ρυθμίσεις...... OXI για 3d....
ρυθμίσεις...... OXI για 3d....
Καλησπερα. Θελω να ρωτησω εφοσον δεν με ενδιαφερει η πτηση 3d μπορω να μην βαλω αρνητικες μοιρες ? ( π.χ. 0, +3,+6 ) Eυχαριστω...
Απάντηση: OXI 3d....
Hello Hambos. Στην ερώτησή σου η απάντηση είναι απλή:...ΝΑΙ, μπορείς να βάλεις ότι θες...Όμως...Που σε επηρεάζει αυτό?
'Εχουμε και λέμε...για απλό hoverακι μέσα στο σπίτι ή έξω σε άπνοια...σε ένα "φυσιολογικό μοντέλο ελικοπτέρου", με "normal στροφές στον ρότορα", και "τυπικό βάρος για την κατηγορία του", το ελικόπτερο θέλει 5-6 μοίρες στον ρότορα.(σημείωση: ΟΛΑ απο το εργοστάσιό τους, με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, είναι φυσιολογικα!!! Αυτά που δεν είναι φυσιολογικά, είναι αυτά που κάποιος αγοραστής αποφάσισε να τα "πειραξει" είτε με άλλο μοτέρ, είτε με άλλα blades, είτε με διπλάσια μπαταρία κτλ κτλ)...Άρα λοιπόν με λιγότερες απο 5 Μοίρες "κατέρχεσαι" και με πάνω από 6 Μοίρες "ανέρχεσαι" (Για "φυσιολογικά" ελικόπτερα πάντα)
ΌΜΩΣ...Η έλικα του ελικοπτέρου δυστυχώς είναι πιο πολύπλοκη από αυτό! Η ΑΝΤΩΣΗ (=δυναμη ανύψωσης) του ρότορα επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες...όπως RPM, ground effect και κυρίως AIRSPEED!!!
Τα άλλα είμαι σίγουρος ότι τα γνωρίζεις...οι περισσότεροι αγνοούν την επίδραση της ταχύτητας του αέρα στον ρότορα! Είται κάνεις HOVER με άνεμο κόντρα 40 χλμ/ω, είται πετάς ευθεία σε άπνοια με 40 χλμ/ω είναι το ίδιο για τον ρότορα!!! Ο ρότοράς σου έχει 40 χλμ/ω AIRSPEED!!! Θα έλεγε κάποιος ότι για 40 χλμ/ω θες πάνω απο 5-6 μοίρες σωστά?...ΛΑΘΟΣ! Γιατί? γιατί ο ρότορας "πολλαπλασιάζει" την ΑΝΤΩΣΗ του λόγω της εισρροής αέρα σε αυτόν...με 40 χλμ/ω έχεις ΚΑΙ μια έλικα, ΚΑΙ ένα επιπλέον κυκλικού σχήματος φτερό! (το απλοποιώ οσο μπορώ...)
Γιατί τα λέω αυτά θα μου πείς?...Γιατί όσοι βαζουν στο ελικοπτεράκι τους μέχρι 0 Μοίρες και αρχίζουν να πετάνε ευθεία σιγά-σιγά...αντιμετοπίζουν ένα θέμα κάθε φορά...ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ!!! Γιατί? Βάση των παραπάνω αντιλαμβάνεσαι ότι όταν θα έρχεσαι ευθεία για προσγείωση με ένα ελικόπτερο (πετώντας "SCALE") θα θές να φρενάρεις και να κατέβεις...ΟΜΩΣ ΜΕ 0 ΜΟΙΡΕΣ ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΠΟΥ ΠΕΤΑΕΙ ΜΕ 40 ΧΛΜ/Ω ΠΑΡΑΓΕΙ ΑΝΤΩΣΗ ΛΟΓΩ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ!!!...Θέλει τουλάχιστον -2 με -3 Μοιρες για ένα φυσιολογικό φρενάρισμα...(ΟΧΙ δεν θα πέσει κάτω...θα φρενάρει scale όπως τα κανονικά ελικότερα)
Για να μην σου πω και το άλλο...Ποσο throttle exeis stis 0 Μοίρες ??? 0 throttle μαντεύω...Άρα τι θα γίνει?...Θα θες να κατέβεις...θα κόψεις λίγο, αλλά δεν θα κατεβαίνει το ρημάδι...θα κόψεις στις 0 Μοίρες για να φρενάρεις, φυσικά θα κόψεις και 0 γκάζι, θα κόψει το μοτέρ, θα αρχίσουν να πέφτουν οι στροφές της έλικας...Θα αρχίσεις να πέφτεις πλένον μετά απο 1 second λόγω χαμηλών στροφών, θα τρομάξεις...θα σπρώξεις έντονα το stick για να πάρεις Μοίρες...θα "κλωτσίσει" και το μοτεράκι λόγω απότομης είτάχυνσης...θα "κλωτσίσει" και το ελικότερο δεξιά-αριστερά γιατί το Gyro δεν μπορεί να διορθώσει με αυτές τις συνθήκες...και όλα αυτά σε ύψος 1 μέτρο!!!...ε??? Το έχεις ξαναδεί το σκηνικό? Εγώ προσωπικά το έχω δει πολλές φορές. Φυσικά ΔΕΝ εννοώ κάτι για εσένα προσωπικά...Γράφω έτσι, για να σου εξηγήσω τι θα γίνει στην πράξη, ελπίζω να μην με παρεξηγείς.
Στην πράξη τώρα...τι Μοίρες να βάλεις?...Εγω θα σου πρότεινα να βάλεις ΟΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ. Ξέρει τι λέει το manual. Οι τύποι, το έχουν σχεδιάσει, το έχουν φτιάξει, το έχουν δοκιμάσει, εμπιστεύσου τους! Συνήθως τα manual προτείνουν από -2/3 Μοίρες έως +7/9 σε "φυσιολογικό" ελικόπτερο τις περισσότερες φορές δε προτείνουν να πετάς με IDLE UP!!! Δηλαδή με συνεχόμενες σταθερές στροφές στον ρότορα, γιατί ΔΕΝ θες στις -2/3 Μοίρες Ο% γκάζι, θές STANDARD RPM!!! Πετάει μακράν πολύ καλύτερα έτσι ένα ελικόπτερο. Γιατί πετάνε όμως όλοι οι αρχάριοι χωρίς IDLE UP??? ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ!!! Γιατί είναι πιο ασφαλές για μοντέλο και μοντελιστή, όταν ο αρχάριος "ΤΡΟΜΑΞΕΙ" να ακατεβάσει το stick τέρμα κάτω. Και η αλήθεια είναι ότι είναι ένα πάρα πολύ καλό trick που σώζει ζωές και μοντέλα. ΟΜΩΣ είναι για αρχάριους, αμέσως μόλις ένας αρχάριος ελικοπτεράς καταφέρει άνετο hover και βασικό έλεγχο, ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙ το ελικόπτερό του στις -2/3 έως +7/9. Θα πετάει πολύ καλύτερα!!! Για περίπτωση ανάγκης, θα φτιάξει και ένα Hold στην τηλεκατεύθυνση και θα είναι κύριος.
