Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Τρύφωνας
Δημοσιεύσεις: 1431
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:40 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από Τρύφωνας »

Dell Gatto Grande έγραψε: Ας συμφωνήσουμε το λοιπόν ότι δεν ζυγίζουμε πάνω στο κέντρο πιέσεων των flap ή των spoiler.

Εκτος της αεροδυναμικής αλλαγής στο φτερό μπορούμε να πούμε ότι οι δύναμης αυτές δημιουργούν ροπή λόγο της αποστάσεως τους από το κέντρο πιέσεων ,σε αυτό.
oi οποιες τείνουν να αλλάξουν την γωνια κίνησης του φτερού.

Το ερώτημα έχει να κάνει με την φορά...κατά την ταπεινή μου γνώμη τα flap δίνουν down ενώ τα spoiler δίνουν up στο φτερό όπως προανέφερα (βλέπετε πτέρυγες).

Από εκεί και πέρα το elevator θα κάνει την αντίθετη μικρότερη, λόγο απόστασης, κίνηση "up" ώστε να κράτηση το φτερό στην ίδια γωνια, η οποια αυτή κίνηση πρέπει να προσαρμόζεται στην ταχύτητα του αεροσκάφους? _P_P


Γειά σου ρε Γάτε καραμπουζουκλή!!!

Το ιδανικό θα ήταν το ΚΒ να βρίσκεται σε ισσοροπία με το ΚΠ. Σε αυτη την περίπτωση το φτερό θα ήταν απόλυτα "ζυγισμένο" όσων αφορά τις επιδράσεις στην γωνία προσβολής, και η επίδραση των φλάπ όσο και των spoiler δεν θα επέφερε καμμία απολύτως αλλαγή στην γωνία προσβολής του φτερού.

Αυτό δεν γίνεται πρακτικά, μιας και τόσο στα μοντέλα όσο και στα 1:1 το ΚΒ θέλουμε να είναι αρκετά πιο μπροστά για να μην έχουμε προβλήματα σταθερότητας μιας και δεν έχουμε δυνατότητα πτήσεως Fly By Wire.

Απλοϊκά αλλά ελπίζω κατανοητά για τον καθένα θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω το φαινόμενο μιας και υπάρχει αντίλογος και ίσως στο προηγούμενο πόστ μου να άφησα μερικά σημεία ανεξήγητα.
Στην περίπτωση λοιπόν που το ΚΒ είναι σε συμβατικό επίπεδο πιο μπροστά απο το ΚΠ, ανοίγοντας τα φλάπς μεταφέρεται το ΚΠ ακόμα πιο πίσω μεγαλώνοντας τον μοχλό, την διαφορά ΚΒ και ΚΠ οπότε το φτερό μας πετάει "ρίχνοντας μούρη" επειδή ο μοχλοβραχίωνας που δημιουργείται μεταξύ ΚΒ και ΚΠ είναι μεγαλύτερος προς την φορά του ΚΒ. Άρα έχεις δίκιο ως προς τα λεγόμενά σου που αφορούν τα φλάπς.
Εαν το ΚΒ μετακινηθεί πιο πίσω απο το ΚΠ τότε τα φτερά γίνονται ασταθή ως προς την πτήση τους χωρίς γυροσκόπια και Η/Υ. (Μόνο με Fly By Wire πετάει ένα "ασταθές" φτερό)....

Τώρα μια επεξήγηση για το "μπαλόνιασμα" - και η στιγμιαία ανοδική πορεία του φτερού - είναι αποτέλεσμα στιγμιαίο και οφείλεται στην αλλαγή του κάμπερ της αεροτομής εν πτήση. Εκεί δηλαδή που το φτερό χωρίς φλάπς πέταγε ευθεία οριζοντία, κατεβάζοντας τα φλάπς χωρίς να μεταβληθεί η ταχύτητα πτήσης, η νέα πτέρυγα που δημιουργούμε με το μεγαλύτερο κάμπερ δίνει περισσότερο Lift με αποτέλεσμα το στιγμιαίο μπαλονάρισμα μέχρι να εξισοροπηθεί η νέα κατάσταση και να πετάξει το φτερό μας στην ευθεία οριζοντία ασφαλώς με χαμηλότερη ταχύτητα. Στην περίπτωση της εξομάλυνσης αυτής της κατάστασης - μετά το μπαλονάρισμα- η γωνία προσβολής στο σχετικό άνεμο αλλάζει και όπως σωστά προείπε ο Γάτος, στους περισσότερους πτερυγικούς τύπους μικραίνει.

