Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 09, 2016 9:17 am
Γειά σας Φίλοι μου.
Επιτέλους... το "MogWing", τυπώθηκε, βάφτηκε και συναρμολογήθηκε.
Η διαδικασία εκτύπωσης ήταν πολύ χρονοβόρα. Το μοντέλο έπρεπε να τυπωθεί σε 4 ξεχωριστά κομμάτια τα οποία στη συνέχεια κολλήθηκαν μεταξύ τους, για να σχηματίσουν το σύνολο της ατράκτου.
Το υλικό που χρησμοποιήθηκε ονομάζεται ΑBS και είναι ο ίδιος τύπος πλαστικού, που χρησιμοποιείται στα πλαστικά μέρη συσκευών, που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τηλεοράσεις, πλαστικά κουτιά και πολλά άλλα.
Κάθε κομμάτι χρειάστηκε περίπου 25-30 ώρες για να τυπωθεί.
Η όλη επιχείρηση ήταν μια μεγάλη περιπέτεια.
Έτσι... μόλις άρχισα να τοποθετώ τα ηλεκτρονικά, συνειδητοποίησα ότι είχα σχεδιάσει πολύ μικρή τρύπα/κανάλι μεταξύ της βάσης του κινητήρα και του διαμερίσματος του E.S.C.
Τα 3 τεράστιας διαμέτρου καλώδια του μοτέρ (12AWG) δεν χωρούσαν μέσα από το κανάλι. Επειδή είχα ήδη κολλήσει τα κομμάτια και ήταν αδύνατον να επέμβω για να διορθώσω το πρόβλημα, ξανεκτύπωσα το μοντέλο για μια ακόμη φορά.
Υπήρξαν δε, πολλές ακόμη αποτυχίες στην εκτύπωση λόγω διαφόρων προβλημάτων όπως διακοπές ρεύματος, κομμάτια υλικού που έπεσαν επάνω στην πλάκα βάσης του εκτυπωτή, μηχανική βλάβη, κ.λ.π. κ.λ.π.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, εκτιμώ ότι χρειάστηκα περίπου 250 ώρες για να ολοκληρωθεί το μοντέλο.
Εδώ μπορείτε να δείτε τον εκτυπωτή που εργάζεται.
https://www.youtube.com/watch?v=Y0woCwsH0f0
Εδώ είναι ένα timelapse της διαδικασίας.
https://www.youtube.com/watch?v=tt1KbbNFWj8
Εδώ είναι τα τέσσερα τελευταία κομμάτια στον πάγκο εργασίας, καθώς και οι προεξοχές-"βύσματα " που θα τοποθετηθούν για να ταιριάξουν στις αντίστοιχες υποδοχές τους σε κάθε επιφάνεια, τόσο για την ευκολία της συναρμογής αλλά και το κυριότερο, της ευθυγράμμισης των τεμαχίων κατά την κόλληση.
Εδώ μπορείτε να δείτε τις επιφάνειες που θα κολληθούν. Σε αυτήν την εικόνα η μπλέ επιφάνεια θα πρέπει να κολληθεί στην κόκκινη επιφάνεια. Είναι ορατές οι προεξοχές, υποδοχές καθώς και οι αγωγοί του αέρα και τα κανάλια για τα καλώδια.
Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο post λίγο πρίν το λευκό ρύγχος θα τοποθετηθεί το servo για την οδήγηση του τροχού στο έδαφος. Εξαιτίας αυτού, το κομμάτι του ρύγχους συγκρατείται πάνω στο υπόλοιπο της ατράκτου με βίδες. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να "επισκεφθούμε το σημείο για επιθεωρήσεις και επισκευές.
Σε αυτή την εικόνα μπορείτε να δείτε το λευκό ρύγχος με τις οπές για τις βίδες, ενώ στο πορτοκαλί μέρος, τις τρύπες για να μπούν τα παξιμάδια.
Ώρα για κόλλημα.
Χρησιμοποίησα μια ειδική κόλλα που "λιώνει" κατά κάποιο τρόπο το πλαστικό ABS, λειτουργώντας σαν μια χημική διαδικασία συγκόλλησης. Μόλις η κόλλα στεγνώνει τα σημεία επαφής που έχουν κολληθεί είναι σαν να έχουν σχηματίσει ένα ενιαίο "λιωμένο" στρώμα.. Το κόλλημα που επιτυγχάνεται είναι πολύ ισχυρό.
Δεν είχα σφιγκτήρες κι έτσι έπρεπε να αυτοσχεδιάσω με λάστιχα.
Φρόντισα ακόμη να τοποθετήσω και τις πτέρυγες έτσι ώστε να εξασφαλίσω ότι δεν θα έχουμε αστοχία στο πέρασμα της καρμπονόντιζας και ακολούθως στην εφαρμογή των πτερύγων μετά το στέγνωμα της κόλλας, ενώ χρησιμοποίησα και λίγο λεπτό αλουμινόφυλλο ανάμεσα στις πτέρυγες και την άτρακτο για να μην κολλήσουν και αυτές μαζί.
Όλα τα κομμάτια κολλημένα και έτοιμα για την προετοιμασία της βαφής της επιφάνειας.
