Ερωτήσεις Αρχάριου ...
-
- Δημοσιεύσεις: 64
- Εγγραφή: Παρ Απρ 04, 2008 3:41 pm
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Καλημέρα,
Τι εννοείς "εχει ξεχειλώσει η κεφαλή μιάς βίδας"?
Δώσε περισσότερες λεπτομέρειες, όπως τι βίδα είναι (allen, philips, σταυρός κλπ), μέρος του μοντέλου ή μηχανής που βρίσκεται, σε τι κατάσταση είναι (σκουριασμένη κλπ) και ακόμα καλύτερα μία φωτογραφία.
Από ότι καταλαβαίνω αρχικά, αλλά ίσως να κάνω και λάθος, μάλλον έχει χαλάσει η κεφαλή και δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις κατσαβίδι ή κλειδί?
Πρόσβαση εύκολη υπάρχει? δηλαδή μπορεί να δουλέψει εργαλείο Dremel ή κάτι ανάλογο?
Σημαντικό επίσης να μας πεις αν έχεις χρησιμοποιήσει και Loctite (μπλέ ή πράσινο).
Αντώνης Παπαδόπουλος
Τι εννοείς "εχει ξεχειλώσει η κεφαλή μιάς βίδας"?
Δώσε περισσότερες λεπτομέρειες, όπως τι βίδα είναι (allen, philips, σταυρός κλπ), μέρος του μοντέλου ή μηχανής που βρίσκεται, σε τι κατάσταση είναι (σκουριασμένη κλπ) και ακόμα καλύτερα μία φωτογραφία.
Από ότι καταλαβαίνω αρχικά, αλλά ίσως να κάνω και λάθος, μάλλον έχει χαλάσει η κεφαλή και δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις κατσαβίδι ή κλειδί?
Πρόσβαση εύκολη υπάρχει? δηλαδή μπορεί να δουλέψει εργαλείο Dremel ή κάτι ανάλογο?
Σημαντικό επίσης να μας πεις αν έχεις χρησιμοποιήσει και Loctite (μπλέ ή πράσινο).
Αντώνης Παπαδόπουλος
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
KAΛΗΜΕΡΑ !
Ναι υπάρχει εύκολη πρόσβασή, είναι allen η κεφάλι, loctite blue και πιάνει ένα μέρος του main frame με ένα κομμάτι από αλουμίνιο... κάτι σαν αυτό... http://nem.gr/main-shaft-block-p30439.html
Αν χρειαζόμαστε φωτογραφία θα μπορεσω αύριο να την έχω...
w
Ναι υπάρχει εύκολη πρόσβασή, είναι allen η κεφάλι, loctite blue και πιάνει ένα μέρος του main frame με ένα κομμάτι από αλουμίνιο... κάτι σαν αυτό... http://nem.gr/main-shaft-block-p30439.html
Αν χρειαζόμαστε φωτογραφία θα μπορεσω αύριο να την έχω...
w
-
- Δημοσιεύσεις: 64
- Εγγραφή: Παρ Απρ 04, 2008 3:41 pm
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Καλημέρα,
Φαντάζομαι ότι έχει χαλάσει το εσωτερικό της κεφαλής allen και δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ανάλογο κλειδί.
Αν είναι έτσι και εφόσον έχεις προσβαση όπως λες, λύση υπάρχει. Αν έχεις Dremel (ή κάτι ανάλογο) ακόμα καλύτερα.
Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι με ένα δισκάκι του dremel ή με ένα μικρό σιδεροπρίονο να ανοίξεις ένα αυλάκι στην κεφαλή, ωστε στην συνέχεια με ένα ίσιο κατσαβίδι να βγάλεις την χαλασμένη βίδα.
Αυτό είναι η θεωρία. Στην πράξη όμως πρέπει να προσέξεις τα παρακάτω.
Το αυλάκι που θα κάνεις θα πρέπει να είναι στο κέντρο της βίδας, δηλαδή στο σημείο της διαμέτρου. Ο λόγος είναι ότι αν το αυλάκι γίνει παράκεντρο, το μέταλλο θα είναι πιο αδύνατο από την μία μεριά, που σαν αποτέλεσμα μπορεί να έχει να κοπεί το ένα μέρος, μόλις προσπαθήσεις να το ξεβιδώσεις.
Επίσης να προσέξεις το αυλάκι να είναι ικανό να δεχτεί ένα μεγάλο κατσαβίδι (άρα μεγαλύτερη ροπή) αντί ένα κατσαβίδι μικρό. Εχεις loctite μπλέ άρα θέλεις λίγο παραπάνω ροπή στην αρχή για να ξεκολήσει.
