Γιατί μπαμπά?

thanos_marko
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 20, 2010 3:36 pm

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από thanos_marko »

Το παρακάτω ειναι ευκολο να καταλάβουμε τι εφταιξε και προσωπικά εχω χάσει αεροπλάνο απο αυτό το λάθος.
Το Pre-flight check ειναι πολύ βασικό και πρεπει να γίνετε απαραίτητα πριν από κάθε πτήση.




http://www.youtube.com/watch?v=8ioGSNwdtho
Άβαταρ μέλους
sukhoi.su29
Δημοσιεύσεις: 3471
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
Τοποθεσία: Μαραθώνας

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από sukhoi.su29 »

Δεν γίνεται να είσαι "αξιοπρεπής" *SAR* αερομοντελιστής και να μην έχεις χάσει - έστω μια φορά - αεροπλανάκι λόγω ανάποδων ailerons...:-&&
xristos
Δημοσιεύσεις: 252
Εγγραφή: Δευ Ιαν 18, 2010 10:16 pm

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από xristos »

ο Αλεξανδρος Ωνασης εφυγε ετσι. ακομα και αν ειχε γινει δολιοφθορα σιγουρα δεν εγινε ελεγχος πριν την πτηση
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από nasa »

sukhoi.su29 έγραψε: Δεν γίνεται να είσαι "αξιοπρεπής" *SAR* αερομοντελιστής και να μην έχεις χάσει - έστω μια φορά - αεροπλανάκι λόγω ανάποδων ailerons...:-&&

...αν χάσεις αεροπλάνο απο ανάποδα ailerons δεν θεωρείσαι 'αξιοπρεπής' αλλά 'άμυαλος' αερομοντελιστής ...


xristos έγραψε: ο Αλεξανδρος Ωνασης εφυγε ετσι. ακομα και αν ειχε γινει δολιοφθορα σιγουρα δεν εγινε ελεγχος πριν την πτηση


...έτσι ακούστηκε και ειπώθηκε τότε ... κ' με τρείς πιλότους μέσα στο σκάφος (Μάκ Κάσκερ - Mc Gregor - Αρ. Ωνάσης) δεν σκέφτηκε κανένας να κάνει check-list..?... αλλά έγινε πραγματικά έτσι..? ποιός ξέρει..?
η ταν, η, τα πετάν...
bladeskiller
Δημοσιεύσεις: 720
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από bladeskiller »

Παλιότερα ,σε μια εκπομπή στην τηλεόραση γύρω από αυτό το θέμα ,είχε ακουστεί ότι το συγκεκριμένο αεροπλάνο ,που πετούσε τότε, δεν το πολυ "είχε".
Ισως αυτό τα εξηγεί όλα και η εξήγηση τελικά ακούει στο όνομα adverse yaw.
Είναι γνωστό ότι ,πολλά αεροπλάνα ,όταν απογειώνονται πρόωρα, συμπεριφέρονται σαν τα ailerons να είναι ανάποδα.
Αλλωστε ,θα έπρεπε να είναι κανείς εντελώς ηλίθιος για να κάνει μια τέτοια δολιοφθορά ,η οποία και διαδικασία απαιτεί, και θα φαινόταν με το πρώτο, τη στιγμή που υπάρχουν άλλοι τρόποι πολύ απλούστεροι, αποτελεσματικοτεροι και κυρίως δεν είναι τόσο γελοιωδώς φανεροί.
Βέβαια ,κάθε φορά που σκοτώνεται κάποιος επώνυμος ,τα συνομωσιολογικά σενάρια δίνουν και παίρνουν.
xristos
Δημοσιεύσεις: 252
Εγγραφή: Δευ Ιαν 18, 2010 10:16 pm

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από xristos »

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=106907

εδω μαλλον λεει τα περισσοτερα
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από Mogolos »

Ti έπρεπε να κάνει και τί να ΜΗΝ κάνει?
Το οτι εσβησε το μοτερ ειναι δευτερεύον

http://www.youtube.com/watch?v=bBDLP4onEuY
Άβαταρ μέλους
sukhoi.su29
Δημοσιεύσεις: 3471
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
Τοποθεσία: Μαραθώνας

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από sukhoi.su29 »

Εαν στο 0:48' αντιλήφθηκε το "air_ bubble_ sucking" του κινητήρα θα έπρεπε - (δεδομένου ότι έστριβε και "έπιανε" διάδρομο) - να προσγειωθεί και να μην συνεχίσει την πτήση.
Υποθέτοντας λοιπόν ότι δεν το αντιλήφθηκε , την στιγμή που κάνει κράττει ο κινητήρας , αφ'ενός μεν μπαίνει σε στροφή , αφ' ετέρου κάνει εξωφρενικό upwow , λές και προσπαθεί να το stall-άρει επίτηδες.
Αρα , δεν θα έπρεπε να κάνει up , αλλά down , χωρίς στροφή εαν είχε χώρο μπροστά του για προσγείωση. Εαν δεν είχε χώρο τότε καλώς παίρνει τη στροφή πρός τα δεξιά , αν και πολύ απότομα , και ταυτόγχρονα με down να
το κατεβάσει για προσγείωση κάθετα μεν ως πρός το διάδρομο αλλά νομίζω με μεγάλες πιθανότητες να μην το χτυπήσει .
bladeskiller
Δημοσιεύσεις: 720
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από bladeskiller »

