Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 18, 2016 3:02 pm
"Μια φορά κι έναν καιρό..."
...Όλα ξεκίνησαν όταν ο Γιάννης, (mogolos), επιτακτικά, προσπάθησε να μου δώσει ένα ζευγάρι φτερά.
“Πάρ' τα!… και κάνε τα να πετάνε γρήγορα!“, είπε αυστηρά και με πάθος.
Εγώ ευγενικά, προσπάθησα να του εξηγήσω ότι είχα ήδη αρκετά μοντέλα και μόλις που μπορούσα να βρω χρόνο να τα πετάξω.
Τα φτερά ήταν πολύ μεγαλύτερα από οτιδήποτε είχα χτίσει ποτέ μου. Επίσης είπα στον Γιάννη ότι έχω πλέον συνηθίσει να κατασκευάζω και να πετάω τα φοαμένια μου μοντέλα και ότι δεν είχα καμμία γνώση στον τομέα των κατασκευών απο μπάλσα.
Αλλά ο Γιάννης δεν άκουγε
"Πάρ'τα οπωσδήποτε! θα είναι πολύ διασκεδαστικά! Χρειάζονται μόνο μια άτρακτο!..."
"Ίσως μια άλλη φορά…" επέμεινα εγώ.
Ο καιρός πέρασε...κι εγώ συνέχιζα να πετάω χαρούμενος τα φοαμένια μοντέλα μου.
Λίγες εβδομάδες αργότερα στον "Ερμή", ο Γιάννης καταφτάνει ξαφνικά και όπως πάντα φουριόζος...βγαίνει αγριεμένος απο το matteblack αγωνιστικό του, και μου φωνάζει....
"Feeeelix... Έχω τα φτερά σου!".
Δεν ήμουν σίγουρος τι εννοούσε… μια και είχα σχεδόν απορρίψει την ευγενική προσφορά του λίγες εβδομάδες νωρίτερα.
"...ποιά φτερά βρε Γιάννη;"
"Α Υ Τ Α” ...και μου δείχνει ένα ζευγάρι τεράστια κίτρινα φτερά απο μπάλσα.
Χμμ… μόλις είχα καταλάβει ότι ο Γιάννης δεν πρόκειται να δεχτεί το «όχι» σαν απάντηση.
Πείτε του “όχι” και εκείνος θα ακούσει "ναι".
Νά ʼμαστε λοιπόν μʼένα ζευγάρι πανέμορφα φτερά στα χέρια. Δεν μπορώ πλέον να πω όχι. Αλλά και να το πώ δεν έχει καμμία σημασία. Ο Γιάννης θέλει να δει τα φτερά να πετάνε. Ετσι θα πρέπει να χτίσουμε αυτή την πτέρυγα, και αυτό είναι το πρώτο post. Θα περιλαμβάνει, έρευνα, σχεδιασμό, δοκιμές, κατασκευή, και την maiden flight.
Ας ξεκινήσουμε εξετάζοντας τα φτερά, τα οποία αποτελούσαν μέρος του κίτ απο το αυθεντικό μοντέλο "Lightning Dart" της Richmodel. Άλλο αξιοσημείωτο μοντέλο της Richmodel στην κατηγορία των canards ήταν το "Long Ez".
Εδώ, ένα βίντεο από πτήση του Lightning Dart.
https://www.youtube.com/watch?v=Z8td4oz2a9U&spfreload=10
To μοντέλο στο βίντεο έχει εκπέτασμα 70'', (1,80 m) ενώ τα φτερά με τα οποία θα εργαστούμε είναι απο μεγαλύτερο μοντέλο με εκπέτασμα γύρω στις 80'' (2,05 m). Όπως μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο μοντέλο έχει μια μικρή απλή άτρακτο μεταξύ των πτερύγων. Η αρχική άτρακτος βεβαίως που «φορούσε» τις πτέρυγες έχει αναπαυθεί «εν τόπω χλοερώ».
Τα φτερά διαθέτουν elevons και flaps.
Έχουμε δυο σταθερά σκέλη με τους τροχούς κάτω απο τις πτέρυγες καθώς και έναν ριναίο κατευθυνόμενο τροχό.
Τα φτερά έχουν υποδοχές για spars των 14 mm.
Σκοπός, να χρησιμοποιήσω δοκάρι απο ανθρακόνημα – (carbon) που εννοείται θα περνά μέσα από την άτρακτο.
Πράγμα που οδηγεί στο επόμενο και σημαντικό σκέλος του Project.
Η άτρακτος.
Έχω μελετήσει την παλιά άτρακτο σε διάφορες φωτογραφίες στο διαδίκτυο.
Η καλύτερη εικόνα που μπορώ να βρω είναι η παρακάτω.
Η άτρακτος είναι πολύ απλή. Ένα βασικό πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι το μοτέρ τοποθετείται λίγα εκατοστά πάνω απο την χορδή της αεροτομής. (airfoil -chord line).
Καθως φαίνεται επίσης δεν έχουμε καθόλου thrust_angle μεταξύ μοτέρ και ατράκτου.