Υπάρχει και κάτι άλλο ΕΠΙΣΗΣ πολύ σημαντικό για τις -2/3 Μοίρες!!! AUTOROTATION!!!! Τα "φυσιολογικά" μοντέλα ελικόπτερων, κατερχόμενα σε φάση autorotation (ΧΩΡΙΣ ΜΗΧΑΝΗ) διατηρούν NORMAL RPM στον ρότορα περίπου στις -2,5 Μοίρες...Με παραπάνω αρνητικές "πέφτεις" πιο γρήγορα και με περισσότερες στροφές (και το φρεναρισμα είναι ζόρικο γιατί κατεβαίνεις πααααρα πολύ γρήγορα), με λιγότερες αρνητικές Μοίρες "πέφτεις" πιο αργά μεν, αλλά πάλι το φρενάρισμα είναι ζόρικο, γιατί δεν έχεις αρκετές στροφές στον ρότορα για να σε φρενάρουν. Το ιδανικό είναι (ως δια μαγείας) οι μοίρες του manual, που συνήθως είναι -2 εως -3.
Ελπίζω να σε κάλυψα...'Οτι άλλο χρειαστείς, πες.
ΥΓ: Σκοπίμως αναφέρω τα 40 χλμ/ω... Αυτά που γράφω για λιγότερες Μοίρες από hover όταν έχεις κάποια σχετική AIRSPEED, ισχύει για ΜΟΝΟ ένα φάσμα ταχυτήτων από 20 χλμ/ω έως 60 χλμ/ω (στο περίπου τώρα,δεν εχω ταχύμετρο στα μάτια μου)...πάνω από τέτοιες ταχύτητες το ελικόπτερο πετάει ΑΙΣΘΗΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑ και ΘΕΛΕΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΟΙΡΕΣ ΤΟΥ HOVER. Λίγοι πετάνε όμως τόσο γρήγορα, οι περισσότεροι πετάνε σε αυτό το φάσμα ταχυτήτων, γιατί είναι μια "γλυκια" ταχύτητα στην οποία το ίδιο το ελικόπτερο "θέλει" να πετάξει...και σε αυτό το φάσμα πετάνε με ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 5-6 Μοίρες και δεν το καταλαβαίνουν...Στην πράξη έχουν 3-4 Μοίρες...και από εκεί αρχίζουν τα προβλήματα στο φρενάρισμα.
'Εχουμε και λέμε...για απλό hoverακι μέσα στο σπίτι ή έξω σε άπνοια...σε ένα "φυσιολογικό μοντέλο ελικοπτέρου", με "normal στροφές στον ρότορα", και "τυπικό βάρος για την κατηγορία του", το ελικόπτερο θέλει 5-6 μοίρες στον ρότορα.(σημείωση: ΟΛΑ απο το εργοστάσιό τους, με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, είναι φυσιολογικα!!! Αυτά που δεν είναι φυσιολογικά, είναι αυτά που κάποιος αγοραστής αποφάσισε να τα "πειραξει" είτε με άλλο μοτέρ, είτε με άλλα blades, είτε με διπλάσια μπαταρία κτλ κτλ)...Άρα λοιπόν με λιγότερες απο 5 Μοίρες "κατέρχεσαι" και με πάνω από 6 Μοίρες "ανέρχεσαι" (Για "φυσιολογικά" ελικόπτερα πάντα)
ΌΜΩΣ...Η έλικα του ελικοπτέρου δυστυχώς είναι πιο πολύπλοκη από αυτό! Η ΑΝΤΩΣΗ (=δυναμη ανύψωσης) του ρότορα επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες...όπως RPM, ground effect και κυρίως AIRSPEED!!!
Τα άλλα είμαι σίγουρος ότι τα γνωρίζεις...οι περισσότεροι αγνοούν την επίδραση της ταχύτητας του αέρα στον ρότορα! Είται κάνεις HOVER με άνεμο κόντρα 40 χλμ/ω, είται πετάς ευθεία σε άπνοια με 40 χλμ/ω είναι το ίδιο για τον ρότορα!!! Ο ρότοράς σου έχει 40 χλμ/ω AIRSPEED!!! Θα έλεγε κάποιος ότι για 40 χλμ/ω θες πάνω απο 5-6 μοίρες σωστά?...ΛΑΘΟΣ! Γιατί? γιατί ο ρότορας "πολλαπλασιάζει" την ΑΝΤΩΣΗ του λόγω της εισρροής αέρα σε αυτόν...με 40 χλμ/ω έχεις ΚΑΙ μια έλικα, ΚΑΙ ένα επιπλέον κυκλικού σχήματος φτερό! (το απλοποιώ οσο μπορώ...)
Γιατί τα λέω αυτά θα μου πείς?...Γιατί όσοι βαζουν στο ελικοπτεράκι τους μέχρι 0 Μοίρες και αρχίζουν να πετάνε ευθεία σιγά-σιγά...αντιμετοπίζουν ένα θέμα κάθε φορά...ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ!!! Γιατί? Βάση των παραπάνω αντιλαμβάνεσαι ότι όταν θα έρχεσαι ευθεία για προσγείωση με ένα ελικόπτερο (πετώντας "SCALE") θα θές να φρενάρεις και να κατέβεις...ΟΜΩΣ ΜΕ 0 ΜΟΙΡΕΣ ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΠΟΥ ΠΕΤΑΕΙ ΜΕ 40 ΧΛΜ/Ω ΠΑΡΑΓΕΙ ΑΝΤΩΣΗ ΛΟΓΩ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ!!!...Θέλει τουλάχιστον -2 με -3 Μοιρες για ένα φυσιολογικό φρενάρισμα...(ΟΧΙ δεν θα πέσει κάτω...θα φρενάρει scale όπως τα κανονικά ελικότερα)
Για να μην σου πω και το άλλο...Ποσο throttle exeis stis 0 Μοίρες ??? 0 throttle μαντεύω...Άρα τι θα γίνει?...Θα θες να κατέβεις...θα κόψεις λίγο, αλλά δεν θα κατεβαίνει το ρημάδι...θα κόψεις στις 0 Μοίρες για να φρενάρεις, φυσικά θα κόψεις και 0 γκάζι, θα κόψει το μοτέρ, θα αρχίσουν να πέφτουν οι στροφές της έλικας...Θα αρχίσεις να πέφτεις πλένον μετά απο 1 second λόγω χαμηλών στροφών, θα τρομάξεις...θα σπρώξεις έντονα το stick για να πάρεις Μοίρες...θα "κλωτσίσει" και το μοτεράκι λόγω απότομης είτάχυνσης...θα "κλωτσίσει" και το ελικότερο δεξιά-αριστερά γιατί το Gyro δεν μπορεί να διορθώσει με αυτές τις συνθήκες...και όλα αυτά σε ύψος 1 μέτρο!!!...ε??? Το έχεις ξαναδεί το σκηνικό? Εγώ προσωπικά το έχω δει πολλές φορές. Φυσικά ΔΕΝ εννοώ κάτι για εσένα προσωπικά...Γράφω έτσι, για να σου εξηγήσω τι θα γίνει στην πράξη, ελπίζω να μην με παρεξηγείς.
