ankon έγραψε: ↑Ο Κόνδωρας του Γουστάβου Ασπροκεφαλου ( χα χα χα, δες όνομα) πέταξε πριν απο τους αδελφους Ραιτ . Η ιστορία του εδώ http://www.gustave-whitehead.com/
Άγγελε ...............::)
Αφού δεν πετάμε που δεν πετάμε , ας "παίξουμε" λίγο....(2f)
Δεν λέμε βέβαια τίποτα για κάποιους τυχερούς που πετάξανε στην Τιθορέα.....!@/-=}{{
Εγγλεζιά με αεραγωγούς τύπου spit , κανόνια hispano και μοτέρ μάλλον merlin μα το φτερό μας τα χαλάει Βασικά πρέπει να είναι spit με αυτό το ειδικό φτερό που του έβαζαν για να μεταφέρει βόμβες (δεν θυμάμαι ακριβώς μα το είχα διαβάσει κάποτε όταν έκανα βαθιά ενημέρωση για spit)
Εκπληκτικό Αντώνη ...... με ducted fan , παρακαλώ , wowwow , σχεδόν 110 χρόνια πρίν .
Και υπάρχει και σε αρκετά μουσεία....
Όποιος το μελετήσει καλά , ας το αποκαλύψει....
Ισως ήταν αρκετά δύσκολο αφου δεν απαντήθηκε τοσο καιρό.
Ειναι το Coanda 1910 σχεδιασμένο απο τον Ρουμάνο εφευρέτη Henri Coanda. Προς τιμή του βρίσκεται αντίγραφο αναρτημένο στην οροφή του check in στο αεροδρόμιο του Βουκουρεστίου.
Συνημμένα
Henri_Coanda_airplane_1910[1].jpg (87.43 KiB) Προβλήθηκε 67 φορές
Οι σύγχρονες πηγές περιγράφουν το Coanda-1910 ως ανίκανο για πτήση . Χρόνια αργότερα, αφού άλλοι είχαν αναπτύξει τεχνολογία τζετ, o Coanda άρχισε να ισχυρίζεται ότι ήταν ένα αεροσκαφος με μοτέρ jet και ότι πέταξε.
Συνάδελφος του Coanda στη Huyck Corporation, ο G. Harry Stine, ένας επιστήμονας πυραύλων, ο συγγραφέας και ο «πατέρας του αμερικανικού μοντέλου πυραύλων», δήλωσε στο βιβλίο του «Η ελπίδα του μέλλοντος» ότι «υπήρχαν αρκετά αεριωθούμενα αεροσκάφη όπως το Coanda-1910 και το 1938 το Caproni Campini N.1.
Ο Rolf Sonnemann και ο Klaus Krug από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης ανέφεραν ότι το Coanda-1910 ήταν το πρώτο αεριωθούμενο αεροσκάφος στον κόσμο , στο βιβλίο τους του 1987, Technik und Technikwissenschaften in der Geschichte (Τεχνολογικές και Τεχνικές Επιστήμες στην Ιστορία).
Μεταξύ 1911 και 1914, o H. Coanda εργάστηκε ως τεχνικός διευθυντής της Bristol Airplane Company στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου σχεδίασε αρκετά αεροσκάφη γνωστά ως Bristol-Coanda Monoplanes. Το 1912 ένα από αυτά τα αεροσκάφη κέρδισε ένα βραβείο στο Βρετανικό Στρατιωτικό Αεροπορικό Διαγωνισμό.
"The Coandă effect is the tendency of a fluid jet to stay attached to a convex surface"
"Η τάση ενός ρευστού πίδακα (αέριου ή υγρού) να προσκολλάται σε κυρτή επιφάνεια"