Αν έχεις dremel, να προσέχεις τα ρινίσματα που πετάγονται.
Υπάρχει και άλλη προσέγγιση, πιο επαγγελματική, αλλά απαιτεί εργαλεία που δεν βρίσκεις εύκολα σε μοντελιστικό εργαστήριο.
Δηλαδή, με μικρό τρυπάνι, που θα δουλεύει αναγκαστικά σε βάση, τρυπάς την βίδα στο κέντρο της, και υπάρχουν ειδικά "κολαούζα" με ανάποδο σπείρωμα, που βοηθούν να ξεβιδώσεις στην συνέχεια την χαλασμένη βίδα.
Αλλά καταλαβαίνεις για τι "χειρουργική" μιλάμε. Η πρώτη λύση είναι πιο εύκολη.
Καλή συνέχεια.
Αντώνης Παπαδόπουλος
Φαντάζομαι ότι έχει χαλάσει το εσωτερικό της κεφαλής allen και δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ανάλογο κλειδί.
Αν είναι έτσι και εφόσον έχεις προσβαση όπως λες, λύση υπάρχει. Αν έχεις Dremel (ή κάτι ανάλογο) ακόμα καλύτερα.
Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι με ένα δισκάκι του dremel ή με ένα μικρό σιδεροπρίονο να ανοίξεις ένα αυλάκι στην κεφαλή, ωστε στην συνέχεια με ένα ίσιο κατσαβίδι να βγάλεις την χαλασμένη βίδα.
Αυτό είναι η θεωρία. Στην πράξη όμως πρέπει να προσέξεις τα παρακάτω.
Το αυλάκι που θα κάνεις θα πρέπει να είναι στο κέντρο της βίδας, δηλαδή στο σημείο της διαμέτρου. Ο λόγος είναι ότι αν το αυλάκι γίνει παράκεντρο, το μέταλλο θα είναι πιο αδύνατο από την μία μεριά, που σαν αποτέλεσμα μπορεί να έχει να κοπεί το ένα μέρος, μόλις προσπαθήσεις να το ξεβιδώσεις.
Επίσης να προσέξεις το αυλάκι να είναι ικανό να δεχτεί ένα μεγάλο κατσαβίδι (άρα μεγαλύτερη ροπή) αντί ένα κατσαβίδι μικρό. Εχεις loctite μπλέ άρα θέλεις λίγο παραπάνω ροπή στην αρχή για να ξεκολήσει.
Αν έχεις dremel, να προσέχεις τα ρινίσματα που πετάγονται.
Υπάρχει και άλλη προσέγγιση, πιο επαγγελματική, αλλά απαιτεί εργαλεία που δεν βρίσκεις εύκολα σε μοντελιστικό εργαστήριο.
Δηλαδή, με μικρό τρυπάνι, που θα δουλεύει αναγκαστικά σε βάση, τρυπάς την βίδα στο κέντρο της, και υπάρχουν ειδικά "κολαούζα" με ανάποδο σπείρωμα, που βοηθούν να ξεβιδώσεις στην συνέχεια την χαλασμένη βίδα.
Αλλά καταλαβαίνεις για τι "χειρουργική" μιλάμε. Η πρώτη λύση είναι πιο εύκολη.
Καλή συνέχεια.
Αντώνης Παπαδόπουλος
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
@P@..., γεια σου βρε Πλατων@P@
Μερικες φορες, οταν εχεις προσβαση, μπορεις να ζεστανης τη βιδα για να σπασει το lt και να ξεβιδωσει πιο ευκολα χωρις να βαλεις πολυ δυναμη.
Αλλες φορες μπορεις να 'κλεψεις' λιγο χρησιμοποιωντας Αμερικανικα ή Αγγλικα αλεν...
Να χρησιμοποιησεις αλεν αλλα με bal link head που συνηθως εχουν καλλιτερο 'πιασιμο'
καιαιαιαι τελος και πιο σημαντικο μην ξεχνας πως οοοτι βιδωσει θα χρειαστει να ξεβιδωσει, πιθανον, γι'αυ λοιπον, βιδωνουμε τοσο σφιχτα, οοοοσο χρειαζεται(μεγαααλο θεμα κι αυτο...) και οοοχι παραπανω ! =B=
Μερικες φορες, οταν εχεις προσβαση, μπορεις να ζεστανης τη βιδα για να σπασει το lt και να ξεβιδωσει πιο ευκολα χωρις να βαλεις πολυ δυναμη.