Στην πράξη τώρα...τι Μοίρες να βάλεις?...Εγω θα σου πρότεινα να βάλεις ΟΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ. Ξέρει τι λέει το manual. Οι τύποι, το έχουν σχεδιάσει, το έχουν φτιάξει, το έχουν δοκιμάσει, εμπιστεύσου τους! Συνήθως τα manual προτείνουν από -2/3 Μοίρες έως +7/9 σε "φυσιολογικό" ελικόπτερο τις περισσότερες φορές δε προτείνουν να πετάς με IDLE UP!!! Δηλαδή με συνεχόμενες σταθερές στροφές στον ρότορα, γιατί ΔΕΝ θες στις -2/3 Μοίρες Ο% γκάζι, θές STANDARD RPM!!! Πετάει μακράν πολύ καλύτερα έτσι ένα ελικόπτερο. Γιατί πετάνε όμως όλοι οι αρχάριοι χωρίς IDLE UP??? ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ!!! Γιατί είναι πιο ασφαλές για μοντέλο και μοντελιστή, όταν ο αρχάριος "ΤΡΟΜΑΞΕΙ" να ακατεβάσει το stick τέρμα κάτω. Και η αλήθεια είναι ότι είναι ένα πάρα πολύ καλό trick που σώζει ζωές και μοντέλα. ΟΜΩΣ είναι για αρχάριους, αμέσως μόλις ένας αρχάριος ελικοπτεράς καταφέρει άνετο hover και βασικό έλεγχο, ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙ το ελικόπτερό του στις -2/3 έως +7/9. Θα πετάει πολύ καλύτερα!!! Για περίπτωση ανάγκης, θα φτιάξει και ένα Hold στην τηλεκατεύθυνση και θα είναι κύριος.
Υπάρχει και κάτι άλλο ΕΠΙΣΗΣ πολύ σημαντικό για τις -2/3 Μοίρες!!! AUTOROTATION!!!! Τα "φυσιολογικά" μοντέλα ελικόπτερων, κατερχόμενα σε φάση autorotation (ΧΩΡΙΣ ΜΗΧΑΝΗ) διατηρούν NORMAL RPM στον ρότορα περίπου στις -2,5 Μοίρες...Με παραπάνω αρνητικές "πέφτεις" πιο γρήγορα και με περισσότερες στροφές (και το φρεναρισμα είναι ζόρικο γιατί κατεβαίνεις πααααρα πολύ γρήγορα), με λιγότερες αρνητικές Μοίρες "πέφτεις" πιο αργά μεν, αλλά πάλι το φρενάρισμα είναι ζόρικο, γιατί δεν έχεις αρκετές στροφές στον ρότορα για να σε φρενάρουν. Το ιδανικό είναι (ως δια μαγείας) οι μοίρες του manual, που συνήθως είναι -2 εως -3.
Ελπίζω να σε κάλυψα...'Οτι άλλο χρειαστείς, πες.
ΥΓ: Σκοπίμως αναφέρω τα 40 χλμ/ω... Αυτά που γράφω για λιγότερες Μοίρες από hover όταν έχεις κάποια σχετική AIRSPEED, ισχύει για ΜΟΝΟ ένα φάσμα ταχυτήτων από 20 χλμ/ω έως 60 χλμ/ω (στο περίπου τώρα,δεν εχω ταχύμετρο στα μάτια μου)...πάνω από τέτοιες ταχύτητες το ελικόπτερο πετάει ΑΙΣΘΗΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑ και ΘΕΛΕΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΟΙΡΕΣ ΤΟΥ HOVER. Λίγοι πετάνε όμως τόσο γρήγορα, οι περισσότεροι πετάνε σε αυτό το φάσμα ταχυτήτων, γιατί είναι μια "γλυκια" ταχύτητα στην οποία το ίδιο το ελικόπτερο "θέλει" να πετάξει...και σε αυτό το φάσμα πετάνε με ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 5-6 Μοίρες και δεν το καταλαβαίνουν...Στην πράξη έχουν 3-4 Μοίρες...και από εκεί αρχίζουν τα προβλήματα στο φρενάρισμα.
Απάντηση: OXI 3d....
Ευχαριστούμε Θέμη για τις αναλυτικότατες απαντήσεις σου που δίνουν τόσες πληροφορίες.
Ερώτηση : Σχετικά με τις καμπύλες των στροφών του ε/π είναι "σωστό" να ακολουθήσει κανείς τις οδηγίες του κατασκευαστή προκειμένου να έχει ένα ε/π που να πετάει στρωτά ?
πχ σε 450αρι δίνει
για normal 0-45-65-85-100
για idle up 100-90-80-90-100
ή σταθερές στροφές
ενώ από προσωπική εμπειρία βρίσκω στρωτή απόκριση με σταθερές στροφές
για normal 0-65-75-75-75
για idle up 90-90-90-90-90 ή 100-100-100-100-100.
Ερώτηση : Σχετικά με τις καμπύλες των στροφών του ε/π είναι "σωστό" να ακολουθήσει κανείς τις οδηγίες του κατασκευαστή προκειμένου να έχει ένα ε/π που να πετάει στρωτά ?
πχ σε 450αρι δίνει
για normal 0-45-65-85-100
για idle up 100-90-80-90-100
ή σταθερές στροφές
ενώ από προσωπική εμπειρία βρίσκω στρωτή απόκριση με σταθερές στροφές
για normal 0-65-75-75-75
για idle up 90-90-90-90-90 ή 100-100-100-100-100.
Απάντηση: OXI 3d....
Λοιπόν socratesb, έχουμε και λέμε...
Οι στροφές ενός ελικοπτέρου είναι αποτέλεσμα 2 ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ:
α) Pitch
β) Throttle
Τι εννοώ με αυτό?...Ένα οποιοδήποτε ελικόπτερο (ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ GOVERNOR ΟΜΩΣ για να κρατάει σταθερό RPM) που έχει πχ 60% throttle και 6μοίρες pitch, ας πούμε, λόγου χάρη, ότι έχει 1000rpm στον ρότορα...Αν εσύ του δώσεις 70% throttle θα επιταχύνει τον ρότορα πάνω απο 1000rpm...Επίσης, αν εσύ του "Δώσεις" παράνω μοίρες pitch από 6...ας πούμε 7 η 8 μοίρες pitch τότε ο ρότορας θα ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΕΙ κάτω από 1000rpm!!! Γιατί? Γιατί με ίδιο throttle, αυξήθηκε το DRAG του ρότορα...Με λίγα λόγια...ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ PITCH ΚΑΙ THROTTLE γι' αυτό το είκόπτερο έχει Trottle και pitch curves, για να μπορείς εσύ να ρυθμίζεις το αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ.
Αυτό σε περίπτωση που ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ GOVERNOR...o governor τι κάνει? Είται είναι ηλεκτρικό ελικόπτερο, είται έιναι nitro, ο governor είναι ένα σύστημα που ΜΕΤΡΑΕΙ real time τις στροφες του ροτορα, και τις κρατάει ακριβώς στην τιμή που του λες ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ ΜΕ ΤΟ pitch!!!!! (Μην ψαρώνεις...ένα σκατολοίδι έιναι, που λειτουργεί σαν Gyro περίπου, μόνο που αντι να κρατάει την ουρά, κρατάει τις στροφές...ίδια τεχνολογία έχει)
Αν έχει Governor σε θέση ON είναι απλά τα πράγματα...Το throttle curve ΔΕΝ είναι ποτέ της όψης:
100-09-80-90-100
84-62-40-62-84
Αλλά έιναι ΠΑΝΤΟΤΕ της όψης:
100-100-100-100-100
96-96-96-96-96
70-70-70-7070
Γιατί? Μα γιατί ΑΥΤΟΣ κρατάει τις στροφές...Στα manual υπάρχει αντιστοιχία του τύπου...80% = 1257 rpm ή 90% = 1470 rpm...κτλ κτλ...
