bladeskiller έγραψε: ↑Λοιπόν, Σπύρο. Στην ερώτησή σου "ΠΩΣ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ", η απάντηση είναι ότι ,βασικά, ποτέ δεν μπορείς να αποκλείσεις εντελώς τέτοιες αστοχίες. Σκέψου ότι έχει συμβεί και σε πραγματικά αεροπλάνα ,που είναι γνωστό με τι αυστηρές προδιαγραφές επιλέγονται τα εξαρτήματά τους αλλά και επιθεωρούνται.
Από την άλλη όμως, μπορείς να περιορίσεις στο ελάχιστο την πιθανότητα να έχεις τέτοιες αναπάντεχες αστοχίες ,αν τηρήσεις αυτά τα τρία πράγματα που σου έχω πει και τετατετ.
Πρωτον και κύριον, ξέχνα την συχνά επαναλαμβανόμενη από πολλούς καραμέλα "
δεν είχα ποτέ πρόβλημα......" και
βάζε ποιοτικά πράγματα στα θερμικά σου αεροπλάνα και όχι της ευκαιρίας. Κράτα τα φτηνιάρικα για τα φοαμάκια. Ακου με και δεν θα το μετανοιώσεις. Και μακροπρόθεσμα κερδισμένος θα βγεις ,όχι μόνο οικονομικά αλλά και ψυχολογικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το να κοβόταν το σωληνάκι ακριβώς εκεί που βυσματώνει στο βοσκό θα μπορούσα και να το καταλάβω, μια και αν δεν κόψεις το σωληνακι προσεκτικά και μείνει ένα μικρό κατά μήκος κόψιμο, εύκολα σχίζεται σιγά σιγά με τους κραδασμούς εκεί που βυσματώνει και τεντώνεται. Το να κοπεί όμως εκεί που κόπηκε και μάλιστα μετά από δυο ώρες πτήσης, δείχνει ξεκάθαρα την ποιότητά του. Εκτός αν είχες βάλει κανένα ρετάλι ,που ήταν ήδη "τραυματισμένο" οπότε, το καλύτερο σωληνάκι να έβαζες, αργά ή γρήγορα θα κοβόταν έτσι κι αλλιώς.
Δεύτερον, θυμίσου τη μαγική λεξούλα "ΣΥΧΝΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ". Τα πάντα μπορούν κάποια στιγμή να παρουσιάσουν πρόβλημα και μόνο ο συχνός έλεγχος μπορεί να "τσακώσει" κάτι που είναι έτοιμο να χαλάσει. Το "
μα αφού δούλευε" δεν είναι δικαιολογία. Και η μακαρίτισσα η γιαγιά μου ζούσε μέχρι να πεθάνει. Επίσης να ξέρεις πάντα ότι, οι επεμβάσεις όταν υπάρχει μια σοβαρή βλάβη γίνονται στο σπίτι, με την ησυχία σου και καθαρό μυαλό και όχι στο πεδίο ,με προχειρότητες και με μια "χάβρα ιουδαίων" πάνω από το κεφάλι σου να σε ζαλίζει με "θεωρίες".
Τρίτον,
όταν υποψιάζεσαι πως κάτι δεν πάει καλά ΔΕΝ ΠΕΤΑΣ. Εδώ και καιρό ο κινητήρας σου δεν λειτουργούσε σωστά. Παρόλα αυτά εσύ πετούσες και θυμάμαι ότι είχες και μια "προσχωράφωση" εξαιτίας αυτού. Κανονικά έπρεπε να ελένξεις όλη την τροφοδοσία του κινητήρα ,από το τεπόζιτο μέχρι το καρμπυρατέρ, μέχρι να βρεις τι συμβαίνει και να δουλεύει η μηχανή ρολόι. Να ξέρεις ότι ,κινητήρας που είναι στα συγκαλά του, τροφοδοτείται σωστά και με καλό καύσιμο, δεν είναι δυνατό να χρειάζεται δραστικές αλλαγές στις ρυθμίσεις από ώρα σε ώρα. Αν το μοτερ κάνει τέτοια κόλπα, σίγουρα κάτι δεν πάει καλά. Ψάξε να το βρεις γιατί μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη τρεις και θα σου σβήσει σε άσχημο σημείο και θα ψάχνεσαι. Ούτε είναι δυνατό να πετάς " σε box" όλη την ώρα γιατί στο τέλος θα σε πάρει ο υπνος.
Εννοείται πως θα αλλάξεις τώρα το σωληνάκι του βοσκού. Επιπλέον όμως, ψάξε όλη την τροφοδοσία για προβλήματα συμπεριλαμβανομένου και του καρμπ γιατί ,στο σημείο που κόπηκε το σωληνάκι του βοσκού, μου φαίνεται λίγο παράξενο να προκαλούσε προβλήματα ,τουλάχιστον όταν το τεπόζιτο ήταν γεμάτο περισσότερο από 1/3. Αυτό γιατί ακόμη και η κομμένη άκρη απο το σωληνάκι ,έτσι όπως φαίνεται από τη φωτογραφία ,λογικά θα πρέπει να ήταν μέσα στο καύσιμο και να ρουφούσε κανονικά ,αν η στάθμη στο τεπόζιτο δεν ήταν πολύ χαμηλή. Ετσι δεν θα μπορούσε να τραβήξει αέρα.Επίσης, το σωληνάκι δεν έχει αποκοπεί τελείως οπότε το βαράκι κράταγε το σωληνάκι στον πάτο.
Βέβαια δεν αποκλείεται ,με τους κραδασμούς ,η κίνηση του ενός κομματιού σε σχέση με το άλλο ,να έφραζε κάπου κάπου το κομμένο στόμιο με αποτέλεσμα περιοδική διακοπή τροφοδοσίας. Πάντως ,μετά την επισκευή ,κάνε μια προσεκτική δοκιμή της συμπεριφοράς της μηχανής γιατί πιθανόν ο βοσκος ,με τον τρόπο που έχει κοπεί ,να μην είναι το μόνο πρόβλημα που έχεις και όπως σου είπα και πριν, μην πετάξεις αν δεν λύσεις τα θέματα.