Hellcat (ESM YT) 183cm
Hellcat (ESM YT) 183cm
Την Δευτέρα που μας περασε αγόρασα το 2o μου Hellcat. Αυτη την φορά ενα ESM. Το 1ο ειναι CMPro. (για αυτό "εξαφανιστικα" από το Πεταμε. Ειχα κλειστει στο εργαστήρι του τρομου :p)
Η αγορά εγινε από το Diamond Models στο Αιγαλεω, σε τιμή φτινότερη απ΄ότι εαν το εφερνα από το εξωτερικό.
Το σκάφος είναι αψογο! Πολυεσρετικό σώμα και μπάλσα φτερα. Με τα πάνελς του, τα προτσίνια του κλπ...
Την Κυριακή που μας περασε (30/10/2010) εκανε και την παρθενική του στον Μαραθώνα.
Το setup που επέλεξα ειναι το ακόλουθο.
1. Μοτερ 26cc RCG από τον κινέζο. (Το πήγε μια χαρά και ήταν το 1ο ντεπόζιτο που έκαιγε)
2. Προπέλα 3φιλη 16Χ8. Μεγάλος δίσκος πολύ αερόρευμα απίστευτη ροπή!
3. Ηλεκτρονικά:
Για δεκτη εβαλα τον 9καναλο της Spectrum. Με δύο παροχές μπαταρίας, δουλεύει σαν powerbox και 3 δορυφόρους με δυνατότητα τοποθέτησης και 4ου (εβαλα και 4ο)
Η παροχή ρεύματος στον δεκτη εγινε από 2 μπέκ ρυθμισμένα στα 6V των 8Α με ξεχωριστούς διακόπτες και μπαταρίες των 2500mha 2sel
Η ηλεκτρονική πέρνει ρεύμα από 3η ξεχωριστή μπαταρία 1900 mha 2sel μέσω 3ου μπέκ. Συμφωνα με τις προδιαγραφές του δεκτη, θα μπορούσα να πάρω ρευνα για την ηλεκρονική από αυτόν (βγαζει 3 εξόδους ρευματος), αλλα προτήμησα να βάλω ξεχωριστή μπαταρία (ποτε δεν ξερεις!)
Για servo εβαλα ότι ειχα από παλιά σκάφη!!!
Στα ailerons ψυφιακά spectrum 5κιλα. Στα flaps αναλογικά hiteck 5κιλα. Στο rader foutaba 5κιλο. Και στο elevator Ιnolab 12κιλο! Στο γκαζι και τα retracts απλα 3κιλα σεβακια.
Κατασκευαστικά το σκάφος εχει τις δυσκολίες του! Η ουρά ειδικά μου εφαγε μια μέρα. Να συμειώσω ότι όλες οι κινησεις ειναι πουλ πουλ. Με λίγα λόγιασηρματοσχοινα! Οι ντίζες λοιπόν του rader, αφού "δεσουν" στο rader, θα πρέπει να δώσουν και κινηση στο ροδάκι! Λόγο χώρου σου βγαινει λίγο το λάδι για να τα τεριάξεις. Κατα τα αλλα δεν υπήρξαν δυσκολίες.
Κέντρο βάρους.
Με το ζυγισμα υπάρχει θεματάκι, μιας και το σκάφος ειναι πισώβαρο (τεράστια ουρα)
Συνεπώς ενώ εχει ΠΟΛΥ χωρο στην άτρακτο, για τα ηλεκτρονικά, πρέπει να τα φέρεις ΟΛΑ όσο πιο μπροστά μπορείς.
Ετσι, τις μπαταρίες τις τοποθέτησα "πάνω" από το ντεπόζητο καυσίμου ΜΟΝIΜΑ. Για την φώρτηση τους εβαλα μεγάλα καλόδια που τα τραβάω και φτανουν να βγούν από το σκάφος.
Παρόλο το μοτερ βενζίνα (1,2kg), χρειάστικε αρκετό ακόμα βαρος μπροστά.
