Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
Καλησπέρα και καλη χρονιά σε όλους
Πρόσφατα απέκτησα ένα minimag. Είναι το πρώτο μου αεροπλάνο. Έχω αρκετές ώρες "πτήσης" στο phoenix και τουλάχιστον εκεί έχω φτάσει ένα αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο.
Το minimag μου έχει κινητήρα brushless permax blx2218 με προπέλα 7x6. Ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί στην βάση που είχε το kit του minimag.
Έχω ζυγίσει το αεροπλάνο για CG και είναι ελαφρά nose-heavy.
Όμως και τις 4 φορές που έχω επιχειρήσει να το πετάξω, στην απογείωση απο το έδαφος, ενώ σηκώνεται (έχω full το throttle και ανεβάζω λίγο το elevator) ανεβαίνει απότομα σα να κάνει σούζα στρίβει αριστερά και βουτάει.
Έπαιξα με τα trim, dual-rates και expo και κάπως βελτιώθηκε: δηλαδή σηκώθηκε κάποια μέτρα πάνω απο το έδαφος αλλά στρίβει μόνο του αριστερά και ξανά βουτάει προς το κάτω.
Με δεδομένη την απειρία μου τι μπορεί να με συμβουλέψει κάποιος να κοιτάξω; Απ' ότι έχω διαβάσει γενικά θεωρείται λογικό να στρίβει κάπως το αεροπλάνο αριστερά αλλά όχι να στολάρει έτσι και να βουτάει αμέσως.
Μήπως φταίει η κλίση του κινητήρα;
Πρόσφατα απέκτησα ένα minimag. Είναι το πρώτο μου αεροπλάνο. Έχω αρκετές ώρες "πτήσης" στο phoenix και τουλάχιστον εκεί έχω φτάσει ένα αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο.
Το minimag μου έχει κινητήρα brushless permax blx2218 με προπέλα 7x6. Ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί στην βάση που είχε το kit του minimag.
Έχω ζυγίσει το αεροπλάνο για CG και είναι ελαφρά nose-heavy.
Όμως και τις 4 φορές που έχω επιχειρήσει να το πετάξω, στην απογείωση απο το έδαφος, ενώ σηκώνεται (έχω full το throttle και ανεβάζω λίγο το elevator) ανεβαίνει απότομα σα να κάνει σούζα στρίβει αριστερά και βουτάει.
Έπαιξα με τα trim, dual-rates και expo και κάπως βελτιώθηκε: δηλαδή σηκώθηκε κάποια μέτρα πάνω απο το έδαφος αλλά στρίβει μόνο του αριστερά και ξανά βουτάει προς το κάτω.
Με δεδομένη την απειρία μου τι μπορεί να με συμβουλέψει κάποιος να κοιτάξω; Απ' ότι έχω διαβάσει γενικά θεωρείται λογικό να στρίβει κάπως το αεροπλάνο αριστερά αλλά όχι να στολάρει έτσι και να βουτάει αμέσως.
Μήπως φταίει η κλίση του κινητήρα;
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
Xμμμ...:-\
Και μόνο που το αναφέρεις μόνος σου με βάζει σε υποψίες !@/-=}{{
Σωστά σκέφτεσαι. Επιβεβαίωσε πως έχεις τηρήσει τις απαιτήσεις του κατασκευαστή ως πρός το down thrust και right thrust (γωνία κινητήρα προς τα κάτω και δεξιά αντίστοιχα ως προς το διαμήκη άξονα του σκάφους). Για το right thrust θεώρησε ως δεξιά το δεξιά του πιλότου.
Επιπλέον, τα πηδάλιά σου είναι σωστά κεντραρισμένα στις ουδέτερες θέσεις (με τα stick στη μέση)?
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
καλώς ήρθες στο petame
αυτό που περιγράφεις μοιάζει σαν να σηκώνεται απότομα να στολάρει και να πέφτει .........
μάλλον τραβάς απότομα το elevator Είπες και μόνος ότι με τα βοηθήματα σαν να βελτιώθηκε
Αυτό το μοντέλο έχει πολύ απαλά χαρακτηριστικά και δεν πρέπει να σου κάνει τέτοια κόλπα εκτός αν υπάρχει κατασκευαστικό η χειριστικό λάθος
Σε ποιό σημείο της πτέρυγας ζυγίζεις?
Αν είσαι απο Αθήνα θα μπορούσες να έρθεις σε χώρους που πετάμε να τα δούμε παρέα
αυτό που περιγράφεις μοιάζει σαν να σηκώνεται απότομα να στολάρει και να πέφτει .........
μάλλον τραβάς απότομα το elevator Είπες και μόνος ότι με τα βοηθήματα σαν να βελτιώθηκε
Αυτό το μοντέλο έχει πολύ απαλά χαρακτηριστικά και δεν πρέπει να σου κάνει τέτοια κόλπα εκτός αν υπάρχει κατασκευαστικό η χειριστικό λάθος
Σε ποιό σημείο της πτέρυγας ζυγίζεις?
Αν είσαι απο Αθήνα θα μπορούσες να έρθεις σε χώρους που πετάμε να τα δούμε παρέα
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
Κι εγώ νομίζω ότι είναι θέμα κέντρου βάρους και όχι γωνίας μοτέρ.
