Σελίδα 18 από 40
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 23, 2013 10:10 am
από bladeskiller
Αυτό που δεν μπορώ να διακρίνω από το βίδεο, είναι το αν τα κανάρ είναι ή όχι λειτουργικά. Αυτό έχει μεγάλη σημασία ,για τον εξής λόγο.
Σε τέτοια tailless δελταπτέρυγα αεροπλανα είναι πολύ συμηθισμένη πρακτική να χρησιμοποιούνται τα ailerons σε λειτουργία elevon για να εκτελούν ταυτόχρονα και χρέη elevator.
Στο βίδεο φαίνεται ότι το αριστερό φτερό έχει τραυματιστεί περισσότερο από το δεξί και επίσης φαίνεται ένα κομμάτι να κρέμεται σαν αυτί,πίσω από το τραυματισμένο ακροπτέρυγο. Αν αυτό το "αυτί" είναι αυτό που φαντάζομαι, δηλαδή το αριστερό aileron το οποίο κρέμεται από τη ντίζα του, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πλέον και τα δύο ailerons ώστε να μπορούν να συνεργάζονται και να εξασφαλίζουν έλεγχο elevator.
Κατά συνέπεια ,αν τα κανάρ δεν είναι λειτουργικά ,το αεροπλάνο έχει μείνει πρακτικά χωρίς elevator και ,ως γνωστό, αν μείνεις χωρίς καθόλου elevator σπάνια σώζεται το αεροπλάνο ,με πολλά "εάν" και "εφόσον". Σχεδόν πάντα, απλά ελέγχεις πλέον όχι το αν αλλά το που θα καρφώσεις.
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 23, 2013 10:59 am
από sukhoi.su29
bladeskiller έγραψε: ↑Αυτό που δεν μπορώ να διακρίνω από το βίδεο, είναι το αν τα κανάρ είναι ή όχι λειτουργικά. Αυτό έχει μεγάλη σημασία ,για τον εξής λόγο.
Σε τέτοια tailless δελταπτέρυγα αεροπλανα είναι πολύ συμηθισμένη πρακτική να χρησιμοποιούνται τα ailerons σε λειτουργία elevon για να εκτελούν ταυτόχρονα και χρέη elevator.
Στο βίδεο φαίνεται ότι το αριστερό φτερό έχει τραυματιστεί περισσότερο από το δεξί και επίσης φαίνεται ένα κομμάτι να κρέμεται σαν αυτί,πίσω από το τραυματισμένο ακροπτέρυγο. Αν αυτό το "αυτί" είναι αυτό που φαντάζομαι, δηλαδή το αριστερό aileron το οποίο κρέμεται από τη ντίζα του, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πλέον και τα δύο ailerons ώστε να μπορούν να συνεργάζονται και να εξασφαλίζουν έλεγχο elevator.
Κατά συνέπεια ,αν τα κανάρ δεν είναι λειτουργικά ,το αεροπλάνο έχει μείνει πρακτικά χωρίς elevator και ,ως γνωστό, αν μείνεις χωρίς καθόλου elevator σπάνια σώζεται το αεροπλάνο ,με πολλά "εάν" και "εφόσον". Σχεδόν πάντα, απλά ελέγχεις πλέον όχι το αν αλλά το που θα καρφώσεις.
Αν έγινε έτσι .. τότε χωρίς ailerons , χωρίς elevator χωρίς σχεδόν πτέρυγα ..τι να προσπαθήσει να σώσει ο έρμος ??
Πάντως αυτό το flat spin ..μου φαίνεται εν τέλει σαν να βάζει το δάκτυλάκι του λίγο.
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 23, 2013 7:34 pm
από yankos
Πιθανόν να έχει δίκιο ο Bladeskiller κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι ακριβώς συνέβη.
Απλά λέω ότι μπορεί να σωζότανε επειδή μετά το φλάτερ για 8 περίπου δευτερόλεπτα φαίνεται να το ελέγχει μέχρι που αρχίζει το φλάτ σπιν.
Εδώ βέβαια μπαίνει το ερώτημα: ρισκάρει κανείς μια αναγκαστική προσγείωση με μερικό έλεγχο ενός τέτοιου μοντέλου και την πιθανότητα να χτυπήσει κάποιον;
Πιστεύω ότι ίσως σωζότανε, αλλά μάλλον κι εγώ θα επέλεγα να το ρίξω.
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 09, 2013 6:58 pm
από sukhoi.su29
RC Giant 120in LA-7 disintegrated in the air
Ασχημο , πολύ άσχημο ατύχημα...
Οτι και να πεί κανείς για το μοντέλο ,στην αρχή είναι λίγο.
http://www.youtube.com/watch?v=Aqk1yf_iXqk
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Οκτ 10, 2013 10:04 am
από sukhoi.su29
Φαίνεται σαν να κόβεται το φτερό στον ύψος περίπου των φωλιών των retracts .Εκεί δηλαδή που "υποτίθεται" πως θα έπρεπε να έχει γίνει μια απο τις πιο σημαντικές ενισχύσεις.