Συνολικά του πρόσθεσα περίπου 1,5kg ακόμα. Μέρος του βιδώθηκε στο firewall και μέρος του κολλήθηκε στο cowl.
Πτητικά
Το σκάφος ειναι απλά τέλειο. Τεραστιες επιφάνειες, δεν στολάρει, δεν εχει τερτήπια, όπως το p51, και πετά σαν τρενο (τρενο με φτερα )
Στην προσγείωση ειναι διαφορετικό από αλλα μικρότερα (που τόσο καιρό πέταγα) και θελει περισσότερο elevator. Καθώς και επιβάλεται να "γλύφεις" μιας και 9κιλά ειναι πολλά για τα retracts όταν ερχονται με 50-60 χιλίομετρα
Η αγορά εγινε από το Diamond Models στο Αιγαλεω, σε τιμή φτινότερη απ΄ότι εαν το εφερνα από το εξωτερικό.
Το σκάφος είναι αψογο! Πολυεσρετικό σώμα και μπάλσα φτερα. Με τα πάνελς του, τα προτσίνια του κλπ...
Την Κυριακή που μας περασε (30/10/2010) εκανε και την παρθενική του στον Μαραθώνα.
Το setup που επέλεξα ειναι το ακόλουθο.
1. Μοτερ 26cc RCG από τον κινέζο. (Το πήγε μια χαρά και ήταν το 1ο ντεπόζιτο που έκαιγε)
2. Προπέλα 3φιλη 16Χ8. Μεγάλος δίσκος πολύ αερόρευμα απίστευτη ροπή!
3. Ηλεκτρονικά:
Για δεκτη εβαλα τον 9καναλο της Spectrum. Με δύο παροχές μπαταρίας, δουλεύει σαν powerbox και 3 δορυφόρους με δυνατότητα τοποθέτησης και 4ου (εβαλα και 4ο)
Η παροχή ρεύματος στον δεκτη εγινε από 2 μπέκ ρυθμισμένα στα 6V των 8Α με ξεχωριστούς διακόπτες και μπαταρίες των 2500mha 2sel
Η ηλεκτρονική πέρνει ρεύμα από 3η ξεχωριστή μπαταρία 1900 mha 2sel μέσω 3ου μπέκ. Συμφωνα με τις προδιαγραφές του δεκτη, θα μπορούσα να πάρω ρευνα για την ηλεκρονική από αυτόν (βγαζει 3 εξόδους ρευματος), αλλα προτήμησα να βάλω ξεχωριστή μπαταρία (ποτε δεν ξερεις!)
Για servo εβαλα ότι ειχα από παλιά σκάφη!!!
Στα ailerons ψυφιακά spectrum 5κιλα. Στα flaps αναλογικά hiteck 5κιλα. Στο rader foutaba 5κιλο. Και στο elevator Ιnolab 12κιλο! Στο γκαζι και τα retracts απλα 3κιλα σεβακια.
Κατασκευαστικά το σκάφος εχει τις δυσκολίες του! Η ουρά ειδικά μου εφαγε μια μέρα. Να συμειώσω ότι όλες οι κινησεις ειναι πουλ πουλ. Με λίγα λόγιασηρματοσχοινα! Οι ντίζες λοιπόν του rader, αφού "δεσουν" στο rader, θα πρέπει να δώσουν και κινηση στο ροδάκι! Λόγο χώρου σου βγαινει λίγο το λάδι για να τα τεριάξεις. Κατα τα αλλα δεν υπήρξαν δυσκολίες.
Κέντρο βάρους.
Με το ζυγισμα υπάρχει θεματάκι, μιας και το σκάφος ειναι πισώβαρο (τεράστια ουρα)
Συνεπώς ενώ εχει ΠΟΛΥ χωρο στην άτρακτο, για τα ηλεκτρονικά, πρέπει να τα φέρεις ΟΛΑ όσο πιο μπροστά μπορείς.