ΟΠΟΤΕ ΤΟ THROTTLE CURVE τύπου 90-90-90-90-90 είναι ΑΨΟΓΟ! Δεν θές 90%? Μαγκιά σου! βάλε 82,7%! Τι θα γίνει? Θα πετάς με λιγότερες ΣΤΑΘΕΡΕΣ πάντα στροφές. Είναι κακό αυτο γιατρέ μου? ΟΧΙ! είναι μια πάρα πολύ καλή και σωστή λύση για όσους θέλουν λιγότερες στροφές στο ελίκόπτερό τους. Μικρότερη κατανάλωση, πιο ομαλή πτήση, λιγότερη καταπόνηση...ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ 3D κάνουν σε ελικόπτερα πλέον με λιγότερο RPM, έτσι, μόνο και μόνο για να ψαρώσουν τους θεατές...(Αρκεί να μην το παρακάνει κάποιος, γιατι με 20% rpm, δεν θα απογειωθεί)
450 είπες??? Υποπτέυομαι ΝΟ GOVERNOR...
ΑΡΑ ΒΑΣΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΗΣ ΝΕΥΤΩΝΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ όταν εσύ έχεις ένα εύρος pitch -2 μόιρες έως +7 μοίρες με ΣΤΑΘΕΡΟ throttle curve 90%, τότε στις +7 μοίρες έχεις λιγότερο RPM από ότι στις 0 μοίρες!!! Λογικό δεν είναι??? Άλλο drag έχουν τα blades με 7 μοίρες, άλλο έχουν με 0 μοίρες!!! Άρα καθώς εσύ σπρώχνεις το stickάκι σου προς τα πάνω για να απογειωθείς (από 0 μοίρες προς τις 5-6-7 μοίρες) ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ οι στροφές σου ΣΤΑΔΙΑΚΑ, ίσως το ακούς, ίσως όχι, ΑΛΛΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ...Και αυτό οι ελικοπτεράδες είναι κάτι που προσπαθούν να αποφύγουν πάση θυσία...ΓΙΑΤΙ Η ΑΥΞΟΜΟΙΩΣΗ ΣΤΡΟΦΩΝ ΔΥΣΧΑΙΡΕΝΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ GYRO μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο, αλλιώς, δεν υπάρχει κανένα θέμα...Θέλω να πω, ότι αν κάνεις hover ή απλή πορεία, δεν σε νοιάζει ιδιάιτερα η αυξομοίωση στροφών, αλλά για απότομους μυστήριους 3D ελιγμούς σε 1 μέτρο, είναι ζήτημα ζωής κ θανάτου οι σταθερές στροφές. Και πανάκριβο set Gyro-Servo να έχεις πάλι θα σου κλωτσίσει εκείνη την ώρα το ελικόπτερο.
Άρα επί της ουσίας τώρα...
ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ και κατέβασες την τιμή από 100% και την έκανες 80% ή 90% throttle. NAI, εννοείται ότι πετάει πιο στρωτα έτσι...το 100% έιναι τσίτα τα γκάζια για 3D!!!
(Έχεις προσέξει ότι οι 3Dάδες προσγειώνονται με thrrottle hold??? Ξέρεις γιατί??? Γιατι με 100% throttle, kai +/-13 Μοίρες Pitch,ένα κωλοφτιαγμένο ελικόπτερο είναι Παααααααααααρα πολυ ευάισθητο για να κάνεις μαλακή επαφη!!! Άρα Hold...χάνεις στροφές και προσγειώνεσαι!!!...ΤΟΣΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΚΑΣΜΕΝΑ ΜΕ 100% RPM)
KAKA ΕΚΑΝΕΣ (ναι οκ, δεν ακόυγεται όμορφα αυτό) και επέλεξες να έχεις παντού 90-90-90-90-90. Γιατί πλέον ΔΕΝ έχεις πια σταθερό RPM σε όλη την πτήση σου. Η λύση? Είναι απλή!!! (Το είχα κάνει στα Trex 500, 250, 450 Pro και σε blade 400 και δουλεύει με απόλυτη επιτυχία...) Κάνε την καμπύλη σου ως εξής:
100-90-80-90-100 ή
95-85-75-85-95 ή
90-80-70-80-90 ή
70-60-50-60-70...ή όπως αλλιώς γουστάρεις!!! Αλλά να δημιουργηθεί οπτικά ένα "κυπελάκι"...Το΄πιασες φαντάζομαι. Αυτή είναι η δική μου πρόταση. Καθαρά προσωπική γνώμη, δοκιμασμένη και αποτελεσματική.
TIP: Αν έχεις συμμετρικές μοίρες τύπου (-Χ) 0 (+Χ) δηλαδή πχ -9/0/+9 υπάρχει ένα τρικ για να δεις αν έχεις σταθερές στροφές χωρίς Rpm-meter. (Οχι να μάθεις πόσες έχεις, μόνο να καταλάβεις αν είναι σταθερές)
Προσγειωμένο το ελικόπτερο, ΣΕ IDLE UP, βάζεις MIDDLE STICK δηλαδή 0 μοίρες και ότι RPM έχει...ΚΑΤΕΒΑΖΕΙΣ ΤΟ STICK ΤΕΡΜΑ ΚΑΤΩ ΚΑΙ "ΑΚΟΥΣ" το ελικπόπτερό σου...η πτώση στροφών ακούγεται!!! Επίσης η άξηση στροφών ακούγεται!!! Με αυτό τρόπο μπορείς να trimαρεις πιό τέλεια την καμπύλη ισχύος χωρίς Governor...Αυτή η τεχνική θα καθορίσει ποιά από τις καμπύλες θα έχεις....ΔΗΛΑΔΗ:
90-85-80-85-90 ή
90-80-70-80-90 ή
90-86-82-86-90 (και οι 3 καμπύλες στοχεύουν το 90%, αλλά έχουν διαφορετιή τιμή middle stik = αποτέλεσμα που γίνεται από διαφορετικά βάρη/διαμέτρους Blades...τρέχα γύρευε...)
Είπα για set up τύπου (-X) 0 (+X)...Γιατί? γιατί έτσι τσεκάραμε ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΜΟΙΡΕΣ...όμως ΤΣΑΚ!!! και οι θετικές ίδιες δεν είναι???? Άρα ότι ισχύει στις αρνητικές, ισχύει και στις θετικές...Το όλο trick είναι ότι με το ελικόπτερο προσγειωμένο, τα τσεκάρεις όλα αυτα...δεν πετάς και είσαι πιο συγκεντρωμένος στο να ακούσεις καλά τις στροφές σου....και μετά εκμεταλεύεσαι την συμμετρία και κάνεις και τις ίδιες αλλαγές στο throttle και για τις θετικές χωρις να το τσεκάρεις καν.
Ψιλά γράμματα είναι αυτό το trick...αν σε φοβίζει, ή δεν το καταννοείς πλήρως, δεν πειράζει, δεν σου χρειάζεται μην το δοκιμάσεις ΚΑΝ...Είναι για άρρωστους με την τελειότητα!
Οι στροφές ενός ελικοπτέρου είναι αποτέλεσμα 2 ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ:
α) Pitch
β) Throttle
Τι εννοώ με αυτό?...Ένα οποιοδήποτε ελικόπτερο (ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ GOVERNOR ΟΜΩΣ για να κρατάει σταθερό RPM) που έχει πχ 60% throttle και 6μοίρες pitch, ας πούμε, λόγου χάρη, ότι έχει 1000rpm στον ρότορα...Αν εσύ του δώσεις 70% throttle θα επιταχύνει τον ρότορα πάνω απο 1000rpm...Επίσης, αν εσύ του "Δώσεις" παράνω μοίρες pitch από 6...ας πούμε 7 η 8 μοίρες pitch τότε ο ρότορας θα ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΕΙ κάτω από 1000rpm!!! Γιατί? Γιατί με ίδιο throttle, αυξήθηκε το DRAG του ρότορα...Με λίγα λόγια...ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ PITCH ΚΑΙ THROTTLE γι' αυτό το είκόπτερο έχει Trottle και pitch curves, για να μπορείς εσύ να ρυθμίζεις το αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ.
