blade 400, ανυπακοή.
blade 400, ανυπακοή.
Γειά, μετά απο μέτρια φλάσκα, με την ουρα, και αλλαγη boom, tail grips και σχετικά, καθώς και main blades, feathering,και γρανάζι, άξονα, δεν θέλει με τίποτε να κρατήσει ουρά. Συμπεριφέρεται σα να είναι το gyro σε rate και πολύ λάσκα, το φαινόμενο χειροτερέυει στο τέλος της πτήσης. Μηχανικά δείχνει εντάξει, μηχανισμός ουρας οκ, belt ok και σφιχτούτσικο, servo ok, κραδασμοι οκ. Πολλά οκ, μπας και λέω κανά ψέμα? Ξέρω γω? Απο Σεπτέμβρη θα δοκιμάσω άλλο γυροσκόπιο...Είχε κανένας παρόμοια εμπειρία, καμιά ιδέα καλή? Ευχαριστώ
Απάντηση: blade 400, ανυπακοή.
Τι ακριβως κανει, παει για παραδειγμα δεξια-αριστερα?
Η ντιζα της ουρας ειναι ΟΚ ?
Αντωνης
Η ντιζα της ουρας ειναι ΟΚ ?
Αντωνης
Απάντηση: blade 400, ανυπακοή.
Εφόσον όλα είναι συνδεδεμενα κανονικά, καλώδια κ.λ.π., δύπ πράγματα μπορεί να συμβαίνουν....Ή δεν παίρνει σωστές στροφές το tail rotor ή το gyro βγήκε off. Δεν ξανά λίγο το σύστημα μετάδοσης σου από την αρχή και αν όλα είναι καλά, δοκίμασε να σετάρεις ένα άλλο γυροσκόπιο.
Γιώργος
Γιώργος
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: blade 400, ανυπακοή.
Από τα ανταλλακτικά που χρειάστηκαν, καταλαβαίνω ότι μιλάμε για "καλή" στούκα. Βεβαιώσου πρώτα ότι ο ιμάντας δεν γλυστράει. Πιάσε με το χέρι την κεφαλή του κυρίου στροφείου και δοκίμασε να περιστρέψεις το ουραίο. Αν περιστρέφεται χωρίς αρκετή δύναμη,πηδώντας δόντια, τότε πρέπει να σφίξεις τον ιμάντα σου. Αφού βεβαιωθείς ότι μηχανικά το ελικόπτερο είναι εντάξει, τότε δεν αποκλείεται να την έχει "ακούσει" το γυροσκόπιο,από το πέσιμο. Τα γυροσκόπια έχουν μέσα ένα σένσορα ο οποίος δεν έχει και τις καλύτερες σχέσεις με τα μηχανικά σοκ. Αλλά και το σερβό της ουράς θα μπορούσε κάλλιστα να έχει κουρέψει κανένα γρανάζι και να κάνει τα δικά του. Σε πρώτη φάση λοιπόν, δοκίμασε να παρακάμψεις το γυροσκόπιο "καρφώνοντας" το σερβό της ουράς απευθείας στο κανάλι rudder. Στη συνέχεια ,κούνα το αριστερό στικ δεξιά αριστερά για να δεις αν το βήμα της ουράς μεταβάλλεται κανονικά. Μπορείς τώρα να δώσεις στροφές ίσα ίσα που να πηγαίνει να σηκωθεί το ελικόπτερο. Δεν μπορείς βέβαια να πετάξεις χωρίς γυροσκόπιο αλλά κινώντας το αριστερό στικ μπορείς να καταλάβεις αν ο ουραίος ρότορας αντισταθμίζει τη ροπή αντίδρασης η υπάρχει πρόβλημα. Αν βλέπεις έτσι ότι η ουρά μπορεί να στρέψει το ελικόπτερο δεξιόστροφα, σημαίνει ότι το ουραίο μπορεί να δώσει ώθηση και το σερβό είναι εντάξει. Στην περίπτωση αυτή στρέφεσαι στο γυροσκόπιο. Να ξέρεις πάντως ότι, το μαμίσιο γυροσκόπιο του blade 400είναι πιεζοηλεκτρικό και έχει έτσι κι αλλιώς μια τάση να γλυστράει ανάλογα και με τη θερμοκρασία. Με τα πεσίματα ,αν την έχει "ακούσει" ο σένσορας ,αυτή η τάση δεν αποκλείεται να χειροτέρεψε. Αν τελικά το αλλάξεις ,πάρε καλύτερα το γυροσκόπιο του blade 450 το οποίο είναι πιο καινούριας τεχνολογίας.