Τώρα όσων αφορά την μίξη, επειδή αυτό το φαινόμενο είναι μια δυναμική κατάσταση, μια σταθερή μίξη δεν είναι πανάκεια. Δηλαδή η μίξη θα αποδώσει τα "μάλα" - δηλαδή ευθεία πτήση -μόνο σε μια σταθερή ταχύτητα, στην πραγματικότητα το τριμμάρισμα σε μια δυναμική κατάσταση που η ταχύτητα του ιπτάμενου μέσου δεν είναι σταθερή αλλά μεταβαλόμενη, η μίξη είναι περιτή και εδώ θα συμφωνήσω με τον φίλο John Χάλαρης. Δηλαδή η σταθερή μίξη είναι μια μεσοβέζικη λύση σε μια κατάσταση που η ταχύτητα δεν είναι σταθερή. (και στα μοντέλα φίλοι μου που δυστυχώς δεν έχουμε ταχύμετρο εκ προημείου είναι λάθος η μίξη)....
Η μίξη πρέπει να γίνεται στα στίκς και να είναι "συνεχής" και ανάλογη της ταχύτητας, κοινώς δηλαδή να "τριμμάρουμε" τα χεράκια μας και να δίνουμε εμείς την αύξηση ή την μείωση της γωνίας κατολίσθησης ανάλογα με την αύξηση ή μείωση στην ταχύτητά μας, την φορά του ανέμου αν κατεβαίνουμε crab, ή Side slip να δίνουμε ailerons μέσα στον άνεμο κτλ.......
Άρα λοιπόν η χρήση σταθερούς μίξης χειριστικά απο την τ/κ είναι λάθος.

Όσων αφορά τα spoilers τώρα. Πάλι θα συμφωνήσω με τον Γάτο αφού τα σπόϊλερς ( στο σχήμα του Γάτου spoilerons) δεν βρίσκονται στο ΚΒ του φτερού μας. Αν έχουμε slide-airbrakes επάνω στο ΚΒ της πτέρυγάς μας τότε και μόνο τότε το φτερό μας δεν θα μεγαλώσει την γωνία προσβολής του σαν sideffect, αντίθετα δε, θα έχει και μεγαλύτερο effect η χρήση τους γιατί δεν αφαιρούν lift. Εδώ βρίσκεται και το μυστικό γιατί επειδή τα airbrakes είναι πολύ effective η διαρκής χρήση τους δεν ενδείκνυται στον μοντελισμό ειδικά απο αρχαρίους, μιας και μπορεί να στολάρει το φτερό λόγω της απότομης απόδοσής τους. Βλέπετε χρειαζόμαστε τ/κ με ταχύμετρο και καμμία μπράντα δεν έχει βγάλει ακόμα..!!:D

Πάντα πιστός στις πτήσεις!+(*)
Τρύφωνας
Άβαταρ μέλους
Dell Gatto Grande
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από Dell Gatto Grande »

παρα πολύ δύσκολο να καταλαβαίνεις τι ταχύτητα έχεις και να βάζεις όσο flap χρειάζεται...ειδικά όταν δε πετάς συχνά το ίδιο μοντέλο.

Γνωρίζει κανεις αν υπάρχει αισθητήρας ταχύτητας αέρα που να μπορεί να διαχειριστεί ποσο flap πρέπει να κατεβει??_Β_Ο

Τρύφωνα έχω γίνει μαρτυρας απώλειας μοντέλου όπου ξεπέρασε την ταχύτητα που χρειαζόταν flap .. κατά πολύ .. με αποτέλεσμα το ένα να υποχωρήσει γιατί δεν άντεξε την πίεση αφήνοντας το άλλο να δίνει κίνηση aileron με αποτέλεσμα ένα roll προς το έδαφος w
Συνημμένα
funny-pictures-cat-does-not-think-plan-will-fail.jpg
funny-pictures-cat-does-not-think-plan-will-fail.jpg (19.78 KiB) Προβλήθηκε 124 φορές
Τρύφωνας
Δημοσιεύσεις: 1431
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:40 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από Τρύφωνας »

