και κάποια άλλα είδη ξύλου, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, λιγότερο δυσεύρετα και ακριβά. Τέλος ετοιμάζω και ένα άρθρο που μόλις το τελειώσω θα σας το παρουσιάσω και θα αναφέρεται στον σχεδιασμό, στην μελέτη, και στη κατασκευή αεροπορικών
μοντέλων, από το μηδέν, και εκεί πλέον θα φαίνεται όλη η λεπτομέρεια για την χρήση της ξυλείας, και σε ποια σημεία το κάθε είδος.
Πληροφοριακά θέλω να αναφέρω ότι τα σημερινά έτοιμα, άλλα και σε κιτ μοντέλα αεροπλάνων, χρησιμοποιούν λιγότερη έως μηδαμινή μπάλσα, και περισσότερο αεροπορικό κόντρα πλακέ, σε όλα τα σημεία τους, και αυτό γιατί τα σύγχρονα μηχανήματα κοπής με λέισερ κάνουν θαύματα στην κοπή κοματιών σε σχέση με τα παλαιά.
Υ.Σ Όλα τα είδη ξυλείας Δημήτρη έχουν νερά, πλην τα νοβοπάν και τα ΜDF. Και αυτά όταν έχουν εξωτερική επένδυση από φυσικό ξύλο, όπως μαόνι Κ.Λ.Π έχουν νερά.
Με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα που ξεκίνησε ο φίλος μου Δημήτρης ο Μάστορας και αναφέρεται στην ξυλεία που χρησιμοποιούμε για την κατασκευή και επισκευή των αερομοντέλων μας, έρχομαι με τα παρακάτω γραφόμενα μου να διορθώσω, να συμπληρώσω, όπως και να προσθέσω με τις γνώσεις μου επάνω στις κατασκευές, και στα ξύλα ορισμένα πράγματα, γιατί βλέπω ότι υπάρχει αρκετή όρεξη και μεράκι από πολλούς να πραγματοποιήσουν κάποια σχέδια σε αληθινά μοντέλα έτοιμα για πτήση.
Οι τύποι ξυλείας που χρειαζόμαστε για την κατασκευή ενός μοντέλου αεροπλάνου όπως αναφέρεται, και πιο πάνω ειναι η μπάλσα και το αεροπορικό κόντρα πλακέ, η στα Αγγλικά plywood.
Έκτος όμως από την παραπάνω ξυλεία, χρειαζόμαστε και κάποιους άλλους τύπους ξύλων οπως το πεύκο, το έλατο, την καρυδιά, άλλα και το καβάκι (λεύκα) και σίγουρα και κάποια άλλα όπως αναφέρει ο Δημήτρης, την φλαμουριά.
Πως τα γνωρίζουμε, πως τα ζητάμε, και που τα βρίσκουμε.
1) ΜΠΑΛΣΑ.
Είναι ξύλο εισαγωγής πάρα πολύ ελαφριά και με πολύ συνοχή. Ανάλογο Ελληνικής προελεύσεως ξύλο άλλα λίγο βαρύτερο ειναι η γνωστή σε όλους μας φλαμουριά.
Η μπάλσα χωρίζεται σε τρεις βαθμούς σκληρότητας.
α)πολύ σκληρή ( σκουρόχρωμο μπεζ )
β)μεσαίας σκληρότητας ( ανοιχτόχρωμη μπεζ )
γ)μαλακιά ( σχεδόν λευκό ζαχαρη )
Αυτή η οποία μας ενδιαφέρει ποιο πολύ στις κατασκευές μας ειναι η πολύ σκληρή, και σε δεύτερη φάση η μεσαίας σκληρότητος. Η μαλακιά μπάλσα δεν μας ενδιαφέρει καθόλου γιατί ειναι ξυλεία που απευθύνεται στους μακετίστες.