Να είναι αυτή η αιτία.?
Το μοναδικό σχόλιο που αναφέρεται απο τεχνικής απόψεως είναι :
"...Examination confirmed that the airframe was glassed and insufficient adhesive was missing in critical areas of the wing/spar/rib attach points..."
:-\_Β_Ο
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Οκτ 10, 2013 9:23 pm
από sukhoi.su29
Ατριμάριστο ? Αζύγιστο ? Πισώβαρο ? Κακός χειρισμός?
Μερικά απ΄αυτά ή Ολα μαζί ? :-\
http://www.youtube.com/watch?v=prWUFkZkqAg
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Οκτ 10, 2013 11:06 pm
από yankos
Περίεργα πράγματα...
Πιθανόν επέλεξε να πετάξει ένα μοντέλο αρκετά προχωρημένο χωρίς να έχει ακόμη αρκετή εμπειρία.
Απ' την άλλη, ίσως να πέταξε χωρίς να αλλάξει μοντέλο στην τ/κ...
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 11, 2013 7:43 am
από sukhoi.su29
yankos έγραψε: ↑Περίεργα πράγματα.......
Απ' την άλλη, ίσως να πέταξε χωρίς να αλλάξει μοντέλο στην τ/κ...
Ωπ...μπράβο Γιάνκο ,να μια καλή ερμηνεία .#**.Τουλάχιστον εξηγεί μια χαρά τις τρίπλες της απογείωσης. Οπότε άρχισε να παλεύει w
"Ισιώσει".(τουλάχιστον με τα aileron στην αρχή - μάλλον μια λαμπάδα αφού το γλύτωσε..)
Κρίμα για το μοντελάκι ήταν εκπληκτικό. Πολύ ωραία κατασκευή.Και να μη λησμονούμε ότι τόσο τα άπειρα μοντέλα texan που έχουν βγεί και συνεχίζουν απ' όλες τις εταιρείες , όσο και το αυθεντικό είναι διαχρονικά υποδείγματα σταθερής πτήσης.
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 11, 2013 10:21 am
από bladeskiller
Αν κοιτάξετε προσεκτικά το αεροπλάνο κατά τη διαδικασία τροχοδρόμισης, οπότε κρατάει full up, θα καταλάβετε και την αιτία του κακού. Η κίνηση του elevator θα μπορούσε να χαρακτηριστεί λογική για ένα sport aerobatic αλλά είναι τεράστια για ένα τέτοιο warbird. Αν αυτο συνδυαστεί και με ένα κέντρο βάρους το οποίο βρίσκεται προς το πίσω όριο του φακέλου ,το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ευαίσθητο elevator, που θα πρέπει να έχει κανείς πολύ σταθερό και έμπειρο χέρι για να το κάνει ζάφι. Το αεροπλάνο ΄βεβαια ,απότι φαίνεται, μπορούσε το φουκαριάρικο να πετάξει και έτσι αλλά ο τύπος δεν φαίνεται να τα πηγαίνει καλά με τις μικρομετρικές κινήσεις. Μπαστουνάς φαίνεται και δεν πιστεύω ότι αυτά οφείλονται σε εσφαλμένη επιλογή μνήμης. Ακόμη κι αν ξέχασε να κάνει αυτόν τον έλεγχο στην αρχή, ακόμη κι αν ξέχασε να κάνει έλεγχο των πηδαλίων του πριν ξεκινήσει (πράγματα ασυγχώρητα για κάποιον που πετά τέτοιου μεγάθους αεροπλάνα οπότε θα πρέπει να του έχει γίνει δεύτερη φύση η λογική του check list χώρια που δεν είναι δυνατό να ταιριάζουν συμπτωματικά όλες οι κινήσεις με άλλο αεροπλάνο ακόμη και τα retracts, τα flaps και το kill switch) δεν είναι δυνατό να μην είδε στην τροχοδρόμιση πόσο μεγάλη είναι η κίνηση του elevator.
Προσέξτε τώρα τη διαδικασία απογείωσης. Με το που τραβάει το πηδάλιο, διαπιστώνει ότι το αεροπλάνο έχει την τάση να πάει προς το φεγγάρι. Ξαναρίχνει τη μούρη, το αφήνει να πάρει λίγη ακόμη ταχύτητα και στη συνέχεια ξανατραβάει το πηδάλιο ,το οποίο τώρα λόγω ταχύτητας έχει γίνει ακόμη πιο ευαίσθητο. Το αεροπλάνο πάει με τη μία να μπει σε snap roll αλλά, ευτυχώς, ο τύπος το μαζεύει. Βέβαια επιμένει να κρατάει μεγάλη ανοδική κλίση και μόνο η δύναμη του κινητήρα σώνει το αεροπλάνο από το στολάρισμα.
