Σελίδα 3 από 3

Απάντηση: Helicommand - Αυτόματος πιλότος ελικοπτέρων

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 17, 2010 9:59 am
από CARAPIS
Γεια σας παιδια

Λοιποοον..., το γκατζετακι επαιξε με ρυθμισεις μαμας σχεδον αψογα.
Χρειαστηκε να μικρορυθμισω ωστε να ερθει στα χερια μου για τον τροπο πτησης που το ηθελα. (μια ημερα με το λαπτοπ και ενα σεικερ καφε, χαχχαχαχα..., στον Μαραθωνα)

Γιαννη δεεεν εχεις ενα ακομη για ελενχο ηη να ανυσηχεις γιατι βγαζεις το γυροσκοπειο που εχεις, προερετικα, μπορεις εαν θελεις ομως να το κρατησεις.

Αγοραστηκε για να μπει σε σκειλ χωρις φλαυμπαρ στροφειο ελικοπτερου και δουλεψε και δουλευει παρα πολυ καλα.

Δεν ειναι απαραιτητο να σε κακομαθει, ειναι ρυθμιζιμενο, οποτε κανωντας τις ρυθμισεις να ¨μπαινουν πιο αργα¨ειναι σχεδον το ιδιο με το ε/π χωρις αυτο.

Επιπλεον εχεις την εξτρα ασφαλιση=α κανωντας φλικ εναν διακοπτη να σου φερει το ε/π παραληλα με το εδαφος και να στο σταθεροποιησει βγαζωντασε απο την δυσκολη στιγμη.

Ααααα και μην ξεχνας πριν απο καποια χρονια πετουσαν χωρις γυροσκοποια και οταν πρωτοβγηκαν καποιοι κανε το ¨βαρυ πεπονι¨ και τωρα οοολοι πεταμε με γυροσκοποια..., γιαααα σκεψουτο λιγακι...!

Οοοολα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα θελουν διαβασμα, γνωση, υπομονη και σωστη χρηση..._Β_Ο !

Φιλικα
Χρησταρας

Απάντηση: Helicommand - Αυτόματος πιλότος ελικοπτέρων

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 17, 2010 12:00 pm
από Mogolos
Χρησταρα, εδωσα 700 ευρωπουλα και δεν με αρεσε!
Για να το ρυθμίσω μου βγηκε το λάδι, και όταν τελικά τα καταφερα διαπίστωσα ότι δεν ειχε νοημα.
Χανεται η "μαγία" του πεταγματος!

ps: Ειχα βγαλει το γυρο.

Απάντηση: Helicommand - Αυτόματος πιλότος ελικοπτέρων

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 18, 2010 5:44 pm
από gabriel
Απο προσωπικη εμπειρια, μπορω να πω οτι το helicommand κανει αψογα αυτο για το οποιο εχει κατασκευαστει.
Εκτος απο το rigid, τα αλλα δυο δουλευουν και χωρις το καλωδιο για τον υπολογιστη. Εχω δουλεψει το απλο σε flybar για σταθεροτητα και το rigid σε flybarless και σε πενταφτερο. Λειτουργει τελεια.
Το απλο ειναι ετοιμο σε 10 λεπτα, οταν ακολουθεις τις οδηγιες (ειναι λιγο μπερδεμενες) και εχεις ενα ελικοπτερο που βοηθαει τον αρχαριο στα πρωτα βηματα του. Εφοσον ομως εχει μαθει τα βασικα θα πρεπει να συνεχισει να πετα χωρις αυτο πλεον, για να μαθει σωστα να ελεγχει το ελικοπτερο.
Το rigid δεν νομιζω οτι ειναι οτι πρεπει για 3D αλλα περισσοτερο για scale με πολλα blades.

Απάντηση: Helicommand - Αυτόματος πιλότος ελικοπτέρων

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 19, 2010 9:16 am
από GREECEPILOT
Kαλημέρες!! Εάν έχει την δυνατότητα να το απενεργοποιούμε όταν θέλουμε μέσω της κατεύθυνσης, τότε είναι κάτι πολύ σημαντικό.
Εγώ προσωπικά, εάν το είχα, θα το ενεργοποιούσα μόνον όταν κινδύνευα να χάσω το ελικόπτερο...

Απάντηση: Helicommand - Αυτόματος πιλότος ελικοπτέρων

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 19, 2010 1:38 pm
από CARAPIS
Γεια και παλι.

Το ακριβο που εχω το Rigid 3D- Flybarless , μπαινει σε διακοπτη με τρεις θεσεις και εχεις 3 επιλογες.
Μια για να ειναι εκτος τελειως, μια το stabilize και μια για το hold position.
Eτσι λοιπον το ελεγχεις πληρως με το φλικ ενος διακοπτη, πανευκολο ! _Β_Ο

Απάντηση: Helicommand - Αυτόματος πιλότος ελικοπτέρων

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 20, 2010 12:15 pm
από GREECEPILOT
>F<Δεν μπορώ να αντισταθώώώώώ!!!Κάτι με τραβάει, μια αόρατη δύναμη....Μάλλον θα το αγοράσω μόλις τελειώσω με τα ηλεκτρονικά του ΗΚ500 μου!!!*SAR*

Απάντηση: Helicommand - Αυτόματος πιλότος ελικοπτέρων

Δημοσιεύτηκε: Δευ Νοέμ 01, 2010 5:46 pm
από CARAPIS
Γεια σας παιδια και παλι

Βγηκε και το καινουργιο φλιμπαρλες 3D της Ηelicommand, γιααα ριξτε μια ματια..

