Αναφορικά με τις Turnigy μιας που ήμουν πολύ κοντά στην αγορά μιας από τον Hobbyking.com παρατήρησα πολλά παράπονα από αγοραστές. Να σημειώσω ότι στην περίπτωση άλλων αντικειμένων (και Turnigy) ή και του glider που πήρα από εκεί τα σχόλια ηταν μια χαρά. Άρα δεν μπορούμε να πούμε ότι οι συγκεκριμένοι και μόνο για αυτό το προϊόν λένε ψέμματα. Έχοντας πει αυτό παραθέτω σχόλια μετά την αγορά της Turnigy 2.4 Mhz.
Χωρίς ιδιαίτερο ψάξιμο με το καλημέρα ένα ένα τα σχόλια όλα αρνητικά. (πηγή στο τέλος των παραθέσεων)
I receive the radio with a broken back cover, a stick , and the buttons dont work (it takes about 3 to 5 seconds to change.
we don t have no professinal service fair and Fast......
I pay afther i wait for about 3 months for the radio 43 Us and imagine the warranty of hobbie king :
Warranty
Other stores will force you to ship the product back to China in full retail packaging every time!
Hobbyking's warranty service is professional, fair and fast.
You are going to pay again , to wait or not for a new item and pay again a post and the customs !
VERY BAD SERVICE :LIKE WE SAY THE CHEAP IS VERY EXPENSIVE!!!!
After much waiting, I received my TGY 9X v2 6 days ago and just today started to set it up. Only to find that the Acro & Glid modes are totally non-functional/defective. Only the Heli mode seems to work (?). This unit was NEVER TESTED after the v2 re-flashing. It could not have been! Needless to say, I am one unhappy customer. I think it is criminal to expect the customer to do the QC. Until it gets fixed, I won't be buying anything from HK. But, I am not going thru the expense & time of sending it back to HK.
Bad quality control .The display don t show 4 lines in LCD display .No quality in testing product.
The order comes with real price for customs not what we make in the inicial when we buy 30 70 (whatever).
Very bad servise afther waiting 2 months.
No refund of payment of post and if you wan t to guet warranty you must spend new 40 Us and then wait again for the new one and then pay again tax in customs.
after waiting for months, my Turnigy 9x arrived and i opened the parcel at once with anxiety. frustrated to see that left stick is not centered and stays loose. it doesnt come down when you leave it. im upset about this and dont want to return the item. the overall quality is good. the pack doesnt include any user manuals. have to search the web for that... this is the first time i receive a faulty item from HK.. i am also upset about the fact that noone responds to my support mail about this faulty item... :(
Πηγή:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8992
Ναι σίγουρα υπάρχουν και καλές που έτυχε να έχουν βγει αλλά ένας πελάτης όταν διαβάζει τα παραπάνω σκέφτεται:
Δίνοντας λεφτά σε αυτό το προϊόν, παίζεις με τις πιθανότητες να σου κάτσει μια κακή τηλεκατεύθυνση. Πέρα από αυτό οι προδιαγραφές κατασκευής φαίνονται αστείες με πολλά ελαττώματα. Αν χρειαστεί να επικοινωνήσεις για να βγάλεις άκρη (επισκευή ή αντικατάσταση) πέρα από τα έξοδα αποστολής... ξεκινάς μια Οδύσσεια... Άξιο προσοχής είναι αυτό που είπε ο πρώτος.
"Το φτηνό είναι πολύ ακριβό"
Μπορεί να πούμε ότι φταίει μια παρτίδα κτλ αλλά δεν θέλω να δώσω λεφτά σε κάτι που είναι τόσο σημαντικό για το hobby και να υπάρχει έστω και ένα 3% πιθανότητα να βγει χάλια από το κουτί, πέρα της ποιότητας και για υποστήριξη να ψάχνομαι.
Οπότε άφησα
και τις Turnigy που μου είχαν πει ότι είναι καλές (θέμα τύχης απ' ότι φαίνεται) στην άκρη και ξεκίνησα να ψάχνω μετά σε Futaba.