Επιτέλους... το "MogWing", τυπώθηκε, βάφτηκε και συναρμολογήθηκε.
Η διαδικασία εκτύπωσης ήταν πολύ χρονοβόρα. Το μοντέλο έπρεπε να τυπωθεί σε 4 ξεχωριστά κομμάτια τα οποία στη συνέχεια κολλήθηκαν μεταξύ τους, για να σχηματίσουν το σύνολο της ατράκτου.
Το υλικό που χρησμοποιήθηκε ονομάζεται ΑBS και είναι ο ίδιος τύπος πλαστικού, που χρησιμοποιείται στα πλαστικά μέρη συσκευών, που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τηλεοράσεις, πλαστικά κουτιά και πολλά άλλα.
Κάθε κομμάτι χρειάστηκε περίπου 25-30 ώρες για να τυπωθεί.
Η όλη επιχείρηση ήταν μια μεγάλη περιπέτεια.
Έτσι... μόλις άρχισα να τοποθετώ τα ηλεκτρονικά, συνειδητοποίησα ότι είχα σχεδιάσει πολύ μικρή τρύπα/κανάλι μεταξύ της βάσης του κινητήρα και του διαμερίσματος του E.S.C.
Τα 3 τεράστιας διαμέτρου καλώδια του μοτέρ (12AWG) δεν χωρούσαν μέσα από το κανάλι. Επειδή είχα ήδη κολλήσει τα κομμάτια και ήταν αδύνατον να επέμβω για να διορθώσω το πρόβλημα, ξανεκτύπωσα το μοντέλο για μια ακόμη φορά.
Υπήρξαν δε, πολλές ακόμη αποτυχίες στην εκτύπωση λόγω διαφόρων προβλημάτων όπως διακοπές ρεύματος, κομμάτια υλικού που έπεσαν επάνω στην πλάκα βάσης του εκτυπωτή, μηχανική βλάβη, κ.λ.π. κ.λ.π.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, εκτιμώ ότι χρειάστηκα περίπου 250 ώρες για να ολοκληρωθεί το μοντέλο.
Εδώ μπορείτε να δείτε τον εκτυπωτή που εργάζεται.
https://www.youtube.com/watch?v=Y0woCwsH0f0
Εδώ είναι ένα timelapse της διαδικασίας.
https://www.youtube.com/watch?v=tt1KbbNFWj8
Εδώ είναι τα τέσσερα τελευταία κομμάτια στον πάγκο εργασίας, καθώς και οι προεξοχές-"βύσματα " που θα τοποθετηθούν για να ταιριάξουν στις αντίστοιχες υποδοχές τους σε κάθε επιφάνεια, τόσο για την ευκολία της συναρμογής αλλά και το κυριότερο, της ευθυγράμμισης των τεμαχίων κατά την κόλληση.
Εδώ μπορείτε να δείτε τις επιφάνειες που θα κολληθούν. Σε αυτήν την εικόνα η μπλέ επιφάνεια θα πρέπει να κολληθεί στην κόκκινη επιφάνεια. Είναι ορατές οι προεξοχές, υποδοχές καθώς και οι αγωγοί του αέρα και τα κανάλια για τα καλώδια.
Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο post λίγο πρίν το λευκό ρύγχος θα τοποθετηθεί το servo για την οδήγηση του τροχού στο έδαφος. Εξαιτίας αυτού, το κομμάτι του ρύγχους συγκρατείται πάνω στο υπόλοιπο της ατράκτου με βίδες. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να "επισκεφθούμε το σημείο για επιθεωρήσεις και επισκευές.
Σε αυτή την εικόνα μπορείτε να δείτε το λευκό ρύγχος με τις οπές για τις βίδες, ενώ στο πορτοκαλί μέρος, τις τρύπες για να μπούν τα παξιμάδια.
Ώρα για κόλλημα.
Χρησιμοποίησα μια ειδική κόλλα που "λιώνει" κατά κάποιο τρόπο το πλαστικό ABS, λειτουργώντας σαν μια χημική διαδικασία συγκόλλησης. Μόλις η κόλλα στεγνώνει τα σημεία επαφής που έχουν κολληθεί είναι σαν να έχουν σχηματίσει ένα ενιαίο "λιωμένο" στρώμα.. Το κόλλημα που επιτυγχάνεται είναι πολύ ισχυρό.
Δεν είχα σφιγκτήρες κι έτσι έπρεπε να αυτοσχεδιάσω με λάστιχα.
Φρόντισα ακόμη να τοποθετήσω και τις πτέρυγες έτσι ώστε να εξασφαλίσω ότι δεν θα έχουμε αστοχία στο πέρασμα της καρμπονόντιζας και ακολούθως στην εφαρμογή των πτερύγων μετά το στέγνωμα της κόλλας, ενώ χρησιμοποίησα και λίγο λεπτό αλουμινόφυλλο ανάμεσα στις πτέρυγες και την άτρακτο για να μην κολλήσουν και αυτές μαζί.
Όλα τα κομμάτια κολλημένα και έτοιμα για την προετοιμασία της βαφής της επιφάνειας.