Ετσι, τις μπαταρίες τις τοποθέτησα "πάνω" από το ντεπόζητο καυσίμου ΜΟΝIΜΑ. Για την φώρτηση τους εβαλα μεγάλα καλόδια που τα τραβάω και φτανουν να βγούν από το σκάφος.
Παρόλο το μοτερ βενζίνα (1,2kg), χρειάστικε αρκετό ακόμα βαρος μπροστά.
Συνολικά του πρόσθεσα περίπου 1,5kg ακόμα. Μέρος του βιδώθηκε στο firewall και μέρος του κολλήθηκε στο cowl.
Πτητικά
Το σκάφος ειναι απλά τέλειο. Τεραστιες επιφάνειες, δεν στολάρει, δεν εχει τερτήπια, όπως το p51, και πετά σαν τρενο (τρενο με φτερα )
Στην προσγείωση ειναι διαφορετικό από αλλα μικρότερα (που τόσο καιρό πέταγα) και θελει περισσότερο elevator. Καθώς και επιβάλεται να "γλύφεις" μιας και 9κιλά ειναι πολλά για τα retracts όταν ερχονται με 50-60 χιλίομετρα
- Συνημμένα
-
- IMG_1563.jpg (96.89 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
-
- IMG_1562.jpg (93.53 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
-
- IMG_1561.jpg (91.7 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
-
- IMG_1560.jpg (92.65 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Μεγειες κιτρινιαρη
- Συνημμένα
-
- DSC01709.jpg (94.88 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
-
- DSC01710.jpg (92.19 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
-
- DSC01711.jpg (96.25 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Good Morning Γιαννη..
Μπορείς να μας πείς και ένα συνολικό κόστος (περίπου) για σκάφος, κινητήρα, ηλετρκονικά??
Μπορείς να μας πείς και ένα συνολικό κόστος (περίπου) για σκάφος, κινητήρα, ηλετρκονικά??
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
270 το σκάφος
150 το μοτερ
170 ο δεκτης
40 ευρω τα μπεκ
189 ευρω τα retracts
συν τα σερβο που ειχα, οπότε δεν ξερω ακριβώς τις τιμές, αλλα γυρω στα 150 ευρω πρεπει να ειναι.
Αρα συνολο 969 ευρωπουλα περίπου
150 το μοτερ
170 ο δεκτης
40 ευρω τα μπεκ
189 ευρω τα retracts
συν τα σερβο που ειχα, οπότε δεν ξερω ακριβώς τις τιμές, αλλα γυρω στα 150 ευρω πρεπει να ειναι.
Αρα συνολο 969 ευρωπουλα περίπου
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Μεγειεεεεεεεές φίλε......πολύ πρώτο το τέρας.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Γιαννη καλές πτήσεις .........είναι πανέμορφο
Η ανάγκη για κατάληλο χώρο πτήσεων μοντέλων αυτής της κατηγορίας γίνεται επιτακτικότερη
Η ανάγκη για κατάληλο χώρο πτήσεων μοντέλων αυτής της κατηγορίας γίνεται επιτακτικότερη
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
και για την ιστορία του θέματος που διάλεξε η ESM (πάντα αυτή η εταιρεία διαλέγει θέματα που υπήρχαν, ήταν δηλαδή πραγματικά)
Το συγκεκριμένο θέμα είναι το αεροπλάνο το F6F Hellcat του άσσου (Υποσμηναγού) Lt. Richard E. Stambook, που υπηρέτησε στην VF-27, στο αεροπλανοφόρο USS Princeton.
Χαρακτηριστικό της μοίρας αυτής ήταν το απίστευτο "nose art" με το στόμα της αγριόγατας.....
Το συγκεκριμένο θέμα είναι το αεροπλάνο το F6F Hellcat του άσσου (Υποσμηναγού) Lt. Richard E. Stambook, που υπηρέτησε στην VF-27, στο αεροπλανοφόρο USS Princeton.
Χαρακτηριστικό της μοίρας αυτής ήταν το απίστευτο "nose art" με το στόμα της αγριόγατας.....
