Σελίδα 1 από 1

Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιούλ 26, 2008 4:04 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Το παράδειγμα που ακολουθεί σε μορφή PDF, αφορά την επικοινωνία των πιλότων εικονικών πτήσεων με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Είναι ένα αρχείο, που στην αρχή τουλάχιστον, θα βοηθήσει το νέο πιλότο να εγκλιματιστεί. Πολύ σύντομα, όπως συμβαίνει με όλους μας, όλα αυτά θα τα γνωρίζουμε και θα τα θυμόμαστε, δίχως τη βοήθεια του συγκεκριμένου «οδηγού επικοινωνίας»



• Εφόσον υπάρχει ελεγκτής στο αεροδρόμιο, δεν προχωρούμε σε καμία ενέργεια αν πρώτα δε μας εξουσιοδοτήσει για αυτό.

Εικόνα Όλοι οι Έλληνες ελεγκτές ξεχωρίζουν από τα αρχικά γράμματα που δεν είναι άλλα από τα: LG.
Έτσι λοιπόν για παράδειγμα, όταν δούμε το LGTS_APP σημαίνει ότι είμαστε σε Ελληνικό αεροδρόμιο, βάσει των δύο πρώτων γραμμάτων (LG). Τα επόμενα δύο, μας υποδεικνύουν το αεροδρόμιο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα TS είναι η Θεσσαλονίκη.
Τέλος, τα τρία τελευταία γράμματα, καθορίζουν τη θέση που έχει ο ελεγκτής, στο αεροδρόμιο. Στην περίπτωσή μας, το APP σηματοδοτεί την προσέγγιση (approach).

Εικόνα Η ομιλία μας πρέπει απαραίτητα να είναι καθαρή. Είναι πολύ σημαντικό να αναμένουμε τα λεγόμενα read back των άλλων πιλότων πριν μιλήσουμε.
Η επανάληψη των οδηγιών που παίρνουμε, (readbacks) είναι το άλφα και το ωμέγα της επικοινωνίας με τους ελεγκτές, αφού μόνον έτσι οι ελεγκτές είναι βέβαιοι ότι οι εντολές τους εισακούσθησαν.

Εικόνα Σε κάθε επαφή και αναφορά μας με τους ελεγκτές, αναφέρουμε το callsign μας όταν τελειώσουμε (callsign = διακριτικό), για να ξέρει ο ελεγκτής ποιος πιλότος (σταθμός) τον καλεί.
Αντίθετα, όταν ο ελεγκτής μας καλεί, χρησιμοποιεί μπροστά από οποιαδήποτε εντολή του το callsign μας.


Ιεραρχεία των ελεγκτών.
Το παράδειγμα χρησιμοποιεί ελεγκτές του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος LGAV

• LGAV_DEL (Delivery) Από το Delivery ζητάμε εξουσιοδότηση για το σχέδιο πτήσης που έχουμε ήδη καταθέσει από πριν. Το Delivery σπάνια το συναντάμε. Το βλέπουμε σε λειτουργία συνήθως όταν γίνονται events.

• LGAV_GND (Ground) Ο Ground αντικαθιστά το Delivery εφόσον δεν υπάρχει. Η δουλειά του είναι ο έλεγχος κυκλοφορίας εδάφους.
Για παράδειγμα, πριν επιχειρήσουμε τροχοδρόμηση ζητάμε τη σχετική άδεια από αυτό.

• LGAV_TWR (Tower) Ο Τower είναι αυτός που θα επιβεβαιώσει το ελεύθερο για την είσοδό μας στο διάδρομο, είτε για απογείωση είτε για προσγείωση. Στην περίπτωση που δε συναντήσουμε τους δύο προηγούμενους, ο Tower τους αντικαθιστά.

• LGAV_APP (Approach) Κατά την προσέγγισή μας και εφόσον βρεθούμε στη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου, ο APP αναλαμβάνει την καθοδήγησή μας έως και λίγο πριν προσγειωθούμε.

