Easy Glider - Μοτοανεμόπτερο

Απάντηση
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

"Ιδανική", ...δε θα το έλεγα έτσι.
Η μπαταρία μπορεί να μετακινηθεί μπρος η πίσω, για να ζυγίσει το μοντέλο.
Δες λίγο πιο πάνω, για να καταλάβεις τα υπέρ και τα κατά στην καθε μία περίπτωση.
Κατα την γνώμη μου, βάλε ό,τι έχεις. Η διαφορά είναι μικρή, αλλα αν έχεις διάφορες μπαταριες, επιλέγεις με βάση το είδος της πτήσης και των συνθηκών.
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από King Kostas »

Για και χαρά σε όλους.

Μετά την επίσκεψη μου στη Πεντέλη την Κυριακή (31-01-2010) και αφού έπιασα κουβεντούλα με δυο πολύ φιλόξενα άτομα εκεί πάνω…(τρελό αεράκι σου λέω….και τρελή θέα)….η απόφαση δεν μπορούσε να είναι άλλη!!!

Είμαι κάτοχος ενός Easy Glider. Το σκάφος είναι απλά άψογο από θέμα ποιότητας και συναρμογής. Λογικά μέχρι την Παρασκευή θα το έχω έτυμο.

Έχω αρκετό stock από πράματα που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω, απλά θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πραγματάκια.


  • Υπάρχει κάποιος που το πετάει με το 400άρι (Καρβουνάτο) που δίνει η Multiplex. Έχω ένα speed controller ESC-50 για Brushed Motor και μια Li-Po 2S/1P στα 1250 mAh / 20C. Ξέρει κάποιος να μου πει αν το σύστημα θα δουλέψει και πόση (στο περίπου) αυτονομία θα έχω…αν θα έχω δηλαδή;
  • Από την άλλη έχω στο stockατσίδικο μου, ένα ALIGN Brushless Outrunner (450w / 1500KV / 16A με Max 35A / 45gr), ένα ALIGN ESC-20 για brushless motor και ένα ζευγάρι Li-Po 3S/1P στα 1500 mAh / 15C και Li-Po 3S/1P στα 1900 mAh / 13C. Έχω καμιά ελπίδα;
  • Σε περίπτωση που βάλω το Brushless, τι spinner πρέπει να βάλω σε Brushless Outrunner στα 450w / 1500KV; (π.χ διάμετρο spinner και διάμετρο/βήμα folding prop)
  • Ποιός ο λόγος χρήσεις Hitec HS-55 για ailerons και Hitec HS-81 για rudder/elevator; Αν βάλω παντού Hitec HS-55 θα υπάρξει πρόβλημα.

Πέδες πραγματικά sorry, #** για το καταιγισμό των ερωτήσεων, αλλά με το σενάριο του ηλεκτρικού setup ασχολούμαι για πρώτη φορά μιας και τόσα χρόνια ασχολήθηκα καθαρά με θερμικά και η μόνη επαφή με το ρεύμα ήταν στο starter, τη μπουζόπηπα και τα στοιχεία NiCad και NiMi.
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

αν σε ενδιαφέρει το βουνό βάλε το ποιο ελαφρύ σύνολο.........έτσι και αλλιώς σε λίγες περιπτώσεις θα το χρειαστείς (χρόνος πτήσης όσο αντέχεις)
Ρίξε μία ματιά παραπάνω όλο και κάτι θα δεις που να σε ενδιαφέρει

διάβασε πως γίνετε η σωστή κόλληση(ο κατασκευαστής προτείνει να ψεκάσουμε την μία επιφάνεια με ca activator (kicker) και αφού περάσουν ένα δύο λεπτά απλώνουμε ca στην άλλη επιφάνεια και ενώνουμε Η κόληση γίνεται άμεσα και δεν μας δίνει δυνατότητα επιδιόρθωσης .......γιαυτό πρώτα κάνουμε πολλές δοκιμές πριν την εφαρμογή)

Μη βάλεις την μεταλλική μπίλια στην ουρά

καλή επιτυχία .............θα τα πούμε πάνω
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από King Kostas »

sos.o.ka έγραψε:
καλή επιτυχία .............θα τα πούμε πάνω


Να σε καλά. Το θέμα της κόλλησης άρχισα να το επεξεργάζομαι χθες. Το σενάριο της CA με τον επιταχυντή είναι από τα καλύτερα μάλλον. Βέβαια η πιο παχύρρευστη CA των 5 λεπτών σου αφήνει αρκετό περιθώριο, αλλά σε γενικές γραμμές τα κομμάτια κάθονται από μόνα τους.

