Easy Glider - Μοτοανεμόπτερο
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
"Ιδανική", ...δε θα το έλεγα έτσι.
Η μπαταρία μπορεί να μετακινηθεί μπρος η πίσω, για να ζυγίσει το μοντέλο.
Δες λίγο πιο πάνω, για να καταλάβεις τα υπέρ και τα κατά στην καθε μία περίπτωση.
Κατα την γνώμη μου, βάλε ό,τι έχεις. Η διαφορά είναι μικρή, αλλα αν έχεις διάφορες μπαταριες, επιλέγεις με βάση το είδος της πτήσης και των συνθηκών.
Η μπαταρία μπορεί να μετακινηθεί μπρος η πίσω, για να ζυγίσει το μοντέλο.
Δες λίγο πιο πάνω, για να καταλάβεις τα υπέρ και τα κατά στην καθε μία περίπτωση.
Κατα την γνώμη μου, βάλε ό,τι έχεις. Η διαφορά είναι μικρή, αλλα αν έχεις διάφορες μπαταριες, επιλέγεις με βάση το είδος της πτήσης και των συνθηκών.
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
Για και χαρά σε όλους.
Μετά την επίσκεψη μου στη Πεντέλη την Κυριακή (31-01-2010) και αφού έπιασα κουβεντούλα με δυο πολύ φιλόξενα άτομα εκεί πάνω…(τρελό αεράκι σου λέω….και τρελή θέα)….η απόφαση δεν μπορούσε να είναι άλλη!!!
Είμαι κάτοχος ενός Easy Glider. Το σκάφος είναι απλά άψογο από θέμα ποιότητας και συναρμογής. Λογικά μέχρι την Παρασκευή θα το έχω έτυμο.
Έχω αρκετό stock από πράματα που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω, απλά θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πραγματάκια.
Πέδες πραγματικά sorry, #** για το καταιγισμό των ερωτήσεων, αλλά με το σενάριο του ηλεκτρικού setup ασχολούμαι για πρώτη φορά μιας και τόσα χρόνια ασχολήθηκα καθαρά με θερμικά και η μόνη επαφή με το ρεύμα ήταν στο starter, τη μπουζόπηπα και τα στοιχεία NiCad και NiMi.
Μετά την επίσκεψη μου στη Πεντέλη την Κυριακή (31-01-2010) και αφού έπιασα κουβεντούλα με δυο πολύ φιλόξενα άτομα εκεί πάνω…(τρελό αεράκι σου λέω….και τρελή θέα)….η απόφαση δεν μπορούσε να είναι άλλη!!!
Είμαι κάτοχος ενός Easy Glider. Το σκάφος είναι απλά άψογο από θέμα ποιότητας και συναρμογής. Λογικά μέχρι την Παρασκευή θα το έχω έτυμο.
Έχω αρκετό stock από πράματα που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω, απλά θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πραγματάκια.
- Υπάρχει κάποιος που το πετάει με το 400άρι (Καρβουνάτο) που δίνει η Multiplex. Έχω ένα speed controller ESC-50 για Brushed Motor και μια Li-Po 2S/1P στα 1250 mAh / 20C. Ξέρει κάποιος να μου πει αν το σύστημα θα δουλέψει και πόση (στο περίπου) αυτονομία θα έχω…αν θα έχω δηλαδή;
- Από την άλλη έχω στο stockατσίδικο μου, ένα ALIGN Brushless Outrunner (450w / 1500KV / 16A με Max 35A / 45gr), ένα ALIGN ESC-20 για brushless motor και ένα ζευγάρι Li-Po 3S/1P στα 1500 mAh / 15C και Li-Po 3S/1P στα 1900 mAh / 13C. Έχω καμιά ελπίδα;
- Σε περίπτωση που βάλω το Brushless, τι spinner πρέπει να βάλω σε Brushless Outrunner στα 450w / 1500KV; (π.χ διάμετρο spinner και διάμετρο/βήμα folding prop)
- Ποιός ο λόγος χρήσεις Hitec HS-55 για ailerons και Hitec HS-81 για rudder/elevator; Αν βάλω παντού Hitec HS-55 θα υπάρξει πρόβλημα.