Όταν ρώτησα τον Γιάννη γι 'αυτό, ηταν σίγουρος ότι η thrust_line ήταν εντελώς ουδέτερη, και παράλληλη με την χορδή.
Έτσι λοιπόν, η άτρακτος είναι λίγο_πολύ το μόνο πράγμα που πρέπει να χτιστεί from scratch.
Η μπάλσα βεβαίως είναι μια πολύ καλή επιλογή, παρ' όλα αυτά έχω αποφασίσει να προσπαθήσω να χρησιμοποιήσω 3D-εκτυπωτή για την κατασκευή της ατράκτου και άλλων τμημάτων -εξαρτημάτων που μπορεί να χρειαστούν.
Ούτως η άλλως έψαχνα μια δικαιολογία για να αποκτήσω έναν εκτυπωτή 3D, μια και εδώ και αρκετό καιρό έχω σχεδιάσει και "εκτυπώσει" μικρά μέρη για άλλα μοντέλα με τη μετάβαση στο 3dhubs.com και την χρήση του διατιθέμενου λογισμικού.
Δεδομένου λοιπόν ότι το μοντέλο που θα φτιάξουμε θα είναι αρκετά μεγαλύτερης κλίμακας, το συνολικό κόστος της εκτύπωσης στο 3dhubs.com, θα μπορούσε πιθανότατα να αποσβεστεί και με το παραπάνω, με την αγορά ενός μικρού DIY 3D printer.
Αυτό φίλοι μου είναι το τέλος του πρώτου μέρους.
Την επόμενη φορά θα δούμε λεπτομέρειες της διάταξης ισχύος και θα προβούμε στην κατασκευή μιας πρωτότυπης ατράκτου – (PROTOTYPE), για να ελέγξουμε την σωστή τοποθέτηση των εξαρτημάτων και το balancing του μοντέλου.
Ευχαριστώ για την ανάγνωση!
Θα ήθελα να εκμεταλλευτώ αυτή την ευκαιρία, για να ευχαριστήσω τον Γιάννη για την απλόχερη προσφορά του, καθως και τις συμβουλές και κατευθύνσεις που μου έχει δώσει.
Επίσης τον Άγγελο για την καθοδήγηση και την βοήθειά του, καθώς και το βαττόμετρό που μου δάνεισε, και το οποίο κατάφερα - εχμμ τρόπον τινά - να
«αρχίσει το κάπνισμα»....
Τον Δημήτρη για την αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων σχετικών με την λειτουργία του μοτέρ καθώς και του esc.
Και τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον φίλο μου τον Νίκο (Sukhoi), για την βοήθεια του στην μετάφραση του build log στα ελληνικά.
...Όλα ξεκίνησαν όταν ο Γιάννης, (mogolos), επιτακτικά, προσπάθησε να μου δώσει ένα ζευγάρι φτερά.
“Πάρ' τα!… και κάνε τα να πετάνε γρήγορα!“, είπε αυστηρά και με πάθος.
Εγώ ευγενικά, προσπάθησα να του εξηγήσω ότι είχα ήδη αρκετά μοντέλα και μόλις που μπορούσα να βρω χρόνο να τα πετάξω.
Τα φτερά ήταν πολύ μεγαλύτερα από οτιδήποτε είχα χτίσει ποτέ μου. Επίσης είπα στον Γιάννη ότι έχω πλέον συνηθίσει να κατασκευάζω και να πετάω τα φοαμένια μου μοντέλα και ότι δεν είχα καμμία γνώση στον τομέα των κατασκευών απο μπάλσα.
Αλλά ο Γιάννης δεν άκουγε
"Πάρ'τα οπωσδήποτε! θα είναι πολύ διασκεδαστικά! Χρειάζονται μόνο μια άτρακτο!..."
"Ίσως μια άλλη φορά…" επέμεινα εγώ.
Ο καιρός πέρασε...κι εγώ συνέχιζα να πετάω χαρούμενος τα φοαμένια μοντέλα μου.
Λίγες εβδομάδες αργότερα στον "Ερμή", ο Γιάννης καταφτάνει ξαφνικά και όπως πάντα φουριόζος...βγαίνει αγριεμένος απο το matteblack αγωνιστικό του, και μου φωνάζει....
"Feeeelix... Έχω τα φτερά σου!".
Δεν ήμουν σίγουρος τι εννοούσε… μια και είχα σχεδόν απορρίψει την ευγενική προσφορά του λίγες εβδομάδες νωρίτερα.
"...ποιά φτερά βρε Γιάννη;"
"Α Υ Τ Α” ...και μου δείχνει ένα ζευγάρι τεράστια κίτρινα φτερά απο μπάλσα.
Χμμ… μόλις είχα καταλάβει ότι ο Γιάννης δεν πρόκειται να δεχτεί το «όχι» σαν απάντηση.
Πείτε του “όχι” και εκείνος θα ακούσει "ναι".