Την βρίσκουμε για να την προμηθευτούμε σε όλα σχεδόν τα μοντελιστικά καταστήματα άλλα και σε αρκετά βιβλιοπωλεία, και μαγαζιά με είδη χαρτικής. Τα μεγέθη του φύλλου διαφέρουν από βαθμό σε βαθμό σκληρότητας. Συνήθως έχουν μήκος 1 μέτρου, και φάρδος 8 πόντων, ή πολύ σκληρή και 1 μέτρου μήκους
και 10 πόντων φάρδους, η μεσαίας σκληρότητας.
2)ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΚΟΝΤΡΑ ΠΛΑΚΕ Η PLYWOOD.
Είναι ξύλο εισαγωγής και κατά αποκλειστικότητα μόνο για κατασκευές αερομοντέλων. Δεν έχει καμιά σχέση με το κόντρα πλακέ θαλάσσης (seawood). Έχει πάρα πολύ μεγάλη συνοχή, πάρα πολύ λίγη στρεβλότητα, και ειναι ελαφρού βάρους.
Σχετικό Ελληνικής κατασκευής κόντρα πλακέ, ειναι το κόντρα πλακέ από ξυλοκαβάκι η λεύκα. Είναι πιό κάτω σε ποιότητα από το αεροπορικό, έχει καλή συνοχή, άλλα όχι τόσο καλή στρεβλότητα, και από βάρος όταν ειναι καλά στεγνωμένο ειναι ίσως και ποιο ελαφρύ από το αεροπορικό.
Το κακό ειναι ότι αυτό το κόντρα πλακέ, και επειδή έχει βγει για μαραγκοδουλειές δεν το βρίσκεις σε όλα τα πάχη, άλλα μόνο σε 3 και 4 χιλιοστά. Επίσης το έχω συναντήσει και εισαγόμενο από Ιταλία σε φύλλα όπως το αεροπορικό, και να το πουλούν τα μοντελιστικά μαγαζιά για αεροπορικό. Το έχω αγοράσει για να το δω και να το συγκρίνω με το Ελληνικό και ειναι ολόιδια.
Το γιατί ονομάζεται κόντρα πλακέ, τόσο το αεροπορικό όσο και τα άλλα, ειναι γιατί αποτελείται από φύλλα ξύλου κόντρα τοποθετημένα πριν πρεσαριστούν και κολληθούν σε ένα. Συνήθως τα κόντρα πλακέ από πάχος 0.5 έως 5 χιλιοστά αποτελούνται από 3 φύλλα ξύλου, τα δυο εξωτερικά με οριζόντια τα νερά τους, και το μεσαίο με κάθετα τα νερά, για αυτό και το όνομα τους. Τα μεγαλυτέρου πάχους έχουν και περισσότερα φύλλα ενδιάμεσα και πάντα σε μόνο αριθμό φύλλων 3 - 5 - 7.
3)ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΞΥΛΕΙΑ
Η ξυλεία τύπου ελατό, η Σουηδικού Πεύκου άλλα και καρυδιάς χρησιμοποιείται λιγότερο στις κατασκευές μας.Τα χρειαζόμαστε σε μορφή δοκαριών και στιλιδίων, και έχουν τον ρόλο της ενίσχυσης στα κεντρικά δοκάρια των φτερών, άλλα και σε σημεία όπως στην στήριξη των μηχανών ( όταν δεν βάζουμε έτοιμη πλαστική βάση
μηχανήςστο φαιργουολ) άλλα, και σε άλλα σημεία των κατασκευών μας.
Κλείνοντας τα γραφόμενα μου για το θέμα αυτό, θέλω να διορθώσω τον φίλο μου τον Δημήτρη, ότι η ξυλεία bass wood δεν ειναι από φλαμουριά, άλλα ειναι τεμάχια ξύλων από τα παραπάνω είδη που αναφέρω, και όπως δείχνει και η σχετική φώτο που έχεις ανεβάσει, ειναι δοκάρια - χείλη προσφυγής - χείλη εκφυγής κ.λ.π.
Επίσης κάποια στιγμή θα επανέλθω στο θέμα παρουσιάζοντας και κάποια άλλα είδη ξύλου, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, λιγότερο δυσεύρετα και ακριβά. Τέλος ετοιμάζω και ένα άρθρο που μόλις το τελειώσω θα σας το παρουσιάσω και θα αναφέρεται στον σχεδιασμό, στην μελέτη, και στη κατασκευή αεροπορικών
μοντέλων, από το μηδέν, και εκεί πλέον θα φαίνεται όλη η λεπτομέρεια για την χρήση της ξυλείας, και σε ποια σημεία το κάθε είδος.