Πέδες πραγματικά sorry, #** για το καταιγισμό των ερωτήσεων, αλλά με το σενάριο του ηλεκτρικού setup ασχολούμαι για πρώτη φορά μιας και τόσα χρόνια ασχολήθηκα καθαρά με θερμικά και η μόνη επαφή με το ρεύμα ήταν στο starter, τη μπουζόπηπα και τα στοιχεία NiCad και NiMi.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
αν σε ενδιαφέρει το βουνό βάλε το ποιο ελαφρύ σύνολο.........έτσι και αλλιώς σε λίγες περιπτώσεις θα το χρειαστείς (χρόνος πτήσης όσο αντέχεις)
Ρίξε μία ματιά παραπάνω όλο και κάτι θα δεις που να σε ενδιαφέρει
διάβασε πως γίνετε η σωστή κόλληση(ο κατασκευαστής προτείνει να ψεκάσουμε την μία επιφάνεια με ca activator (kicker) και αφού περάσουν ένα δύο λεπτά απλώνουμε ca στην άλλη επιφάνεια και ενώνουμε Η κόληση γίνεται άμεσα και δεν μας δίνει δυνατότητα επιδιόρθωσης .......γιαυτό πρώτα κάνουμε πολλές δοκιμές πριν την εφαρμογή)
Μη βάλεις την μεταλλική μπίλια στην ουρά
καλή επιτυχία .............θα τα πούμε πάνω
Ρίξε μία ματιά παραπάνω όλο και κάτι θα δεις που να σε ενδιαφέρει
διάβασε πως γίνετε η σωστή κόλληση(ο κατασκευαστής προτείνει να ψεκάσουμε την μία επιφάνεια με ca activator (kicker) και αφού περάσουν ένα δύο λεπτά απλώνουμε ca στην άλλη επιφάνεια και ενώνουμε Η κόληση γίνεται άμεσα και δεν μας δίνει δυνατότητα επιδιόρθωσης .......γιαυτό πρώτα κάνουμε πολλές δοκιμές πριν την εφαρμογή)
Μη βάλεις την μεταλλική μπίλια στην ουρά
καλή επιτυχία .............θα τα πούμε πάνω
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
Να σε καλά. Το θέμα της κόλλησης άρχισα να το επεξεργάζομαι χθες. Το σενάριο της CA με τον επιταχυντή είναι από τα καλύτερα μάλλον. Βέβαια η πιο παχύρρευστη CA των 5 λεπτών σου αφήνει αρκετό περιθώριο, αλλά σε γενικές γραμμές τα κομμάτια κάθονται από μόνα τους.
Καμία φωτό με περασμένο Brushless outrunner στο Easy Glider έχουμε;
Υπάρχει κάποιο site που να εξηγεί τι σημαίνει (απλοϊκά) το «C» στις. Li-Po.
Η γενικότερα αν υπάρχει κάποιο site που να είναι μπούσουλας σε θέματα Electric Motor, ESC, Battery pack κτλ.>F<
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
Το C είναι μια ένδειξη της μέγιστης έντασης ρεύματος που μπορεί να δώσει μια μπαταρία. Για βρεις την ενταση αυτή, πολλαπλασιάζεις τον αριθμό πριν απο το C με τη χωρητικότητα της μπαταρίας και αυτό που βρίσκεις είναι η μέγιστη ένταση του ρεύματος (σε mA) που μπορεί να δώσει η μπαταρία χωρίς να καταστραφεί.
Π.χ. μια μπαταρία χωρητικότητας 2000mAh, 25C μπορεί να δώσει ρεύμα εντάσεως 25*2000 mA ή 50000 mA ή 50 Α.
Θεωρητικά λοιπόν δεν θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις ESC με δυνατότητα μεγαλύτερη από 50Α. Η αν βάλεις μεγαλύτερο ESC θα πρέπει να σιγουρευτείς ότι συνδυασμός κινητήρα και έλικα δεν θα απαιτήσει περισσότερα από 50Α.