Αυτό σε περίπτωση που ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ GOVERNOR...o governor τι κάνει? Είται είναι ηλεκτρικό ελικόπτερο, είται έιναι nitro, ο governor είναι ένα σύστημα που ΜΕΤΡΑΕΙ real time τις στροφες του ροτορα, και τις κρατάει ακριβώς στην τιμή που του λες ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ ΜΕ ΤΟ pitch!!!!! (Μην ψαρώνεις...ένα σκατολοίδι έιναι, που λειτουργεί σαν Gyro περίπου, μόνο που αντι να κρατάει την ουρά, κρατάει τις στροφές...ίδια τεχνολογία έχει)
Αν έχει Governor σε θέση ON είναι απλά τα πράγματα...Το throttle curve ΔΕΝ είναι ποτέ της όψης:
100-09-80-90-100
84-62-40-62-84
Αλλά έιναι ΠΑΝΤΟΤΕ της όψης:
100-100-100-100-100
96-96-96-96-96
70-70-70-7070
Γιατί? Μα γιατί ΑΥΤΟΣ κρατάει τις στροφές...Στα manual υπάρχει αντιστοιχία του τύπου...80% = 1257 rpm ή 90% = 1470 rpm...κτλ κτλ...
ΟΠΟΤΕ ΤΟ THROTTLE CURVE τύπου 90-90-90-90-90 είναι ΑΨΟΓΟ! Δεν θές 90%? Μαγκιά σου! βάλε 82,7%! Τι θα γίνει? Θα πετάς με λιγότερες ΣΤΑΘΕΡΕΣ πάντα στροφές. Είναι κακό αυτο γιατρέ μου? ΟΧΙ! είναι μια πάρα πολύ καλή και σωστή λύση για όσους θέλουν λιγότερες στροφές στο ελίκόπτερό τους. Μικρότερη κατανάλωση, πιο ομαλή πτήση, λιγότερη καταπόνηση...ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ 3D κάνουν σε ελικόπτερα πλέον με λιγότερο RPM, έτσι, μόνο και μόνο για να ψαρώσουν τους θεατές...(Αρκεί να μην το παρακάνει κάποιος, γιατι με 20% rpm, δεν θα απογειωθεί)
450 είπες??? Υποπτέυομαι ΝΟ GOVERNOR...
ΑΡΑ ΒΑΣΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΗΣ ΝΕΥΤΩΝΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ όταν εσύ έχεις ένα εύρος pitch -2 μόιρες έως +7 μοίρες με ΣΤΑΘΕΡΟ throttle curve 90%, τότε στις +7 μοίρες έχεις λιγότερο RPM από ότι στις 0 μοίρες!!! Λογικό δεν είναι??? Άλλο drag έχουν τα blades με 7 μοίρες, άλλο έχουν με 0 μοίρες!!! Άρα καθώς εσύ σπρώχνεις το stickάκι σου προς τα πάνω για να απογειωθείς (από 0 μοίρες προς τις 5-6-7 μοίρες) ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ οι στροφές σου ΣΤΑΔΙΑΚΑ, ίσως το ακούς, ίσως όχι, ΑΛΛΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ...Και αυτό οι ελικοπτεράδες είναι κάτι που προσπαθούν να αποφύγουν πάση θυσία...ΓΙΑΤΙ Η ΑΥΞΟΜΟΙΩΣΗ ΣΤΡΟΦΩΝ ΔΥΣΧΑΙΡΕΝΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ GYRO μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο, αλλιώς, δεν υπάρχει κανένα θέμα...Θέλω να πω, ότι αν κάνεις hover ή απλή πορεία, δεν σε νοιάζει ιδιάιτερα η αυξομοίωση στροφών, αλλά για απότομους μυστήριους 3D ελιγμούς σε 1 μέτρο, είναι ζήτημα ζωής κ θανάτου οι σταθερές στροφές. Και πανάκριβο set Gyro-Servo να έχεις πάλι θα σου κλωτσίσει εκείνη την ώρα το ελικόπτερο.
Άρα επί της ουσίας τώρα...
ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ και κατέβασες την τιμή από 100% και την έκανες 80% ή 90% throttle. NAI, εννοείται ότι πετάει πιο στρωτα έτσι...το 100% έιναι τσίτα τα γκάζια για 3D!!!
(Έχεις προσέξει ότι οι 3Dάδες προσγειώνονται με thrrottle hold??? Ξέρεις γιατί??? Γιατι με 100% throttle, kai +/-13 Μοίρες Pitch,ένα κωλοφτιαγμένο ελικόπτερο είναι Παααααααααααρα πολυ ευάισθητο για να κάνεις μαλακή επαφη!!! Άρα Hold...χάνεις στροφές και προσγειώνεσαι!!!...ΤΟΣΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΚΑΣΜΕΝΑ ΜΕ 100% RPM)
KAKA ΕΚΑΝΕΣ (ναι οκ, δεν ακόυγεται όμορφα αυτό) και επέλεξες να έχεις παντού 90-90-90-90-90. Γιατί πλέον ΔΕΝ έχεις πια σταθερό RPM σε όλη την πτήση σου. Η λύση? Είναι απλή!!! (Το είχα κάνει στα Trex 500, 250, 450 Pro και σε blade 400 και δουλεύει με απόλυτη επιτυχία...) Κάνε την καμπύλη σου ως εξής:
100-90-80-90-100 ή
95-85-75-85-95 ή
90-80-70-80-90 ή
70-60-50-60-70...ή όπως αλλιώς γουστάρεις!!! Αλλά να δημιουργηθεί οπτικά ένα "κυπελάκι"...Το΄πιασες φαντάζομαι. Αυτή είναι η δική μου πρόταση. Καθαρά προσωπική γνώμη, δοκιμασμένη και αποτελεσματική.
TIP: Αν έχεις συμμετρικές μοίρες τύπου (-Χ) 0 (+Χ) δηλαδή πχ -9/0/+9 υπάρχει ένα τρικ για να δεις αν έχεις σταθερές στροφές χωρίς Rpm-meter. (Οχι να μάθεις πόσες έχεις, μόνο να καταλάβεις αν είναι σταθερές)
Προσγειωμένο το ελικόπτερο, ΣΕ IDLE UP, βάζεις MIDDLE STICK δηλαδή 0 μοίρες και ότι RPM έχει...ΚΑΤΕΒΑΖΕΙΣ ΤΟ STICK ΤΕΡΜΑ ΚΑΤΩ ΚΑΙ "ΑΚΟΥΣ" το ελικπόπτερό σου...η πτώση στροφών ακούγεται!!! Επίσης η άξηση στροφών ακούγεται!!! Με αυτό τρόπο μπορείς να trimαρεις πιό τέλεια την καμπύλη ισχύος χωρίς Governor...Αυτή η τεχνική θα καθορίσει ποιά από τις καμπύλες θα έχεις....ΔΗΛΑΔΗ:
90-85-80-85-90 ή
90-80-70-80-90 ή
90-86-82-86-90 (και οι 3 καμπύλες στοχεύουν το 90%, αλλά έχουν διαφορετιή τιμή middle stik = αποτέλεσμα που γίνεται από διαφορετικά βάρη/διαμέτρους Blades...τρέχα γύρευε...)