Πληροφοριακά θέλω να αναφέρω ότι τα σημερινά έτοιμα, άλλα και σε κιτ μοντέλα αεροπλάνων, χρησιμοποιούν λιγότερη έως μηδαμινή μπάλσα, και περισσότερο αεροπορικό κόντρα πλακέ, σε όλα τα σημεία τους, και αυτό γιατί τα σύγχρονα μηχανήματα κοπής με λέισερ κάνουν θαύματα στην κοπή κοματιών σε σχέση με τα παλαιά.
Υ.Σ Όλα τα είδη ξυλείας Δημήτρη έχουν νερά, πλην τα νοβοπάν και τα ΜDF. Και αυτά όταν έχουν εξωτερική επένδυση από φυσικό ξύλο, όπως μαόνι Κ.Λ.Π έχουν νερά.
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Μπράβο φίλε Ηλία ;;) όπως είπαμε......ο παλιός ειναι αλλιώς !!!!!
Περιμένουμε το άρθρο, γιατί θα βοηθηθούμε παρά πολύ, αν γνωρίζουμε σε ποια σημεία των αερομοντέλων, απαιτείται το κατάλληλο ξύλο !!!
Περιμένουμε το άρθρο, γιατί θα βοηθηθούμε παρά πολύ, αν γνωρίζουμε σε ποια σημεία των αερομοντέλων, απαιτείται το κατάλληλο ξύλο !!!
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Δημητρη γιασου και εγω με την σειρα μου σε ευχαριστω που μου εδωσες το βημα να γραψω καποια πραγματα καθως επισης σε ευχαριστω για την ωραια διορθωση που εκανες και ταξινομηση στο θεμα σιγουρα και θα επανελθω με ακομα καλυτερα θεματα για το ειδος μας
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Ώπα !!!!! αδερφέ ήρεμα wow πήγα σήμερα να αγοράσω ένα κομμάτι αεροπορικό κόντρα πλακέ, η στα Αγγλικά plywood, και μου ζήτησαν 42.5 ευρώ το φύλλο. 50cm x 50cm και πάχος 3 χιλ.
Τόσο ακριβό ειναι τελικά το plywood σε αυτό το πάχος ?
83 ευρώ το τετραγωνικό ? Έτσι θα προτείνουμε στην νεολαία να ασχοληθεί με τον αερομοντελισμό ? w
Τόσο ακριβό ειναι τελικά το plywood σε αυτό το πάχος ?
83 ευρώ το τετραγωνικό ? Έτσι θα προτείνουμε στην νεολαία να ασχοληθεί με τον αερομοντελισμό ? w
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
κανουν οτι μπορουν για να ανοιξουν τις πορτες στους κινεζους και την παραγωγη. Τελικα μερικοι ειναι αξιοι της μοιρας τους και της στραβοκεφαλιας τους. Δεν εξηγειται αλλιως
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
:D Πόσο είπες ότι θέλει;;;
Έρε γέλοια!! {}>@.?<
Από Ελλάδα μπορείς να το βρεις 10-15ευρώ και απ' έξω κάτω
από 10ευρώ, μιλάμε πάντα για το Poplar ply που είναι πολύ σκληρό και βαρή και το
χρησιμοποιούμε σε συγκεκριμένα σημεία που θα φάνε πραγματικό ζόρι
(firewall, βάση για σκέλη, άντε και λίγο για ενίσχυση στη δοκό φτερών).
Το lite ply (πιο ελαφρύ και λιγότερο ανθεκτικό από το poplar ply) που
πιθανόν να χρειαστείς και περισσότερη ποσότητα, είναι σημαντικά πιο φθηνό, 4-5 ευρώ η
πλάκα κοστίζει.