(Στην πράξη αφήνουμε και κάποια ανοχή στην όλη ιστορία, γιατί οι ψηλες θερμοκρασίες του καλοκαιριού μπορούν να θέσουν ένα σύστημα σε θερμοκρασίες λειτουργίας εκτός προδιαγραφών...)
Dr.KC έγραψε: ↑
...
Η γενικότερα αν υπάρχει κάποιο site που να είναι μπούσουλας σε θέματα Electric Motor, ESC, Battery pack κτλ.>F<
Πολλά sites υπάρχουν, ορίστε μερικά ενδεικτικά:
http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=31071
http://www.rc-cars-planes.com/rc-electronics-101.html
http://www.gregcovey.com/electric_conversions.htm
http://www.gregcovey.com/Glow_Conversions_Made_Easy.htm
Μπορείς να βρείς στην παρουσίαση του http://www.aeromontelistis.gr
:
http://www.aeromodelistis.com/smfgr/index.php?topic=2851.15
Βαγγέλης
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
Βαγγέλη σε ευχαριστώ πολύ. Πολύ καλά όλα, και σχετικά με τις μπαταρίες κτλ, βρήκα σχεδόν όλες τις πλυροφορίες και στο forum μας.
Να σε καλά.
Να σε καλά.
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
vhal έγραψε: ↑
....Στην πράξη αφήνουμε και κάποια ανοχή στην όλη ιστορία, γιατί οι ψηλες θερμοκρασίες του καλοκαιριού μπορούν να θέσουν ένα σύστημα σε θερμοκρασίες λειτουργίας εκτός προδιαγραφών....
Το κάτωθι setup για το Easy Glider πως σας φαίνετε:
Motor: Brushless Outrunner 450w / 1500kv
Speed Control: ESC-20
Battery: Li-Po 2S/1P 1250mAh / 20C
Servos: 4 x Hitec 55
Receiver: 6-chanell
Θα έχω αυτονομία; Η καλύτερα, πως θα μπορούσα να βρω με αυτό το setup πια θα ήταν η αυτονομία κατά προσέγγιση φυσικά.
Το μοτέρ το θέλω απλά για την κακιά την ώρα…..πρακτικά θα προσπαθήσω να μην το δουλέψω καθόλου.
Σε αυτό το setup, τι προπέλα προτείνετε;
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
δεν μιλάμε για το τέρας ισχύος αλλά με μια 9*6 θα είσαι μια χαρά
όσο για αυτονομία στο βουνό υπέρ αρκετή και στην πεδιάδα ανάλογα την χρήση (θερμικών κλπ)μπορείς να ξεπεράσεις το 20λεπτο και βάλε ......
ποιο μοντέλο αγόρασες το απλό η το PRO γιατι η τοποθέτηση του μοτέρ στην βαση του pro είναι τυφλοσούρτης
όσο για αυτονομία στο βουνό υπέρ αρκετή και στην πεδιάδα ανάλογα την χρήση (θερμικών κλπ)μπορείς να ξεπεράσεις το 20λεπτο και βάλε ......
ποιο μοντέλο αγόρασες το απλό η το PRO γιατι η τοποθέτηση του μοτέρ στην βαση του pro είναι τυφλοσούρτης
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
sos.o.ka έγραψε: ↑
ποιο μοντέλο αγόρασες το απλό η το PRO γιατι η τοποθέτηση του μοτέρ στην βαση του pro είναι τυφλοσούρτης
Το απλό με το καρβουνάτο μοτέρ. Οπότε πρέπει να παίξει πατέντα για την μετατροπή.
Βασικά έχω μια Li-Po 2s/1 1250mAh / 20C και μια 3s/1p 1900mAh / 13C. Πια θα προτείνατε ρε πέδες.
