Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

tanfoglio
Δημοσιεύσεις: 255
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 01, 2008 8:03 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από tanfoglio »

Θεωρώντας ότι είμαι ένας από τους θιασώτες και οπαδούς των ηλεκτρικών (μεγάλων και όχι park), να πω ότι εδώ και 2-3 χρόνια πετάω ηλεκτρικά λόγω κυρίως έλλειψης χρόνου αλλά και μεγάλης ευκολίας σε όλη την διαδικασία της πτήσης.

Χρησιμοποιώ lipo 5S με 4000 - 5000 mah γερμανικής κατασκευής, μοτέρ αντίστοιχο των 10cc-15 cc glow και esc της τάξης των 80A. Είμαι πολύ ευχαριστημένος, έχω σύστημα καπνού στο αεροπλάνο και όλα καλά. Βέβαια τέτοιου είδους setup είναι ακόμα ακριβά έως πολύ ακριβά. Σίγουρα ξεπερνούν την αξία του μοντέλου στο διπλάσιο ή τριπλάσιο και πάει λέγοντας

Οι Α123 είναι πιο βαριές από τις lipo. Δεν τις έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, σίγουρα έχουν εντυπωσιακά δεδομένα, αλλά δεν έχω ακούσει πολύ καλά λόγια πάντα όσον αφορά την απόδοση σε σχέση με το βάρος τους. Και πάλι όμως τονίζω ότι δεν έχω προσωπική εμπειρία...

Γιώργος
sotiris
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 12:58 pm

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από sotiris »

Δεν εχω δοκιμασει παρα τις lipo εδω και 2χρονια δεν ειχα απωλειες παρα απο δικα μου λαθη και μια μονο αστοχια υλικου ομως ρε παιδια ας ειμαστε ρεαλιστες .

Τα η/κα α/να ανηκουν σε εναν τομεα που θα εξελιχθει ταχυτατα . Θυμηθειτε ποσο κοστιζε καποτε ενα dvd player ενα cd ενα κινητο η ακομη πιο προσφατα μια tft tv καθως επισης και ενα α/π arf. Ας μη ξεχναμε οτι οπου εμπλεκονται οι κινεζοι και τα ηλ/κα ειδη η παραγωγη και οι τιμες πεφτουν καθετα (μερικες φορες και η ποιοτητα βεβαια). Ομως στη περιπτωση μας νομιζω οτι μ ονο θα ωφελιθουμε .
Ειχα μια συζητηση και την τυχη να μιλησω με τον Κο Collin McGee ενα απο τα αφεντικα της εταιρειας Flight Power - polyquest (enerland), μου ανεφερε οτι υπαρχουν ηδη μπαταριες που πειραματιζονται που θα φορτιζονται στα 15 λεπτα και με αποδοση 100c (σημερα παιζουμε συνηθως με 20 -50 c maximum) καθως επισης οτι εχουν τεραστιες χρηματοδοτησεις για πειραματα και μελετες σε αγωνιστικα η/κα αυτοκινητα (κανονικου μεγεθους 1/1 οχι μοντελα) με επιδοσεις f1 !!! καθως οτι ενας απο τους τομεις της πελατειας τους ειναι και το αμερικανικο ναυτικο και φυσικα τα υποβρυχια κυκλοφορει ηδη με μοτερ Hacker Γερμανια μερια το πρωτο διαθεσιμο ιδιωτικο 2θεσιο sport experimental α/ο (1/1 φυσικα) με τον κυριο ογκο να καταλαμβανεται στο cowl του απο τις μπαταριες (η μηπως νομιζατε οτι η τεχνολογια που απολαμβανουμε εμεις αυτη τη στιγμη βγηκε απο το πουθενα και με βαση τα μοντελακια μας.... φανταστειτε ποσο κοστιζει η ερευνα και εξελιξη ενος μικροκυκλωματος ενος esc αφηνω λοιπον τη φαντασια σας να δουλεψει.....
Με ευχες για ποιο ανοιχτα μυαλα και λιγοτερη στειρα σκεψη και δεν εννοω την επιλογη αλλα την προκαταληψη.