Πάντως δικαιολογείται κάπως... έχουν πιάσει οι ζέστες!! ;D
Έρε γέλοια!! {}>@.?<
Από Ελλάδα μπορείς να το βρεις 10-15ευρώ και απ' έξω κάτω
από 10ευρώ, μιλάμε πάντα για το Poplar ply που είναι πολύ σκληρό και βαρή και το
χρησιμοποιούμε σε συγκεκριμένα σημεία που θα φάνε πραγματικό ζόρι
(firewall, βάση για σκέλη, άντε και λίγο για ενίσχυση στη δοκό φτερών).
Το lite ply (πιο ελαφρύ και λιγότερο ανθεκτικό από το poplar ply) που
πιθανόν να χρειαστείς και περισσότερη ποσότητα, είναι σημαντικά πιο φθηνό, 4-5 ευρώ η
πλάκα κοστίζει.
Πάντως δικαιολογείται κάπως... έχουν πιάσει οι ζέστες!! ;D
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Μήπως τα μπέρδεψα και είναι ανάποδα το poplar ply και το lite ply;
Δλδ poplar (μαλακό-ελαφρύ-ακριβό) ενώ lite (σκληρό-βαρύ-φθηνό).
:-X
Δλδ poplar (μαλακό-ελαφρύ-ακριβό) ενώ lite (σκληρό-βαρύ-φθηνό).
:-X
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Φίλε yankos δεν ξέρω ακόμα να σου απαντήσω. Βρήκα τελικά κόντρα πλακέ με τιμές που συμφέρουν (ας είναι καλά ο Γιάννης Χ) ;;) μόλις τα παραγγείλω και τα παραλάβω, θα σας ενημερώσω !!!!!
Μετά από αυτό που είπε ο Ηλίας, ότι σήμερα όλα τα αερομοντέλα κατασκευάζονται από κόντρα πλακέ, σκέφτομαι το επόμενο μοντέλο, να κατασκευάσω τον σκελετό με τέτοιο υλικό. Γιατί το μπάλσινο που φτιάχνω, πολύ ψεύτικο το βλέπω βρε αδερφέ, αυτό εάν πέσει μια φορά......κομμάτια θα γίνει w
Μετά από αυτό που είπε ο Ηλίας, ότι σήμερα όλα τα αερομοντέλα κατασκευάζονται από κόντρα πλακέ, σκέφτομαι το επόμενο μοντέλο, να κατασκευάσω τον σκελετό με τέτοιο υλικό. Γιατί το μπάλσινο που φτιάχνω, πολύ ψεύτικο το βλέπω βρε αδερφέ, αυτό εάν πέσει μια φορά......κομμάτια θα γίνει w
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
::) @P@ ::)
Mastor'αμου την καλημερα μου. Οοολα πετανε, σιγουρα θα παρεις ΠΑΡΑΠΑΝΩ βαρος και θα πρεπει να χρησιμοποιησεις αρκετα μεγαλητερο κηνητηρα ως αντισταθμισμα της αυξησης(βαρους).
Το υπερ ειναι πως κερδιζεις σε στρεπτικη ακαμψια (λιγοτερες στρεβλωσεις και αλλαγη της αεροδυναμηκης), ανθεκτικοτερο στις μικροεπαφες μεεεε τον 'διαδρομο' και σιγουρα θα πεταει καλλητερα απο αλλο ιδιο (που ειναι φτιαγμενο απο μπαλσα) σε συνθηκες με περισσοτερο αερα. @P@
Mastor'αμου την καλημερα μου. Οοολα πετανε, σιγουρα θα παρεις ΠΑΡΑΠΑΝΩ βαρος και θα πρεπει να χρησιμοποιησεις αρκετα μεγαλητερο κηνητηρα ως αντισταθμισμα της αυξησης(βαρους).
Το υπερ ειναι πως κερδιζεις σε στρεπτικη ακαμψια (λιγοτερες στρεβλωσεις και αλλαγη της αεροδυναμηκης), ανθεκτικοτερο στις μικροεπαφες μεεεε τον 'διαδρομο' και σιγουρα θα πεταει καλλητερα απο αλλο ιδιο (που ειναι φτιαγμενο απο μπαλσα) σε συνθηκες με περισσοτερο αερα. @P@
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Δημήτρη άν τό 50Χ50 = 42.5 Εύρώ, τότε τό m2 = 170 Ευρώ πού είναι άκόμη
χειρότερα.