- Συνημμένα
-
- VF-27all2.jpg (77.11 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
-
- vf27.jpg (3.43 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Τρύφωνας έγραψε: ↑και για την ιστορία του θέματος που διάλεξε η ESM (πάντα αυτή η εταιρεία διαλέγει θέματα που υπήρχαν, ήταν δηλαδή πραγματικά)
Το συγκεκριμένο θέμα είναι το αεροπλάνο το F6F Hellcat του άσσου (Υποσμηναγού) Lt. Richard E. Stambook, που υπηρέτησε στην VF-27, στο αεροπλανοφόρο USS Princeton.
Χαρακτηριστικό της μοίρας αυτής ήταν το απίστευτο "nose art" με το στόμα της αγριόγατας.....
και μια φωτό από το κανονικό στο duxford :)
- Συνημμένα
-
- f6.jpg (58.97 KiB) Προβλήθηκε 154 φορές
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Γιαννη μπορεις να κανεις μια συγκριση αναμεσα στα Hellcat της cmpro και της ems αφου τα εχεις και τα δυο;
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Πτητικά και τα δύο σκάφη είναι "τρένα" όπως ολα τα hellcat. To esm όντας μεγαλύτερο και πάνω απ΄όλα βαρύτερο, ειναι πιο "σκαφος". Εχει μεγαλύτερη αδράνια και πετά πιο σταθερά και πιο "πραγματικά". Το cmp συγχωρεί πιο πολλά. Μια "βαριά" προσγείωση ειναι απαγορευτική στο esm. Θα πάρεις τα σκέλη στα χέρια.
Οσο αφορά την εμφάνιση, οι διαφορές ειναι μεγάλες. Το esm ειναι πολλές κλάσεις πιο πάνω. Πολύ πιο "scale", με καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ποιοτικότερο βαψιμο.
Κάνοντας εναν γενικό απολογισμό θα ελεγα ότι το esm ειναι μια κλάση παραπάνω από το cmp. Αλλα και πιο απαιτητικό.
Και τα δύο όμως προσφέρουν ευχάριστες στιγμές απλόχειρα!!!
cmp:
177εκ
6 κιλα
90-110 2st ή 26cc βενζίνα
esm:
183εκ
9+ κιλά
180 4st ή 30-38cc βενζίνα (του ειχα 26cc και πεταγε μια χαρά αλλα scale)
Οσο αφορά την εμφάνιση, οι διαφορές ειναι μεγάλες. Το esm ειναι πολλές κλάσεις πιο πάνω. Πολύ πιο "scale", με καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ποιοτικότερο βαψιμο.
Κάνοντας εναν γενικό απολογισμό θα ελεγα ότι το esm ειναι μια κλάση παραπάνω από το cmp. Αλλα και πιο απαιτητικό.
Και τα δύο όμως προσφέρουν ευχάριστες στιγμές απλόχειρα!!!
cmp:
177εκ
6 κιλα
90-110 2st ή 26cc βενζίνα
esm:
183εκ
9+ κιλά
180 4st ή 30-38cc βενζίνα (του ειχα 26cc και πεταγε μια χαρά αλλα scale)
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Αν δεν κανω λαθος το ems εχει retracts ενω το cmp οχι.
Υπαρχει διαφορα στην προσγειωση εξαιτιας των retracts;
Υπαρχει διαφορα στην προσγειωση εξαιτιας των retracts;
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Γινεται με πιο χαμηλη ταχυτητα η προσγειωση στο ems;
Απάντηση: Hellcat (ESM YT) 183cm
Αγαπητέ Αλέξη
Επειδή τυγχάνει να έχω και εγώ αρκετά Hellcat ( CMPro, ESM, Byron Originals, Jemco), θα σου πώ επίσης την γνώμη μου.
Τα ESM δίνονται όπως και τα CMPro χωρίς Retracts στην βασική τους έκδοση. Και οι 2 εταιρείες παρέχουν τα retracts optional.
