Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιούλ 26, 2008 4:04 pm
Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Το παράδειγμα που ακολουθεί σε μορφή PDF, αφορά την επικοινωνία των πιλότων εικονικών πτήσεων με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Είναι ένα αρχείο, που στην αρχή τουλάχιστον, θα βοηθήσει το νέο πιλότο να εγκλιματιστεί. Πολύ σύντομα, όπως συμβαίνει με όλους μας, όλα αυτά θα τα γνωρίζουμε και θα τα θυμόμαστε, δίχως τη βοήθεια του συγκεκριμένου «οδηγού επικοινωνίας»
• Εφόσον υπάρχει ελεγκτής στο αεροδρόμιο, δεν προχωρούμε σε καμία ενέργεια αν πρώτα δε μας εξουσιοδοτήσει για αυτό.
Όλοι οι Έλληνες ελεγκτές ξεχωρίζουν από τα αρχικά γράμματα που δεν είναι άλλα από τα: LG.
Έτσι λοιπόν για παράδειγμα, όταν δούμε το LGTS_APP σημαίνει ότι είμαστε σε Ελληνικό αεροδρόμιο, βάσει των δύο πρώτων γραμμάτων (LG). Τα επόμενα δύο, μας υποδεικνύουν το αεροδρόμιο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα TS είναι η Θεσσαλονίκη.
Τέλος, τα τρία τελευταία γράμματα, καθορίζουν τη θέση που έχει ο ελεγκτής, στο αεροδρόμιο. Στην περίπτωσή μας, το APP σηματοδοτεί την προσέγγιση (approach).
Η ομιλία μας πρέπει απαραίτητα να είναι καθαρή. Είναι πολύ σημαντικό να αναμένουμε τα λεγόμενα read back των άλλων πιλότων πριν μιλήσουμε.
Η επανάληψη των οδηγιών που παίρνουμε, (readbacks) είναι το άλφα και το ωμέγα της επικοινωνίας με τους ελεγκτές, αφού μόνον έτσι οι ελεγκτές είναι βέβαιοι ότι οι εντολές τους εισακούσθησαν.
Σε κάθε επαφή και αναφορά μας με τους ελεγκτές, αναφέρουμε το callsign μας όταν τελειώσουμε (callsign = διακριτικό), για να ξέρει ο ελεγκτής ποιος πιλότος (σταθμός) τον καλεί.
Αντίθετα, όταν ο ελεγκτής μας καλεί, χρησιμοποιεί μπροστά από οποιαδήποτε εντολή του το callsign μας.
Ιεραρχεία των ελεγκτών.
Το παράδειγμα χρησιμοποιεί ελεγκτές του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος LGAV
• LGAV_DEL (Delivery) Από το Delivery ζητάμε εξουσιοδότηση για το σχέδιο πτήσης που έχουμε ήδη καταθέσει από πριν. Το Delivery σπάνια το συναντάμε. Το βλέπουμε σε λειτουργία συνήθως όταν γίνονται events.
• LGAV_GND (Ground) Ο Ground αντικαθιστά το Delivery εφόσον δεν υπάρχει. Η δουλειά του είναι ο έλεγχος κυκλοφορίας εδάφους.
Για παράδειγμα, πριν επιχειρήσουμε τροχοδρόμηση ζητάμε τη σχετική άδεια από αυτό.
• LGAV_TWR (Tower) Ο Τower είναι αυτός που θα επιβεβαιώσει το ελεύθερο για την είσοδό μας στο διάδρομο, είτε για απογείωση είτε για προσγείωση. Στην περίπτωση που δε συναντήσουμε τους δύο προηγούμενους, ο Tower τους αντικαθιστά.
• LGAV_APP (Approach) Κατά την προσέγγισή μας και εφόσον βρεθούμε στη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου, ο APP αναλαμβάνει την καθοδήγησή μας έως και λίγο πριν προσγειωθούμε.
• LGAV_DEP (Departure) Ο DEP είναι εκείνος που μας αναλαμβάνει λίγο μετά την απογείωσή μας και μέχρι την έξοδό μας από τη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου.
Τα LGAV_APP/DEP αντικαθιστούν όλους τους προηγούμενους, εφόσον δεν υπάρχουν.
• LGGG_CTR (Control) Έχει την ευθύνη σε όλο τον εναέριο χώρο της Ελλάδας (FIR), Παράλληλα αντικαθιστά όλες τις προηγούμενες θέσεις ελεγκτών, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν.
Οι διάλογοι με τους ελεγκτές βρίσκονται, στο συνημμένο αρχείο .