• LGAV_DEP (Departure) Ο DEP είναι εκείνος που μας αναλαμβάνει λίγο μετά την απογείωσή μας και μέχρι την έξοδό μας από τη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου.
Τα LGAV_APP/DEP αντικαθιστούν όλους τους προηγούμενους, εφόσον δεν υπάρχουν.

• LGGG_CTR (Control) Έχει την ευθύνη σε όλο τον εναέριο χώρο της Ελλάδας (FIR), Παράλληλα αντικαθιστά όλες τις προηγούμενες θέσεις ελεγκτών, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν.

Οι διάλογοι με τους ελεγκτές βρίσκονται, στο συνημμένο αρχείο .


Ακούστε ζωντανά πιλότους και ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιούλ 26, 2008 4:10 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Σας δίνεται η δυνατότητα να ακούσετε ζωντανά την επαφή που έχουν οι πιλότοι με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, μέσω του LIVE.ATC.NET

Εικόνα

Αναζητήστε το "Ελευθέριος Βενιζέλος" (LGAV).
Αρκετά συχνά είναι ενεργοποιημένο

Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 19, 2008 1:01 pm
από rcbasic
Αψογη εμπειρια! Πολυ καλο!

Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 14, 2008 11:32 am
από Scrat
Θα πρότεινα σε όλους να ακούσουν έστω και για λίγο μέσω του liveatc την εναέρια κυκλοφορία του Ελ. Βενιζέλος.. Ακόμα και να μην ασχολείστε με flightsimming είναι κάτι που δεν το ακούτε κάθε μέρα..

Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 28, 2008 3:47 pm
από Nick1150
Άψογο θέμα, χρησιμο το pdf ;;)

Ευχαριστούμε Γιάννη

@P@

Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 15, 2009 2:13 pm
από grhgor
Γιατί δεν μπορεί ο Οδηγός (pdf) να εκτυπωθεί?
Θα είναι χρήσιμο να τον διαβάσει ένας αρχάριος (moi) με την
ησυχία του. Don't you think?


Kostas Grhgor
New Member

Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 18, 2009 10:33 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
grhgor έγραψε: Γιατί δεν μπορεί ο Οδηγός (pdf) να εκτυπωθεί?
Θα είναι χρήσιμο να τον διαβάσει ένας αρχάριος (moi) με την
ησυχία του. Don't you think?


Hello Gus.
My answer is: "Yes i do"

So, now you got it!
(i have no time for a new PDF file. Try the "word" one).

Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 19, 2009 12:33 pm
από grhgor
Million thanks for the quick reply!!!!!
I have already printed it and tonight I will use it.
Ερώτηση : Εχω πρόσφατα εγγραφεί στον IVAO. Αλλά το σύστημα σέρνεται!!!
Φορτώνω το 767-300 και δυσκολεύεται. Any ideas?

Thanks again.

Gus Grhgor

Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 16, 2009 8:57 am
από Aggelosk1990
Πολυ καλο!!!!!

Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 31, 2010 10:13 pm
από pstratos
Καταρχάς καλώς σας βρήκα!
Μια ερώτηση σχετικά με ATC.

Οταν ξεκινάμε απο αεροδρόμιο χωρίς ATC που υποβάλουμε σχέδιο πτήσης και που αναφερόμαστε? Η ξεκινάμε κανονικά με unicom και (που - πότε?) επικοινονούμε με το CTR?
Αντίστροφα αν ξεκινήσουμε απο ελεγχόμενο αεροδρόμιο προς μη ελεγχόμενο πότε τερματίζεται η "εποπτία" από τον ελεγκτή?

Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 01, 2010 9:17 am
από Γιάννης Ζαφείρης
Σχέδιο πτήσης υποβάλεις όπως και να έχει, είτε είναι ενεργός, είτε όχι, ο πύργος του αεροδρομίου αναχώρησης και άφιξης.
Το Athens Control (LGGG), οι τοπικοί ελεγκτές αλλά και οι υπόλοιποι πιλότοι, πρέπει να γνωρίζουν από που και προς τα που κατευθύνεσαι. Όλα καταγράφονται και όλα είναι ορατά.

Η εποπτία δεν "τερματίζεται" ποτέ.