Κατόπιν το αεροπλάνο σταθερομποιείται σε ευθεία οριζοντία αλλά τα όργανα ξανααρχίζουν με το που μπαίνει στην στροφή ,οπότε κάνει το μοιραίο λάθος. Μαζί με τα ailerons για να δώσει κλίση, τραβάει ταυτόχρονα και το elevator αλλά ,λόγω της τεράστιας κίνησης που έχει, δεν μπορεί να το ελένξει σωστά και το αεροπλάνο σναπάρει πάνω στη στροφή πέφτοντας σε σπιν.
Και ενώ κάποια στιγμή δείχνει να ξαναισοροπεί ελάχιστα πάνω από το έδαφος ,οπότε και χρειάζεται ψύχραιμη χρήση του elevator ,ο πανικός του τυπάκου σε συνδυασμό με την τεράστια κίνηση του πηδαλίου το ξανασναπάρουν, και αυτή είναι η χαριστική βολή.
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 11, 2013 11:08 am
από sukhoi.su29
bladeskiller έγραψε: ↑Αν κοιτάξετε προσεκτικά το αεροπλάνο κατά τη διαδικασία τροχοδρόμισης, οπότε κρατάει full up, θα καταλάβετε και την αιτία του κακού..................................................................................... .................................................................................................. και το αεροπλάνο σναπάρει πάνω στη στροφή πέφτοντας σε σπιν.
Και ενώ κάποια στιγμή δείχνει να ξαναισοροπεί ελάχιστα πάνω από το έδαφος ,οπότε και χρειάζεται ψύχραιμη χρήση του elevator ,ο πανικός του τυπάκου σε συνδυασμό με την τεράστια κίνηση του πηδαλίου το ξανασναπάρουν, και αυτή είναι η χαριστική βολή.
Αυτή είναι ανάλυση ....κίνηση πρός κίνηση
...στικιά πρός στικιά..:/)-
υγ.
Μπαστουνάς φαίνεται :D
έχει την τάση να πάει προς το φεγγάρι. :D:D
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 11, 2013 12:49 pm
από Αντώνης Κριτζάς
Άγουρος πιλότος και άσχημα στημένο μοντέλο είναι θανατηφόρος συνδυασμός
Από τα πρώτα δευτερόλεπτα ήταν προδιαγεγραμμένο το αποτέλεσμα ……….
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 11, 2013 1:09 pm
από coolfever
Ακόμη κι αν ξέχασε να κάνει αυτόν τον έλεγχο στην αρχή, ακόμη κι αν ξέχασε να κάνει έλεγχο των πηδαλίων του πριν ξεκινήσει (πράγματα ασυγχώρητα για κάποιον που πετά τέτοιου μεγάθους αεροπλάνα οπότε θα πρέπει να του έχει γίνει δεύτερη φύση η λογική του check list χώρια που δεν είναι δυνατό να ταιριάζουν συμπτωματικά όλες οι κινήσεις με άλλο αεροπλάνο ακόμη και τα retracts, τα flaps και το kill switch)
...και ιδού του λόγου το αληθές...εάν δεν κάνεις έλεγχο πηδαλίων να τι παθαίνεις
http://www.youtube.com/watch?v=8ioGSNwdtho
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Οκτ 20, 2013 9:30 am
από sukhoi.su29
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Οκτ 20, 2013 10:43 am
από yankos
Μ΄αρέσει στο βίντεο που κάποιος γελάει την ώρα της πτώσης _P_P
Για στολ λέω. Το αεροπλάνο ήταν σχεδόν σταματημένο, δεν έδωσε αρκετό μοτέρ, ήθελε να βγει από το φλατ σπιν αλλά τελικά το στόλαρε. Έπρεπε να δώσει παραπάνω μοτέρ. Θα άφηνε τα πηδάλια να ξεκλειδώσει από το σπιν και θα έφευγε ευθεία. Ή θα έδινε γκάζι ώστε να έχει αέρα στα πηδάλια, να κάτσει κάτω η ουρά και να συνεχίσει με χάριερ. Οι αντιδράσεις του ήταν πολύ χαλαρές για τόσο χαμηλά...
Απάντηση: Γιατί μπαμπά?
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Οκτ 20, 2013 7:25 pm
από sukhoi.su29
Ναι ναι .ακούγεται το γέλιο - και του πιλότου (του μάστρο Τσάκ) πολύ θα του άρεσε >:(.
Δεν έχω να συμπληρώσω τίποτα παραπάνω απο όσα έγραψες ,άλλωστε ο
άνθρωπος φαίνεται απο την αρχή κάθε άλλο παρά άσχετος ,νομίζω ότι στα γενικότερα πλαίσια μια πτήσης με τρόπο 3d , σαν γνώστης που είσαι τον ερμηνεύεις καλύτερα .
Το μόνο που στην ουσία κι εμένα μου έκανε εντύπωση , ότι πράγματι στο τελικό σημείο φαίνεται να χαλαρώνει και να αφήνει το αεροπλανάκι στην τύχη του .