Νά ʼμαστε λοιπόν μʼένα ζευγάρι πανέμορφα φτερά στα χέρια. Δεν μπορώ πλέον να πω όχι. Αλλά και να το πώ δεν έχει καμμία σημασία. Ο Γιάννης θέλει να δει τα φτερά να πετάνε. Ετσι θα πρέπει να χτίσουμε αυτή την πτέρυγα, και αυτό είναι το πρώτο post. Θα περιλαμβάνει, έρευνα, σχεδιασμό, δοκιμές, κατασκευή, και την maiden flight.
Ας ξεκινήσουμε εξετάζοντας τα φτερά, τα οποία αποτελούσαν μέρος του κίτ απο το αυθεντικό μοντέλο "Lightning Dart" της Richmodel. Άλλο αξιοσημείωτο μοντέλο της Richmodel στην κατηγορία των canards ήταν το "Long Ez".
Εδώ, ένα βίντεο από πτήση του Lightning Dart.
https://www.youtube.com/watch?v=Z8td4oz2a9U&spfreload=10
To μοντέλο στο βίντεο έχει εκπέτασμα 70'', (1,80 m) ενώ τα φτερά με τα οποία θα εργαστούμε είναι απο μεγαλύτερο μοντέλο με εκπέτασμα γύρω στις 80'' (2,05 m). Όπως μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο μοντέλο έχει μια μικρή απλή άτρακτο μεταξύ των πτερύγων. Η αρχική άτρακτος βεβαίως που «φορούσε» τις πτέρυγες έχει αναπαυθεί «εν τόπω χλοερώ».
Τα φτερά διαθέτουν elevons και flaps.
Έχουμε δυο σταθερά σκέλη με τους τροχούς κάτω απο τις πτέρυγες καθώς και έναν ριναίο κατευθυνόμενο τροχό.
Τα φτερά έχουν υποδοχές για spars των 14 mm.
Σκοπός, να χρησιμοποιήσω δοκάρι απο ανθρακόνημα – (carbon) που εννοείται θα περνά μέσα από την άτρακτο.
Πράγμα που οδηγεί στο επόμενο και σημαντικό σκέλος του Project.
Η άτρακτος.
Έχω μελετήσει την παλιά άτρακτο σε διάφορες φωτογραφίες στο διαδίκτυο.
Η καλύτερη εικόνα που μπορώ να βρω είναι η παρακάτω.
Η άτρακτος είναι πολύ απλή. Ένα βασικό πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι το μοτέρ τοποθετείται λίγα εκατοστά πάνω απο την χορδή της αεροτομής. (airfoil -chord line).
Καθως φαίνεται επίσης δεν έχουμε καθόλου thrust_angle μεταξύ μοτέρ και ατράκτου.
Όταν ρώτησα τον Γιάννη γι 'αυτό, ηταν σίγουρος ότι η thrust_line ήταν εντελώς ουδέτερη, και παράλληλη με την χορδή.
Έτσι λοιπόν, η άτρακτος είναι λίγο_πολύ το μόνο πράγμα που πρέπει να χτιστεί from scratch.
Η μπάλσα βεβαίως είναι μια πολύ καλή επιλογή, παρ' όλα αυτά έχω αποφασίσει να προσπαθήσω να χρησιμοποιήσω 3D-εκτυπωτή για την κατασκευή της ατράκτου και άλλων τμημάτων -εξαρτημάτων που μπορεί να χρειαστούν.
Ούτως η άλλως έψαχνα μια δικαιολογία για να αποκτήσω έναν εκτυπωτή 3D, μια και εδώ και αρκετό καιρό έχω σχεδιάσει και "εκτυπώσει" μικρά μέρη για άλλα μοντέλα με τη μετάβαση στο 3dhubs.com και την χρήση του διατιθέμενου λογισμικού.
Δεδομένου λοιπόν ότι το μοντέλο που θα φτιάξουμε θα είναι αρκετά μεγαλύτερης κλίμακας, το συνολικό κόστος της εκτύπωσης στο 3dhubs.com, θα μπορούσε πιθανότατα να αποσβεστεί και με το παραπάνω, με την αγορά ενός μικρού DIY 3D printer.
Αυτό φίλοι μου είναι το τέλος του πρώτου μέρους.
Την επόμενη φορά θα δούμε λεπτομέρειες της διάταξης ισχύος και θα προβούμε στην κατασκευή μιας πρωτότυπης ατράκτου – (PROTOTYPE), για να ελέγξουμε την σωστή τοποθέτηση των εξαρτημάτων και το balancing του μοντέλου.
Ευχαριστώ για την ανάγνωση!
Θα ήθελα να εκμεταλλευτώ αυτή την ευκαιρία, για να ευχαριστήσω τον Γιάννη για την απλόχερη προσφορά του, καθως και τις συμβουλές και κατευθύνσεις που μου έχει δώσει.
Επίσης τον Άγγελο για την καθοδήγηση και την βοήθειά του, καθώς και το βαττόμετρό που μου δάνεισε, και το οποίο κατάφερα - εχμμ τρόπον τινά - να
«αρχίσει το κάπνισμα»....
Τον Δημήτρη για την αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων σχετικών με την λειτουργία του μοτέρ καθώς και του esc.
Και τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον φίλο μου τον Νίκο (Sukhoi), για την βοήθεια του στην μετάφραση του build log στα ελληνικά.