Έτσι είναι Γιώργο, αστα να πάνε, και εγώ είχα μια κατάσταση με ένα Giant P-51 Mustang που έκανα προσγείωση crab + Side slip επειδή κατέβηκα με ένα φλάπ κρεμμασμένο σε θέση down και το άλλο σε θέση up....Ευτυχώς δεν το έσπασα αλλά ίδρωσα μέχρι να το κατεβάσω....
Παρόλα αυτά πιστεύω οτι επειδή η μίξη δουλεύει για μια σταθερή ταχύτητα το μόνο που επιτυγχάνουμε χρησιμοποιόντας την σταθερή μίξη, είναι να αυξάνουμε την οπισθέλκουσα (λόγω του deflection των πηδαλίων)και σε ταχύτητα που δεν την χρειαζόμαστε (όταν δηλαδή η ταχύτητα έχει πέσει), και εκεί ξεκινάνε τα γλέντια...
coolvag
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: Πέμ Απρ 03, 2008 4:53 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από coolvag »

καλα Τρύφωνα δεν παίζεσαι με τις γνώσεις σου φίλε !!!!!!
αλλα πες μου κάτι, γιατι με μπέρδεψες τώρα, σε ενα ανεμόπτερο οταν ανοίγεις τα flaps , τείνει να μπαλονιάσει και η μούρη ανεβαίνει προς τα επάνω, και θεωρω οτι και σε ενα απλό εκπαιδευτικο αεροπλανακι πάλι το ιδιο θα κανει, και ανάλογα πόσο εμπροσθόβαρο είναι , θα είναι και η κλίση προς τα επάνω.

Με μπέρδεψες επειδη εγραψες οτι ανοίγοντας φλαπς ριχνει μούρη, μήπως εννοεις σε πτέρυγα τυπου jet???

ΜΦΧ
Βαγγέλης
v_tolias
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 8:21 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από v_tolias »

Dell Gatto Grande έγραψε: παρα πολύ δύσκολο να καταλαβαίνεις τι ταχύτητα έχεις και να βάζεις όσο flap χρειάζεται...ειδικά όταν δε πετάς συχνά το ίδιο μοντέλο.

Γνωρίζει κανεις αν υπάρχει αισθητήρας ταχύτητας αέρα που να μπορεί να διαχειριστεί ποσο flap πρέπει να κατεβει??_Β_Ο

Τρύφωνα έχω γίνει μαρτυρας απώλειας μοντέλου όπου ξεπέρασε την ταχύτητα που χρειαζόταν flap .. κατά πολύ .. με αποτέλεσμα το ένα να υποχωρήσει γιατί δεν άντεξε την πίεση αφήνοντας το άλλο να δίνει κίνηση aileron με αποτέλεσμα ένα roll προς το έδαφος w

Μα george..
Δεν υπάρχει λόγος να κατεβάσεις flaps αν δεν έχεις πέσει σε σημαντικά χαμηλή ταχύτητα(ορατή με το μάτι)!
Θεωρώ τα flaps πρέπει να ανοίγουν στο τελικό κομμάτι της προσγείωσης, μόνο και μόνο για να έχεις μία αργή προσγείωση... Από αυτό το σημείο και μετά, πετάς απλά κρατώντας το α/π ώστε να έχει μια normal προσγείωση(γωνία και ταχύτητα)!!
Πώς λέγαμε"Βουνό,αριστερή στροφή, ισια φτερά"?? Τώρα λέμε"βουνό,αριστερή στροφή,flaps,ίσια φτερά"..:D:D
Τρύφωνας
Δημοσιεύσεις: 1431
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:40 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από Τρύφωνας »

coolvag έγραψε: καλα Τρύφωνα δεν παίζεσαι με τις γνώσεις σου φίλε !!!!!!
αλλα πες μου κάτι, γιατι με μπέρδεψες τώρα, σε ενα ανεμόπτερο οταν ανοίγεις τα flaps , τείνει να μπαλονιάσει και η μούρη ανεβαίνει προς τα επάνω, και θεωρω οτι και σε ενα απλό εκπαιδευτικο αεροπλανακι πάλι το ιδιο θα κανει, και ανάλογα πόσο εμπροσθόβαρο είναι , θα είναι και η κλίση προς τα επάνω.