Αλλες φορες μπορεις να 'κλεψεις' λιγο χρησιμοποιωντας Αμερικανικα ή Αγγλικα αλεν...
Να χρησιμοποιησεις αλεν αλλα με bal link head που συνηθως εχουν καλλιτερο 'πιασιμο'
καιαιαιαι τελος και πιο σημαντικο μην ξεχνας πως οοοτι βιδωσει θα χρειαστει να ξεβιδωσει, πιθανον, γι'αυ λοιπον, βιδωνουμε τοσο σφιχτα, οοοοσο χρειαζεται(μεγαααλο θεμα κι αυτο...) και οοοχι παραπανω ! =B=
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου �
Κατι που μου έχει τυχει, ειναι να μην εχει χαλαρωσει η κεφαλη της βιδας, αλλα να εχει χαλασει το Allen. Για κανε μια δοκιμη ;)
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Hey Platoc8,
Εγώ θα συμφωνήσω με τον Αντώνη τον Παπαδόπουλο....
Εξάντλησε πρώτα τις πιθανότητες με το Dremel και άσε το ζέσταμα για έσχατη λύση...(Με το ζέσταμα μπορεί στο ξεβίδωμα να σου σπάσει η βίδα μέσα και να θέλεις μετά πιο "βαρβάτη" λύση με ανάποδο κολαούζο κτλ. πράμα αρκετά δύσκολο στην εφαρμογή του.)
Αν δεις οτι δεν ξεβιδώνει και πάει να σου "φάει" πάλι το κεφάλι δοκίμασε να το βιδώσεις μια και μετά να ξεκινήσεις ξεβίδωμα..
Κάνε αυτό που σου λέει ο Α. Παπαδόπουλος και θα την ξεβιδώσεις την καταραμένη βίδα....~b~
ΜΦΧ
Τρύφωνας
Εγώ θα συμφωνήσω με τον Αντώνη τον Παπαδόπουλο....
Εξάντλησε πρώτα τις πιθανότητες με το Dremel και άσε το ζέσταμα για έσχατη λύση...(Με το ζέσταμα μπορεί στο ξεβίδωμα να σου σπάσει η βίδα μέσα και να θέλεις μετά πιο "βαρβάτη" λύση με ανάποδο κολαούζο κτλ. πράμα αρκετά δύσκολο στην εφαρμογή του.)
Αν δεις οτι δεν ξεβιδώνει και πάει να σου "φάει" πάλι το κεφάλι δοκίμασε να το βιδώσεις μια και μετά να ξεκινήσεις ξεβίδωμα..
Κάνε αυτό που σου λέει ο Α. Παπαδόπουλος και θα την ξεβιδώσεις την καταραμένη βίδα....~b~
ΜΦΧ
Τρύφωνας
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Λεπτομερείς οι αναφορές και αξιόλογες.
Εφόσον όμως πάνε όλα καλά, -αν ακολουθήσεις τα βήματα του Αντώνη-, μετά έχε στο νου σου Πλάτων ότι ενδέχεται κάτι τέτοιο να ξανασυμβεί.
Δώσε μεγάλη προσοχή στην επιλογή των εργαλείων σου και μην κάνεις οικονομία εκεί. Τα ελικόπτερα έχουν συχνό μοντάρισμα, ξεμοντάρισμα, έλεγχο κλπ, άρα και απαιτήσεις.
Αποκλείεται να έχει γίνει αυτό που έγινε, με αξιόλογα εργαλεία. Μήπως χρησιμοποίησες εργαλεία με μαλακά μέταλλα που φθείρονται και που παράλληλα φθείρουν και τις βίδες; (εκτός αν είσαι δυνατός στο σφίξιμο, ή αν είχες τοποθετήσει locktite κόκκινου τύπου, οπότε και σχεδόν αδύνατο το ξεβίδωμα).
Υπάρχουν κασετίνες με σετ 4 allen στο Ελληνικό εμπόριο (όπως Align π.χ) που είναι πολύ γερά, τα νούμερά τους είναι αυτά που δουλεύουμε σε ΟΛΑ τα ελικόπτερα, έχουν ανταλλακτικά (ποτέ δε χρειάστηκα έως τώρα) και τέλος θα σου μείνουν για πάντα.
Καλή τύχη
Εφόσον όμως πάνε όλα καλά, -αν ακολουθήσεις τα βήματα του Αντώνη-, μετά έχε στο νου σου Πλάτων ότι ενδέχεται κάτι τέτοιο να ξανασυμβεί.