Αν και γράφεις ότι είναι λίγο μπροστόβαρο, έτσι πρέπει, θα σου πρότεινα να το δεις πάλι. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι αυτό φταίει.
Κώστας
Αν και γράφεις ότι είναι λίγο μπροστόβαρο, έτσι πρέπει, θα σου πρότεινα να το δεις πάλι. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι αυτό φταίει.
Κώστας
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις! και καλώς σας βρήκα
Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει στο κάτω μέρος των φτερών (δεξιά και αριστερά) "σταμπαρισμένα" τα σημεία που θα πρέπει να χρησιμοποιήσω για το ζύγισμα. Το κρατάω λοιπόν στα χέρια μου με τα δάχτυλα τοποθετημένα στα σημεία αυτά και τοποθετώ την μπαταρία σε τέτοιο σημείο που η μύτη του αεροπλάνου να γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός.
Αυτό που με έκανε να σκέφτομαι για τον κινητήρα είναι ότι σήμερα μετά την βουτιά που έκανε έκλεισα εντελώς το throttle και φάνηκε να πηγαίνει "γλυκά" (ανέβασα και το elevetor για να σηκώσω την μύτη του) σχεδόν οριζόντια στο έδαφος όπου και ας το πούμε...προσγειώθηκε χωρίς να σπάσει κάτι.
Θα ξαναδοκιμάσω πάλι πιο προσεχτικά με το ζύγισμα. Αλλά δεν έχω ιδέα για το πως να κοιτάξω την κλίση του κινητήρα. Στο μοντέλο μου μπαίνει χωνευτά και θα πρέπει να προλάβω να του δώσω την κλίση που πρέπει πριν στεγνώσει η κόλα, αλλά πως να βρω την κλίση...;;; με το μάτι; υπάρχει κάποιος άλλος πιο ακριβής τρόπος.
Αντώνη, είμαι στην Πάτρα. Όταν ανέβω Αθήνα θα κοιτάξω να σας πετύχω...
Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει στο κάτω μέρος των φτερών (δεξιά και αριστερά) "σταμπαρισμένα" τα σημεία που θα πρέπει να χρησιμοποιήσω για το ζύγισμα. Το κρατάω λοιπόν στα χέρια μου με τα δάχτυλα τοποθετημένα στα σημεία αυτά και τοποθετώ την μπαταρία σε τέτοιο σημείο που η μύτη του αεροπλάνου να γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός.
Αυτό που με έκανε να σκέφτομαι για τον κινητήρα είναι ότι σήμερα μετά την βουτιά που έκανε έκλεισα εντελώς το throttle και φάνηκε να πηγαίνει "γλυκά" (ανέβασα και το elevetor για να σηκώσω την μύτη του) σχεδόν οριζόντια στο έδαφος όπου και ας το πούμε...προσγειώθηκε χωρίς να σπάσει κάτι.
Θα ξαναδοκιμάσω πάλι πιο προσεχτικά με το ζύγισμα. Αλλά δεν έχω ιδέα για το πως να κοιτάξω την κλίση του κινητήρα. Στο μοντέλο μου μπαίνει χωνευτά και θα πρέπει να προλάβω να του δώσω την κλίση που πρέπει πριν στεγνώσει η κόλα, αλλά πως να βρω την κλίση...;;; με το μάτι; υπάρχει κάποιος άλλος πιο ακριβής τρόπος.
Αντώνη, είμαι στην Πάτρα. Όταν ανέβω Αθήνα θα κοιτάξω να σας πετύχω...
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
καλησπέρα. φίλε leo αν είσαι πρωινός τύπος κατά τις 07.15 θα ξεκινήσουμε για νιφορεικα, αλλιώς κατά τις 11.00 περίπου που θα γυρίσουμε έλα μια βόλτα στο ποτάμι του Γλαύκου να το δούμε.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
θα βάλεις τα δάκτυλα σου 67 mm απο την άκρη του φτερού όσο ποιο κοντά στην άτρακτο μπορείς ...........εκεί θα ζυγίσεις
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
Να και η πρόσκληση.............απο τον Νίκο
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
Τελικά ήταν πισώβαρο!! Ευχαριστώ τον nikos 3d και τα άλλα παιδιά στα Νιφορέϊκα της Πάτρας που με βοήθησαν αλλά κι εσάς στο forum με τις συμβουλές σας...
Το λάθος είναι ότι εγώ το ζύγιζα στηρίζοντάς το στα προκαθορισμένα σημεία που είχε κάτω απ' το φτερό και έλεγε και το manual, ενώ θα έπρεπε να το ζυγίσω όπως είπε πιο πάνω και ο Αντώνης και μου έδειξαν τα παιδιά, κοντά στην άτρακτο.
Πετάει το minimag; Πετάει, πετάει...
Το λάθος είναι ότι εγώ το ζύγιζα στηρίζοντάς το στα προκαθορισμένα σημεία που είχε κάτω απ' το φτερό και έλεγε και το manual, ενώ θα έπρεπε να το ζυγίσω όπως είπε πιο πάνω και ο Αντώνης και μου έδειξαν τα παιδιά, κοντά στην άτρακτο.
Πετάει το minimag; Πετάει, πετάει...
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Όλο πάνωωωω, βουτιά αριστερά και κάτω...
καλές πτήσεις λοιπόν και να μή σε χάσουμε ...........Βάλε και καμια φωτογραφία