HC 3-Xtreme

http://www.youtube.com/watch?v=C95tkGuUywA



professional flybarless system for RC helicopters


Εικόναhttp://www.helicommand.com/images/logos/hc_3xtreme_logo.jpg

Click on the logo above for a video.



Product information

The HC3-Xtreme is a professional RIGID electronic unit and replaces the mechanical auxiliary flybars on the rotor head. Because they are lighter, helicopter models without auxiliary flybars are much more agile and manoeuvrable, and are approx. 15% more powerful. In combination with the HC3-Xtreme, huge performance is delivered, without the need to adjust the fragile paddle mechanism.

The all-round precision is outstanding, whether it is the extremely dynamic manoeuvres (F3N flying style), aerobatics (F3C), or hovering stability. All manoeuvres are performed with directional stability, i.e. with no disruptive influences at all, and with maximum stopping performance. This is achieved with minimum need for adjustment thanks to the intelligent and optimised control algorithms.

By means of the latest-generation high-quality silicon MEMS gyros, the HC3-Xtreme has full 3D capability, whilst boasting a top-quality, ultra-fast tail gyro. No external gyro is required. In addition, a symmetrical torque control unit is in place there. The resultant further increase in retention force in the tail was possible because the tail gyro is internally coupled with the pitch data of the rotor head control unit.

Of course, the system is also suitable for flybarless scale helicopters (twin-blade and multi-blade) as well as flybarless helicopters such as trainers, etc.

It can also be used for helicopters with electric motors or combustion engines as well as turbine models (in case of a turbine inside a scale canopy, please see the safety instructions in the manual on p.10!).

The HC3-Xtreme expressly contains no horizontal or position stabilisation and is therefore fully suitable for competitions.
The head gyro eliminates all unwanted rigid head properties, resulting in optimum control and precision.

All current analogue, digital and brushless servos are supported, including narrow-pulse servos (760&#61549;s) for the tail
(e.g. Robbe-Futaba servos S9256 and BLS251). All current swash plate variants are also supported, including four swash plate servos and virtual swash plate rotation (H1, H3-90°, H3-120°, H3-140°, H4-90°, H4-90°+45°).

The system can also be used as a pure tail gyro, without the need of any additional accessories. Especially if a new heli project is planned, first using a flybar, later on switching to a flybarless head, the purchase of an external tail gyro is not necessary. Simply set the Rigid gains in the PC software to &#8222;0&#8220;, so the Rigid mode is disabled.

The CNC-milled aluminium casing and the high-quality design comfortably meet the current quality standards of major helicopter manufacturers. The highly compact construction and the flexible installation possibilities enable use in almost every helicopter, from micro-copters through to 3.5m scale helicopters.


Εικόνα


&#8226; Set-up work is reduced to a minimum, partly because of clear separation of the sensitivity settings for the head and tail gyros in independent auxiliary channels.
&#8226; Can be used as pure tail gyro without the need of additional accessories.
&#8226; Direct USB connection for fast programming; the easy-to-use set-up software comes as standard.
&#8226; The connecting cables between the receiver and HC3-Xtreme are plugged in on both sides.
&#8226; Gold-plated circuit-board and the latest-generation MEMS gyros for all 3 axles.
&#8226; The HC3-Xtreme is ready for connection to receiver systems with an SP serial pulse/PWM output, e.g. the Robbe FASST receiver R6107SP, as well as robbe/Futaba S-BUS and Spektrum as well as JR satellite receivers (main receiver is not needed), thus reducing the receiver connection to a single cable. Consequently, the motor/gas-servo output is available on the HC3-Xtreme.
&#8226; The HC3-Xtreme is equipped with a flash memory and can therefore be updated in service to the latest software level. This means that the system is open and can be adapted to enhancements in the software and helicopter mechanics field at any time.


Εικόνα


Technical specifications:

Dimensions: 36 x 34 x 14 mm
Supply voltage: 4...10 V (min. 5.5V using Spektrum/JR satellites)
Max. roll & pitch rotational speed: 500°/s
Max. tail rotational speed: 650°/s (typical)
Servo frame rate: 55Hz / 220Hz selectable
Tail servo output: 1.520&#181;s / 760&#181;s selectable
Maximum servo currents: Total 10A (continuous load)
Weight: approx. 18g (without cable loom)
Length of connecting cables
to receiver: 90 mm
Made in Germany

Scope of supply:
- HC3-Xtreme, professional flybarless system including assembly material
- Cable loom for receiver connection (90mm)
- USB stick containing PC software (Win98, ME, 2000, XP, Vista, 7) and operating instructions
- USB lead for direct connection to PC / Notebook


Recommended retail price: 335.- Euro (excl. VAT)