Το παράδειγμα που ακολουθεί σε μορφή PDF, αφορά την επικοινωνία των πιλότων εικονικών πτήσεων με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Είναι ένα αρχείο, που στην αρχή τουλάχιστον, θα βοηθήσει το νέο πιλότο να εγκλιματιστεί. Πολύ σύντομα, όπως συμβαίνει με όλους μας, όλα αυτά θα τα γνωρίζουμε και θα τα θυμόμαστε, δίχως τη βοήθεια του συγκεκριμένου «οδηγού επικοινωνίας»
• Εφόσον υπάρχει ελεγκτής στο αεροδρόμιο, δεν προχωρούμε σε καμία ενέργεια αν πρώτα δε μας εξουσιοδοτήσει για αυτό.
Όλοι οι Έλληνες ελεγκτές ξεχωρίζουν από τα αρχικά γράμματα που δεν είναι άλλα από τα: LG.
Έτσι λοιπόν για παράδειγμα, όταν δούμε το LGTS_APP σημαίνει ότι είμαστε σε Ελληνικό αεροδρόμιο, βάσει των δύο πρώτων γραμμάτων (LG). Τα επόμενα δύο, μας υποδεικνύουν το αεροδρόμιο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα TS είναι η Θεσσαλονίκη.
Τέλος, τα τρία τελευταία γράμματα, καθορίζουν τη θέση που έχει ο ελεγκτής, στο αεροδρόμιο. Στην περίπτωσή μας, το APP σηματοδοτεί την προσέγγιση (approach).
Η ομιλία μας πρέπει απαραίτητα να είναι καθαρή. Είναι πολύ σημαντικό να αναμένουμε τα λεγόμενα read back των άλλων πιλότων πριν μιλήσουμε.
Η επανάληψη των οδηγιών που παίρνουμε, (readbacks) είναι το άλφα και το ωμέγα της επικοινωνίας με τους ελεγκτές, αφού μόνον έτσι οι ελεγκτές είναι βέβαιοι ότι οι εντολές τους εισακούσθησαν.
Σε κάθε επαφή και αναφορά μας με τους ελεγκτές, αναφέρουμε το callsign μας όταν τελειώσουμε (callsign = διακριτικό), για να ξέρει ο ελεγκτής ποιος πιλότος (σταθμός) τον καλεί.
Αντίθετα, όταν ο ελεγκτής μας καλεί, χρησιμοποιεί μπροστά από οποιαδήποτε εντολή του το callsign μας.
Ιεραρχεία των ελεγκτών.
Το παράδειγμα χρησιμοποιεί ελεγκτές του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος LGAV
• LGAV_DEL (Delivery) Από το Delivery ζητάμε εξουσιοδότηση για το σχέδιο πτήσης που έχουμε ήδη καταθέσει από πριν. Το Delivery σπάνια το συναντάμε. Το βλέπουμε σε λειτουργία συνήθως όταν γίνονται events.
• LGAV_GND (Ground) Ο Ground αντικαθιστά το Delivery εφόσον δεν υπάρχει. Η δουλειά του είναι ο έλεγχος κυκλοφορίας εδάφους.
Για παράδειγμα, πριν επιχειρήσουμε τροχοδρόμηση ζητάμε τη σχετική άδεια από αυτό.
• LGAV_TWR (Tower) Ο Τower είναι αυτός που θα επιβεβαιώσει το ελεύθερο για την είσοδό μας στο διάδρομο, είτε για απογείωση είτε για προσγείωση. Στην περίπτωση που δε συναντήσουμε τους δύο προηγούμενους, ο Tower τους αντικαθιστά.
• LGAV_APP (Approach) Κατά την προσέγγισή μας και εφόσον βρεθούμε στη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου, ο APP αναλαμβάνει την καθοδήγησή μας έως και λίγο πριν προσγειωθούμε.
• LGAV_DEP (Departure) Ο DEP είναι εκείνος που μας αναλαμβάνει λίγο μετά την απογείωσή μας και μέχρι την έξοδό μας από τη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου.
Τα LGAV_APP/DEP αντικαθιστούν όλους τους προηγούμενους, εφόσον δεν υπάρχουν.
• LGGG_CTR (Control) Έχει την ευθύνη σε όλο τον εναέριο χώρο της Ελλάδας (FIR), Παράλληλα αντικαθιστά όλες τις προηγούμενες θέσεις ελεγκτών, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν.
Οι διάλογοι με τους ελεγκτές βρίσκονται, στο συνημμένο αρχείο .