ΜΦΧ Σωτηρης
Hell-ies
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Δευ Απρ 28, 2008 5:10 pm

Απάντηση: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από Hell-ies »

sotiris αυτο που ανεφερα δεν το ανεφερα γιατι το ακουσα.
καταλαβαινω οτι μπορει να αποθαρυνω καποθους, ομως εκτος απο το δικο μου αυτοκινητο εχω δει να μπαινουν καλωδια και σε αλλα που δεν επαιρναν μπροστα. Και καλα να υπαρχουν καλωδια, αν δεν υπαρχουν;

Ξαναλεω οτι οι μεγαλες μπαταριες ειναι καταστροφη. Καλο ειναι να αποφευγονται οι συνχες φορτισεις...
kantina2005
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 13, 2008 8:09 pm

Απάντηση: Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από kantina2005 »

sotiris έγραψε: πολυ καλησπερα σας again
Θα αλλαζα μονο το esc σε 80 amp οχι οτι και το 60 δε σε καλυπτει.
κατα τα αλλα εχω ενα σχεδον ιδιο στησιμο και στο δικο μου piper με το e-flite 46 preinstaled και castle 80amp esc . Επισης ειναι καλη ιδεα να βαλεις ξεχωριστη μπαταρια για τον δεκτη οπως σε ενα παραδοσιακο θερμικο. Χρονος scale πτησης οπως θα εκανε το πραγματικο και οχι 3d τσιρκο σε ενα scale 28 λεπτα με το χρονομετρο της τ/σης.
Τωρα ετοιμαζω και ανεμοπτερο για τραβηγμα!!!!

Μετρημενη ωση με 13χ8 master airscrew η 14x8 apc 3,4 κιλα!!!! Καλο ε;;;
Κατα τα αλλα ειναι ενα μεγαλο Park flyer ;D

Στο αμεσο μελλον ερχονται

Fokker DVII 1,67m & 4 Kgr.
Piper Pawnee 2,3m & 3,7Kgr.
Under construction Corsair F4u 1,65m & 4.2kgr.(with retracts)

Στα μελλοντικα σχεδια: B-25 Mitchel 2,20m & 7 Kgr.

ολα ηλεκτρικα φυσικα

Καθαρα γρηγορα αξιοπιστα (ιδιως για δικινητηρια) χωρις να τσεκουρωνεις τα cowl με πολυ απλα setups και οικονομικα (παρολη τη ραδιο αρβυλλα).

Απο προσωπικη αποψη γνωριζω παρα πολυ καλλους και αριστους μοντελιστες που θα προτιμουσαν σε καποια εξειδικευμενα setups την ηλεκτροποιηση παροτι ειναι ταγμενοι στα θερμικα .....Κυριως για λογους αξιοπιστιας και επιτυξης scale βαψιματος και look χωρις ναβρωμιζεται το συμπαν καθε φορα...
ΜφΧ Σωτηρης



Καλησπέρα φιλε Σωτήρη!
θα ήθελα να σου κάνω μια ερώτησηi.Έχω ένα c-160 και το έκανα ηλεκτρικό. Μπήκα σε κάποια forum στην Αμερική για να δω τι περίπου μοτέρ θέλω. Βρήκα ότι θέλω μοτέρ 500w 870κν και 190gr βάρος. Τα παραγγέλνω από ένα μαγαζί στην Αθηνα και μου στέλνει φυσικά μικρότερα μοτέρ και speed control που από την αρχή φαίνονταν ότι δεν ήταν και ποιοτικα. Α, να πω ότι του είπα ότι έχω "μπαταριες" 3s. Μου τα στέλνει χωρίς manual και φυσικά αρχίζω τη συνδεσμολογία και βλέπω ότι δε δουλευουν. Του τηλεφωνω και μου λέει ότι πρέπει να κάνω setup στο speed control. Πρώτη φορα το ακούω αυτό!!!!!.
Τέλος πάντων του λέω να μου στείλει το manual γιατί δεν το έχω και δεν μπορώ να κάνω setup. Μου το στέλνει και βλέπω ότι τα speed control είναι για 4s και πανω. Λεω ας μην τον πάρω τηλέφωνο, αφού βλέπω ότι αντέχουν μέχρι 6s. Βάζω παράλληλα τις 3s που έχω και δοκιμάζω. Αρχίζουν και λειτουργούν και μόλις δινω τέρμα throtle το ένα μοτέρ κόβει και το άλλο ανεβαζει.
Τι έχουμε δε μπορούσα να καταλάβω. Εκανα ότι μπορούσα. Τίποτα. Τελικά τα έστειλα πισω και φυσικά δε μου έδωσε τα λεφτά όλα πίσω, γιατί μου είπε ότι τώρα είναι μεταχειρισμένα και ότι είμαι και άσχετος από πανω! Τι να πω. Ευτυχώς βρήκα ένα άλλο μαγαζί. Θέλεις να ασχοληθεις με ηλεκτρικά και δεν σε αφήνουν κάποιοι ανίδεοι που "το παιζουν" έξυπνοι. Τώρα για ηλεκτρικά ετοιμάζω το c-160 που σου είπα, περιμένω ένα b-25 από την hangar-9,και deucus wild της e-flight.
Μια ερώτηση. Στα δικινητήρια που έχεις τα speed control; Τα έχεις σε διαφορετικά κανάλια;
bladeskiller
Δημοσιεύσεις: 712
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm

Απάντηση: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από bladeskiller »

Αφού σου έστειλε διαφορετικά πράγματα από αυτά που παράγγειλες, εσύ γιατί τα δέχτηκες και τα χρησιμοποίησες?
Επίσης, έχε υπόψη σου ότι, όλοι οι σοβαροί ρυθμιστές ταχύτητας χρειάζονται προγραμματισμό. Οι μόνοι που δουλεύουν έτσι, είναι κάτι φτηνοί μαμίσιοι για φελιζολένια parkflyers. Συνεπώς χρειάζεσαι οπωσδήποτε το manual και πιθανώς και το programming board.
Και κάτι ακόμα. Με το να βάλεις παράλληλα δύο μπαταρίες των τριών στοιχείων, δεν σχηματίζεις μπαταρία των έξι. Οταν μιλάμε για 3 ή 4 ή 6s μιλάμε για αριθμό στοιχείων που είναι συνδεδεμένα σε σειρά και όχι παράλληλα. Ετσι όπως σύνδεσες εσύ τις μπαταρίες ,η τάση εξακολουθούσε να αντιστοιχεί σε μπαταρία τριών στοιχείων, τη στιγμή που απότι γράφεις τουλάχιστον ,ο ρυθμιστής απαιτούσε τάση κατελάχιστον μπαταρίας τεσσάρων. Λογικό ήταν λοιπόν οι ρυθμιστές να κάνουν τα "κουφά" τους, σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι πιθανότατα ήταν και λάθος προγραμματισμένοι.




Φιλικά Κώστας.
kantina2005
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 13, 2008 8:09 pm

Απάντηση: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από kantina2005 »

bladeskiller έγραψε: Αφού σου έστειλε διαφορετικά πράγματα από αυτά που παράγγειλες, εσύ γιατί τα δέχτηκες και τα χρησιμοποίησες?
Επίσης, έχε υπόψη σου ότι, όλοι οι σοβαροί ρυθμιστές ταχύτητας χρειάζονται προγραμματισμό. Οι μόνοι που δουλεύουν έτσι, είναι κάτι φτηνοί μαμίσιοι για φελιζολένια parkflyers. Συνεπώς χρειάζεσαι οπωσδήποτε το manual και πιθανώς και το programming board.
Και κάτι ακόμα. Με το να βάλεις παράλληλα δύο μπαταρίες των τριών στοιχείων, δεν σχηματίζεις μπαταρία των έξι. Οταν μιλάμε για 3 ή 4 ή 6s μιλάμε για αριθμό στοιχείων που είναι συνδεδεμένα σε σειρά και όχι παράλληλα. Ετσι όπως σύνδεσες εσύ τις μπαταρίες ,η τάση εξακολουθούσε να αντιστοιχεί σε μπαταρία τριών στοιχείων, τη στιγμή που απότι γράφεις τουλάχιστον ,ο ρυθμιστής απαιτούσε τάση κατελάχιστον μπαταρίας τεσσάρων. Λογικό ήταν λοιπόν οι ρυθμιστές να κάνουν τα "κουφά" τους, σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι πιθανότατα ήταν και λάθος προγραμματισμένοι.




