http://en.wikipedia.org/wiki/G-force _Β_Ο
πολύ σωστά Dr.KC !
"γιαφτο" σε συνθήκες air combat τα jet που έχουν κατευθυνόμενης ώσης ακροφύσια (VECTOR THRUST) υπερέχουν απόλυτα.
Ο λόγος είναι ότι στρέφουν τα όπλα τους (μύτη του jet) πολύ γρήγορα οπουδήποτε με σχεδόν μηδέν G !
σε αντίθεση με ένα συμβατικό μαχητικό που η ταχύτητα μετακίνησης της φοράς των οπλων του συνεπάγεται αντίστοιχα G.
Το μειονέκτημα στα VECTOR THRUST είναι ότι το αεροσκάφος δε πετάει πάντα εκεί που η μύτη δείχνει και για τον λόγο αυτό θέλει αρκετή εξοικείωση!
σας παραθέτω ένα video του Ρωσικου MIG με VT _P_P
http://www.youtube.com/watch?v=CVFFa9IRYso
http://www.youtube.com/watch?v=eeiqMn7xb_Y
και μιας προσωπικότητας (John Σταρ) που έμεινε στην ιστορία για την ανασχόληση του με τις δύναμης G όταν αυτές μια φορα και έναν καιρό ήταν άγνωστες μαζί και οι κίνδυνοι που τις συνοδεύουν.
τα test αφορούσαν συνθήκες απογείωσης( epitanxinsis /θετικά G)/ εκτόξευσης/συνθήκες εκτινασσόμενων καθισμάτων/και προσγείωσης σε αεροπλανοφόρα με την βοήθεια του γάτζου ( epivradinsis / αρνητικά G )
όπως αναφέρεται στο video μια από τις "επιβρανδινσις" του ήταν 43G από τα 1033 X.A.W. σε στάση σε δυο περίπου δευτερόλεπτα! _Β_Ο
http://www.youtube.com/watch?v=s4tuvOer_GI