Με μπέρδεψες επειδη εγραψες οτι ανοίγοντας φλαπς ριχνει μούρη, μήπως εννοεις σε πτέρυγα τυπου jet???

ΜΦΧ
Βαγγέλης


Φιλαράκι μου Βαγγέλη

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια αλλά η αεροδυναμική δεν είναι δική μου διατριβή. Εγώ απλά αναμασώ προϊόντα γνώσης που μου μετέφεραν τα βιβλία που διάβασα για να δώσω τις γραπτές εξετάσεις στην ΥΠΑ για πτυχίο χειριστή. Σίγουρα λοιπόν τα συγχαρητήρια και με το παραπάνω ανήκουν στους ανθρώπους που έκαναν τις έρευνες και που τώρα εμείς οι υπόλοιποι διαβάζουμε με περίσσεια ευκολίας στα βιβλία που μας εξέδωσαν.
Κάτσε να το προσπαθήσω να το εξηγήσω όσο πιο απλοϊκά γίνεται γιατί ώρες ώρες φταίω και εγώ που είμαι δυσνόητος.
Σε όλα τα αεροπλάνα συμβαίνει το "μπαλόνιασμα" και αυτό είναι συνέπεια της εν-κινήσει αλλαγής αεροτομής μιας και με την επιλογή των φλάπς αλλάζουμε το "κάμπερ" της αεροτομής. Την κάνουμε εν κινήσει υψηλότερης άντωσης δηλαδή.
Την στιγμή λοιπόν που κατεβάζουμε τον διακόπτη για χρήση φλάπς και ενώ το φτερό μας π.χ. ταξίδευε με ημισυμμετρική π.χ. με 50 χλμ/ω ευθεία οριζοντία πτήση, κατεβαίνουν τα φλάπς και τα 50χλμ/ω παρέχουν περισσότερη άντωση (LIFT) στιγμιαία - μέχρι να εξισσοροπηθεί η ταχύτητα σε χαμηλότερη που για μάς είναι το επιθυμιτό επίπεδο (για να πετύχουμε πτήση με χαμηλότερη ταχύτητα ούτως ή άλλως τα ανοίγουμε κιόλας), μέχρι λοιπόν η ταχύτητα να πέσει φερ' ειπείν στα 30χλμ/ω που πετάει το φτερό μας με τα φλάπς σε λειτουργία, όλη αυτή την έξτρα ταχύτητα των 20χλμ/ω στιγμιαία το φτερό μας θα μας την δώσει ενεργειακά σε LIFT + παρασιτικό Drag, δηλαδή π.χ. 16χλμ LIFT και 4χλμ σε θερμότητα και τριβές (οπισθέλκουσα).
Όταν το φτερό μας αρχίσει να πετάει στην νέα κατάσταση (μετα το μπαλόνιασμα) τότε θα αλλάξει η γωνία προσβολής όπως είπε και ο Γάτος σε γωνία κατολίσθησης ή αν θέλεις μικρότερη γωνία προσβολής.
Τώρα όσο πιο μπροστόβαρο είναι τόσο και μεγαλύτερος ο μοχλοβραχίωνας της διαφοράς του ΚΠ (Κέντρο πίεσης) με το ΚΒ (κέντρο βάρους), οπότε τόσο μεγαλύτερη και η γωνία κατολίσθησης, ή αν θέλεις η μεταβολή της γωνίας προσβολής (πάντα μικρότερη σε σχέση με πριν την χρήση των φλάπς).

Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις πτέρυγες δεν έχει σημασία αν είναι τζέτ το αεροπλάνο ή ελικοφόρο. Απλά στα 1:1 τζέτ του σήμερα, τα αεροπλάνα τα πετάνε τα κομπιούτερ με Fly By Wire, και πλέον δεν ισχύει αυτή η αεροδυναμική σε καθεστώς δυναμικής αστάθειας και υπερηχητικής πτήσης. Σε υπερηχητικές πτήσεις ισχύει άλλη αεροδυναμική.