Είπα για set up τύπου (-X) 0 (+X)...Γιατί? γιατί έτσι τσεκάραμε ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΜΟΙΡΕΣ...όμως ΤΣΑΚ!!! και οι θετικές ίδιες δεν είναι???? Άρα ότι ισχύει στις αρνητικές, ισχύει και στις θετικές...Το όλο trick είναι ότι με το ελικόπτερο προσγειωμένο, τα τσεκάρεις όλα αυτα...δεν πετάς και είσαι πιο συγκεντρωμένος στο να ακούσεις καλά τις στροφές σου....και μετά εκμεταλεύεσαι την συμμετρία και κάνεις και τις ίδιες αλλαγές στο throttle και για τις θετικές χωρις να το τσεκάρεις καν.
Ψιλά γράμματα είναι αυτό το trick...αν σε φοβίζει, ή δεν το καταννοείς πλήρως, δεν πειράζει, δεν σου χρειάζεται μην το δοκιμάσεις ΚΑΝ...Είναι για άρρωστους με την τελειότητα!
Απάντηση: OXI 3d....
Aδελφε μου τι να πω ???? Τοση ωρα που καθησες και εγραψες ωστε να μου εξηγησεις το ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ειναι πολυ λιγο.....
Απάντηση: OXI 3d....
Ειχα -6 , 0 , + 8 .... με throttle 0.25.50.75.90. Mολις πηγα το γκαζι στην μεση σηκωθηκε στα 2 μετρα εκανα χοβερ για λιγο αλλα μολις κατεβασα το γκαζι ελαχιστα κατω απο την μεση το ρουφηξε σε χρονο 0 η ασφαλτος..... ( τα ματια μου ξεπρηστηκαν σημερα απο το κλαμα ) ....
Απάντηση: OXI 3d....
:,) Ευχαριστώ για τον χρόνο σου που αφιέρωσες για να μας τα εξηγήσεις τόσο αναλυτικά αλλά και πως να γίνουμε καλύτεροι!!
Απάντηση: OXI 3d....
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια...Σημαίνει πολλά για εμένα να καταφέρνω να βοηθάω κάποιον στον μοντελισμό...Ότι απορρίες έχετε,να τα κάνετε post και αν γνωρίζω την απάντηση, να είστε σίγουροι ότι θα καθήσω και θα το γράψω όσο πιο επεξηγηματικά μπορώ...
Όσο για την άτυχη στιγμή σου hampo...έχεις δίκιο...σε νιώθω...αλλά σκέψου και αυτό..."Μπορεί το ελικόπτερο σου να είναι σε χειρότερη κατάσταση μετά την πτώση, τα δάχτυλα και το μυαλό σου όμως είναι σε καλύτερη κατάσταση πλέον"...Θέλω να πω, ότι από το ατύχημα, απέκτησες μια εμπειρία. Μέσα από την θλίψη και την στεναχώρια, το μυαλό σου αφομοιώνει το περιστατικό και μαθαίνει κάτι που δεν υπάρχει σε simulators, βιβλία, και forums...Να είσαι σίγουρος, ότι κάτι έμαθες από αυτό και σε ανύποπτο χρόνο, τα δάχτυλά σου θα αντιδράσουν καλύτερα την επόμενη φορά...και πιθανότατα θα σώσεις το επόμενο μοντέλο, που σίγουρα θα είναι και ακριβότερο-καλύτερο από το προηγούμενο...Το μυστικό έιναι να μην τα παρατήσει κάποιος με τις δυσκολίες ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ θα αντιμετοπίσει στο συγκεκριμένο hobby...και πάντα να αναλύουμε προσεκτικά τις αιτίες της πτώσης....για να μην επαναληφθούν ξανά...
Όσο για την άτυχη στιγμή σου hampo...έχεις δίκιο...σε νιώθω...αλλά σκέψου και αυτό..."Μπορεί το ελικόπτερο σου να είναι σε χειρότερη κατάσταση μετά την πτώση, τα δάχτυλα και το μυαλό σου όμως είναι σε καλύτερη κατάσταση πλέον"...Θέλω να πω, ότι από το ατύχημα, απέκτησες μια εμπειρία. Μέσα από την θλίψη και την στεναχώρια, το μυαλό σου αφομοιώνει το περιστατικό και μαθαίνει κάτι που δεν υπάρχει σε simulators, βιβλία, και forums...Να είσαι σίγουρος, ότι κάτι έμαθες από αυτό και σε ανύποπτο χρόνο, τα δάχτυλά σου θα αντιδράσουν καλύτερα την επόμενη φορά...και πιθανότατα θα σώσεις το επόμενο μοντέλο, που σίγουρα θα είναι και ακριβότερο-καλύτερο από το προηγούμενο...Το μυστικό έιναι να μην τα παρατήσει κάποιος με τις δυσκολίες ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ θα αντιμετοπίσει στο συγκεκριμένο hobby...και πάντα να αναλύουμε προσεκτικά τις αιτίες της πτώσης....για να μην επαναληφθούν ξανά...
Απάντηση: OXI 3d....
Επίσης, hampo, σκευτόμουν τις μοίρες pitch που έχεις επιλέξει...Δεν ξέρω αν είσαι αρχάριος...ή σε τι επίπεδο είσαι...αν κατάλαβα καλά τρόμαξες και κατέβασες τέρμα κάτω το stick??? Ή έγινε κάποια μηχανική βλαβη? Αν έγινε το πρώτο...δεν έφταιγε η τεχνική σου...έφταιγε η επιλογή μοιρών pitch!
Είναι απίστευτα λογική και ανθρώπινη αντίδραση όταν ο αρχάριος ελικοπτεράς τρομάξει...να κόψει βίαια τέρμα κάτω το stick, για να σώσει το ελικόπτερο του...αλλά αν το pitch,φτάνει έως τις -6 μοίρες...η δύναμη του ρότορα μαζί με την βαρύτητα κάνουν ένα καταστροφικό δίδυμο...οπότε...προτείνω να χωρίσουμε την εκμάθηση hover σε τρία επίπεδα...
α) Άπειρος που παλέυει να κάνει hover.
Προτείνω να πετάει σε NORMAL mode με μια φυσιολογική καμπύλη ισχύος και pitch από -1/0 μοίρες έως +6/+8. Επίσης μικρά travel adjustements και αρκετό expo. Με ένα σχετικά σταθερό ελικόπτερο, αν τρομάξει...κατεβάζει stick...και ΔΕΝ σκαει κάτω σαν το καρπούζι, γιατί με το stick κάτω, και το throttle είναι 0%, και το pitch δεν είναι αρκετό για να σου σκοτώσει το ελικόπτερο...ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μόνο για αρχάριους και μόνο για χαμηλό hover 1-1,5 μέτρo.
β) Άπειρος με σιγουριά ότι ΔΕΝ θα το σπάσει στο hover.