Καμία φωτό με περασμένο Brushless outrunner στο Easy Glider έχουμε;

Υπάρχει κάποιο site που να εξηγεί τι σημαίνει (απλοϊκά) το «C» στις. Li-Po.

Η γενικότερα αν υπάρχει κάποιο site που να είναι μπούσουλας σε θέματα Electric Motor, ESC, Battery pack κτλ.>F<
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από vhal »

Dr.KC έγραψε:

...

Υπάρχει κάποιο site που να εξηγεί τι σημαίνει (απλοϊκά) το «C» στις. Li-Po.
...



Το C είναι μια ένδειξη της μέγιστης έντασης ρεύματος που μπορεί να δώσει μια μπαταρία. Για βρεις την ενταση αυτή, πολλαπλασιάζεις τον αριθμό πριν απο το C με τη χωρητικότητα της μπαταρίας και αυτό που βρίσκεις είναι η μέγιστη ένταση του ρεύματος (σε mA) που μπορεί να δώσει η μπαταρία χωρίς να καταστραφεί.

Π.χ. μια μπαταρία χωρητικότητας 2000mAh, 25C μπορεί να δώσει ρεύμα εντάσεως 25*2000 mA ή 50000 mA ή 50 Α.

Θεωρητικά λοιπόν δεν θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις ESC με δυνατότητα μεγαλύτερη από 50Α. Η αν βάλεις μεγαλύτερο ESC θα πρέπει να σιγουρευτείς ότι συνδυασμός κινητήρα και έλικα δεν θα απαιτήσει περισσότερα από 50Α.

(Στην πράξη αφήνουμε και κάποια ανοχή στην όλη ιστορία, γιατί οι ψηλες θερμοκρασίες του καλοκαιριού μπορούν να θέσουν ένα σύστημα σε θερμοκρασίες λειτουργίας εκτός προδιαγραφών...)

Dr.KC έγραψε:

...

Η γενικότερα αν υπάρχει κάποιο site που να είναι μπούσουλας σε θέματα Electric Motor, ESC, Battery pack κτλ.>F<


Πολλά sites υπάρχουν, ορίστε μερικά ενδεικτικά:
http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=31071

http://www.rc-cars-planes.com/rc-electronics-101.html

http://www.gregcovey.com/electric_conversions.htm

http://www.gregcovey.com/Glow_Conversions_Made_Easy.htm


Dr.KC έγραψε:

....

Καμία φωτό με περασμένο Brushless outrunner στο Easy Glider έχουμε;

...


Μπορείς να βρείς στην παρουσίαση του http://www.aeromontelistis.gr
:
http://www.aeromodelistis.com/smfgr/index.php?topic=2851.15



Βαγγέλης
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από King Kostas »

Βαγγέλη σε ευχαριστώ πολύ. Πολύ καλά όλα, και σχετικά με τις μπαταρίες κτλ, βρήκα σχεδόν όλες τις πλυροφορίες και στο forum μας.

Να σε καλά.
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από King Kostas »

vhal έγραψε:
....Στην πράξη αφήνουμε και κάποια ανοχή στην όλη ιστορία, γιατί οι ψηλες θερμοκρασίες του καλοκαιριού μπορούν να θέσουν ένα σύστημα σε θερμοκρασίες λειτουργίας εκτός προδιαγραφών....


Το κάτωθι setup για το Easy Glider πως σας φαίνετε:

Motor: Brushless Outrunner 450w / 1500kv
Speed Control: ESC-20
Battery: Li-Po 2S/1P 1250mAh / 20C
Servos: 4 x Hitec 55
Receiver: 6-chanell

Θα έχω αυτονομία; Η καλύτερα, πως θα μπορούσα να βρω με αυτό το setup πια θα ήταν η αυτονομία κατά προσέγγιση φυσικά.