Ελπίζω να μην σε κούρασα,

ΜΦΧ
Τρύφωνας
Τρύφωνας
Δημοσιεύσεις: 1431
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:40 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από Τρύφωνας »

v_tolias έγραψε: Μα george..
Δεν υπάρχει λόγος να κατεβάσεις flaps αν δεν έχεις πέσει σε σημαντικά χαμηλή ταχύτητα(ορατή με το μάτι)!
Θεωρώ τα flaps πρέπει να ανοίγουν στο τελικό κομμάτι της προσγείωσης, μόνο και μόνο για να έχεις μία αργή προσγείωση... Από αυτό το σημείο και μετά, πετάς απλά κρατώντας το α/π ώστε να έχει μια normal προσγείωση(γωνία και ταχύτητα)!!
Πώς λέγαμε"Βουνό,αριστερή στροφή, ισια φτερά"?? Τώρα λέμε"βουνό,αριστερή στροφή,flaps,ίσια φτερά"..:D:D


Σωστός ο v_tolias.

Βοηθάει επίσης να ανοίγουμε στον μοντελισμό τα φλάπς είτε στο ηπίνεμο είτε στο βασικό, ποτέ στο Final και ενώ έχουμε οριζοντιώσει για προσγείωση, γιατί το μπαλόνιασμα είναι αισθητό και αποδιοργανώνει τον χειριστή, και γιατί τον βρίσκει σε χαμηλό ύψος και σε καθεστώς που θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός για την προσγείωση.
hkousoulos
Δημοσιεύσεις: 331
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 6:37 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από hkousoulos »

Mπραβο...και αλλα τετοια θεματα...
Διψαμε για γνωση....:>)
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από King Kostas »

Τις πιο πολλές φορές σε forums διατυπώνονται πολλά πράματα λάθος.

Το θέμα που συζητάμε εδώ είναι πολύ σύνθετο και εμπλέκει κεφάλαια της αεροδυναμικής και της αεροελαστικής.

Πολλές φορές προσπαθούμε να απλοποιήσουμε πράματα που από την φύση τους είναι πολυσύνθετα.

http://www.youtube.com/watch?v=6UlsArvbTeo&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=eBBZF_3DLCU


http://www.youtube.com/watch?v=kPKQIgRX85s&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=QaamEo6WyI4&feature=related
Τρύφωνας
Δημοσιεύσεις: 1431
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:40 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από Τρύφωνας »

Αγαπητέ Κώστα

Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς με το προηγούμενο πόστ σου. Επίσης στα κλιπάκια οι τύποι κάνουν έρευνα για τις γωνίες προσβολής και στόλ με φαινόμενα αποκόλλησης του οριακού στρώματος. Δεν φαίνεται (τουλάχιστον στα κλιπάκια) κάτι να συμβαίνει που να αντπαρέρχεται σε αυτά που προείπα.
Αν θέλεις γίνε πιο επεξηγηματικός όσων αφορά το που διαφωνείς για να μην αφήνουμε περιθώρια για λάθος πληροφόρηση, και γιατί όχι να το δούμε το θέμα πιο επιστημονικά.

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Τρύφωνας
NIKOS5113
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 04, 2010 1:54 am

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από NIKOS5113 »

Τρύφωνα ήσουν πολύ κατατοπιστικός στην ανάλυσή σου.

Θέλω να προσθέσω ότι σε manual τηλ/σης είχα διαβάσει ότι αν κατεβάσεις τα flaps στο 50% πρέπει να δώσεις 10% up στο elevator. Αυτό νομίζω ότι είναι πολύ γενικό. Προσωπικά μέχρι τώρα στα μοντέλα που μετάω δεν υπάρχουν flaps αλλά το καλοκαιρι θα έχω δύο με αυτή τη λειτουργία. Θέλω να κάνω 2 ερωτήσεις:

Ακόμη και ταχύμετρο να είχαμε, δεν θα έπρεπε πάλι να τριμάρουμε με τα χέρια αφού αν πετάς με σταθερή ταχύτητα σε 0 και σε 5 μποφόρ μπορεί η ταχύτητα του αεροπλάνου να είναι η ίδια αλλά η ταχύτητα του αέρα στο φτρερό είναι διαφορετική?