To μοτεράκι είναι ένα brushless outrunner (Max Continuous current 16A / Max Output Power 160W / 1500KV)
Αυτό που θέλω να ξέρω είναι αν στη Πεντέλη ή σε άλλη πλαγιά με θερμικά ή και δυναμικά θα μπορέσω να ξεκολλήσω από την κακοτοπιά. Αν κάποιος στο σύνολο χρησιμοποιήσει max για 1 με 2 λεπτά το μοτέρ, πόση αυτονομία μπορεί να περιμένει με το παραπάνω setup σε συνθήκες καθαρής ανεμοπορίας;
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
τα πράγματα είναι απλά μεγάλη μπαταρία -βαρια μπαταρία-μεγαλύτερος χρόνος
μικρή μπαταρία-λιγότερο βάρος -μικρότερος χρόνος
βάλε κάτι πάνω και πέτα .............τα υπόλοιπα θα τα βρείς στο δρόμο
ps Max Continuous current 16A / Max Output Power 160W / 1500KV ????????
μικρή μπαταρία-λιγότερο βάρος -μικρότερος χρόνος
βάλε κάτι πάνω και πέτα .............τα υπόλοιπα θα τα βρείς στο δρόμο
ps Max Continuous current 16A / Max Output Power 160W / 1500KV ????????
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!
sos.o.ka έγραψε: ↑τα πράγματα είναι απλά μεγάλη μπαταρία -βαρια μπαταρία-μεγαλύτερος χρόνος
μικρή μπαταρία-λιγότερο βάρος -μικρότερος χρόνος
βάλε κάτι πάνω και πέτα .............τα υπόλοιπα θα τα βρείς στο δρόμο
Στο τέλος αυτό θα κάνω. Άλλωστε το setup μου από ότι κατάλαβα δε το λες κακό.
Αυτά είναι τα specs του brushless outrunner που έχω.
To maximum ρεύμα που τραβά είναι 16Α με max power στα 160W (1500KV).
Πρακτικά το μοτέρ μπορεί να δουλέψει (χωρίς υπερθέρμανση του όλου συστήματος και φυσικά καταπόνηση της μπαταρίας) με μπαταρίες που μπορούν να δώσουν από 20Α και πάνω. Πρακτικά λοιπόν, αν βάλω μπαταρία Li-Po 2s/1p στα 1250mAh / 20C, αυτόματα έχω max ροή από την μπαταρία της τάξεως των 25A και αυτονομία κανένα 35λεπτο, αν υποθέσουμε ότι τα servακια δε τραβάνε πολύ ρεύμα και το μοτέρ δουλέψει στο σύνολο για κανένα 2-3λεπτο.
Sorry αν σας τα πρίζω, απλά το μοντέλο το έστησα και περιμένω τον καιρό να κοπάσει. Γενικά πάντως το ζύγισα πολύ εύκολα και το αμόλησα από το ύψος του ώμου σε μια αυλή και έκανε πτήση σαΐτας για περίπου 12-14 μέτρα. Οπότε μάλλον είναι ΟΚ.
Καμία συμβουλή για προπέλες και spinerάκι; Είναι το μόνο που δεν έχω βάλει ακόμα.
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Eγώ θα βάλω μία τρίσελη 1500mah ,που έχω ,
θα δοκιμάσω και διάφορες προπέλες , να αγγαρέψω και κανά φίλο που έχει όργανο να δώ την κατανάλωση σε αμπέρ και θα δώ το αποτέλεσμα με δοκιμές, ξεκινώντας απο τον πάγκο, και μετά οι δοκιμές αέρος._Β_Ο
θα δοκιμάσω και διάφορες προπέλες , να αγγαρέψω και κανά φίλο που έχει όργανο να δώ την κατανάλωση σε αμπέρ και θα δώ το αποτέλεσμα με δοκιμές, ξεκινώντας απο τον πάγκο, και μετά οι δοκιμές αέρος._Β_Ο
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
βρήκα το σπίνερ το δικό του,
απο έλικες έχω 10χ8 και 13χ7
δοκιμάζω και βλέπω, ας πουν και πιο έμπειροι στο μοντέλο την άποψη τους.
απο έλικες έχω 10χ8 και 13χ7
δοκιμάζω και βλέπω, ας πουν και πιο έμπειροι στο μοντέλο την άποψη τους.
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
d.corsair έγραψε: ↑βρήκα το σπίνερ το δικό του,
απο έλικες έχω 10χ8 και 13χ7
δοκιμάζω και βλέπω, ας πουν και πιο έμπειροι στο μοντέλο την άποψη τους.