Παρόλο που έσβησε η λεγόμενη critical engine (η αριστερή για δεξιόστροφες προπέλες) το εροπλάνο δείχνει αρκετά ευσταθές όσο τουλάχιστον είχε ταχύτητα.
Εδώ όμως αρχίζουν τα θανάσιμα λάθη. Ο τύπος ,παρόλο που έχει πλέον πολύ μειωμένη διαθέσιμη ισχύ και ασύμμετρη ώση ,επιμένει να προσπαθεί να πάρει ύψος και μάλιστα γρηγορα. Για να χειροτερέψουν τα πράγματα, προσπαθεί ταυτόχρονα να στρίψει κιόλας ή έδωσε περισσότερο rudder απότι χρειαζόταν για αντιστάθμιση. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει το αεροπλάνο όλη του τη φόρα και η ταχύτητά του να πέσει κάτω από το όριο που η ασύμμετρη ώση είναι διαχειρίσιμη από το rudder ,με αποτέλεσμα να πέσει σε σπιράλ.
Θα μπορούσε να χαμηλώσει τη μύτη για να μη χάσει ταχύτητα και στη συνέχεια να κάνει μια ανοιχτηηηηηηηηηη στροφή με κατάλληλο χειρισμό του rudder και των ailerons και να προσγειωθεί.
Και φυσικά ,σε περίπτωση μειωμένης ταχύτητας, δεν κρατάμε τον λειτουργούντα κινητήρα στο φουλ. Μειώνουμε ισχύ και βουτάμε λίγο προς τα κάτω για να πάρουμε πρώτα ταχύτητα και να αποκτήσει το rudder καλύτερο authority ,ώστε να μπορέσουμε ενδεχομένως να δώσουμε περισσότερη ισχύ χωρίς κίνδυνο να πέσουμε σε σπιν.
Αλλά αυτά μάλλον είναι ψιλά γράμματα για κάτι τέτοιους χάχες.
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από King Kostas »

τρελή μανούβρα έκανε το παλικάρι...

μιλάμε για τρελό snap roll....
ΑνδρεαςΛ
Δημοσιεύσεις: 696
Εγγραφή: Δευ Αύγ 16, 2010 10:44 am

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από ΑνδρεαςΛ »

Δεν φαίνεται να τα πήγαινε και άσχημα μέχρι τη μοιραία στιγμή...
Λογικά για να φτάσει μέχρι εκεί κάτι πρέπει να έκανε σωστό.

Μήπως το μεγάλο λάθος ήταν η αριστερή στροφή σε μικρή ταχύτητα;
Το αριστερό φτερό χωρίς ώση, είχε άμεση απώλεια στήριξης...

Με δεξιά στροφή ίσως να την έβγαζε καθαρός....
thanos_marko
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 20, 2010 3:36 pm

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από thanos_marko »

Ο χειριστής δεν αντιλήφθηκε την απώλεια της αριστερής μηχανής με αποτέλεσμα να συνεχίζει το flight pattern που είχε. Έτσι πάει για δεξιά στροφή και up όπως κάνει κάθε φορά μόνο που αυτή την φορά δεν του βγαίνει.

Μην παρασυρόμαστε από το video το οποίο και κάνει zoom στο μοντέλο και είναι εύκολο να δεις την σβηστή μηχανή.

Το τι έπρεπε να κάνει το απάντησαν οι προηγούμενοι αλλά δυστυχώς δεν αντιλήφθηκε τι είχε συμβεί και μετά είμαι σχεδόν σίγουρος θα έψαχνε τι φταίει και έπεσε το κακόμοιρο.

Υ,
Άβαταρ μέλους
sukhoi.su29
Δημοσιεύσεις: 3471
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
Τοποθεσία: Μαραθώνας

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από sukhoi.su29 »

Γιααααά...... να αστράψει λίγο η κουβέντα...(2f)/!/!*
Στο 2.50 το μοιραίο....:-&&.

http://www.youtube.com/watch?v=bhsQ-so0lfY
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από Mogolos »

Στολ δεν ειναι, χειριστικό λάθος μπορει να ειναι, αν και απ' οτι δειχνει ο τυπος το κατεχει, σαν πιο πιθανή αιτία μου φαινεται, κάποιο πηδάλιο να τον πρόδωσε. Πιθανόν ενα από τα δύο σερβο του elevator να τα κακαρωσε...
Άβαταρ μέλους
sukhoi.su29
Δημοσιεύσεις: 3471
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
Τοποθεσία: Μαραθώνας

Απάντηση: Γιατί μπαμπά?

Δημοσίευση από sukhoi.su29 »

Όταν το ποστάρισα , ήμουν σχεδόν βέβαιος ότι " οι πραγματογνώμονες " _Β_Ο θα διεγίγνωσκαν στολάρισμα βαρέως τύπου. Όμως , μετά απο την πρώτη γνωμάτευση (mogolos):/)- , το είδα και το ξαναείδα και συμφωνώ με όσα γράφει. Το μόνο δε , που θα μπορούσα να συμπληρώσω πρός επίρρωση του ισχυρισμού ότι μάλλον "έκοψε elevator " είναι ότι κάνει το θανατηφόρο γύρισμα αστραπιαία και μάλλον αδικαιολόγητα σε σχέση με την ταχύτητα που είχε μέσα στη στροφή , που με την πρώτη ματιά μου είχε φανεί αργή και αποκλειστικά υπεύθυνη για stall.
Υιοθετώ εν κατακλείδι την άποψη ότι υπήρξε πρόβλημα πηδαλίου.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελεύθερη συζήτηση - Διαγωνισμοί”