Το μοτέρ το θέλω απλά για την κακιά την ώρα&#8230;..πρακτικά θα προσπαθήσω να μην το δουλέψω καθόλου.

Σε αυτό το setup, τι προπέλα προτείνετε;
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

δεν μιλάμε για το τέρας ισχύος αλλά με μια 9*6 θα είσαι μια χαρά
όσο για αυτονομία στο βουνό υπέρ αρκετή και στην πεδιάδα ανάλογα την χρήση (θερμικών κλπ)μπορείς να ξεπεράσεις το 20λεπτο και βάλε ......

ποιο μοντέλο αγόρασες το απλό η το PRO γιατι η τοποθέτηση του μοτέρ στην βαση του pro είναι τυφλοσούρτης
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από King Kostas »

sos.o.ka έγραψε:
ποιο μοντέλο αγόρασες το απλό η το PRO γιατι η τοποθέτηση του μοτέρ στην βαση του pro είναι τυφλοσούρτης


Το απλό με το καρβουνάτο μοτέρ. Οπότε πρέπει να παίξει πατέντα για την μετατροπή.

Βασικά έχω μια Li-Po 2s/1 1250mAh / 20C και μια 3s/1p 1900mAh / 13C. Πια θα προτείνατε ρε πέδες.

To μοτεράκι είναι ένα brushless outrunner (Max Continuous current 16A / Max Output Power 160W / 1500KV)

Αυτό που θέλω να ξέρω είναι αν στη Πεντέλη ή σε άλλη πλαγιά με θερμικά ή και δυναμικά θα μπορέσω να ξεκολλήσω από την κακοτοπιά. Αν κάποιος στο σύνολο χρησιμοποιήσει max για 1 με 2 λεπτά το μοτέρ, πόση αυτονομία μπορεί να περιμένει με το παραπάνω setup σε συνθήκες καθαρής ανεμοπορίας;
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

τα πράγματα είναι απλά μεγάλη μπαταρία -βαρια μπαταρία-μεγαλύτερος χρόνος
μικρή μπαταρία-λιγότερο βάρος -μικρότερος χρόνος
βάλε κάτι πάνω και πέτα .............τα υπόλοιπα θα τα βρείς στο δρόμο

ps Max Continuous current 16A / Max Output Power 160W / 1500KV ????????
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Easy Glider. Άντε και καλή αρχή!!!

Δημοσίευση από King Kostas »

sos.o.ka έγραψε: τα πράγματα είναι απλά μεγάλη μπαταρία -βαρια μπαταρία-μεγαλύτερος χρόνος
μικρή μπαταρία-λιγότερο βάρος -μικρότερος χρόνος
βάλε κάτι πάνω και πέτα .............τα υπόλοιπα θα τα βρείς στο δρόμο


Στο τέλος αυτό θα κάνω. Άλλωστε το setup μου από ότι κατάλαβα δε το λες κακό.

sos.o.ka έγραψε:
ps Max Continuous current 16A / Max Output Power 160W / 1500KV ????????


Αυτά είναι τα specs του brushless outrunner που έχω.

To maximum ρεύμα που τραβά είναι 16Α με max power στα 160W (1500KV).

Πρακτικά το μοτέρ μπορεί να δουλέψει (χωρίς υπερθέρμανση του όλου συστήματος και φυσικά καταπόνηση της μπαταρίας) με μπαταρίες που μπορούν να δώσουν από 20Α και πάνω. Πρακτικά λοιπόν, αν βάλω μπαταρία Li-Po 2s/1p στα 1250mAh / 20C, αυτόματα έχω max ροή από την μπαταρία της τάξεως των 25A και αυτονομία κανένα 35λεπτο, αν υποθέσουμε ότι τα servακια δε τραβάνε πολύ ρεύμα και το μοτέρ δουλέψει στο σύνολο για κανένα 2-3λεπτο.

Sorry αν σας τα πρίζω, απλά το μοντέλο το έστησα και περιμένω τον καιρό να κοπάσει. Γενικά πάντως το ζύγισα πολύ εύκολα και το αμόλησα από το ύψος του ώμου σε μια αυλή και έκανε πτήση σαΐτας για περίπου 12-14 μέτρα. Οπότε μάλλον είναι ΟΚ.