Φιλικά Κώστας.


Δίκιο έχεις τα σειρά γιατί είχαμε τάση για 6s. Τα σοβαρά speedcontrol φίλε Κώστα είναι ήδη συθμισμένα.
Βλέπε castle creations, graupner, robbe και κάποια καλά Κινέζικα όπως hobbywing. Τώρα δε διαφωνώ ότι δε θέλουν ρύθμιση για να έχουμε την καλύτερη απόδοση, αλλά έχουν ένα τυπικό προγραμματισμό! Αυτά ξέρω από τη μικρή εμπειρία που έχω.



Παρέμβαση:
Παρακαλούμε πληκτρολογείτε τα κείμενά σας με Ελληνικούς Χαρακτήρες. Μετατρέψτε τα Greeklish σε Ελληνικά από εδώ!
sotiris
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 12:58 pm

Απάντηση: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από sotiris »

kantina2005 έγραψε: Δίκιο έχεις τα σειρά γιατί είχαμε τάση για 6s. Τα σοβαρά speedcontrol φίλε Κώστα είναι ήδη συθμισμένα.
Βλέπε castle creations, graupner, robbe και κάποια καλά Κινέζικα όπως hobbywing. Τώρα δε διαφωνώ ότι δε θέλουν ρύθμιση για να έχουμε την καλύτερη απόδοση, αλλά έχουν ένα τυπικό προγραμματισμό! Αυτά ξέρω από τη μικρή εμπειρία που έχω.



Παρέμβαση:
Παρακαλούμε πληκτρολογείτε τα κείμενά σας με Ελληνικούς Χαρακτήρες. Μετατρέψτε τα Greeklish σε Ελληνικά από εδώ!

Καλημερα σας φιλοι μου.

Να μην σας κουραζω, συμφωνω με τα λεγομενα του Κωστα. Οσο για τη συνδεσμολογια των ρυθμιστων ειναι πολυ απλα με Υ οπως στα Aileron. Το ιδιο φυσικα και για την παροχη της μπαταριας κινησης. Πρεπει να δεις εαν οι ρυθμιστες σου απαιτουν επιπλεον μπαταρια για δεκτη η οχι (BEC ).
Γενικα τα χαρακτηρηστικα του μοντελου πρεπει να καλυπτονται απο το setup που περιγραφεις αλλα στην πραξη με ενα κανταρακι - ζυγιστηρι θα εβλεπες και τη ωση που σου αποδιδουν και την αναλογια που προκυπτει σε κιλα΅/Watt.Στη συγκεκριμενη περιπτωση θα πηγαινα απο 5-6 στοιχεια η σε ενα πακετο η σε δυο ξεχωριστες μπαταριες και μια χωρητικοτητα απο 2700mA -3300mA. Οτι κερδιζεις σε διαρκεια θα το χασεις σε βαρος...και αναποδα βεβαια...

Τα ESC προγραματιζονται για το βελτιστο της αποδοσης τους .
Ομως εχουν και την δυνατοτητα καποιες μαρκες να αναγνωριζουν αυτοματα τα στοιχεια που δεχονται.
Δεν ξερω τι ακριβως εχεις αλλα και παλι συμφωνω με τον Κωστα.
Γενικα ο χρυσος κανονας ειναι 200W=1Κgr. Αν το μοντελλο ζυγιζει για παραδειγμα 3κλ. θες 600W ισχυος.

Επισης δυο τριφυλες προπελιτσες 9χ6 η 10χ6 θα ηταν οτι πρεπει και για scale εμφανιση.