Πάντως έγώ δέν έχω άκούσει τέτοια τιμή.
Έάν δέ τό άεροπλανο πέσει,καί μασίφ άτσάλι νά είναι πάλι θά σπάσει.
Φίλε Caparis,ΟΛΟΙ οί κατασκευαστές καί σχεδιαστές συνιστούν νά κατασκευάζονται τά μοντέλα όσο γίνεται πιό έλαφρά. Κατά συνέπεια άνάλογα
τόν άέρα διαλέγεις καί τό κατάλληλο μοντέλο πού είναι σχεδιασμένο γι'αυτόν.
Μία σωστή κατασκευή κατασκευή άπό balsa δίνει στό μοντέλο πολύ μά πάρα πολύ
περισσότερη άκαμψία άπό όση χρειάζεται.
χειρότερα.
Πάντως έγώ δέν έχω άκούσει τέτοια τιμή.
Έάν δέ τό άεροπλανο πέσει,καί μασίφ άτσάλι νά είναι πάλι θά σπάσει.
Φίλε Caparis,ΟΛΟΙ οί κατασκευαστές καί σχεδιαστές συνιστούν νά κατασκευάζονται τά μοντέλα όσο γίνεται πιό έλαφρά. Κατά συνέπεια άνάλογα
τόν άέρα διαλέγεις καί τό κατάλληλο μοντέλο πού είναι σχεδιασμένο γι'αυτόν.
Μία σωστή κατασκευή κατασκευή άπό balsa δίνει στό μοντέλο πολύ μά πάρα πολύ
περισσότερη άκαμψία άπό όση χρειάζεται.
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Την καλησπερα μου Γιωργο, ναι συμφωνω απολυτα με τα λεγομενα σου, απλως ηθελα να τονισω στον Δημητρη τιιιι θα αντιμετωπισει αν τελικα προχωρισει στην κατασκευη
Απάντηση: Ξυλεία για αερομοντέλα
Θα συμφωνήσω με τον κ.Μέσκο, όσο πιο ελαφρύ τόσο καλύτερα και η
ακαμψία πετυχαίνεται και με μπάλσα.
Για 25άρια, 40άρια και 60άρια θα χρησιμοποιούσα μπάλσα,
κόντρα πλακέ μόνο στα σημεία που θα φάνε ζόρι, firewall, σκέλη,
πυράκια για τα λάστιχα των φτερών, νομείς και... πουθενά αλλού μάλλον.
Και πάλι κόντρα πλακέ από ελαφρύ ξύλο, αυτό φτάνει.
Το μπάλσα 5mm νομίζω είναι υπεραρκετό για την άτρακτο.
Α! κάτι άλλο. Με λίγη λεπτόρευστη κυανοακρυλική το μπάλσα
"πλαστικοποιείται", οπότε ποτίζοντας σημειακά εκεί που τρώει
ζόρι αποκτά πολύ μεγαλύτερη αντοχή.
Φιλικά Γιάννης
ακαμψία πετυχαίνεται και με μπάλσα.
Για 25άρια, 40άρια και 60άρια θα χρησιμοποιούσα μπάλσα,
κόντρα πλακέ μόνο στα σημεία που θα φάνε ζόρι, firewall, σκέλη,
πυράκια για τα λάστιχα των φτερών, νομείς και... πουθενά αλλού μάλλον.
Και πάλι κόντρα πλακέ από ελαφρύ ξύλο, αυτό φτάνει.
Το μπάλσα 5mm νομίζω είναι υπεραρκετό για την άτρακτο.
Α! κάτι άλλο. Με λίγη λεπτόρευστη κυανοακρυλική το μπάλσα
"πλαστικοποιείται", οπότε ποτίζοντας σημειακά εκεί που τρώει
ζόρι αποκτά πολύ μεγαλύτερη αντοχή.
Φιλικά Γιάννης