Δώσε μεγάλη προσοχή στην επιλογή των εργαλείων σου και μην κάνεις οικονομία εκεί. Τα ελικόπτερα έχουν συχνό μοντάρισμα, ξεμοντάρισμα, έλεγχο κλπ, άρα και απαιτήσεις.
Αποκλείεται να έχει γίνει αυτό που έγινε, με αξιόλογα εργαλεία. Μήπως χρησιμοποίησες εργαλεία με μαλακά μέταλλα που φθείρονται και που παράλληλα φθείρουν και τις βίδες; (εκτός αν είσαι δυνατός στο σφίξιμο, ή αν είχες τοποθετήσει locktite κόκκινου τύπου, οπότε και σχεδόν αδύνατο το ξεβίδωμα).
Υπάρχουν κασετίνες με σετ 4 allen στο Ελληνικό εμπόριο (όπως Align π.χ) που είναι πολύ γερά, τα νούμερά τους είναι αυτά που δουλεύουμε σε ΟΛΑ τα ελικόπτερα, έχουν ανταλλακτικά (ποτέ δε χρειάστηκα έως τώρα) και τέλος θα σου μείνουν για πάντα.
Καλή τύχη
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου �
Οκ Ευχαριστώ πολύ !
θα ακολουθήσω τις οδηγείς του Αντώνη και θα σας έχω ενήμερους ... =B=
Η επέμβαση θα γίνει μετά από την επόμενη εβδομάδα ...
B
θα ακολουθήσω τις οδηγείς του Αντώνη και θα σας έχω ενήμερους ... =B=
Η επέμβαση θα γίνει μετά από την επόμενη εβδομάδα ...
B
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου �
platoc8 έγραψε: ↑Κύριε Γενικέ ! ( τα συγχαρητήρια μου και από μένα …! )
! με τι μπορώ να την φωτίσω στο σπίτι ?
Ξηρού τύπου είναι όλες του αυτοκίνητου … ??
ακούγεται πολύ καλή ιδέα !!!
B
Φίλε Πλάτωνα,
Ως αρχάριος και εγώ, αναζητώντας πρακτικότητα, ευελιξία και εύστοχες επιλογές και λύσεις, κατέληξα σε κάτι σαν αυτό:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ROB1-8506
Προσωπικά με έχει καλύψει πλήρως.
-
- Δημοσιεύσεις: 64
- Εγγραφή: Παρ Απρ 04, 2008 3:41 pm
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Καλησπέρα,
Συμφωνώ με τον Γιάννη ότι με την χρήση καλών εργαλείων περιορίζεις σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα, αλλα σε πολλές περιπτώσεις δεν φταίνε μόνο τα εργαλεία αλλά και το φτηνό υλικό που υπάρχει στις βίδες ή άλλα εξαρτήματα.
Είναι κάτι σαν το φαγητό. Οταν δεν κόβεται η μπριζόλα τι φταίει τι περισσότερες φορές, η μπριζόλα ή το μαχαίρι?
Καλή συνέχεια
Αντώνης Παπαδόπουλος
Συμφωνώ με τον Γιάννη ότι με την χρήση καλών εργαλείων περιορίζεις σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα, αλλα σε πολλές περιπτώσεις δεν φταίνε μόνο τα εργαλεία αλλά και το φτηνό υλικό που υπάρχει στις βίδες ή άλλα εξαρτήματα.
Είναι κάτι σαν το φαγητό. Οταν δεν κόβεται η μπριζόλα τι φταίει τι περισσότερες φορές, η μπριζόλα ή το μαχαίρι?
Καλή συνέχεια
Αντώνης Παπαδόπουλος
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Και οι ερωτήσεις αρχάριου συνεχίζονται ....
Πως καταλαβαίνω ότι τα ρουλεμάν θέλουν αλλαγή ???
Και αν ήρθε η ώρα να τα αλλάξω ... υπάρχουν μάρκες και μάρκες που θα πρεπει να τις ψάξω?
ή απλά ότι βρω σε μοντέλο μαγαζά ??
B
Πως καταλαβαίνω ότι τα ρουλεμάν θέλουν αλλαγή ???
Και αν ήρθε η ώρα να τα αλλάξω ... υπάρχουν μάρκες και μάρκες που θα πρεπει να τις ψάξω?
ή απλά ότι βρω σε μοντέλο μαγαζά ??
B
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Aν έχεις καλό αυτί ίσως ακούσεις κάποιο ρουλεμάν να κάνει θόρυβο που δεν έκανε πριν...