Όπως προείπε και ο Mogolos τα Hellcat είναι τραίνα ως προς την πτήση τους. Απλά όσο μεγαλώνει το μέγεθος αλλάζουν και οι απαιτήσεις τόσο σε εμπειρεία τεχνικής πτήσεων όσο και σε επίπεδο κατασκευαστικών γνώσεων.
Το ESM είναι ένα πιο απαιτητικό αεροπλάνο (έχει καλλίτερο hardware) αλλά και μεγαλύτερη δυσκολία άρμωσης - κατασκευής και απευθύνεται σε μοντελιστές με κατασκευαστικές γνώσεις.
Το CMPro είναι ένα μικρότερο σκάφος με λιγότερες απαιτήσεις ως προς την τεχνική πτήσεων όσο και στο επίπεδο κατασκευής.
Εαν έχεις εμπειρία στην πτήση και κατασκευή αεροπλάνων κλίμακας μέγεθους 90-180 τότε μπορείς να προχωρήσεις κατευθείαν στο ESM.
Εαν η εμπειρία σου είναι σε ξύλινα ARF 60ράκια τότε το CMPro θα είναι μια πιο βατή λύση.
Τεσπά ότι και αν αποφασίσεις άνοιξε ένα θρεντ κατασκευής και εμείς θα σε βοηθήσουμε να το φτιάξεις ευκολότερα προτείνοντάς σου λύσεις σε κάθε σου απορία.
Στην ομάδα του petame.gr υπάρχουν πολύ αξιόλογοι μοντελιστές με χρόνια εμπειρία σε κατασκευές όπως ο ankon, o Κώστας Μιχαηλίδης, ο Mogolos και ο υπογράφων και σίγουρα δεν θα σε αφήσουμε στον αέρα για όποια βοήθεια χρειαστείς.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Τρύφωνας
Επειδή τυγχάνει να έχω και εγώ αρκετά Hellcat ( CMPro, ESM, Byron Originals, Jemco), θα σου πώ επίσης την γνώμη μου.
Τα ESM δίνονται όπως και τα CMPro χωρίς Retracts στην βασική τους έκδοση. Και οι 2 εταιρείες παρέχουν τα retracts optional.
Όπως προείπε και ο Mogolos τα Hellcat είναι τραίνα ως προς την πτήση τους. Απλά όσο μεγαλώνει το μέγεθος αλλάζουν και οι απαιτήσεις τόσο σε εμπειρεία τεχνικής πτήσεων όσο και σε επίπεδο κατασκευαστικών γνώσεων.
Το ESM είναι ένα πιο απαιτητικό αεροπλάνο (έχει καλλίτερο hardware) αλλά και μεγαλύτερη δυσκολία άρμωσης - κατασκευής και απευθύνεται σε μοντελιστές με κατασκευαστικές γνώσεις.
Το CMPro είναι ένα μικρότερο σκάφος με λιγότερες απαιτήσεις ως προς την τεχνική πτήσεων όσο και στο επίπεδο κατασκευής.
Εαν έχεις εμπειρία στην πτήση και κατασκευή αεροπλάνων κλίμακας μέγεθους 90-180 τότε μπορείς να προχωρήσεις κατευθείαν στο ESM.
Εαν η εμπειρία σου είναι σε ξύλινα ARF 60ράκια τότε το CMPro θα είναι μια πιο βατή λύση.
Τεσπά ότι και αν αποφασίσεις άνοιξε ένα θρεντ κατασκευής και εμείς θα σε βοηθήσουμε να το φτιάξεις ευκολότερα προτείνοντάς σου λύσεις σε κάθε σου απορία.
Στην ομάδα του petame.gr υπάρχουν πολύ αξιόλογοι μοντελιστές με χρόνια εμπειρία σε κατασκευές όπως ο ankon, o Κώστας Μιχαηλίδης, ο Mogolos και ο υπογράφων και σίγουρα δεν θα σε αφήσουμε στον αέρα για όποια βοήθεια χρειαστείς.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Τρύφωνας