Τα φλαπς επιδρούν με τον ίδιο τρόπο σε ένα ελικοφόρο και σε ένα τζετ? (υποθέτω ότι το ελικοφόρο με ένα απότομο άνοιγμα του γκαζιού θα αντιδρούσε διαφορετικά απ'οτι ένα απότομο άνοιγμα γκαζιού σε ένα τζετ αφού η έλικα θα έστελνε αμέσως αέρα στα φτερά και κατ' επέκταση στα φλαπς)

Δεν γνωρίζω πόσο ρεαλιστικοί είναι οι εξομοιωτές που κυκλοφορούν, απο προσωπική χρήση του realflight G4.5 έχω παρατηρήσει ότι τα φλαπς σε κάποιες περιπτώσεις ρίχνουν τη μύτη του αεροσκάφους και σε άλλες τη σηκώνουν. Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις μου φαίνεται ποιο δύσκολο να προγειώσω αεροπλάνο με flaps ενεργοποιημένα απ' ότι το ίδιο αεροπλάνο με απενεργοποιημένα τα flaps.

Η δοκιμή και μίξη των flaps me to elevator γίνεται στον αέρα ή στο έδαφος?
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από King Kostas »

Τρύφωνας έγραψε:
Αν θέλεις γίνε πιο επεξηγηματικός όσων αφορά το που διαφωνείς για να μην αφήνουμε περιθώρια για λάθος πληροφόρηση


Τρύφωνα δεν διαφωνώ κάπου. Νομίζω ότι το θέμα το κάλυψες. _P_P Η παρατήρηση μου είναι γενική, δεν έχει να κάνει με κάτι που γράφτηκε σε αυτό το thread.

Τα videoτα έβαλα σαν αναφορά, τίποτα παραπάνω.:?<<>


Τρύφωνας έγραψε:
...και γιατί όχι να το δούμε το θέμα πιο επιστημονικά.


Πεδίο δόξης λαμπρό&#8230;.όμως είναι σκούρο το χαρμάνι&#8230;.και ίσως να ξεφύγουμε από το ζητούμενο, που στην περίπτωση μας είναι ο αερομοντελισμός και πως τα flaps, slats, spoilersκτλ επηρεάζουν το performanceμια πτέρυγας υπό κλίμακα.
Δημήτρης Άρτα
Δημοσιεύσεις: 662
Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από Δημήτρης Άρτα »

Πάντως εγώ άκουσα τη συμβουλή του Τρύφωνα,σε κάποιο άλλο θέμα, να βγάλω τη μίξη flaps-down elevator μειώνοντας μόνο την ταχύτητα του αεροπλάνου όταν ενεργοποιούσα τα φλάπς!
Αυτό, και σε συνδιασμό με ηλεκτρονικό servo slow στα φλάπς,το ''μπαλόνιασμα'' έγινε ξεχασμένη ιστορία....!
Το κόλπο δοκιμάστηκε αρκετές φορές στη Wilga μου, με όλο και περσσότερες μοίρες κάθε φορά στα φλάπς....!
Τώρα οι προσγειώσεις μου, μετά από μερικές προσπάθειες και δοκιμές ,είναι εντελώς....Stol!!
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από King Kostas »

Δημήτρης Άρτα έγραψε:
.....να βγάλω τη μίξη flaps-down elevator μειώνοντας μόνο την ταχύτητα του αεροπλάνου όταν ενεργοποιούσα τα φλάπς!

.....και σε συνδιασμό με ηλεκτρονικό servo slow στα φλάπς,το ''μπαλόνιασμα'' έγινε ξεχασμένη ιστορία....!


Έτσι είναι, απλά έκανες ότι και στα πραγματικά α/φη. Είναι πολύ συμαντικό τα flaps να ενεργοποιούντε και να πέρνουν θέση σιγά σιγά.

Ο χρόνος που χριάζεται για να κατεβούν τα flaps χωρίς να παθένουν "σοκ" τα χαρακτηριστικά της πτέρυγας έχει να κάνει με το μήκος της χορδής και τον τύπο της πτέρυγας. Όσο πιο αργά τόσο το καλύτερο.
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: Tα flap δίνουν "down" ,ενώ τα spoiler δίνουν "up" στο φτερό

Δημοσίευση από DjBac »

Ακριβώς το ίδιο έχω παρατηρήσει! Παλιά έβαζα μίξη, αλλά μετά από συμβουλή του Τρύφωνα την έβγαλα. Από την Τ/Κ κατεβαίνουν τα φλαπς αργά και τα ενεργοποιώ ούρια ακριβώς πριν μπω στην τελικά στροφή!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Κατασκευές - Ιδέες”