Τι setup έχεις;
Μοτερ (W / KV / Max A)
Esc (Max A)
Μπαταρία (mAh / C / στοιχεία)
Στη μπαταρία δε παίζει ρόλο μόνο τα mAh. Τα 1500mAh είναι μια καλή τιμή χωρητικότητας για την χρήση που θέλουμε σε ένα μοτο-ανεμόπτερο των 950γρ (με την προϋπόθεση ότι πετάμε πλαγιά με αεράκι ή θερμικά...άρα δε δουλεύουμε μοτέρ για περσότερο από 3 λεπτά επί του συνόλου της πτήσης), αλλά το C της μπαταρίας μόνο μπορεί να μας δώσει πληροφορίες σχετικά με την επιλογή του μοτέρ μας.
πχ. αν έχεις 1500mAh μπαταρία στα 15C, (1500 χ 15 = 22.5Α οπότε ένα μοτέρ που τραβά max 16-18 A είναι στο ανώτερο όριο της επιλογής μας...για να μη σκάσει η μπαταρία...!!!!)
Η προπέλα από ότι κατάλαβα έχει να κάνει με τα V της μπαταρίας.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
η προπέλα έχει να κάνει με την δύναμη του μοτέρ (και του γενικότερου setup)
δεν μπορείς να βάλεις σε μικρό μοτέρ μεγάλη προπέλα
Για κάθε μοτέρ προτείνονται κάποια μεγέθη και βήματα (η συνδυασμός) από τον κατασκευαστή και καλό θα ήταν να μένεις σε αυτά ανάλογα και με το υπόλοιπο σύνολο
Όσο “ βαρύτερη” προπέλα βάζεις τόσο ποιο πολύ ρεύμα καταναλώνεις ζορίζοντας τόσο το μοτέρ και το speed control αλλά και την μπαταρία
Γενικότερα θα σου πω απλά ότι με μεγάλη προπέλα παίρνεις ταχύτητα ενώ με μικρότερη ποιο πολύ και γρήγορη ώση (κάτι που μας ενδιαφέρει περισσότερο στην συγκεκριμένη περίπτωση που πετάμε με κλειστό γκάζι και ξαφνικά το ανοίγουμε για να αποφύγουμε την στραβή η για να πάρουμε πάλι ύψος) Αυτό φυσικά όταν η προπέλα είναι μία από τις προτεινόμενες
Βάλε λοιπόν το μοτεράκι που έχεις και μπαταρία ανάλογη με το είδος της πτήσης και προπέλα 9*6 (αυτή νομίζω οτι προτείνει ένα μοτέρ σαν το δικό σου) για αρχή και βλέπουμε
δεν μπορείς να βάλεις σε μικρό μοτέρ μεγάλη προπέλα
Για κάθε μοτέρ προτείνονται κάποια μεγέθη και βήματα (η συνδυασμός) από τον κατασκευαστή και καλό θα ήταν να μένεις σε αυτά ανάλογα και με το υπόλοιπο σύνολο
Όσο “ βαρύτερη” προπέλα βάζεις τόσο ποιο πολύ ρεύμα καταναλώνεις ζορίζοντας τόσο το μοτέρ και το speed control αλλά και την μπαταρία
Γενικότερα θα σου πω απλά ότι με μεγάλη προπέλα παίρνεις ταχύτητα ενώ με μικρότερη ποιο πολύ και γρήγορη ώση (κάτι που μας ενδιαφέρει περισσότερο στην συγκεκριμένη περίπτωση που πετάμε με κλειστό γκάζι και ξαφνικά το ανοίγουμε για να αποφύγουμε την στραβή η για να πάρουμε πάλι ύψος) Αυτό φυσικά όταν η προπέλα είναι μία από τις προτεινόμενες
Βάλε λοιπόν το μοτεράκι που έχεις και μπαταρία ανάλογη με το είδος της πτήσης και προπέλα 9*6 (αυτή νομίζω οτι προτείνει ένα μοτέρ σαν το δικό σου) για αρχή και βλέπουμε