Η για σιγουρα το νιώθεις όταν το γυρίζεις με το δάχτυλο. Δεν γυρίζει ομαλά , νιώθεις σα να έχει άμμο μέσα!!!
Αν βρεις τα ceramic boc bearings είναι από τα πολύ καλά.Ακριβά όμως...Γι αυτό και stainless boca , πάλι καλύτερα θα είναι από τα νορμάλ που έχουν τα κιτ.
Το καλό είναι ότι ανοίγουν και μπορείς να βάλεις άνετα γράσο !!!
Η για σιγουρα το νιώθεις όταν το γυρίζεις με το δάχτυλο. Δεν γυρίζει ομαλά , νιώθεις σα να έχει άμμο μέσα!!!
Αν βρεις τα ceramic boc bearings είναι από τα πολύ καλά.Ακριβά όμως...Γι αυτό και stainless boca , πάλι καλύτερα θα είναι από τα νορμάλ που έχουν τα κιτ.
Το καλό είναι ότι ανοίγουν και μπορείς να βάλεις άνετα γράσο !!!
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Χρόνια πολλά Ηλία!
'Εχω την εντυπωση ότι κάνει έναν διαφορετικό μεταλλικό ήχο, και όταν γυρίζω με το χέρι την κεφαλή κάνει ένα "τακ" μικρό κλωτσιματάκι σε κάθε μία ολοκληρωμένη στροφή. Δέν έχει πετάξει πάνω απο 15 φορές.
Είναι δυνατόν να έχω πρόβλημα τόσο σύντομα?
Πού μπορώ να κοιτάξω για ρουλεμάν?
B
'Εχω την εντυπωση ότι κάνει έναν διαφορετικό μεταλλικό ήχο, και όταν γυρίζω με το χέρι την κεφαλή κάνει ένα "τακ" μικρό κλωτσιματάκι σε κάθε μία ολοκληρωμένη στροφή. Δέν έχει πετάξει πάνω απο 15 φορές.
Είναι δυνατόν να έχω πρόβλημα τόσο σύντομα?
Πού μπορώ να κοιτάξω για ρουλεμάν?
B
-
- Δημοσιεύσεις: 64
- Εγγραφή: Παρ Απρ 04, 2008 3:41 pm
Απάντηση: Ερωτήσεις Αρχάριου ...
Καλησπέρα και Καλή Χρονιά,
Ετσι τουλάχιστον όπως περιγράφεις στο τελευταίο σου μήνυμα, δεν δείχνει να είναι πρόβλημα ρουλεμάν.
Μάλλον ο θόρυβος και το 'κλώτσημα" που αναφέρεις έχουν να κάνουν με την συναρμογή της μπιέλλας με το κομβίο του στροφάλου.
Αν ανοίξεις το πίσω καπάκι της μηχανής (backplate) θα δείς ότι το κλώτσημα αυτό το κάνει στο ΑΝΣ (ανω νεκρό σημείο).
Κάνε έλεγχο και δες ότι η μπιέλλα και το κομβίο δεν έχουν μπόσικα. Ψάξε επίσης να δεις για "μελάνιασμα" στην μπιέλλα. Αν υπάρχει σημαίνει ότι στο σημείο αυτό υπάρχει υπερθέρμανση.
Αν δεν υπαρχει, και η μπιέλλα με το κομβίο δεν έχουν μπόσικα, τότε να ψάξεις για πρόβλημα στα ρουλεμάν.
Καλή συνέχεια
Αντώνης Παπαδόπουλος
Ετσι τουλάχιστον όπως περιγράφεις στο τελευταίο σου μήνυμα, δεν δείχνει να είναι πρόβλημα ρουλεμάν.
Μάλλον ο θόρυβος και το 'κλώτσημα" που αναφέρεις έχουν να κάνουν με την συναρμογή της μπιέλλας με το κομβίο του στροφάλου.
Αν ανοίξεις το πίσω καπάκι της μηχανής (backplate) θα δείς ότι το κλώτσημα αυτό το κάνει στο ΑΝΣ (ανω νεκρό σημείο).
Κάνε έλεγχο και δες ότι η μπιέλλα και το κομβίο δεν έχουν μπόσικα. Ψάξε επίσης να δεις για "μελάνιασμα" στην μπιέλλα. Αν υπάρχει σημαίνει ότι στο σημείο αυτό υπάρχει υπερθέρμανση.
Αν δεν υπαρχει, και η μπιέλλα με το κομβίο δεν έχουν μπόσικα, τότε να ψάξεις για πρόβλημα στα ρουλεμάν.
Καλή συνέχεια
Αντώνης Παπαδόπουλος