Καμία συμβουλή για προπέλες και spinerάκι; Είναι το μόνο που δεν έχω βάλει ακόμα.
Corsair
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: Τρί Δεκ 22, 2009 7:49 pm

Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο

Δημοσίευση από Corsair »

Eγώ θα βάλω μία τρίσελη 1500mah ,που έχω ,
θα δοκιμάσω και διάφορες προπέλες , να αγγαρέψω και κανά φίλο που έχει όργανο να δώ την κατανάλωση σε αμπέρ και θα δώ το αποτέλεσμα με δοκιμές, ξεκινώντας απο τον πάγκο, και μετά οι δοκιμές αέρος._Β_Ο
Corsair
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: Τρί Δεκ 22, 2009 7:49 pm

Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο

Δημοσίευση από Corsair »

βρήκα το σπίνερ το δικό του,

απο έλικες έχω 10χ8 και 13χ7

δοκιμάζω και βλέπω, ας πουν και πιο έμπειροι στο μοντέλο την άποψη τους.
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο

Δημοσίευση από King Kostas »

d.corsair έγραψε: βρήκα το σπίνερ το δικό του,

απο έλικες έχω 10χ8 και 13χ7

δοκιμάζω και βλέπω, ας πουν και πιο έμπειροι στο μοντέλο την άποψη τους.


Τι setup έχεις;

Μοτερ (W / KV / Max A)
Esc (Max A)
Μπαταρία (mAh / C / στοιχεία)

Στη μπαταρία δε παίζει ρόλο μόνο τα mAh. Τα 1500mAh είναι μια καλή τιμή χωρητικότητας για την χρήση που θέλουμε σε ένα μοτο-ανεμόπτερο των 950γρ (με την προϋπόθεση ότι πετάμε πλαγιά με αεράκι ή θερμικά...άρα δε δουλεύουμε μοτέρ για περσότερο από 3 λεπτά επί του συνόλου της πτήσης), αλλά το C της μπαταρίας μόνο μπορεί να μας δώσει πληροφορίες σχετικά με την επιλογή του μοτέρ μας.

πχ. αν έχεις 1500mAh μπαταρία στα 15C, (1500 χ 15 = 22.5Α οπότε ένα μοτέρ που τραβά max 16-18 A είναι στο ανώτερο όριο της επιλογής μας...για να μη σκάσει η μπαταρία...!!!!)

Η προπέλα από ότι κατάλαβα έχει να κάνει με τα V της μπαταρίας.
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

η προπέλα έχει να κάνει με την δύναμη του μοτέρ (και του γενικότερου setup)
δεν μπορείς να βάλεις σε μικρό μοτέρ μεγάλη προπέλα

Για κάθε μοτέρ προτείνονται κάποια μεγέθη και βήματα (η συνδυασμός) από τον κατασκευαστή και καλό θα ήταν να μένεις σε αυτά ανάλογα και με το υπόλοιπο σύνολο
Όσο &#8220; βαρύτερη&#8221; προπέλα βάζεις τόσο ποιο πολύ ρεύμα καταναλώνεις ζορίζοντας τόσο το μοτέρ και το speed control αλλά και την μπαταρία
Γενικότερα θα σου πω απλά ότι με μεγάλη προπέλα παίρνεις ταχύτητα ενώ με μικρότερη ποιο πολύ και γρήγορη ώση (κάτι που μας ενδιαφέρει περισσότερο στην συγκεκριμένη περίπτωση που πετάμε με κλειστό γκάζι και ξαφνικά το ανοίγουμε για να αποφύγουμε την στραβή η για να πάρουμε πάλι ύψος) Αυτό φυσικά όταν η προπέλα είναι μία από τις προτεινόμενες
Βάλε λοιπόν το μοτεράκι που έχεις και μπαταρία ανάλογη με το είδος της πτήσης και προπέλα 9*6 (αυτή νομίζω οτι προτείνει ένα μοτέρ σαν το δικό σου) για αρχή και βλέπουμε
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανεμόπτερα/RC Gliders, Sailplanes and Slope Soaring”