ΜΦΧ Σωτηρης
Συνημμένα
fsk033nv.jpg
fsk033nv.jpg (39.76 KiB) Προβλήθηκε 65 φορές
IMG_3622.jpg
IMG_3622.jpg (98.32 KiB) Προβλήθηκε 65 φορές
IMG_3620.jpg
IMG_3620.jpg (98.64 KiB) Προβλήθηκε 65 φορές
0738119.jpg
0738119.jpg (93.59 KiB) Προβλήθηκε 65 φορές
IMG_4573.jpg
IMG_4573.jpg (86.23 KiB) Προβλήθηκε 65 φορές
kantina2005
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 13, 2008 8:09 pm

Απάντηση: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από kantina2005 »

φιλε σωτήρη καλησπέρα.μάλλον κάνω λάθος αλλα και εγώ τώρα μαθαίνω αυτό το απίθανο hobby.θα δοκιμάσω αυτό που μου λες αλλα τώρα παίρνω 2 phoenix 80A για δυο μοτέρ γύρο 1440watt και 400 κν.ερώτηση ο "κατασκεστις" προτείνει 4cell εσύ τι λες?το αεροπλάνο στη φωτό ποιο είναι και από που το πήρες αν επιτρέπεται?
με εκτίμηση γιώργος
sotiris
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 12:58 pm

Απάντηση: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από sotiris »

kantina2005 έγραψε: φιλε σωτήρη καλησπέρα.μάλλον κάνω λάθος αλλα και εγώ τώρα μαθαίνω αυτό το απίθανο hobby.θα δοκιμάσω αυτό που μου λες αλλα τώρα παίρνω 2 phoenix 80A για δυο μοτέρ γύρο 1440watt και 400 κν.ερώτηση ο "κατασκεστις" προτείνει 4cell εσύ τι λες?το αεροπλάνο στη φωτό ποιο είναι και από που το πήρες αν επιτρέπεται?
με εκτίμηση γιώργος


Καλησπερα Γιωργο

Τα χαρακτηρηστικα που βλεπω ειναι για μεγαλα α/να . Τι βαρος και εκπετασμα εχει το α/π σου;
80 Α ειναι γεναιο .... και 400 κν επισης.
Θα με βοηθαγε αν ηξερα για τι μιλαμε.
Ποιο απο τα παραπανω λεμε;
Το πορτοκαλι ειναι COOLMODELS????? SPAN 1,45m
Το μπλε TWIN OTTER VMAR /BMI SPAN 1,75m
Το πρασινο B-25 MITCHEL FLYING STYRO KIT 1,25m

Διαφοροι προμηθευτες απο το εξωτερικο .
Αν ενδιαφερεσε για καποιο να σου πω συγκεκριμενα.

ΜΦΧ Σωτηρης
Συνημμένα
Εικόνα001.jpg
Εικόνα001.jpg (35.9 KiB) Προβλήθηκε 65 φορές
Εικόνα007.jpg
Εικόνα007.jpg (44.34 KiB) Προβλήθηκε 65 φορές
kantina2005
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 13, 2008 8:09 pm

Απάντηση: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από kantina2005 »

καλησπέρα και πάλι κύριοι!!
φιλε σωτήρη αυτό το μοτέρ που έχεις είναι 400κν?στο μοντέλο που δείχνεις στην φωτό?τα μοτέρ πρόκειται να μπούν σε ένα b-25 τις hangar-9.το twin otter rotaga.to έχεις πάρει από εδώ?το set up που προτείνει η hangar-9 είναι. eFlite Power 46s
Castle 80 Amp ESC
TP 3850 4s V2
13x8 APC counter rotating props.με μονη διαφορα ότι δεν έχει 80A αλλα 60A.to ίδιο set up σκέφτομαι να βάλλω και στο επόμενο montelo.tis ripmaxx a-26 το οποιο και αυτό παίρνει το ίδιο set up.na πω ότι μπαταρίες δεν έχω πάρει ακόμα και για αυτό ζητάω την γνώμη σας και επειδή θα πάρο μάλλον flight power γιατί από "kινεζικες" aganaktisa.na σημειώσω ότι με 3 flight power petaoena μικρό foam μέρα παρα μέρα και δεν έχουν καταλάβει τίποτα.τώρα στο θέμαμα μας επειδή θέλω να πηγαίνω εκεί που πετάω και να έχω τουλάχιστον για 4 πτήσεις και επειδή μιλάμε για κάποια λεφτά μην πάρο κάτι που δεν κάνει δουλειά αλλα ούτε κάτι που είναι περιττό.ευχάριστο και πάλι και καλές πτήσεις σε όλους!!!!!!!!!!!!!!!!!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Scale Αεροπλάνα”