Μάθαμε hover?...Το'χεις???...Δεν τρομάζεις κάθε λίγο και λιγάκι??? Έχεις κόψει αυτά τα βίαια κατεβάσματα του stick??? Τέλεια!!!...Βήμα δεύτερο...αλλάζουμε set up στο pitch!!! Το pitch γίνεται -2/3 έως +7/9 και πετάς πλέον ΠΑΝΤΑ ΣΕ IDLE UP mode...Δεν χρειάζεται να πετάς με 1.000.000 στροφές στον ρότορα...το 75% με 85% του maximum του ελικοπτέρου σου είναι ένας καλός μπούσουλας για αρχή...Τα πράγματα είναι πιο ευαίσθητα από πριν...Γιατί γιατρέ μου??? Γιατί πριν το stick από τέρμα κάτω σε τέρμα πάνω "έπαιζες" 7-8 μοίρες...τώρα "παιζεις" μέχρι και 12 μοίρες...άρα έιναι πιό ευαίσθητο στο πάνω-κάτω...και τα δάχτυλα θέλουν πού εξάσκηση για να κάνουν τέτοιες μικροκινήσεις...Επίσης καλό είναι να κάνουμε και το ελικοπτεράκι μας, λίγο πιο απότομο στις κινήσεις...όχι τίποτα το extrem...απλώς να μην είναι και βάρκα όπως πρίν. Σε αυτό το set up μπορείς να κάνεις από Hover...έως scale πτήση, Επίσης έχεις και ένα throttle hold για πάν ενδεχόμενο και κάνεις άνετα autorotation αν χρειαστεί...Στο επόμενο βήμα πάνε μόνο όσοι ενδιαφέρονται μελοντικά για ακροβατικά και 3D.
γ) Μεσαία εμπειρία, hover και πορεία βγαίνουν άνετα.
Ανεβασμένο επίπεδο, μπαίνεις στα ακροβατικά σιγά-σιγά...ΠΕΤΑΣ ΜΟΝΟ IDLE UP mode...βασικά το normal mode το χρησιμοποιείς μόνο για να επιταχύνεις-επιβαδύνεις τον ρότορα...Έχεις πολλές στροφές στον ρότορα...σχεδόν τις maximum του κατασκευαστή (όχι υπερβολες, δεν προσφέρουν τίποτα απολύτως και είναι και επικύνδινα!) Το Pitch δε, είναι του τύπου +/- Χ!!!...δηλαδή -12/0/+12...ή -9/0/+9...κτλ κτλ. ΤΟ PITCH ΘΑ ΕΙΝΑΙ +/-X ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ FLIGHT MODES!!! Άλλάζοντας flight modes, μόνο το throttle θα αλλάζει και όχι το pitch. Και τέλος έχεις δυνατό travel adjustement σε ολους τους άξονες και προτέινω πάντα να υπάρχει και λίγο expo...
Σημειώνω και το εξής:...Πάντα στο middle stick,ανεξαρτήτως σε ποιό επίπεδο έιναι κάποιος, να έχει 0 μοίρες, βοηθάει σαν σημέιο αναφοράς σε διάφορες φάσεις. Ακόμη και αν έισαι πτητικά στο πρώτο επίπεδο...ας γίνει το low stick, -1 μοίρα, το middle stick 0 μοίρες και το high stick 7 μοίρες...ναι, ναι καλά καταλάβατε...κουνώντας το stick ως την μέση να παίρνει μόνο 1 μοιρα, και κουνώντας το από την μέση και μετά να παίρνει άλλες 7!!! Και ναι το pitch curve κάνει γωνία αν το δεις στην τηλεκατεύθυνση...ΔΕΝ θα επηρεάσει την πτήση του ελικοπτερου, θα σε μάθει να έχεις ευαίσθητο άγγιγμα στα stick, και αν τρομάξεις και το κόψεις κάτω ΔΕΝ θα το σκάσεις...και αν φτάσεις στο επόμενο και μεθεπόμενο επίπεδο, τα δάχτυλά σου θα είναι καλύτερα προπονημένα.
"CRASH IS NO EXCUSE TO STOP FLYING"
Είναι απίστευτα λογική και ανθρώπινη αντίδραση όταν ο αρχάριος ελικοπτεράς τρομάξει...να κόψει βίαια τέρμα κάτω το stick, για να σώσει το ελικόπτερο του...αλλά αν το pitch,φτάνει έως τις -6 μοίρες...η δύναμη του ρότορα μαζί με την βαρύτητα κάνουν ένα καταστροφικό δίδυμο...οπότε...προτείνω να χωρίσουμε την εκμάθηση hover σε τρία επίπεδα...
α) Άπειρος που παλέυει να κάνει hover.
Προτείνω να πετάει σε NORMAL mode με μια φυσιολογική καμπύλη ισχύος και pitch από -1/0 μοίρες έως +6/+8. Επίσης μικρά travel adjustements και αρκετό expo. Με ένα σχετικά σταθερό ελικόπτερο, αν τρομάξει...κατεβάζει stick...και ΔΕΝ σκαει κάτω σαν το καρπούζι, γιατί με το stick κάτω, και το throttle είναι 0%, και το pitch δεν είναι αρκετό για να σου σκοτώσει το ελικόπτερο...ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μόνο για αρχάριους και μόνο για χαμηλό hover 1-1,5 μέτρo.
β) Άπειρος με σιγουριά ότι ΔΕΝ θα το σπάσει στο hover.
Μάθαμε hover?...Το'χεις???...Δεν τρομάζεις κάθε λίγο και λιγάκι??? Έχεις κόψει αυτά τα βίαια κατεβάσματα του stick??? Τέλεια!!!...Βήμα δεύτερο...αλλάζουμε set up στο pitch!!! Το pitch γίνεται -2/3 έως +7/9 και πετάς πλέον ΠΑΝΤΑ ΣΕ IDLE UP mode...Δεν χρειάζεται να πετάς με 1.000.000 στροφές στον ρότορα...το 75% με 85% του maximum του ελικοπτέρου σου είναι ένας καλός μπούσουλας για αρχή...Τα πράγματα είναι πιο ευαίσθητα από πριν...Γιατί γιατρέ μου??? Γιατί πριν το stick από τέρμα κάτω σε τέρμα πάνω "έπαιζες" 7-8 μοίρες...τώρα "παιζεις" μέχρι και 12 μοίρες...άρα έιναι πιό ευαίσθητο στο πάνω-κάτω...και τα δάχτυλα θέλουν πού εξάσκηση για να κάνουν τέτοιες μικροκινήσεις...Επίσης καλό είναι να κάνουμε και το ελικοπτεράκι μας, λίγο πιο απότομο στις κινήσεις...όχι τίποτα το extrem...απλώς να μην είναι και βάρκα όπως πρίν. Σε αυτό το set up μπορείς να κάνεις από Hover...έως scale πτήση, Επίσης έχεις και ένα throttle hold για πάν ενδεχόμενο και κάνεις άνετα autorotation αν χρειαστεί...Στο επόμενο βήμα πάνε μόνο όσοι ενδιαφέρονται μελοντικά για ακροβατικά και 3D.
γ) Μεσαία εμπειρία, hover και πορεία βγαίνουν άνετα.
Ανεβασμένο επίπεδο, μπαίνεις στα ακροβατικά σιγά-σιγά...ΠΕΤΑΣ ΜΟΝΟ IDLE UP mode...βασικά το normal mode το χρησιμοποιείς μόνο για να επιταχύνεις-επιβαδύνεις τον ρότορα...Έχεις πολλές στροφές στον ρότορα...σχεδόν τις maximum του κατασκευαστή (όχι υπερβολες, δεν προσφέρουν τίποτα απολύτως και είναι και επικύνδινα!) Το Pitch δε, είναι του τύπου +/- Χ!!!...δηλαδή -12/0/+12...ή -9/0/+9...κτλ κτλ. ΤΟ PITCH ΘΑ ΕΙΝΑΙ +/-X ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ FLIGHT MODES!!! Άλλάζοντας flight modes, μόνο το throttle θα αλλάζει και όχι το pitch. Και τέλος έχεις δυνατό travel adjustement σε ολους τους άξονες και προτέινω πάντα να υπάρχει και λίγο expo...