Και μια τελευταία εξακρίβωση. Η ρύθμιση του μαμά γυροσκοπίου του 400αριου έχει ένα τριμεράκι αλλά συνδέεται και με κανάλι AUX για τη ρύθμιση της ευαισθησίας. Υποθέτω ότι δεν έχεις πειράξει τη ρύθμιση της τηλεκατεύθυνσης οπότε κοίτα μήπως ρυθμίσεις και το τριμεράκι γιατί έχει λίγο περίεργη ρύθμιση.
Φιλικά Κώστας.
Και μια τελευταία εξακρίβωση. Η ρύθμιση του μαμά γυροσκοπίου του 400αριου έχει ένα τριμεράκι αλλά συνδέεται και με κανάλι AUX για τη ρύθμιση της ευαισθησίας. Υποθέτω ότι δεν έχεις πειράξει τη ρύθμιση της τηλεκατεύθυνσης οπότε κοίτα μήπως ρυθμίσεις και το τριμεράκι γιατί έχει λίγο περίεργη ρύθμιση.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: blade 400, ανυπακοή.
Γεια, λοιπόν, φτερά, αξονα άλλαξα προληπτικά. Το φτερό είχε μια αμυχή στο σημείο επαφής με το flybar και το feathering άφηνε μόνο υπόνοια στραβομάρας. Το πάνω γρανάζι είχε σπάσει ακτινικά λόγω απευθείας χτυπήματος, οδόντωση οκ, αλλάχτηκε. Επίσης άλλαξα τα bell arms γιατι το ένα είχε μπόσικο, τελικα στο μπόσικο πρέπει να συμετέχει και το grip(μακρυνε...), τέλος παντων από tracking είναι οκ, τα grip απο σεπτέμβρη για να περάσει και αυτη η φαγούρα. Απο μηχανικα τα σημεία που με προβληματίζουν είναι ένα μικρο μπόσικο πανω κάτω στο επάνω γρανάζι που σίγουρα πρίν ήταν μικρότερο και ότι ο ιμάντας απο το παραθυράκι στο boom φάινεται να ρολάρει λιγο χαμηλότερα. Στροφές έχω, ο ιμάντας είναι σφιχτός και τον έχω γυρίσει όλον ανάποδα σιγα σιγα απο την πίσω προπέλα και με κόντρα για να ψαρέψω καμια σημειακή βλάβη, δείχνει οκ, θα αλλαχτεί το σεπτεμβρη. Σέρβο οκ, ουτε ζεσταίνεται, δόντια οκ, gws 19g αναλογικό. Επίσης θα δοκιμάσω κανα δανεικό gyro, σίγουρα θα βγεί συμπέρασμα μετα απ αυτό. Όσο για το rate, στην αρχη δουλεύει στο 85% HH και ανταποκρίνεται και σε αλλαγές, μετα τα 3 λεπτά πτήσης αρχίζει και ντριφτάρει ύπουλα, όποτε το πιάσει, στο τέλος κάνει σα να είναι σε rate, θυμίζει honey bee FP με κουρασμένο πίσω μοτερ, δηλ σκ. Αυτο που δεν έχω κάνει ενω μπορούσα (ιδέα) έιναι να παρατηρήσω το led του gyro...