Σημειώνω και το εξής:...Πάντα στο middle stick,ανεξαρτήτως σε ποιό επίπεδο έιναι κάποιος, να έχει 0 μοίρες, βοηθάει σαν σημέιο αναφοράς σε διάφορες φάσεις. Ακόμη και αν έισαι πτητικά στο πρώτο επίπεδο...ας γίνει το low stick, -1 μοίρα, το middle stick 0 μοίρες και το high stick 7 μοίρες...ναι, ναι καλά καταλάβατε...κουνώντας το stick ως την μέση να παίρνει μόνο 1 μοιρα, και κουνώντας το από την μέση και μετά να παίρνει άλλες 7!!! Και ναι το pitch curve κάνει γωνία αν το δεις στην τηλεκατεύθυνση...ΔΕΝ θα επηρεάσει την πτήση του ελικοπτερου, θα σε μάθει να έχεις ευαίσθητο άγγιγμα στα stick, και αν τρομάξεις και το κόψεις κάτω ΔΕΝ θα το σκάσεις...και αν φτάσεις στο επόμενο και μεθεπόμενο επίπεδο, τα δάχτυλά σου θα είναι καλύτερα προπονημένα.
"CRASH IS NO EXCUSE TO STOP FLYING"
Απάντηση: OXI 3d....
:,)
στον χρονο και την γνωση που καταθεσες για οσους διαβασαμε το συγκεκριμενο thread
στον χρονο και την γνωση που καταθεσες για οσους διαβασαμε το συγκεκριμενο thread
Απάντηση: OXI 3d....
Πραγματικα εισαι ενας απο Αυτους που αφηνουν ʼʼκληρονομιαʼʼ.....Χιλια Ευχαριστω Αδελφε.
Απάντηση: OXI 3d....
.....Μηπως κανενας Ελικοπτερας απο Θεσσαλονικη ?????
Απάντηση: OXI 3d....
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια...Τι να πω? Αφού πραγματικά μπορώ και βοηθάω...να το συνεχίσω το γράψιμο...περιμένω και νέα thread με απορίες-ερωτήσεις-διευκρινήσεις...Αν γράψουμε λίγο-λίγο...θα την γεμίσουμε την βιβλιοθήκη γνώσεων..._Β_Ο
Απάντηση: OXI 3d....
με αυτη την τοσο καλη διαθεση που υπαρχει
Θα ηθελα να συζητήσουμε πανω στο πολύ ωραιο θεμα μοιρες κατι
πολυυυυ κουφο που μου καθησε αυτες τις μερες κατακουτελα σε χελι με beast x
Ρυθμισεις του beastx ολες ok στις μοιρες -12/+12 τελεια με ψηφιακο πιτσομετρο
Και παω στην συνεχεια να τις μαζεψω από την τ/κ μου με αλλαγη της καμπυλης του βηματος
Πανω σε γραμμικη καμπυλη πριν την τροποποιησω μετραω -12/+12 μοιρες και λεω τελεια~!!
Αμ δε όταν παω στο 50% της καμπυλης του βηματος (καμπυλη 5 σημειων)μετραω -6,1 μοιρεςRu@%
Και παθαινω αφου στο 0% μετραω -12μοιρες στο 100% +12
Εεεε πως γινεται στο 50% να μετραω -6??????????
Γυριζω στην αντιστοιχη ρυθμιση της fbl μοναδας που ειχα σεταρει τις +-12 και παρατηρω τα ιδια
Φωναζω ελεος από εχθες αλλα ακρη δεν βγαινει
Υπαρχει καποια λογικη εξηγηση περα από το να μου εχει καει καμια κομβικη φλατζα της κεφαλας μου και να μην το εχω παρει χαμπαρι???>F<
<:-)>><:-)>>
υ.γ. το μονο υποπτο ειναι το γεγονος οτι στην ρυθμιση του beast (που προηγειτε) για να παρει τις +6 μοιρες που θελει για να μπορεσει να σεταρει το κωδικα που εχει για την γεωμετρια του ε/π
το πιτσομετρο εδειξε αρκετες παραπανω και αναγκαστηκα και πειραξα τα ντιζακια για να το αλλαξω(αλλα ξερω οτι η ρυθμιση αυτη δεν εχει να κανει με τις μοιρες του ελικοπτερου)
Θα ηθελα να συζητήσουμε πανω στο πολύ ωραιο θεμα μοιρες κατι
πολυυυυ κουφο που μου καθησε αυτες τις μερες κατακουτελα σε χελι με beast x
Ρυθμισεις του beastx ολες ok στις μοιρες -12/+12 τελεια με ψηφιακο πιτσομετρο
Και παω στην συνεχεια να τις μαζεψω από την τ/κ μου με αλλαγη της καμπυλης του βηματος
Πανω σε γραμμικη καμπυλη πριν την τροποποιησω μετραω -12/+12 μοιρες και λεω τελεια~!!
Αμ δε όταν παω στο 50% της καμπυλης του βηματος (καμπυλη 5 σημειων)μετραω -6,1 μοιρεςRu@%
Και παθαινω αφου στο 0% μετραω -12μοιρες στο 100% +12
Εεεε πως γινεται στο 50% να μετραω -6??????????
Γυριζω στην αντιστοιχη ρυθμιση της fbl μοναδας που ειχα σεταρει τις +-12 και παρατηρω τα ιδια
Φωναζω ελεος από εχθες αλλα ακρη δεν βγαινει
Υπαρχει καποια λογικη εξηγηση περα από το να μου εχει καει καμια κομβικη φλατζα της κεφαλας μου και να μην το εχω παρει χαμπαρι???>F<
<:-)>><:-)>>
υ.γ. το μονο υποπτο ειναι το γεγονος οτι στην ρυθμιση του beast (που προηγειτε) για να παρει τις +6 μοιρες που θελει για να μπορεσει να σεταρει το κωδικα που εχει για την γεωμετρια του ε/π
το πιτσομετρο εδειξε αρκετες παραπανω και αναγκαστηκα και πειραξα τα ντιζακια για να το αλλαξω(αλλα ξερω οτι η ρυθμιση αυτη δεν εχει να κανει με τις μοιρες του ελικοπτερου)
Απάντηση: ρυθμίσεις...... OXI για 3d....
Καλημέρα,
νομίζω ότι το πρόβλημα είναι η αλλαγές στα ντιζάκια για τη ρύθμιση των 6 μοιρών στο beast-x. Νομίζω ότι αν σου βγαίνουν περισσότερες από 6 μοίρες, το μόνο που επιτρέπεται να κάνεις είναι να κοντίνεις το servo horn μεταφέροντας μία τρύπα προς τα μέσα το ball link και όχι να παίξεις με μήκη ντιζών. (Νομίζω)
Καλό σετάρισμα!
νομίζω ότι το πρόβλημα είναι η αλλαγές στα ντιζάκια για τη ρύθμιση των 6 μοιρών στο beast-x. Νομίζω ότι αν σου βγαίνουν περισσότερες από 6 μοίρες, το μόνο που επιτρέπεται να κάνεις είναι να κοντίνεις το servo horn μεταφέροντας μία τρύπα προς τα μέσα το ball link και όχι να παίξεις με μήκη ντιζών. (Νομίζω)
Καλό σετάρισμα!